ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Επιμέλεια: Γρηγοριάδου Σοφία Ζέκιος Γεώργιος Ντερζιώτου Ιφιγένεια Πούλος Χαράλαμπος Σιδέρης Νικόλαος
ΟΡΙΣΜΟΣ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ από RENZULLI Η συνύπαρξη υψηλών γενικών ικανοτήτων, υψηλής αφοσίωσης στην επιτέλεση έργου και δημιουργικότητας
ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Οι χαρισματικοί διαφέρουν ως προς: το ρυθμό με τον οποίο μαθαίνουν το βάθος της κατανόησης και τα ενδιαφέροντά τους
Γενικότερα ο χαρισματικός μαθητής έχει: Υψηλό βαθμό μαθησιακής ετοιμότητας -ιδιαίτερες ικανότητες στην απόκτηση γνώσης Βαθιά εσωτερικά κίνητρα Υψηλές προσδοκίες Αυτονομία στη κατάκτηση γνώσης
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ 1. Γενική διανοητική ικανότητα Ποικίλα ενδιαφέροντα, έντονη περιέργεια ακόμα και αδιακρισία. Υψηλό επίπεδο γλωσσικής ανάπτυξης και λεκτικής ικανότητας. Εκτενές λεξιλόγιο. Ανάγνωση από νωρίς. Περιεκτική σύνθεση προβλημάτων και αναλυτική ικανότητα. Ένθερμη παρατήρηση και εγρήγορση.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ 2. Ειδική Ακαδημαϊκή Ικανότητα Ευκολία με τους αριθμούς Επιμονή και επικέντρωση σε στόχο. Εμμονή στα ενδιαφέροντά του. Διατήρηση προσοχής και συγκέντρωση για μεγάλο χρονικό διάστημα.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ 3. Δημιουργική ικανότητα Υψηλή δημιουργικότητα Πρωτοτυπία στην έκφραση. Ανεξαρτησία σκέψης. Ζωηρή φαντασία, χιούμορ, κωμική τάση. Ελαστικές διαδικασίες, οδοί σκέψης κατά την επίλυση προβλημάτων.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ 4.Ηγετική ικανότητα επικράτηση, καθοδηγεί προσφέρει λύσεις απαιτήσεις Τελειομανία. Αυτοκριτική και τάση αξιολόγησης
Στα χαρισματικά παιδιά αναγνωρίζονται και αρνητικά (-) χαρακτηριστικά Αρνητική στάση απέναντι στη μάθηση Ανία ή άλλα προβλήματα συμπεριφοράς Υποεπίδοση σε όλους τους τομείς της μάθησης
Στα χαρισματικά παιδιά αναγνωρίζονται και αρνητικά (-) χαρακτηριστικά Χαμηλή ανοχή και δεκτικότητα απέναντι στους λιγότερο ικανούς Ανασφάλεια, άγχος, αυτοαπομόνωση ή αντίθετα, επιθετική συμπεριφορά ιδιαίτερα ευαίσθητα στα αισθήματα των άλλων
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Αξιοποίηση από ανώτερες βαθμίδες εκπαίδευσης ή εξειδικευμένους τομείς Άνοιγμα των παιδιών στη κοινωνία –αγορά εργασίας Συμμετοχή σε δια-σχολικές ομάδες κοινών ενδιαφερόντων
SITES ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ http://www.hoagiesgifted.org NAGC (http://www.nagc.org) Ctgifted (http://www.ctgifted.org) SENG (http://www.sengifted.org) (με ειδική ενότητα συμβουλευτικής για γονείς χαρισματικών και ταλαντούχων μαθητών). GHF (http://giftedhomeschoolers.org) World-Council (http://www.world-gifted.org/)
Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας! ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας! ΑΣΠΑΙΤΕ – ΕΠΠΑΙΚ 2016 -2017 Επιμέλεια: Γρηγοριάδου Σοφία Ζέκιος Γεώργιος Ντερζιώτου Ιφιγένεια Πούλος Χαράλαμπος Σιδέρης Νικόλαος