Στέλλα Βιολάντη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
… ΚΑΙ… …και εσωτερική στάση.
Advertisements

Όταν ο Θεός έφτιαξε τη γυναίκα εργαζόταν
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
19. Ο προφήτης Ωσηέ: η φωνή της αγάπης
Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος.
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
Ο Μάνος Χατζιδάκις για το νησί των συναισθημάτων
ΑΓΑΠΗ.
Δρόμος αρετής και δύναμης
ΠΩΣ Ο ΘΕΟΣ ΕΔΩΣΕ ΤΙΣ ΔΕΚΑ ΕΝΤΟΛΕΣ ΣΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Μια ιστορία για δύο βότσαλα Πάνω σε φωτογραφίες της Κίνας!
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Νεαπόλεως
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
Της Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Κ Α Α Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο Υ. Οι ιστορίες των Πατριαρχών έχουν βασικά θρησκευτικό χαρακτήρα. Μιλούν δηλαδή για τη µοναδική σχέση των πρωταγωνιστών.
Β’ ΜΕΡΟΣ: (Να γραφτούν στο τετράδιο)
6.1. Δικαιώματα και υποχρεώσεις
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
ΣΤΕΛΛΑ ΒΙΟΛΑΝΤΗ ΕΡΩΣ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΣ Γρηγόριος Ξενόπουλος
Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ Ο «ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΑΛΛΟΣ»
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
Σεμπάστιαν Πίλαρτζικ Θάνος Κανέλλος Τζαβέλας Νέστορας
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Ψυχολογία έφηβων Είμαι όμορφος; Είμαι άσχημος;
Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένα νησί στο οποίο ζούσαν όλα τα συναισθήματα. Εκεί ζούσαν η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αγάπη και όλα τα άλλα συναισθήματα.
Ένα Σύντομο Σεμινάριο Ανθρώπινων Σχέσεων
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
ΈΚΤΟΡΑΣ.
ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ… ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΚΖ.
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
Η Βούληση του Ανθρώπου για Διάκριση και Δύναμη
«εάν όλοι βοηθούσαμε ο ένας τον άλλον, κανένας άνθρωπος δεν θα ήταν εξαρτημένος από την τύχη» ~ Μένανδρος ~
ΤΑΞΗ:Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΥΚΗΣ
ΘΡΗΣΚΕΙΑ & ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΦΥΣΙΚΗ
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
 ΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ  Οικονομικός Λόγος  Φιλοσοφικός Λόγος  Λόγος των ενδιάμεσων.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Ερωτοκριτοσ και Αρετουσα
1 Ο Χριστιανός ως Επαγγελματίας Άκης Τρίγκας (οδοντίατρος)
John Dewey
Επιμέλεια: Αντιγόνη- Μαρία Καρανίκα Τμήμα: Β’2 Σχολικό Έτος:
Ένα Σύντομο Σεμινάριο Ανθρώπινων Σχέσεων
ΤΕΧΝΗΤΟ ΟΦΣΑΙΝΤ: γυναίκες και άντρες όμοιοι και διαφορετικοί
Εργασία Α’ τετραμήνου Τόσκα Ραβέσα Κοκκίνου Έλενα Σφακιανάκη Βασιλική Τζαβάρα Κωνσταντίνα.
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
1. «Αμφιβολίας Εγκώμιον», του Νίκου Δήμου
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ Μια καλοκαιρινή βαρκάδα και μια ερωτική επιστολή ήταν αρκετά για να αποκαλυφτούν τα καλά κρυμμένα από καιρό συναισθήματα που έτρεφαν μεταξύ.
Δανάη Φιλιπποπούλου Β’3
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
Α Γ Υ Μ Ν Σ Ι Ο Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α.
ΣΟΦΟΚΛΗΣ Ηλέκτρα – Αντιγόνη.
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΦΙΛΙΑ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
14 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ Γεωργία Κοτσιώλη.
Εξάντας Ελλήνων Γονέων.
Εργασία στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής 2 Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΑΞΗ Γ1 ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ.ΣΤΡΑΤΗΣ.
ΣΤΕΛΛΑ ΒΙΟΛΑΝΤΗ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στέλλα Βιολάντη

Χαρακτήρας Στέλλας Βιολάντη: Στελλα Βιολάντη. Είναι ο ελεύθερος άνθρωπος ,ο ηθικός, ο αληθινός, ο προοδευτικός που ορίζει απόλυτα τον εαυτό της .Έχει ισχυρή προσωπικότητα και το ήθος της διακρίνεται από ευγένεια, ευαισθησία, αποφασιστικότητα και ακεραιότητα. Αν και ξέρει ότι όλοι έχουν ευθυγραμμιστεί με τις εντολές του πατέρα ,εμμένει στις αρχές της ,δεν προδίδει την αγάπη της και τις αξίες της. Έχει υπερηφάνεια ,αξιοπρέπεια και πείσμα που υπαγορεύεται όμως από ψυχικό μεγαλείο, από ένα όραμα για μια αγνή, πιο ανθρώπινη και πιο αληθινή ζωή. Δε συμβιβάζεται με τις παλιές πουριτανικές αρχές των δικών της , έχει έντονη ιδιοσυγκρασία, υψώνει το ηθικό της ανάστημα βαδίζοντας στο δρόμο της ηθικής ακεραιότητας αλλά και της θυσίας. Με σοβαρότητακαι αξιοπρέπεια απορρίπτει και περιφρονεί, περιμένοντας να αγαπηθεί αληθινά, να αγαπήσει αληθινότερα και με την ευχή του πατέρα της να ζήσει ευτυχισμένη. Ὄχι δὲν εἶπα πὼς θέλω νὰ πάρω τὸ Χρηστάκη χωρὶς τὴ θέλησή σας. Ποτὲ δὲν εἶπα τέτοιο λόγο. Μὰ δὲ θὰ πάρω καὶ κανένα, ποὺ δὲν θὰ τὸν θέλω κ’ ἐγώ. Εἶναι δικαίωμά μου. Αυτό το δικαίωμα στην επιλογή υπερασπίζεται με ισχυρή θέληση και θαυμαστή μαρτυρική καρτερία, απέναντι στον παραδοσιακό αυταρχισμό του πατέρα αφέντη. Δὲν ξέρω γιὰ σᾶς, μὰ ἐμένα δὲ μὲ ὁρίζει. Ἐγὼ, ἐγὼ ὁρίζω τὸν ἑαυτό μου! Η ανυπακοή της, η άρνησή της να αποτελέσει πειθαρχημένη ιδιοκτησία του πατέρα της, στερεί από την πατρική δύναμη, μειώνοντας την εξουσία πάνω στην οποία αυτός στηρίζει όλη την υπαρξιακή του ταυτότητα, το κοινωνικό του ανάστημα.

Χαρακτήρας Αντιγόνης Αντιγόνη. Ίσως είναι η τελειότερη μορφή σε όλη την ελληνική δραματουργία. Ένας χαρακτήρας πολυσύνθετος. Δεν θα ήταν δύσκολο να την χαρακτηρίσει κανείς, την στιγμή που τα ίδια της τα λόγια, οι πράξεις της, η συμπεριφορά της αναδεικνύουν την προσωπικότητά της. Είναι μια γυναίκα που δεν φοβάται και δεν υποτάσσεται σε κανέναν. Οδηγός της είναι το συναίσθημα και όχι η λογική. Το θάρρος της και η ευσέβειά της προς τους θεούς φαίνονται στους στίχους 446-55. Ο Κρέοντας την ρωτάει αν ήξερε την διαταγή του. Θα μπορούσε να αρνηθεί ότι ήξερε και να ξεφύγει από οποιαδήποτε κατηγορία. Όχι μόνο δεν το αρνείται αλλά του εξηγεί ότι το έκανε γιατί δεν ήταν διαταγή του Δία και της Δίκης αλλά διαταγή ενός θνητού. Όμως πέρα απ’ όλα αυτά δεν παύει η Αντιγόνη να είναι και γυναίκα. Η ιδέα του θανάτου δεν την τρομάζει, όμως είναι και αυτή ένας απλός άνθρωπος, με αδυναμίες.

Χρήστος Θηβαίος – Πόσο πολύ σ΄αγάπησα Αυτό το τραγούδι εκφράζει μια ανιδιοτελή αγάπη όπως αυτή της Στέλλας για το Χρηστάκη .

Τι ώθησε τον Γ. Ξενόπουλο να συντάξει το έργο «Στέλλα Βιολάντη» ; Θέλει να προβάλλει την σκληρή θέση της γυναίκας στην εποχή του. Φιλοδοξεί παράλληλα να φτιάξει μια σύγχρονη τραγωδία. Έχει την προσδοκία να αρέσει στο αστικό κοινό της εποχής του.

Ο πατέρας αποτελεί τον απόλυτο και αδιαμφισβήτητο «αφέντη» Καθορίζει τις αποφάσεις ,τα συναισθήματα και γενικότερα την συμπεριφορά όλων των μελών της οικογένειας Ενδιαφέρεται αποκλειστικά και μόνο για την διατήρηση και την προφύλαξη της κοινωνικής θέσης και τιμής και όχι για τα μέλη της οικογένειάς του Η υπόληψή του υπερτερεί των συναισθημάτων του. Η εικόνα και το «φαίνεσθαι» είναι πιο σημαντικά από την ευτυχία της κόρης του. Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ

ΠΥΞ-ΛΑΞ – ΑΝΟΗΤΕΣ ΑΓΑΠΕΣ Το τραγούδι αυτό μιλάει για αγάπες οι οποίες δεν έχουν νόημα και υπόσταση .Έτσι αποδείχθηκε να είναι και η «αγάπη» του Χρηστάκη για την Στέλλα. (Η φωτογραφία είναι από μια σύγχρονη εκδοχή από το έργο «Στέλλα Βιολάντη» που παρουσιάστηκε από την θεατρική ομάδα «Μπουλούκι» σε σκηνοθεσία Γιώργου Λύρα στο θέατρο Χώρα)

Πατριαρχική Οικογένεια Σύγχρονη Οικογένεια Οικογένεια που περιορίζεται στους γονείς και το ένα ή δύο παιδιά τους. Σπανίως έχει οικονομική αυτονομία. Τα μέλη της είναι αναγκασμένα ν' αναζητούν δουλειά στην ελεύθερη αγορά εργασίας. Οι γονείς λαμβάνουν τις αποφάσεις με ή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των παιδιών τους. Συχνά οι διχογνωμίες των γωνιών οδηγούν στη διάλυση της πυρηνικής οικογένειας σε μονογονεϊκές οικογένειες. Ο πιο συνηθισμένος τύπος οικογένειας στις σύγχρονες δυτικές κοινωνίες. Ο πιο συνηθισμένος τύπος στις παλιότερες δυτικές κοινωνίες. Εκτεταμένη οικογένεια με πολλά μέλη Πολλές φορές λειτουργεί ως μια αυτόνομη οικονομική μονάδα. Ο πατέρας είναι υπεύθυνος για την λήψη αποφάσεων χωρίς την υποχρέωση να ζητά τη γνώμη των άλλων.

Νίκος Παπάζογλου- Αύγουστος Ο έρωτας ανάμεσα στους πρωταγωνιστές του τραγουδιού αυτού ταυτίζεται με τον ‘’εσταυρωμένο έρωτα’’ της Στέλλας και του Χρηστάκη.

Απέργη Έλλη Βλαχοπούλου Αναστασία Ελέζι Τζοργκαεύα Κάντα Ελένη Νέντκοβ Μπορισλάβ Γιάχο Κλέβι