Στέλλα Βιολάντη
Χαρακτήρας Στέλλας Βιολάντη: Στελλα Βιολάντη. Είναι ο ελεύθερος άνθρωπος ,ο ηθικός, ο αληθινός, ο προοδευτικός που ορίζει απόλυτα τον εαυτό της .Έχει ισχυρή προσωπικότητα και το ήθος της διακρίνεται από ευγένεια, ευαισθησία, αποφασιστικότητα και ακεραιότητα. Αν και ξέρει ότι όλοι έχουν ευθυγραμμιστεί με τις εντολές του πατέρα ,εμμένει στις αρχές της ,δεν προδίδει την αγάπη της και τις αξίες της. Έχει υπερηφάνεια ,αξιοπρέπεια και πείσμα που υπαγορεύεται όμως από ψυχικό μεγαλείο, από ένα όραμα για μια αγνή, πιο ανθρώπινη και πιο αληθινή ζωή. Δε συμβιβάζεται με τις παλιές πουριτανικές αρχές των δικών της , έχει έντονη ιδιοσυγκρασία, υψώνει το ηθικό της ανάστημα βαδίζοντας στο δρόμο της ηθικής ακεραιότητας αλλά και της θυσίας. Με σοβαρότητακαι αξιοπρέπεια απορρίπτει και περιφρονεί, περιμένοντας να αγαπηθεί αληθινά, να αγαπήσει αληθινότερα και με την ευχή του πατέρα της να ζήσει ευτυχισμένη. Ὄχι δὲν εἶπα πὼς θέλω νὰ πάρω τὸ Χρηστάκη χωρὶς τὴ θέλησή σας. Ποτὲ δὲν εἶπα τέτοιο λόγο. Μὰ δὲ θὰ πάρω καὶ κανένα, ποὺ δὲν θὰ τὸν θέλω κ’ ἐγώ. Εἶναι δικαίωμά μου. Αυτό το δικαίωμα στην επιλογή υπερασπίζεται με ισχυρή θέληση και θαυμαστή μαρτυρική καρτερία, απέναντι στον παραδοσιακό αυταρχισμό του πατέρα αφέντη. Δὲν ξέρω γιὰ σᾶς, μὰ ἐμένα δὲ μὲ ὁρίζει. Ἐγὼ, ἐγὼ ὁρίζω τὸν ἑαυτό μου! Η ανυπακοή της, η άρνησή της να αποτελέσει πειθαρχημένη ιδιοκτησία του πατέρα της, στερεί από την πατρική δύναμη, μειώνοντας την εξουσία πάνω στην οποία αυτός στηρίζει όλη την υπαρξιακή του ταυτότητα, το κοινωνικό του ανάστημα.
Χαρακτήρας Αντιγόνης Αντιγόνη. Ίσως είναι η τελειότερη μορφή σε όλη την ελληνική δραματουργία. Ένας χαρακτήρας πολυσύνθετος. Δεν θα ήταν δύσκολο να την χαρακτηρίσει κανείς, την στιγμή που τα ίδια της τα λόγια, οι πράξεις της, η συμπεριφορά της αναδεικνύουν την προσωπικότητά της. Είναι μια γυναίκα που δεν φοβάται και δεν υποτάσσεται σε κανέναν. Οδηγός της είναι το συναίσθημα και όχι η λογική. Το θάρρος της και η ευσέβειά της προς τους θεούς φαίνονται στους στίχους 446-55. Ο Κρέοντας την ρωτάει αν ήξερε την διαταγή του. Θα μπορούσε να αρνηθεί ότι ήξερε και να ξεφύγει από οποιαδήποτε κατηγορία. Όχι μόνο δεν το αρνείται αλλά του εξηγεί ότι το έκανε γιατί δεν ήταν διαταγή του Δία και της Δίκης αλλά διαταγή ενός θνητού. Όμως πέρα απ’ όλα αυτά δεν παύει η Αντιγόνη να είναι και γυναίκα. Η ιδέα του θανάτου δεν την τρομάζει, όμως είναι και αυτή ένας απλός άνθρωπος, με αδυναμίες.
Χρήστος Θηβαίος – Πόσο πολύ σ΄αγάπησα Αυτό το τραγούδι εκφράζει μια ανιδιοτελή αγάπη όπως αυτή της Στέλλας για το Χρηστάκη .
Τι ώθησε τον Γ. Ξενόπουλο να συντάξει το έργο «Στέλλα Βιολάντη» ; Θέλει να προβάλλει την σκληρή θέση της γυναίκας στην εποχή του. Φιλοδοξεί παράλληλα να φτιάξει μια σύγχρονη τραγωδία. Έχει την προσδοκία να αρέσει στο αστικό κοινό της εποχής του.
Ο πατέρας αποτελεί τον απόλυτο και αδιαμφισβήτητο «αφέντη» Καθορίζει τις αποφάσεις ,τα συναισθήματα και γενικότερα την συμπεριφορά όλων των μελών της οικογένειας Ενδιαφέρεται αποκλειστικά και μόνο για την διατήρηση και την προφύλαξη της κοινωνικής θέσης και τιμής και όχι για τα μέλη της οικογένειάς του Η υπόληψή του υπερτερεί των συναισθημάτων του. Η εικόνα και το «φαίνεσθαι» είναι πιο σημαντικά από την ευτυχία της κόρης του. Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ
ΠΥΞ-ΛΑΞ – ΑΝΟΗΤΕΣ ΑΓΑΠΕΣ Το τραγούδι αυτό μιλάει για αγάπες οι οποίες δεν έχουν νόημα και υπόσταση .Έτσι αποδείχθηκε να είναι και η «αγάπη» του Χρηστάκη για την Στέλλα. (Η φωτογραφία είναι από μια σύγχρονη εκδοχή από το έργο «Στέλλα Βιολάντη» που παρουσιάστηκε από την θεατρική ομάδα «Μπουλούκι» σε σκηνοθεσία Γιώργου Λύρα στο θέατρο Χώρα)
Πατριαρχική Οικογένεια Σύγχρονη Οικογένεια Οικογένεια που περιορίζεται στους γονείς και το ένα ή δύο παιδιά τους. Σπανίως έχει οικονομική αυτονομία. Τα μέλη της είναι αναγκασμένα ν' αναζητούν δουλειά στην ελεύθερη αγορά εργασίας. Οι γονείς λαμβάνουν τις αποφάσεις με ή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των παιδιών τους. Συχνά οι διχογνωμίες των γωνιών οδηγούν στη διάλυση της πυρηνικής οικογένειας σε μονογονεϊκές οικογένειες. Ο πιο συνηθισμένος τύπος οικογένειας στις σύγχρονες δυτικές κοινωνίες. Ο πιο συνηθισμένος τύπος στις παλιότερες δυτικές κοινωνίες. Εκτεταμένη οικογένεια με πολλά μέλη Πολλές φορές λειτουργεί ως μια αυτόνομη οικονομική μονάδα. Ο πατέρας είναι υπεύθυνος για την λήψη αποφάσεων χωρίς την υποχρέωση να ζητά τη γνώμη των άλλων.
Νίκος Παπάζογλου- Αύγουστος Ο έρωτας ανάμεσα στους πρωταγωνιστές του τραγουδιού αυτού ταυτίζεται με τον ‘’εσταυρωμένο έρωτα’’ της Στέλλας και του Χρηστάκη.
Απέργη Έλλη Βλαχοπούλου Αναστασία Ελέζι Τζοργκαεύα Κάντα Ελένη Νέντκοβ Μπορισλάβ Γιάχο Κλέβι