Ολυμπιακή παιδεία και Αθλητική Ηθική

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κατηγορηματικός Λογισμός
Advertisements

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2-ΕΝΟΤΗΤΑ 5 ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ
Θεματική Ενότητα: Φτώχια Βραζιλία: Παγκόσμιο Κύπελλο και Ολυμπιακοί Αγώνες γκρεμίζουν τις φαβέλας Θεματική Ενότητα: Φτώχια.
Πώς επηρέασε η εξέλιξη του αθλητισμού τη σύγχρονη μορφή του.
Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες Βασίλης Γαργανουράκης
Κοσμαρά Μαρκέλλα Κληματσίδα Κατερίνα Καρβουνίδου Ελευθερία
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ Ερευνητική εργασία στα πλαίσια του σχολικού μαθήματος ‘Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας’ Ερευνητική ομάδα: Μοσχοβάκου Δανάη , Νικολοπούλου.
Η Ηθική στο Νοσοκομείο Γιώργος Παπαγούνος Ph.D. τ. Καθηγητής Φιλοσοφίας Τζάνειο Γ.Ν.Π. 31 Μαρτίου
Δημήτρης Λιάπης ΤΑΞΗ Β ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης Καθηγητής: Δρ Ιωάννης Καρράς.
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
<< EY AΓΩΝΙΖΕΣΘΑΙ>>
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
Συλλογισμοί Οι σκέψεις μας τείνουν να είναι οργανωμένες.
ΗΘΙΚΗ ΓΙΑ ΤΑ ΖΩΑ Η φυσική συγγένεια ανθρώπων και ζώων για περιγραφικούς λόγους. Ανάπτυξη σχέσης αλληλεγγύης μεταξύ ανθρώπων και ζώων Η στενή σχέση τους.
Για να περιγράψουμε τη σχέση ανάμεσα σε αθλητισμό και εμπορευματοποίηση θα πρέπει να γνωρίζουμε τις έννοιές τους, ας ξεκινήσουμε λοιπόν με τον αθλητισμό.
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Αθλητισμός,Επιχείρηση ή Ιδεώδες Εργασία για το Συναίσθημα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ Γ’ Λυκείου
Φύλο. Ακολουθείς τις τάσεις της μόδας… ΆνδρεςΓυναίκες  Φανατικά  Αναλόγως  Καθόλου.
Παιδαγωγική θεωρία και χριστιανική θεολογία ΕΡΩΤΗΜΑ: Υφίστανται σχέσεις μεταξύ παιδαγωγικών αρχών και χριστιανικών πεποιθήσεων;
Ένας φιλόσοφος του κοινού νου
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
Το τέρας της πολυνομίας και η παραβατικότητα των Ελλήνων.
Κτίζουμε επιχειρήματα Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Πληροφορική υποστήριξη στο μάθημα της Επιστήμης.
Το σύστημα υποστήριξης συνεργασίας AGORA Δημόπουλος Σταύρος Α.Μ. 402 Μεταπτυχιακό Μάθημα: «Τεχνολογίες Υποστήριξης Συνεργασίας» Διδάσκων: Νίκος Καρακαπιλίδης.
ΑΘΕΪΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Επιστημολογία της κοινωνιογλωσσολογίας Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΗΣ.  Η σημερινό διάλεξη είναι μια μορφή εισαγωγής στο υποχρεωτικό μάθημα ‘ Βασικές αρχές Ανθρωπογεωγραφίας ’  Αλλά τι είναι η ανθρωπογεωγραφία.
Eφαρμοσμένα προγράμματα Ολυμπιακής Παιδείας στο εξωτερικό Μοντέλα ηθικής ανάπτυξης Ευάγγελος Αλμπανίδης Αναπληρωτής Καθηγητής.
2.5. Αριστοτελική Λογική.
Γυμνάστρια\Γυμναστής Ορισμός: Ο γυμναστής φροντίζει για την σωματική άσκηση και καλή φυσική κατάσταση των αθλητών ή άλλων ατόμων, προτείνοντας και εφαρμόζοντας.
ΟΙ ΗΘΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ KEΦΑΛΑΙΟ 3. Η μελέτη της ηθικής παίζει σπουδαίο ρόλο σήμερα στην διοίκηση και μπορεί να καθορίσει τις δραστηριόητες.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ Ευάγγελος Αλμπανίδης Αναπληρωτής Καθηγητής.
Ιστορία της φιλοσοφίας: Σωκράτης, Πλάτων, Αριστοτέλης Σ. Σταυριανέας Τμήμα Φιλοσοφίας Παν/μίου Πατρών 14/10/2015.
Κων/νος Πατερόπουλος (MSc) Αντιπρόεδρος ΜΓΣ Εθνικού Αντιπρόεδρος ΜΓΣ Εθνικού Αλεξανδρούπολη, 26 Σεπτεμβρίου 2015 Αθλητικά σωματεία: Βελτίωση της λειτουργίας.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΙΒΟΥ Ξεκινώντας από το κάθε παιδί και τις ανάγκες του... Δίνοντας του ποικιλία ερεθισμάτων, ευκαιριών και επιτυχιών... Θα βάλουμε.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια της Φιλοσοφίας του Δικαίου Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΘΕΣΜΟΣ α.Σ - β.Σ - γ.Λ - δ.Σ - ε.Λ. ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΘΕΣΜΟΣ 1.β – 2.α – 3.β – 4.β – 5.α – 6.α – 7.β – 8.α – 9.β – 10.β.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.. H ηθική περιλαμβάνει τις αρχές που ορίζουν το τι είναι σωστό και το τι όχι. Ως ηθική συμπεριφορά ορίζεται η επίδειξη μιας.
Εισαγωγή στην αθλητική επιστήμη Η γέννηση της επιστήμης υπήρξε ο θάνατος της δεισιδαιμονίας (Haxley)
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Στατιστικές Υποθέσεις
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Φιλοσοφία-Ηθική Ευάγγελος Αλμπανίδης.
ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
ΗΘΙΚΟΣ ΣΧΕΤΙΚΙΣΜΟΣ.
Πιστεύετε σε κάποια θρησκεία ;
Νεότερη Ηθική Φιλοσοφία
ΔΙΑΛΕΞΗ 4η Ο κλάδος της ηθικής Παραδοσιακή ηθική Θεωρίες ηθικής
ΣΤΑ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ: ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ
Ηθική & Ηθική Ανάπτυξη Αλμπανίδης Ευάγγελος Καθηγητής.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΜΙΛΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΤΑΞΗ- ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
11ο ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ Σχ. Έτος : Τμήμα : Α2
Φιλοσοφία Αθλητισμού Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Α. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ- ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ-ΝΤΟΠΙΝΓΚ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D
Αθλητισμός στο νησί μας Αποτελέσματα Ερωτηματολογίου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ολυμπιακή παιδεία και Αθλητική Ηθική Ολυμπιακή παιδεία και Αθλητική Ηθική Καλώς ήρθατε

Το μάθημα μας Στο μάθημα θα ασχοληθούμε με την ηθική στον αθλητισμό και τα σπορ. Τι ορίζουμε όμως ως ηθική;

Καθημερινή Ηθική Αν ρωτήσουμε έναν άνθρωπο τι είναι για αυτόν η ηθική θα μας απαριθμούσε κάποιες αξίες, αρχές ή κανόνες που προσδιορίζουν τη συμπεριφορά του και καθορίζουν τι είναι καλό και κακό. Αυτή η καθημερινή αντίληψη όμως της ηθικής έχει κάποια προβλήματα. Συγκεκριμένα

Καθημερινή Ηθική Παρουσιάζονται ποικίλες απόψεις επηρεασμένες από διαφορετικούς χώρους, όπως θρησκεία, παράδοση, ΜΜΕ επικρατούντα κοινωνικά πρότυπα κ.ά. Υπάρχουν αντιφατικές απόψεις. Βλέπουμε ότι στην καθημερινότητα εμφανίζεται τις περισσότερες φορές αδυναμία στοιχειώδους δικαιολόγησης των επικαλούμενων αρχών και κανόνων. Πολλές φορές ένας μανδύας ηθικότητας καλύπτει συγκεκριμένα ατομικά ή συλλογικά συμφέροντα επηρεάζει την καθημερινή αντίληψη της ηθικής.

Ηθική Φιλοσοφία Εκτός όμως από την καθημερινή ηθική υπάρχει και η ηθική φιλοσοφία!!! Δηλαδή;

Ηθική Φιλοσοφία Η ηθική φιλοσοφία από την εποχή του Σωκράτη προσπαθεί να δώσει μια περισσότερο συστηματική, σαφή, επαρκώς τεκμηριωμένη και λογικά συνεκτική εικόνα του τρόπου με τον οποίο οφείλουμε να ζούμε.

Κλάδοι της Ηθικής Φιλοσοφίας Εφαρμοσμένη Ηθική: Κλάδος της Ηθικής που ασχολείται με συγκεκριμένα ηθικά προβλήματα όπως για παράδειγμα το doping. Κανονιστική Ηθική: Κλάδος της Ηθικής που ασχολείται με τους κανόνες και τις αρχές που ρυθμίζουν την συμπεριφορά μας όπως για παράδειγμα η ηθική των αρετών. Μεταηθική: Κλάδος της Ηθικής που ασχολείται με το νόημα των ηθικών προτάσεων. Στο πλαίσιο του μαθήματος μας θα ασχοληθούμε και με τους τρεις αυτούς κλάδους.

Ηθική Φιλοσοφία Πολλοί υποστηρίζουν ότι η φιλοσοφία (στην ουσία οι φιλόσοφοι) άλλοτε ισχυρίζεται κάτι και άλλοτε κάτι αντίθετο. Επίσης πολλοί υποστηρίζουν ότι η φιλοσοφία δεν παράγει έγκυρη γνώση όπως η επιστήμη. Γιατί λοιπόν να την εμπιστευτούμε;

Ηθική Φιλοσοφία Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να αντιταχθεί κάποιος στα παραπάνω επιχειρήματα. Ο πιο απλός από όλους είναι να προβάλλει αντεπιχειρήματα. Έτσι για παράδειγμα στο επιχείρημα «η φιλοσοφία δεν παράγει έγκυρη γνώση όπως η επιστήμη» μπορούμε να αντ- επιχειρηματολογήσουμε λέγοντας «Αν ως έγκυρη γνώση ορίζουμε την αποδεδειγμένη γνώση τότε ούτε και η επιστήμη παράγει απολύτως και τελειωτικά αποδεδειγμένη γνώση».

Ηθική Φιλοσοφία Επίσης στο επιχείρημα «η φιλοσοφία άλλοτε μας λέει κάτι και άλλοτε κάτι αντίθετο» μπορούμε να αντ-επιχειρηματολογήσουμε λέγοντας «η ύπαρξη διαφορετικών ή αντίθετων ισχυρισμών δεν οδηγεί στο συμπέρασμα ότι όλοι είναι αληθείς η ψευδείς. Μπορούμε να τους αναλύσουμε και να καταλήξουμε στο κατά πόσο είναι αληθείς ή ψευδείς».

Ηθική και Αθλητισμός Με τι αλήθεια ασχολείται η ηθική στον αθλητισμό;

Είναι αυτός ένας δίκαιος (fair) αγώνας; Γιατί ναι / γιατί όχι;

Το ύψος των αμοιβών κάποιων αθλητών είναι ζήτημα της αθλητικής ηθικής; David Beckham €32 εκατομμύρια €900 ανά λεπτό €500,000 ανά αγώνα Ronaldo €30 εκατομμύρια €82.100 ανά μέρα

Είναι δίκαιοι αγώνες αυτοί που επηρεάζονται από: Τον ειδικό ρουχισμό Την ειδική δίαιτα

Ο ανταγωνισμός είναι ζήτημα που πρέπει να απασχολεί την αθλητική ηθική;

Το ζήτημα της σεμνότητας στα σπορ είναι ζήτημα της αθλητικής ηθικής; Κάποιοι Μουσουλμάνοι πιστεύουν ότι η εμφάνιση των κολυμβητών και κολυμβητριών είναι προσβλητική. Με βάση τον νόμο της Shari’ah δεν επιτρέπεται η δημόσια αποκάλυψη: Άνδρες– της περιοχής μεταξύ της μέσης και των γονάτων Γυνάικες– ολοκλήρου του σχήματος του σώματος Στην Σαουδική Αραβία απαγορεύεται στις γυναίκες να συμμετέχουν σε οποιοδήποτε σπορ

Ηθική στον Αθλητισμό Τι είναι το «fair play»; Είναι ο ανταγωνισμός ηθικά αποδεκτός; Είναι το “gamesmanship” ηθικά αποδεκτή συμπεριφορά; Τι το κακό υπάρχει στο doping; Υπάρχει ηθικό πρόβλημα με τα δυναμικά σπορ (Box, Karate, κ.ά.). κ.ά.