1. «Αμφιβολίας Εγκώμιον», του Νίκου Δήμου ΟΜΑΔΑ 2η 1. «Αμφιβολίας Εγκώμιον», του Νίκου Δήμου 2. «Διάλογος δύο γενεών, Προσπάθεια για κάποια συνεννόηση» του Ευάγγ. Πανούτσου 3. «Black Days», τραγούδι
ΚΕΙΜΕΝΟ 1ο
1. Γιατί σύμφωνα με το συγγραφέα οι νέοι έχουν την τάση να αμφισβητούν ενώ οι μεγάλοι όχι; Οι νέοι σύμφωνα με τον συγγραφέα αμφισβητούν, με τις ερωτήσεις που κάνουν, τα πράγματα γύρω τους. Αυτό συμβαίνει, διότι προσπαθούν να ανακαλύψουν τον κόσμο, όμως τις περισσότερες φορές οι ενήλικοι δεν έχουν να τους δώσουν μια επαρκή απάντηση. Έτσι, απογοητεύονται και αφήνουν τα ερωτήματα τους ανεκπλήρωτα.
2. Μπορείτε να προσθέσετε άλλους, δικούς σας λόγους που ωθούν τους νέους στην αμφισβήτηση(κοινωνικούς, ψυχολογικούς, βιολογικούς κτλ.); Οι έφηβοι διακατέχονται από πολλά συναισθήματα διαφορετικά από τους μεγαλύτερους και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να οδηγούνται σε αρνητικές συμπεριφορές. Γι’ αυτό ευθύνεται κυρίως το χάσμα γενεών που επικρατεί ανάμεσα στους έφηβους με τους ενήλικους. Επιπλέον, συχνό φαινόμενο της αμφισβήτησης των νέων είναι η επαναστατική τους φύση, όπως και η ορμητικότητά τους.
3. Πώς ορίζει ο συγγραφέας την αμφισβήτηση (παράγραφος 10, με έντονα γράμματα)και κάτω από ποια προϋπόθεση τη θεωρεί γόνιμη; Ο συγγραφέας με τον όρο της αμφισβήτησης εννοεί τον τρόπο έκφρασης μιας μη δεδομένης θεωρίας και διασαφηνίζει την καταναγκαστική τάση για φυγή μιας απάντησης.
4. Σε ποιους χώρους, σύμφωνα με το Ν 4. Σε ποιους χώρους, σύμφωνα με το Ν. Δήμου πρέπει να ευδοκιμεί η αμφισβήτηση; Συμφωνείτε; Η αμφισβήτηση είναι το κύριο γνώρισμα του επιστήμονα ερευνητή. Οι επιστήμονες προσπαθούν να καταρρίψουν θεωρίες. Άλλος ένας χώρος που πρέπει να ευδοκιμεί είναι η κοινωνία, αφού αν δεν υπήρχε η αμφισβήτηση δεν θα υπήρχε και διάλογος. Ακόμα υπάρχει και ο ηθικός χώρος που είναι συγγενής με τον κοινωνικό. Τέλος είναι η πίστη. Θεωρούμε πως η αμφισβήτηση πρέπει να ευδοκιμεί σε αυτούς τους τομείς αλλά όχι σε μεγάλο βαθμό.
ΚΕΙΜΕΝΟ 2ο
1. Πώς αντιμετωπίζει ο Ε. Παπανούτσος την αμφισβήτηση των νέων; Ο συγγραφέας του κειμένου αντιμετωπίζει θετικά την αμφισβήτηση των νέων. Πιο συγκεκριμένα, πιστεύει πως τα έντονα συναισθήματα των ανθρώπων όπως η θλίψη, η οργή και η στέρηση λειτουργούν εποικοδομητικά 2. Θεωρεί τη δυναμική που προκύπτει από την αμφισβήτηση των νέων ζημιογόνα ή ωφέλιμη για την κοινωνική πρόοδο; Ο συγγραφέας Ε.Π. Παπανούτσος θεωρεί τη δυναμική που προκύπτει από την αμφισβήτηση των νέων ωφέλιμη για την κοινωνική πρόοδο, καθώς με την απουσία της ο κόσμος θα γίνει ‘’φτωχότερος’’ αφήνοντας τις περισσότερες καταστάσεις άλυτες
3. Ποιες μορφές πρέπει να λαμβάνει η αμφισβήτηση, κατά τη γνώμη σας ώστε να οδηγεί στην πρόοδο(π.χ. καλοπροαίρετη, εποικοδομητική, χωρίς όρια κτλ) ; Η αμφισβήτηση θα πρέπει να είναι εποικοδομητική, έτσι ώστε να στοχεύει σε ικανοποιητικά αποτελέσματα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, το άτομο, θα δημιουργήσει μια ολοκληρωμένη άποψη με ριζοσπαστικές ιδέες για το καλό της κοινωνίας.
ΚΕΙΜΕΝΟ 3ο
1. Ποιο περιεχόμενο δίνουν στην αμφισβήτηση οι παραπάνω στίχοι(πολιτικό, κοινωνικό, θρησκευτικό κτλ); Στους παραπάνω στίχους υπάρχει πολιτικό περιεχόμενο(Αμφισβητεί την εξουσία). Ακόμα έχει Θρησκευτικό περιεχόμενο(Αμφισβητεί την Θεοκρατία) Τέλος έχει κοινωνικό περιεχόμενο(Αμφισβητεί τη νέα κοινωνία)
2. Ποια «παραδεγμένα» αμφισβητούνται; Συμφωνείτε; Θέλετε μήπως να προσθέσετε κι άλλα στον κατάλογο; Τα παραδεγμένα που αμφισβητούνται είναι οι νόμοι που χαράζουν στους αιώνες που δημιουργούνται από έναν και μπορεί να καταλήξει σε καταδίκη της ελεύθερης σκέψης της υποταγής και του λόγου. Το δόγμα σκεπάζει το ανθρώπινο γένος με τον νέο μεσαίωνα και του ιερούς βασανιστές. Στη σημερινή εποχή όμως δεν κρύβονται. Σε αυτό το πράγμα ο συγγραφέας θέλει να υπάρξει αντίσταση. Επίσης η πολιτική βρίσκει το άλλοθι της θρησκείας όπου το σωστό της κοινωνίας το κατανοούμε μέσω των παραδεδεγμένων που μας επιβάλλουν.
ΤΕΛΟΣ!!!! Ονόματα: Τ. Ελένη Ρ. Ελένη Τ. Μαρία Σ. Ιωάννα Τ. Πέννυ