Α. ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΕ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ Το τεράστιο ποσό γνώσης που είναι διαθέσιμο, παρέχει περιεχόμενο στα Α.Π. Για να μετασχηματιστεί σε Διδακτικούς Στόχους απαιτούνται 3 βήματα: 1. Οργάνωση σε θεματικούς άξονες 2. Μετασχηματισμός θεματικών αξόνων σε διδακτικούς στόχους. Για να γίνει αυτό πρέπει να χρησιμοποιηθεί μια συστηματοποιημένη στοχοταξινομία έτσι ώστε να διευκολυνθεί ο μετασχηματισμός 3. Κριτήρια επιλογής στόχων. Επειδή οι στοχοταξινομίες προσφέρουν ευρύ πεδίο εννοιών και στόχων, εμείς πρέπει να επιλέξουμε ορισμένες κάθε φορά, λόγω των χρονικών περιορισμών. Τα κριτήρια με τα οποία θα γίνει αυτό είναι: α. το κριτήριο της σημαντικότητας β. Το κριτήριο του διευρυμένου ακαδημαϊκού περιεχομένου γ. Το κριτήριο των απώτερων επιδιώξεων του Α.Π. με αναφορά στις ατομικές αλλά και κοινωνικές επιδιώξεις του σε ό,τι αφορά τους μαθητές
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΩΡΙΑΙΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Πρόκειται για τη γραπτή καταχώρηση των δραστηριοτήτων που επέλεξε με βάση συγκεκριμένα κριτήρια ο εκπαιδευτικός. Είναι γνωστή ως πλάνο, πορεία, σχέδιο κλπ. Είναι καλή για φοιτητές και αρχάριους, διαφορετικά οδηγεί στην τυποποίηση και την αναχαίτιση του απαραίτητου αυθορμητισμού. Διαφέρει από το «οργανόγραμμα στρατηγικής» στο ότι είναι πιο εξειδικευμένο, όπως ο προγραμματισμός είναι ευρύτερη έννοια από το σχεδιασμό της διδασκαλίας.
Οι στόχοι πρέπει να είναι: Specific = Ακριβείς Measurable= Μετρήσιμοι Acceptable =Αποδεκτοί Realistic =Ρεαλιστικοί Extending= Επεκτάσιμοι Rewarding =Ανταποδοτικοί
Η χρήση στοχοταξινομίας Κατατάσσει τους στόχους αναφορικά με Την ποιότητα Την πολυπλοκότητα Την αφαίρεση σε επίπεδα ιεραρχικά δομημένα Η μετάβαση στο επόμενο επίπεδο προϋποθέτει την κατάκτηση των προηγουμένων
Ερωτήσεις Ποιοί είναι οι στόχοι της διδασκαλίας ; Ποιό το περιεχόμενο ; Πως το προσφέρω ; Σε ποιον απευθύνεται ; Ποια τα αναμενόμενα αποτελέσματα ; Edu.klimaka.gr