ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ – ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Μάθημα Αγγλικής Γλώσσας 3ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
  Ενιαίο  Αναμορφωμένο  Εκπαιδευτικό  Πρόγραμμα Ε. Α. Ε. Π (961)
ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Συνεντευξη απο τη γιαγια μου για την παιδικη της ηλικια
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
Πρακτικές Οδηγίες εκπαίδευσης στο σχολείο
 ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ  ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ  ΧΙΟΥΜΟΡ  ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΩΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΑΤΟΜΑ  ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΦΑΝΤΑΣΙΑ  ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ - ΠΡΟΤΥΠΟ.
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Δημοτικό Σχολείο Αγίου Ιωάννη Μαλούντας
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ : ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
ΑΥΤΟΡΡΥΘΜΙΣΗ «Ο μαθητής παίρνει την ευθύνη του εαυτού και των σχέσεών του» Πουλής Αναστάσιος Ψυχολόγος - 4ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Προς μια αποτελεσματικότερη συνεργασία Αναστασία Χ’ Γιαννακού Σύμβουλος Ειδικής Εκπαίδευσης Επαρχίας Λευκωσίας.
«Στο δρόμο για την αειφορία».  Βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Κυψέλης, στην οδό Δοϊράνης 43.  Μετρά 90 χρόνια λειτουργίας.  Έχει πλούσια συμμετοχή.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
Η επίδραση της κουλτούρας των συνομηλίκων στα πλαίσια του σχολείου.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Φακελος αξιολογηςης portfolio
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
Βιολογία Γυμνασίου.
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
«Τάξη» έξω από την «τάξη»…
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Όνομα δασκάλου – Επίπεδο Χ
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Οβρυάς
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ – ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ – ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Μελέτη περίπτωσης 19ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών Παράλληλη στήριξη σε δυο μαθητές

Η παράλληλη στήριξη μοιράζεται σε δύο μαθητές Νευροαισθητηριακή βαρηκοΐα με τοποθέτηση κοχλιακού εμφυτεύματος Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή (Asperger)

Περιεχόμενο παιδοψυχιατρικής αξιολόγησης: Περίπτωση μαθητή με Asperger Περιεχόμενο παιδοψυχιατρικής αξιολόγησης: Ο μαθητής παρουσιάζει διαταραχή αυτιστικού φάσματος με ποιοτική απόκλιση στην επικοινωνία και στον λόγο, στην κοινωνική συνδιαλλαγή, στο παιχνίδι και στην οργάνωση και προσαρμογή της συμπεριφοράς. Παρουσιάζει αισθητηριακές ευαισθησίες, απόκλιση στην λεπτή κινητικότητα, περιορισμένα ενδιαφέροντα, υψηλή οπτική αντίληψη, ιδιαίτερες ικανότητες και ενδιαφέρον για τα μαθηματικά και την μουσική.

Προσωπικότητα, δεξιότητες ικανότητες Ο μαθητής είναι ένα παιδί ιδιαίτερα ευγενικό, χαρούμενο και ευδιάθετο. Είναι κοινωνικός, συνεργάζεται και αλληλεπιδρά ευχάριστα με κάποιον που μόλις γνώρισε. Προσαρμόζεται εύκολα σε νέες συνθήκες που προκύπτουν αρκεί να έχει γνώση από πριν περί τίνος πρόκειται. Έχει ιδιαίτερα καλή μνήμη. Θυμάται ονόματα, λέξεις και αριθμούς που αναφέρθηκαν πριν πολύ καιρό. Διαβάζει και γράφει άριστα, χωρίς ορθογραφικά λάθη, ανακαλεί και διατυπώνει όλους τους γραμματικούς κανόνες και τους εφαρμόζει στα γραπτά του. Δεν διστάζει να ζητήσει αυτό που θέλει, δέχεται αγκαλιές και αγγίγματα και είναι συναισθηματικός. Η χρήση των κινήτρων επιδρά θετικά στον μαθητή και ο ίδιος φαίνεται πως με την βοήθειά τους ανταπεξέρχεται απόλυτα στις απαιτήσεις του σχολείου.

Συνεκπαίδευση και συνδιδασκαλία Ο μαθητής φοιτά στην Β τάξη του δημοτικού Έχει την ίδια εκπαιδευτικό γενικής αγωγής που είχε τον προηγούμενο σχολικό έτος Έχει την ίδια εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης που είχε το προηγούμενο σχολικό έτος σταθερότητα στο περιβάλλον Οι ώρες που του αφιερώνονται είναι οι 18 από τις 24 Το σχολείο στο οποίο φοιτά είναι ΕΑΕΠ, γεγονός που σημαίνει πως έχει 35 ώρες εβδομαδιαίως

Πλαίσια συνεργασίας Πριν από την τοποθέτηση της παράλληλης στήριξης κατά το σχολικό έτος 2014-2015 προηγήθηκε η τοποθέτηση από τους γονείς μιας ιδιωτικής βοηθού ως παράλληλης στήριξης Στα μέσα του Οκτώβρη έγινε η τοποθέτηση της νέας εκπαιδευτικού Η συνύπαρξη δύο εκπαιδευτικών σε μία τάξη ποτέ δεν είναι εύκολη υπόθεση και απαιτεί δουλειά και από τις δύο πλευρές Απαιτείται χρόνος για την κατανόηση και οριοθέτηση των ρόλων και των δύο μέσα στην τάξη, πάντα προς όφελος του μαθητή

Πλαίσια συνεργασίας Σημαντικά σημεία: Ο ρόλος μας (των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης) δεν είναι να κρίνουμε το έργο των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής Ρόλος μας είναι να στηρίξουμε τους μαθητές μας και να βοηθήσουμε την ένταξη και την προσαρμογή τους μέσα στην τάξη Μια ευνοϊκή συνεργασία απαιτεί την κατανόηση του ρόλου του καθενός μέσα στην τάξη, τον αλληλοσεβασμό και την αλληλοβοήθεια

Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του Συλλόγου Διδασκόντων Χρόνος γνωριμίας με τον μαθητή Κατανόηση του προφίλ, των δυνατοτήτων και των αδυναμιών του Ενημέρωση και συλλογή πληροφοριών από δασκάλους, από γονείς, από θεραπευτές που βλέπει εκτός σχολείου Παρατήρηση για ένα εύλογο διάστημα ΑΡΧΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΘΗΤΗ Μετά την ενημέρωση Μεγαλύτερη αποδοχή Χωρίς φόβο ή άγνοια Δημιουργία κλίματος αποδοχής στις τάξεις τους

Ευαισθητοποίηση μαθητών Ενημέρωση στις μεγαλύτερες τάξεις για τις κατηγορίες ειδικών αναγκών και τις αναπηρίες γενικότερα στις 3 Δεκέμβρη Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση την Παγκόσμια Ημέρα του Αυτισμού 2 Απριλίου Ανάγνωση παραμυθιών και βίντεο στις μικρότερες τάξεις και συζήτηση μέσα στην τάξη για την διαφορετικότητα Συζήτηση μέσα στην τάξη για την διαφορετικότητα και ευαισθητοποίηση των παιδιών για τις δυνατότητες του μαθητή, τις ιδιαιτερότητες και τον λόγω ύπαρξης μια δασκάλας δίπλα του καθόλη την διάρκεια της ημέρας Κλίμα αποδοχής της διαφορετικότητας, αγάπης για τον μαθητή, προστασίας του και εκδήλωσης πράξεων φροντίδας του με ποικίλους τρόπους Μετά την ενημέρωση που κάναμε και στα παιδιά όλου του σχολείου φάνηκε μια αλλαγή κυρίως στα διαλλείματα στην στάση τους. Είναι πιο στοργικά και δείχνουν την αγάπη τους στον μαθητή. Τον προσέχουν στο διάλλειμα, του δίνουν κοφτές εντολές, δεν του μιλούν με μεταφορές και δεν κάνουν έντονους θορύβους που θα ενοχλήσουν τον μαθητή. Γενικότερα έχουν προσαρμόσει την συμπεριφορά τους ώστε να βοηθήσουν τον μαθητή

Η αλλαγή αυτής της στάσης των μαθητών δεν ήταν κάτι που έκαναν αναγκαστικά επειδή τους επιβλήθηκε Με την θέλησή τους και την αγάπη τους αγκάλιασαν τον μαθητή Παράδειγμα αποτέλεσαν οι μαθητές της ΄Γ τάξης που το Πάσχα έφτιαξαν μόνοι τους λαμπάδα για τον μαθητή και του την χάρισαν συγκινημένοι Ακόμη άλλο παράδειγμα αποτέλεσαν μαθητές της Έ τάξης που βλέποντας την αγάπη του μαθητή για τις γκοφρέτες (κάθε Παρασκευή ο μαθητής αγόραζε μια γκοφρέτα από το κυλικείο) αγόρασαν όλοι από μια γκοφρέτα και την έφεραν στο σχολείο ώστε να δίνουν κάθε μέρα στον μαθητή μας από μία Φέτος πολλοί μαθητές του σχολείου όταν φέρνουν κεράσματα για τους συμμαθητές τους, έρχονται στο διάλειμμα και προσφέρουν και στον μαθητή, που του αρέσουν πολύ, ως δείγμα αγάπης προς αυτόν

Τα πλαίσια της δικής μας συνεργασίας: Εξαρχής οριοθέτηση τω κανόνων, των ορίων και των πλαισίων μέσα στην τάξη Ο μαθητής γνώριζε ότι είμαι η δασκάλα που τον βοηθάει, κάθεται δίπλα του αλλά η δασκάλα της τάξης του είναι η κυρία Κ………. Λόγω του γεγονότος ότι η παράλληλη στήριξη μοιράζεται ο μαθητής χρειάζεται πολλές φορές να μένει μόνος του με την δασκάλα της τάξης Πολλές φορές εκδήλωνε απρόσμενες συμπεριφορές (όπως έριχνε όλο το μπουκάλι με το νερό πάνω στην έδρα). Η δασκάλα του, του έκανε παρατήρηση, όπως θα έκανε σε κάθε άλλο παιδί και μάλιστα είχαμε ορίσει αμοιβές και ποινές με την βοήθεια μιας καρτέλας ως υπενθύμιση για την επίδειξη της πρέπουσας συμπεριφοράς (ο μαθητής προσαρμόζεται άψογα με την χρήση των κινήτρων) Κάτι ανάλογο γινόταν και με το μάθημα της Γυμναστικής, το οποίο λόγω της φύσης του και του ανοιχτού χώρου απαιτούσε ελευθερία κινήσεων και ο μαθητής παραβίαζε τους κανόνες

Πρόγραμμα που έγινε σε συνεργασία με τον Γυμναστή του σχολείου φέτος

Πρόγραμμα για την προετοιμασία του μαθητή σε σχολική εκδρομή

Πλαίσια της δικής μας συνεργασίας: Υπάρχει κοινή γραμμή πορείας και προηγείται συζήτηση πριν από κάθε ενέργεια που αφορά τον μαθητή Κάθε πρόβλημα που προκύπτει ενημερώνει η μια εκπαιδευτικός την άλλη ώστε να επιλυθεί το ζήτημα άμεσα χωρίς περαιτέρω προεκτάσεις Ανάλογη συνεργασία υπάρχει και με τους γονείς του μαθητή, οι οποίοι είναι δεκτικοί, συνεργάσιμοι και πάντα με θετική στάση Συνεργασία υπάρχει όμως και για την επίλυση ζητημάτων που αφορούν άλλα παιδιά μέσα στην τάξη και προκαλούν ανησυχία εκδήλωσης δυσκολιών ή προβλημάτων συμπεριφοράς

Συμπεριφορά κατά το διάλειμμα Ο μαθητής επιζητούσε τη απομόνωση και δεν μπορούσε να παραμείνει σε μια παρέα παιδιών περισσότερο από 5 λεπτά Παρόλο που ήταν κοινωνικός και πλησίαζε εύκολα όλα τα παιδιά, εντάσσονταν στις παρέες τους και συνομιλούσε μαζί τους, απομακρύνονταν με δική του πρωτοβουλία σε σύντομο χρονικό διάστημα Στόχος που τέθηκε αρχικά ήταν να παραμείνει σε μια μικρή παρέα παιδιών, παίζοντας ένα παιχνίδι που του είναι ευχάριστο και του αρέσει Με τον καιρό, το χρονικό διάστημα που ο μαθητής παρέμεινε στην παρέα αυξάνονταν και οι δραστηριότητες επιλέγονταν πλέον όχι μόνο από τον ίδιο αλλά και από τα άλλα παιδιά, που κατά κύριο λόγο ήταν οι συμμαθητές του.

Φυσικά υπάρχουν στιγμές που ο μαθητές επιδιώκει να τρέξει, να εκτονώσει την ενέργειά του και του επιτρέπεται ώστε να μην μπει μέσα στην τάξη με υπερκινητικοτητα και ενέργεια που δεν απελευθερώθηκε Σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε η παρουσία του μεγαλύτερου αδερφού του στο σχολείου, ο οποίος πολλές φορές τον εντάσσει στα κινητικά παιχνίδια που παίζει με τους συμμαθητές του.

Περαιτέρω στόχοι μας: Στόχος μας είναι η μεγαλύτερη δυνατή αυτονόμηση του μαθητή και η απόκτηση ανεξαρτησίας μέσα και έξω από την τάξη, ώστε κάποια στιγμή να μπορεί να σταθεί μόνος του στο σχολικό περιβάλλον χωρίς την παρουσία της παράλληλης στήριξης.