Ευρωπαϊκο προγραμμα comenius 6/θ Δημοτικό Σχ. Καλλιμασιάς Πυκνή Δέσποινα (υπεύθυνη προγράμματος) Λουκάκη Στυλιανή (διευθύντρια )
Περιγραφή της καλής πρακτικής. Το πρόγραμμα που εκπονήθηκε στο σχολείο μας είχε διάρκεια δύο χρόνια. Τίτλος του ήταν «Το μαγικό ταξίδι στον κόσμο του νερού». Συμμετείχαν και άλλες επτά χώρες. Υπήρχε κοινό πρόγραμμα εργασιών ανά μήνα και σε κάθε επίσκεψη παρουσίαση των εργασιών που μας ζητούνταν κάθε φορά από τους Πολωνούς συντονιστές. Στον πρώτο χρόνο ασχοληθήκαμε με τη χρησιμότητα του νερού στη ζωή μας. Στο δεύτερο χρόνο ασχοληθήκαμε με μύθους και παραδόσεις, αθλήματα, ψυχαγωγία σχετικά με το νερό. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
Σκοπός της καλής πρακτικής. Να προωθήσει ένα υγιεινό και οικολογικό τρόπο ζωής μέσω της επίγνωσης της σημασίας του νερού για τους συμμετέχοντες και τους αποδέκτες της τοπικής και διεθνής κοινότητας. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
Στόχοι της καλής πρακτικής (1/2). Ανάπτυξη πνεύματος οικονομίας και εκμάθηση τρόπων εξοικονόμησης ενέργειας. Αποτελεσματικοί τρόποι αντιμετώπισης φαινομένων όπως ξενοφοβία, ρατσισμός, η μη ανοχή και κάθε είδους διάκριση. Βιωματική μάθηση μέσω συγκεκριμένων δραστηριοτήτων. Απόκτηση γνώσης για τον πολιτιστικό πλούτο των άλλων συμμετεχόντων χωρών μέσω της συλλογής πληροφοριών, υλικών και των επισκέψεων σε αυτές. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
Ανάπτυξη της ικανότητας των συμμετεχόντων στις νέες τεχνολογίες. Ανάπτυξη γλωσσολογικών δεξιοτήτων με έμφαση στην επικοινωνία μέσω της αγγλικής γλώσσας. Ανάπτυξη της ικανότητας των συμμετεχόντων στις νέες τεχνολογίες. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
Ρόλος του εκπαιδευτικού. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη διάρκεια της καλής πρακτικής: Ο δάσκαλος είχε οργανωτικό και υποστηρικτικό ρόλο. Σκοπό είχε να δώσει στα παιδιά τη δυνατότητα να πάρουν πρωτοβουλίες και να δουλέψουν ομαδικά και ατομικά για το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
Ρόλος των μαθητών. Ο ρόλος των μαθητών στη διάρκεια της καλής πρακτικής: Οι μαθητές ήταν οι πρωταγωνιστές στο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Οι ίδιοι έκαναν συλλογή πληροφοριών, οργάνωναν τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, δούλευαν πάνω στο πλάνο που είχαν ετοιμάσει και παρουσίαζαν τη δουλειά τους. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
Εμπλοκή τρίτων στην καλή πρακτική. Ενδεχόμενη εμπλοκή των οικογενειών και της κοινωνίας στην καλή πρακτική: Η απήχηση που είχε το πρόγραμμα στην κοινωνία και στις οικογένειες ήταν μεγάλη. Όλοι βοήθησαν όταν τους ζητήθηκε με ενθουσιασμό, πχ Δήμος-πούλμαν, Περιφέρεια- ξεναγό, οικογένειες-φαγητά, Εκπ/κό Σωματείο Καλλιμασιάς- ‘Πρόοδος’, Σύλλογος Γονέων- χρήματα, ΕΜΧ-δώρα, Μediterra-δώρα. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
Εμπόδια που παρουσιάστηκαν. Εμπόδια που παρουσιάστηκαν από τη σύλληψη της ιδέας έως την ολοκλήρωση της καλής πρακτικής: Τα εμπόδια που παρουσιάστηκαν, κυρίως λόγω του ότι πρώτη φορά συμμετείχαμε σε ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα, ξεπεράστηκαν με ομαδική εργασία μεταξύ των εκπ/κών του σχολείου μας, καλή συνεργασία με τους εταίρους, με την Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης και Περιφερειακή Διεύθυνση. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
Παρουσίαση καλής πρακτικής. Διπλό κλικ πάνω στο power point για να αρχίσει. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές”
Παρουσίαση καλής πρακτικής. Αν θέλετε μπορείτε να μπείτε στη σελίδα www.comeniuswatertour.eu για δείτε όλες τις εργασίες μας.
Αποτίμηση και συμπεράσματα της καλής πρακτικής. Από το πρόγραμμα αυτό που θα μείνει είναι η εμπλοκή όλων των παιδιών σε ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα, η συσπείρωση όλων των φορέων για κοινό σκοπό και η επαφή μαθητών και εκπαιδευτικών με άλλες κουλτούρες, πολιτισμούς και εκπ/κά συστήματα. Οι μαθητές κυρίως συνειδητοποίησαν ότι αποτελούν μέρος μιας μεγαλύτερης κοινότητας από αυτή που ζούσαν μέχρι τώρα. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
Δημοσιοποίηση Καλής Πρακτικής. Σχολ. Εφημερίδα, Τοπική εφημερίδα, Δελτίο τύπου, Ανακοίνωση σε τοπικά Μ.Μ.Ε Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".