Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
Διδακτικοί στόχοι Η βασική ενημέρωση γύρω από τις βασικές αρχές που διέπουν τις Ευρωπαϊκές πολιτικές και κατ’ επέκταση τις εθνικές, στο θέμα της αξιοποίησης των ΤΠΕ και της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών
Γενική Ευρωπαϊκή πολιτική ενσωμάτωσης ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Ανάπτυξη δεξιοτήτων σε σχέση με τη χρήση Η/Υ και Νέων Τεχνολογιών από όλο τον πληθυσμό Ανασχηματισμός εκπαιδευτικών συστημάτων 2010 1990 2000 Αναγνώριση αναγκαιότητας Σύνοδος Λισσαβόνας
Ευρωπαϊκή πολιτική (1/2) 1990 2000 2001 2005 2010 Ευρωπαϊκή πολιτική (1/2) 1990. Αναγνώριση αναγκαιότητας για ενσωμάτωση ΤΠΕ στην εκπαίδευση Πρώτα projects (Socrates, Minerva, GRUNDVIG, Erasmus…) 2000. Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Λισσαβόνας Το 2010 η Ευρώπη πλέον ανταγωνιστική δύναμη διεθνώς Λουξεμβούργο Απόφαση για σύγκλιση Εθνικών πολιτικών
Ευρωπαϊκή πολιτική (2/2) 1990 2000 2001 2005 2010 Ευρωπαϊκή πολιτική (2/2) 2001. Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Στοκχόλμης Αλλαγή δομών εκπαίδευσης σε ποιοτικό επίπεδο Διευκόλυνση πρόσβασης σε Εκπαίδευση-Κατάρτιση Άνοιγμα στον κόσμο 2005. Ενδιάμεση επανεξέταση στρατηγικής Λισσαβόνας Μη ικανοποιητικός απολογισμός πενταετίας Επαναϊεράρχηση προτεραιοτήτων: Έμφαση στην καινοτομία, τη γνώση , την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, εκμάθηση και χρήση ΤΠΕ, κοινωνική συνοχή i2010 επέκταση Στρατηγικής Λισσαβόνας Συμπληρωματικές δράσεις
Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς 1990 2000 2001 2005 2007 2010 2013 Εθνική πολιτική ΕΣΠΑ Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς Εκσυγχρονισμός εκπαιδευτικού συστήματος Αναβάθμιση ποιότητας εκπαίδευσης Αξιοποίηση ΤΠΕ όχι μόνο ως αντικειμένου αλλά και ως μέσου διδασκαλίας Βελτίωση επιμόρφωσης εκπαιδευτικών
Εξειδίκευση Ευρωπαϊκών πολιτικών ενσωμάτωσης ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Ποιοτική αλλαγή των δομών της εκπαίδευσης Υποδομές, Εκπαιδευόμενοι/Εκπαιδευτικοί Διευκόλυνση της πρόσβασης στην εκπαίδευση και κατάρτιση Ίσες ευκαιρίες, μετακίνηση από ένα σύστημα σε άλλο Διεύρυνση οριζόντων εκπαιδευτικών συστημάτων Ομογενοποίηση και ενοποίηση εκπαίδευσης-κατάρτισης-επιμόρφωσης
Δράσεις για τη συγκεκριμενοποίηση των στόχων Projects - Δίκτυα σχολείων, - Θεματικές δράσεις (περιβάλλον, επιχειρηματικότητα, ισότητα κ.α.) Δημιουργία υποστηρικτικών μηχανισμών Ψηφιακών, διοικητικών, χρηματοδοτικών
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών Στόχοι: Οι εκπαιδευτικοί να είναι σε θέση… να αντιλαμβάνονται τρόπους αξιοποίησης των ΤΠΕ και κάτω από ποιες προϋποθέσεις μπορεί να γίνει να εμπλέκουν ενεργά τους μαθητές στη διαδικασία της μάθησης με χρήση ΤΠΕ να παρακολουθούν τις εξελίξεις στα λογισμικά να εφαρμόζουν συγκεκριμένες αρχές σχεδιασμού εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με ΤΠΕ