Εφαρμογές, πειράματα, εμπειρίες που σχετίζονται με τις θεωρίες μάθησης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Η ερώτηση στην διδασκαλία
Θεωρία Μάθησης Ο ατομικός Εποικοδομητισμός του Piaget
Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ως Μάθημα Επιλογής στο Λύκειο απόψεις και συμπεριφορές των μαθητών.
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
Μερικά ακόμη παραδείγματα
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Ενότητα 2.1 Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ!!!
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ TABLET. Ρωτήσαμε: «Αν έχουν tablet» 21 αγόρια 28 κορίτσια 6 ενήλικες.
Οι βασικές ρουτίνες σκέψης
Γνωστική Στοχοταξινομία κατά Bloom
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Ταχύρρυθμα επιμορφωτικά προγράμματα των εκπαιδευτικών υποχρεωτικής εκπαίδευσης στα νέα διδακτικά πακέτα ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΠΙ 2007 ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ: ΜΑΒΟΓΛΟΥ.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Μουσειοσκευή Racce «Σεισμοί και Ηφαίστεια» Φύλλο Προ- αξιολόγησης Το ερωτηματολόγιο στοχεύει στη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τα χαρακτηριστικά και τα.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
SusCity: κατασκευάζοντας ψηφιακά παιχνίδια αειφόρων πόλεων Ν. Γιαννούτσου Μ. Δασκολιά Μ. Ξένος Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
Η ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΤΟΥ Α.Π ΤΩΝ Φ.Ε ΜΕ ΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΤΩΝ EΛΛΗΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ  Ζ. Σμυρναίου   Λέκτορας στη Διδακτική Θετικών Επιστημών, 
Εννοιολογική Ανάπτυξη (Μέρος Α)
ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΝΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΑΠΟΨΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΝΟΥ ? Ικανότητα Ερευνητική τάση.
Δημιουργία πειράματος Θα σας ζητηθεί να σχεδιάσετε ένα πείραμα που να διερευνά μία υπόθεση. Θα πρέπει να είστε σε θέση να: χειριστείτε τις μεταβλητές,
Vygotsky Έμφαση στη σημασία κοινωνικοπολιτισμικών παραγόντων για τη γνωστική ανάπτυξη Νοημοσύνη= Ικανότητα του ατόμου να μαθαίνει μέσω της διδασκαλίας.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
J. Piaget Γνωστική εξελικτική θεωρία Παρδαλού Χριστίνα 4N-EΡΜ11.
Θεοδοσίου Φίλιππος Κουζέλη Αικατερίνη Λανάι Όλτα.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Παραδείγματα Διδάσκουσα: Ζαχαρούλα Σμυρναίου,
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Βιβλιογραφία που αξιοποιήθηκε κυρίως για τις σημειώσεις:
ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ
Στα πλαίσια της ενότητας της Γλώσσας «Ατυχήματα» και της θεματικής ενότητας των Μαθηματικών «Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων», αποφασίσαμε να εκπονήσουμε.
Εννοιολογική Ανάπτυξη Μέρος Β
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Η θεωρία της δραστηριότητας (activity theory) Ζ
ΠΩΣ; ΠΟΙΟΣ; ΠΟΥ; ΠΟΤΕ; ΓΙΑΤΙ; ΤΙ ΚΑΝΕΙ; Ο ΕΞΥΠΝΟΣ ΚΥΒΟΣ Αρ. 1
Η θεωρία της επεξεργασίας των πληροφοριών
Αναπαραστάσεις του Μακρόκοσμου
Διάγραμμα Vergnaud Ζαχαρούλα Σμυρναίου
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Πρακτικές δραστηριότητες
Έννοιες από τη Διδακτική Βασίλης Δαγδιλέλης. 2 Διδακτική Διδακτική. Είναι ένα πεδίο ερευνών (όχι ακόμη μια Επιστήμη) που παράγουν ένα σύνολο από προτάσεις.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Από τη μεταφορά της γνώσης στην οικοδόμηση των ιδεών
Η ερώτηση στην διδασκαλία Η ερώτηση έχει σημαντική θέση στη διδακτική διαδικασία Δημιουργία ενδιαφέροντος Εστίαση της μαθητική προσοχής σε συγκεκριμένο.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εφαρμογές, πειράματα, εμπειρίες που σχετίζονται με τις θεωρίες μάθησης Ζ. Σμυρναίου zsmyrnaiou@ppp.uoa.gr Λέκτορας στη Διδακτική Θετικών Επιστημών, Εργαστήριο Εκπαιδευτικής τεχνολογίας, ΦΠΨ

ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ Piaget Εγωκεντρισμός και ανθρωπομορφισμός ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ, ΟΓΚΟΥ, ΑΡΙΘΜΟΥ ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

Ανάπτυξη της Αναπαραστασιακής Σκέψης Το τεστ των τριών βουνών: Τι νομίζεται ότι θα απαντήσει το κοριτσάκι αν το ρωτήσουμε τι βλέπει η κούκλα; Αν αλλάξουμε τη θέση της κούκλας επηρεάζεται η απάντηση του μικρού κοριτσιού; ………………………………………….

Η διατήρηση της ποσότητας Τι νομίζεται ότι θα απαντήσει το αγοράκι αν το ρωτήσουμε αν τα δυο ποτήρια περιέχουν την ίδια ποσότητα χυμού στην εικόνα Α; …………………………………………. …………………………………………. Αν ρίξουμε το περιεχόμενο του ενός ποτηριού σε ένα άλλο διαφορετικό σε μέγεθος – τι θα απαντήσει (Εικόνα Β);

“Η ποσότητα παραμένει σταθερή” =

Η έννοια της μονιμότητας των αντικειμένων Ένα μωρό ενδιαφέρεται για ένα παιχνίδι… Συνεχίστε την ιστορία όπως περιγράφεται από τις δυο εικόνες. ………………………………………….

Λογική κατηγοριοποίηση (σύνολο και μέρη) Πόσες είναι οι μπίλιες; Πόσες είναι οι κόκκινες μπίλιες; …………………………………………. Πόσα είναι τα λουλούδια; Πόσα είναι τα τριαντάφυλλα; Πόσα είναι τα σοκολατένια λαγουδάκια; Τι νομίζετε ότι απαντούν τα παιδιά;

Η διατήρηση του αριθμού …………………………………………. Η διατήρηση της μάζας Το πείραμα με την πλαστελίνη …………………………………………. Η διατήρηση του αριθμού ………………………………………….

Έχεις περισσότερα τουβλάκια ή έχω εγώ ή έχουμε τον ίδιο αριθμό; Να σιγουρευτείς ότι οι μαθητές κατανοούν τις ερωτήσεις Έχεις περισσότερα τουβλάκια ή έχω εγώ ή έχουμε τον ίδιο αριθμό;

Αφομοίωση Συμμόρφωση Έξω μέσα στο κεφάλι έξω Έξω μέσα στο κεφάλι έξω Συμφωνεί/ταιριάζει η νέα γνώση με την υπάρχουσα άρα μπορεί να ενσωματωθεί στις υπάρχουσες νοητικές δομές Δεν συμφωνεί/ταιριάζει η νέα γνώση με την υπάρχουσα συνεπώς πρέπει να τροποποιηθούν οι υπάρχουσες νοητικές δομές ή να δημιουργηθούν καινούριες

Η κοινωνική διαμεσολάβηση Vygotsky ΖΩΝΗ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Η κοινωνική διαμεσολάβηση ΠΑΙΧΝΙΔΙ Βηματικη καθοδηγηση

Ο σχηματισμός των εννοιών Ζητάμε από τους μαθητές να ομαδοποιήσουν τα αντικείμενα που εικονίζονται στο σχήμα …………………………………………. .

Ζώνη Επικείμενης ανάπτυξης Δίνετε ένα πρόβλημα στους μαθητές. Συνεχίστε τη δραστηριότητα λαμβάνοντας υπόψη α) τη θεωρία του Piaget και β) του Vygotski …………………………………………. Βηματική καθοδήγηση, φύλλα εργασίας, οδηγίες , καθοδήγηση από ενήλικα … http://www.coe.uga.edu/epltt/zpd.swf

Θεωρία δραστηριότητας www.ictscenarios.gr

Το παιχνίδι Ο ρόλος που το παιδί υποδύεται και η σχέση του με το αντικείμενο, θα πηγάζει πάντα από τους κανόνες. Παραδείγματα …………………………………………. …………………………………………. Το κοριτσάκι, έχοντας την κούκλα του για παιδί, υιοθετεί κανόνες μητρικής συμπεριφοράς

Κινητήρια δύναμη των αντικειμένων Μια πόρτα ζητάει να την ανοίξουν και να την κλείσουν, μια σκάλα να την ανεβούν, ένα κουδούνι  να το χτυπήσουν ………………………………………….

Ερωτηματολόγιο Ερώτηση Ποιο γενικό θέμα θα διάλεγες να μελετήσεις; ……………………………………………………………………. Για ποιο λόγο; ……………………………………………………………………… Ειδικότερα, ποιες ερωτήσεις θα επέλεγες να ερευνήσεις; Υποθέσεις Γράψε μερικές υποθέσεις ή προβλέψεις που σχετίζονται με αυτές …………………………………………………………………….. ‘Ερευνα Γράψε πως θα πραγματοποιούσες την έρευνά σου. ……………………………………………………………………….

Ερωτηματολόγιο Δικαιολόγησε την απάντησή σου ……………………………………………………………………. Ανάλυση Γράψε πως θα αναλύσεις τα στοιχεία ……………………………………………………………………… Επανέλαβε την ίδια διαδικασία με το συνεργάτη σου Άλλαξες κάποιο στάδιο ………………………………………………………………………. Συμπεράσματα ………………………………………………………………………… Προτάσεις

Σύγκριση των θεωριών Piaget και Vygotsky Έννοιες κλειδιά Ο ρόλος του δασκάλου Μπορεί να επιταχυνθεί η ανάπτυξη Πως επιτυγχάνεται η εννοιολογική αλλαγή Ποιος ο ρόλος της κοινωνικής αλλλεπίδρασης;