Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 3

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Advertisements

ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επιμορφώτρια: Νότα Σεφερλή
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση Οι θέσεις της ΕΤΠΕ για το Εκπαιδευτικό Λογισμικό
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Υπάρχουσα κατάσταση και προοπτικές για το μέλλον Ερευνητικό.
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Βασίλης Κόμης Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
Πολυμεσική Μάθηση και Θεωρίες Μάθησης Μαθαίνουμε καλύτερα με λέξεις και εικόνες παρά με λέξεις μόνο Υπόθεση Πολυμεσικής Μάθησης Multimedia Learning Hypothesis.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Κατερίνα Μαυραντωνάκη.
Θεωρίες Μάθησης Zαχαρούλα Σμυρναίου.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
 Διαπερνούν και ανατρέπουν παραδοσιακά σύνορα (όρια), γεωγραφικά, οι-κονομικά και πολιτιστικά.  Έχουν αλματώδη ρυθμό εξέλιξης.  Προκαλούνται από τις.
Κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗΣ.  1. Το υπολογιστικό σύστηµα επιτρέπει στον χρήστη να αναπαραστήσει ένα φυσικό φαινόµενο ή µια κατάσταση στην οθόνη.
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Εκπαιδευτικό λογισμικό. Εκπαιδευτικά περιβάλλοντα Δε σχεδιάστηκαν για εκπ/κή χρήση αλλά χρησιμοποιούνται.
ΠΑΚΕ Αττικής Π6 – μαθήματα Χ. Κυνηγού. Διδακτική με Μικρόκοσμους Χ. Κυνηγός.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Γνωρίζω τις κατηγορίες του εκπαιδευτικού λογισμικού (Ε.Λ.) όσον αφορά:  Θεωρίες μάθησης που.
Γιάννης Ρες-Επιστημονικός Συνεργάτης ΙΕΠ1 Θεωρίες μάθησης και τεχνολογίες της πληροφορικής Βασικές θεωρίες μάθησης πως οι θεωρίες αυτές επιδρούν στο σχεδιασμό.
Xαρτογράφηση Εννοιών. Εννοιολογικοί χάρτες Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 06 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Α+) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου.
Η θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (Connectivism) Διασυνδέοντας θεωρητικά πλαίσια (Connectivity and networking)
H θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (connectivism) E ργαλεία Web 2.0.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση.
Το Μαστόρεμα ως επιστημολογία, θεωρία μάθησης και διδακτικού σχεδιασμού.
Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Στη διδακτική διαδικασία… η προσωπικότητα της διδάσκουσας/του διδάσκοντα, τα επιστημονικά-γνωστικά αντικείμενα, το.
Η θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (Connectivism)
Ενότητα 1 : Παρουσίαση/Σκοπός Μαθήματος Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 3 : Φάσεις, Μοντέλα και Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις Ένταξης των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 2. η προσέγγιση AI
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 1. η προσέγγιση AI (2)
Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Μάθηση και υπολογιστικά εργαλεία
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ
Η θεωρία της δραστηριότητας (activity theory) Ζ
Εκπαιδευτικό λογισμικό
Θεωρίες Μάθησης και Μοντέλα Ενσωμάτωσης
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Βασικές κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 3
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 1. η προσέγγιση CAI
Μεταφορές... Διαφορετικές προοπτικές απέναντι στη μάθηση.
Θεωρίες Μάθησης Zαχαρούλα Σμυρναίου. Θεωρίες Μάθησης και υπολογιστικά περιβάλλοντα Τρεις κύριες ψυχολογικές θεωρίες στην ανάπτυξη υπολογιστικών περιβαλλόντων.
Χαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες (concept maps)
Εκπαιδευτικά λογισμικά
Τζενη παγγε Καθηγητρια πτν Πανεπιστημιο ιωαννινων
Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Σχολές παιδαγωγικής σκέψης και θεωρίες μάθησης
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κατερίνα Μακρή (kmakrh@ppp.uoa.gr) Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 3. η προσέγγιση Logo as Latin / CSCL (α) Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ ΕΠΠΑΙΚ 2016-17, μάθημα 5 Κατερίνα Μακρή (kmakrh@ppp.uoa.gr)

παρατηρήσιμη συμπεριφορά ερεθίσματα και αντιδράσεις γνωσιακή θεωρία (cognitivism) εποικοδομισμός (constructivism) συμπεριφορισμός (behaviorism) παρατηρήσιμη συμπεριφορά ερεθίσματα και αντιδράσεις αλλαγή μίας συμπεριφοράς νοητικό «σχήμα» συμβολική νοητική αναπαράσταση πρόγραμμα υπολογιστή νοητικό σχήμα κατασκευή της γνώσης (προσαρμογή) Χαοτική και ασυμμάζευτη γνώση

(Computer Assisted Instruction) (Artificial Intelligence) συμπεριφορισμός (behaviorism) γνωσιακή θεωρία (cognitivism) εποικοδομισμός (constructivism) ΕΠ ΘΜ Π CAI (Computer Assisted Instruction) AI (Artificial Intelligence) Logo as Latin CSCL Koschmann, 1996

Εποικοδομισμός (constructivism) Logo as Latin CSCL νοητικό σχήμα κατασκευή της γνώσης (προσαρμογή) Χαοτική και ασυμμάζευτη γνώση

ΠΕΤ3: logo as latin / CSCL

ΠΕΤ3: Logo as Latin / CSCL Προσομοιώσεις / μοντελοποιήσεις / μικρόκοσμοι Ιστοεξερευνήσεις Εργαλεία CSCL Έκφραση, επικοινωνία κ δημιουργικότητα (επεξεργασία video)

ΠΕΤ3: Logo as Latin / CSCL Προσομοιώσεις / μοντελοποιήσεις / μικρόκοσμοι Ιστοεξερευνήσεις Εργαλεία CSCL Έκφραση, επικοινωνία κ δημιουργικότητα (επεξεργασία video)

Προσομοιώσεις, μοντελοποιήσεις https://phet. colorado Προσομοιώσεις, μοντελοποιήσεις https://phet.colorado.edu/b0c53158-e30a-4c6e-9306-f564d6aedb1f

Προσομοιώσεις, μοντελοποιήσεις https://phet. colorado Προσομοιώσεις, μοντελοποιήσεις https://phet.colorado.edu/b0c53158-e30a-4c6e-9306-f564d6aedb1f

Προσομοιώσεις, μοντελοποιήσεις https://phet. colorado Προσομοιώσεις, μοντελοποιήσεις https://phet.colorado.edu/b0c53158-e30a-4c6e-9306-f564d6aedb1f

Προσομοιώσεις, μοντελοποιήσεις https://phet. colorado Προσομοιώσεις, μοντελοποιήσεις https://phet.colorado.edu/en/simulation/neuron

Προσομοιώσεις, μοντελοποιήσεις https://phet. colorado Προσομοιώσεις, μοντελοποιήσεις https://phet.colorado.edu/en/simulation/neuron

Προσομοιώσεις, μοντελοποιήσεις https://phet. colorado Προσομοιώσεις, μοντελοποιήσεις https://phet.colorado.edu/en/simulation/neuron

Προσομοιώσεις, μοντελοποιήσεις https://phet. colorado Προσομοιώσεις, μοντελοποιήσεις https://phet.colorado.edu/en/simulation/neuron

Προσομοιώσεις, μοντελοποιήσεις https://phet. colorado Προσομοιώσεις, μοντελοποιήσεις https://phet.colorado.edu/sims/html/build-an-atom/latest/build-an-atom_en.html

Προσομοιώσεις, μοντελοποιήσεις https://www. explorelearning. com/index Προσομοιώσεις, μοντελοποιήσεις https://www.explorelearning.com/index.cfm?method=cResource.dspView&ResourceID=1060

Μικρόκοσμοι http://etl. ppp. uoa Μικρόκοσμοι http://etl.ppp.uoa.gr/_content/Anaptyxiako_ergo/mwd-senaria_Evreias_Xrisis.htm

Μικρόκοσμοι http://etl. ppp. uoa Μικρόκοσμοι http://etl.ppp.uoa.gr/_content/Anaptyxiako_ergo/mwd-senaria_Evreias_Xrisis.htm

ΠΕΤ3: Logo as Latin / CSCL Προσομοιώσεις / μοντελοποιήσεις / μικρόκοσμοι Ιστοεξερευνήσεις Εργαλεία CSCL Έκφραση, επικοινωνία κ δημιουργικότητα (επεξεργασία video)

Ιστοεξερευνήσεις http://zunal.com/webquest.php?w=15308 Ιστοεξερευνήσεις http://zunal.com/webquest.php?w=15308

Ιστοεξερευνήσεις http://zunal.com/webquest.php?w=15308 Ιστοεξερευνήσεις http://zunal.com/webquest.php?w=15308

Ιστοεξερευνήσεις http://zunal.com/webquest.php?w=15308 Ιστοεξερευνήσεις http://zunal.com/webquest.php?w=15308

Ιστοεξερευνήσεις http://zunal.com/webquest.php?w=15308 Ιστοεξερευνήσεις http://zunal.com/webquest.php?w=15308

Ιστοεξερευνήσεις http://zunal.com/webquest.php?w=15308 Ιστοεξερευνήσεις http://zunal.com/webquest.php?w=15308

Ιστοεξερευνήσεις http://zunal.com/webquest.php?w=15308 Ιστοεξερευνήσεις http://zunal.com/webquest.php?w=15308

Ιστοεξερευνήσεις http://zunal.com/webquest.php?w=15308 Ιστοεξερευνήσεις http://zunal.com/webquest.php?w=15308

Ανοικτά και κλειστά μαθησιακά περιβάλλοντα Προδιαγεγραμμένη πλοήγηση Κλειστά λειτουργικά χαρακτηριστικά (συνήθως) υψηλή αισθητική Ελεύθερη πλοήγηση Δυνατότητες προσαρμογής του περιβάλλοντος ή του περιεχομένου Όχι απαραίτητα υψηλή αισθητική A black and white box approach to component computing

Bιβλιογραφία και πηγές Driscoll, M. (2000). Psychology of Learning for Instruction. Needham Heights, MA, Allyn & Bacon Woolfolk, A. (2007). Εκπαιδευτική Ψυχολογία, εκδ. ΙΩΝ / ΕΛΛΗΝ (κεφάλαιο 2) Koschmann, T. (1996). Paradigm shifts and instructional technology: An introduction. In T. Koschmann (Ed.), CSCL : theory and practice of an emerging paradigm (pp. 268-305). Mahwah N.J.: L. Erlbaum http://davidtjones.wordpress.com/2009/10/04/learning-theories-and-e-learning/