«Τάξη» έξω από την «τάξη»…

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σχολικη ένταξη μαθητη με αυτισμο. Βασικες προϋποθEσεις .
Advertisements

Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες ΗΜΕΡΙΔΑ Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ.
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Εργοθεραπευτική Παρέμβαση σε Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ Σύρος.
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρακτικές Οδηγίες εκπαίδευσης στο σχολείο
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
“Καλλιέργεια δεξιοτήτων προσέγγισης αγοράς εργασίας”
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ : ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
«eTwinning: Εργαλείο επικοινωνίας, συνεργασίας, γνώσης, διάδοσης καλών πρακτικών – στρατηγικών πρόληψης και αντιμετώπισης του Σχολικού και Διαδικτυακού.
ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για αμβλύωπες Μαθητές» Βουγιουκλίδης.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Παιδαγωγικός στόχος Στοχεύει στη γνωστική ανάπτυξη, τη συναισθηματική ολοκλήρωση και την καλλιέργεια ικανοτήτων ταυτόχρονα του μαθητή/τριας.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
εκπαιδευτικη μεταβαση
KAINOTOMA ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Κυνήγι θησαυρού με θέμα τις υγιεινές συνήθειες
Στα πλαίσια της ενότητας της Γλώσσας «Ατυχήματα» και της θεματικής ενότητας των Μαθηματικών «Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων», αποφασίσαμε να εκπονήσουμε.
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
«Μόνο ότι δέχεσαι με την ψυχή σου, αυτό μόνο μαθαίνεις και αυτό ενσωματώνεις στη ζωή σου και το χαρακτήρα σου» Dewey.
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
1ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Project.
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
ΜΕΤΑΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: 1/ θ Νηπιαγωγείο Φράγκα
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Τάξη» έξω από την «τάξη»… ΕΕΕΕΚ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ Σχολική Δραστηριότητα «Τάξη» έξω από την «τάξη»… ΕΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ Νάτσκος Θωμάς ( ΠΕ 11.01) Ηλίας Γιάννης (ΠΕ 11.01 ) Νέτη Ελευθερία (ΠΕ 08 ) Αυγέρη Συρματένια (Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Δασκάλα Ειδικής Αγωγής Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αριδαίας)

ΑΦΟΡΜΗ Η μη λειτουργική απασχόληση των μαθητών στην ώρα του διαλείμματος. Εκνευρισμός, τσακωμοί, επιθετικότητα, bullying.

Βασικός στόχος Η αξιοποίηση του αδόμητου περιβάλλοντος του προαυλίου κατά τη διάρκεια του διαλείμματος.

Επιμέρους στόχοι Η ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών.

Επιμέρους στόχοι Ακολουθία οδηγιών και υπακοή σε κανόνες.

Επιμέρους στόχοι Μείωση διαμαχών και κατ’ επέκταση πιθανών ατυχημάτων.

Επιμέρους στόχοι Ανάπτυξη αδρής κινητικότητας (βάδιση, ισορροπία, τρέξιμο, κ.ά.).

Επιμέρους στόχοι Ενσωμάτωση γνωστικών στόχων στα πλαίσια του παιχνιδιού (Γλώσσα, Μαθηματικά, Γυμναστική, κ.ά).

Επιμέρους στόχοι Ανάπτυξη δεξιοτήτων (π.χ. κοινωνικής προσαρμογής, δημιουργικών δραστηριοτήτων, κ.ά.).

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ: Μαθητές με διαφορετικές αναπηρίες και διαφορετικό δυναμικό, ακολουθούν εξατομικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα, έγινε προσπάθεια να δοθεί έμφαση στην απόκτηση γνώσεων μέσω ♦ βιωματικής εμπειρίας , ♦ χρήσης κατάλληλου εποπτικού υλικού (εικόνες, αντικείμενα, ήχοι, πολυμέσα, Η/Υ, κ.ο.κ.), ♦ συζήτησης στην τάξη υπό μορφή ευαισθητοποίησης, , ♦ ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, με έμφαση στην απόκτηση επικοινωνιακών και συνεργατικών δεξιοτήτων, ♦ ΔΕΠΠΣ – ΑΠΣ (2003) για μαθητές με κινητικές αναπηρίες ΔΕΠΠΣ – ΑΠΣ (2003) για μαθητές με ελαφριά νοητική καθυστέρηση ΔΕΠΠΣ – ΑΠΣ (2004) για μαθητές με αυτισμό Οι δραστηριότητες αδρής κινητικότητας είναι τόσο σημαντικές για το γενικότερο επίπεδο φυσικής κατάστασης των παιδιών ώστε θα πρέπει να είναι κομμάτι της καθημερινής τους ζωής, ακόμη κι αν αποτελούν πρόκληση για κάποια παιδιά με αναπηρία. Δύναμη, αντοχή, συντονισμός που μπορούν να αναπτυχθούν, συμβάλλουν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων λεπτής κινητικότητας, δεξιοτήτων στο παιχνίδι και στην ικανότητα συμμετοχής των παιδιών σε μη οικείες για αυτά δραστηριότητες. Ευκαιρία να υπολογίζουν πώς μπορούν να διαχειριστούν το σώμα τους ώστε να κάνουν αυτό που θέλουν. Όταν είναι εφικτό, οι δραστηριότητες αυτές θα πρέπει να γίνονται στην αυλή, όπου υπάρχει χώρος περισσότερος και τα παιδιά μπορούν να κινηθούν πιο ελεύθερα. Π. Γκουλτ, Τ. Σάλλιβαν (2008)

Διαδικασία υλοποίησης Προετοιμασία (καθαρισμός σχολικής αυλής, συγκέντρωση υλικού, ευαισθητοποίηση).

Διαδικασία υλοποίησης Διαμόρφωση σχολικής αυλής.

Διαδικασία υλοποίησης Διαμόρφωση σχολικής αυλής.

Γνωριμία των παιδιών με τα παιχνίδια Προϋποθέσεις Υπακοή σε κανόνες Ακολουθία οδηγιών Σωματογνωσία Γνωριμία των παιδιών με τα παιχνίδια Ύπαρξη συντονιστή Εμψυχωτές

Το παιχνίδι ξεκινά…

Συμπεράσματα Η διαμόρφωση της σχολικής αυλής ολοκληρώθηκε πριν από δύο μήνες. Από τότε και μέχρι σήμερα, παρατηρείται ότι περισσότεροι από τους αρχικούς στόχους επιτυγχάνονται. Αρχικά, η αυλή μας ομόρφυνε. Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά διασκεδάζουν με τα παιχνίδια της αυλής και παράλληλα συνεργάζονται περισσότερο ομαλά, προκειμένου να επιτύχουν τον κοινό τους στόχο: Το παιχνίδι. Επίσης μειώνονται οι τσακωμοί και τα μικρο-ατυχήματα, ενώ αναπτύσσονται περαιτέρω οι γνωστικές τους δεξιότητες.

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας…