Ο ΑΚΑΘΙΣΤΟΣ ΥΜΝΟΣ Της Γ΄τάξης του 2ου Γυμνασίου Μυτιλήνης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι ιεραπόστολοι της Ευρώπης
Advertisements

Δέσποινα Ιωάννου - Βασιλείου
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πα. Μακ.
συμμαχούν εναντίον του Βυζαντίου
ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
Ο Ακάθιστος Ύμνος.
Μυκήνες-Αγαμέμνονας Μυκηναϊκά χρόνια Ελένη - Κωνσταντίνος.
Αντώνης Ι. Παππού Σχολικός Σύμβουλος 7ης Περιφέρειας Δ. Ε. Σερρών
Η ανάκτηση της Πόλης από το Μιχαήλ Η', τον Παλαιολόγο
Σημαντικές εκκλησίες και Τεμένη στη πόλη της Λευκωσίας
ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Οι Άγιοι Άγγελοι στην Ορθόδοξη Πίστη και Παράδοση
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
20. Η αποσαφήνιση της αλήθειας για τις εικόνες
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
Ανάμεσα στις περιοχές που κατέλαβαν οι Σελτζούκοι ήταν και τα Ιεροσόλυμα, η ιερή πόλη που έζησε και δίδαξε ο Χριστός. O αυτοκράτορας Αλέξιος Α', ο Κομνηνός,
Το Πάθος και η Ανάσταση του Χριστού
Παλαιά και Καινή Διαθήκη Ισαβέλλα Παπαδοπούλου Ά3.
Η Ρωμαϊκή και Βυζαντινή Φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης
Οι Πέρσες και οι Άβαροι συμμαχούν εναντίον του Βυζαντίου κεφ 18
Οι δημόσιες αναπαραστάσεις της Θεοτόκου εξέφραζαν τόσο την εκκλησιαστική, όσο και την κοσμική εξουσία. Το κύρος Της καθρεφτιζόταν στη δημόσια ζωή. Το 570μ.Χ.
Ο προφήτης Ησαΐας Μαθητής: Άρης Χατζηαργύρης Καθηγητής: Γ.Καπετανάκης
2. Ο Ηράκλειος και η δυναστεία του (610 – 717)
ΑΡΑΠΙΤΣΑ ΔΗΜΗΤΡΑ ΚΑΛΤΣΑ ΙΩΑΝΝΑ ΓΟΥΡΓΙΩΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΟΥΡΓΙΩΤΗΣ ΚΟΣΜΑΣ
Ο ναός του Αγίου Αντωνίου βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα του παλαιού πυρήνα της Επισκοπής. Ανήκει στον τύπο του μονόχωρου καμαροσκέπαστου, ο οποίος.
ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ.
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
35. Ο Ακάθιστος Ύμνος Ο Ακάθιστος Ύμνος είναι σταθμός στην υμνογραφία της Εκκλησίας μας Το περιεχόμενο του κατέχει ξεχωριστή θέση στις καρδιές μας Ο Ακάθιστος.
«Ανέσπερο Φως» το Φως στην Αγία Γραφή, τη ζωή και την παράδοση της Εκκλησίας 1 ο ΕΠΑ.Λ. ΒΕΡΟΙΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ
Οι Τούρκοι πολιορκούν την Κωνσταντινούπολη Κεφάλαιο 35 ο Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Κύριλλος και Μεθόδιος. Οι Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος ήταν αδέλφια, μοναχοί, με μεγάλη ιεραποστολική δράση. Σε αυτούς αποδίδεται ο εκχριστιανισμός των.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
Τάματα ονομάζουμε τις υποσχέσεις ή τις ευχές που κάνουμε στο Θεό. Μερικοί κάνουν τάματα για να ευχαριστήσουν το Θεό για κάτι που τους έδωσε, ενώ άλλοι.
Παιχνίδι γνώσεων 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας Α΄ Λυκείου Δρ Ιωάννα Κομνηνού (ΠΕ01)
Παλαιολόγεια Αναγέννηση 14 ος αιώνας. ΟΙ ΑΠΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΕΙΑΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ Η παλαιολόγεια δυναστεία υπήρξε η μακροβιότερη που πέρασε από την Αυτοκρατορία,
 ΕΡΓΑΣΙΑ α ΕΡΓΑΣΙΑ α  ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ α ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ α  ΕΡΓΑΣΙΑ β ΕΡΓΑΣΙΑ β  ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ β ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ β  ΕΡΓΑΣΙΑ γ ΕΡΓΑΣΙΑ γ.
Ονόματα της Θεοτόκου Σχολικό έτος: Μάθημα: Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Διδάσκων: Πέτσας Νικόλαος Συνεργάστηκαν οι μαθητές: Καραδούκας Κωνσταντίνος,
Εορτολογία Ενότητα 7: Οι Εορτές του Τιμίου Σταυρού Γεώργιος Φίλιας
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, ΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΝΝΗ ΜΠΑΛΩΤΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΝΤΟΥ Το θέμα της ομάδας μας ήταν να ερευνήσουμε.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Θ.Ε.1 ΔΡ.7 Λουβουλίνα Μαρία Β1
Άννα Δριμή Β1 Υπεύθυνος Καθηγητής: Γ. Καπετανάκης
ΠΑΝΑΓΙΑ ΒΛΑΧΕΡΝΩΝ.
Κεφ. 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας
1ο ΓΕΛ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2014/15 ΕκπαιδευτιΚO ΠρOγραμμα
ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ Παρασκευή Πυρπιρή A2 ΠΓΕΣΣ Κλασσική Μουσική
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
ΠΛΑΚΑ.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
Βυζάντιο Νέα Ρώμη-Κωνσταντινούπολη Άλωση 1204 Άλωση 1453
“ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ” ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ι.Μ. ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΛΑΥΡΑΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
Το μεγαλοπρεπές μνημείο
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική
Ο Ευαγγελισμός στην ορθόδοξη και δυτική ζωγραφική
Σημείο στάσης και εύρεσης στοιχείων που θα οδηγήσουν τον παίκτη στο επόμενο προορισμό.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΚΟΝΤΑΚΙΟ ΠΡΟΟΙΜΙΟ ΟΙΚΟΣ Α΄
15. Η Αγία Σοφία, ένα αριστούργημα της αρχιτεκτονικής
30β. Τα ελληνικά κράτη μετά την άλωση της Πόλης
Τι θα δούμε σ’αυτήν την ενότητα: Σε ποια κατάσταση βρήκε τη βυζαντινή αυτοκρατορία ο αυτοκράτορας Ηράκλειος Με ποιο τρόπο αντιμετώπισε τα προβλήματα ο.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο ΑΚΑΘΙΣΤΟΣ ΥΜΝΟΣ Της Γ΄τάξης του 2ου Γυμνασίου Μυτιλήνης Ο ΑΚΑΘΙΣΤΟΣ ΥΜΝΟΣ ΟΙ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ Της Γ΄τάξης του 2ου Γυμνασίου Μυτιλήνης Λεοντίου Ευανθία Μυρογιάννη Καλλιόπη Προκοπίου Μαρία -Άρτεμις Σερέτη Μαρία ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ Δουμούζης Ευστράτιος Μάρτιος του 2017

ΟΙ ΑΒΑΡΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΟΥΝ ΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ Έτος 626 Ενώ ο Αυτοκράτορας Ηράκλειος  ηγείτο εκστρατείας του βυζαντινού στρατού κατά των Περσών, η Κωνσταντινούπολη  πολιορκήθηκε αιφνιδίως από τους Αβάρους.

ΟΙ ΑΒΑΡΟΙ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΒΛΑΧΕΡΝΩΝ Γνωρίζοντας την απουσία του στρατού, οι Άβαροι απέρριψαν κάθε πρόταση εκεχειρίας και την 6η Αυγούστου κατέλαβαν την Παναγία των Βλαχερνών.

Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΕΝΘΑΡΡΥΝΕΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΥΣ Σε συνεργασία με τους Πέρσες,τη νύχτα της 7ης προς 8η Αυγούστου, ετοιμάζονταν για την τελική επίθεση, ενώ ο Πατριάρχης Σέργιος περιέτρεχε τα τείχη της Πόλης με την εικόνα της Παναγίας της Βλαχερνίτισσας και ενεθάρρυνε το λαό στην αντίσταση.

ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΕΧΘΡΙΚΟΥ ΣΤΟΛΟΥ Τη νύχτα εκείνη, φοβερός ανεμοστρόβιλος, που αποδόθηκε σε θεϊκή βοήθεια, δημιούργησε τρικυμία και κατέστρεψε τον εχθρικό στόλο, ενώ αντεπίθεση των αμυνόμενων προξένησε τεράστιες απώλειες στους Αβάρους και τους Πέρσες, οι οποίοι αναγκάστηκαν να λύσουν την πολιορκία και να αποχωρήσουν άπρακτοι.

ΤΗ ΥΠΕΡΜΑΧΩ ΣΤΡΑΤΗΓΩ Την 8η Αυγούστου, η Πόλη είχε σωθεί από τη μεγαλύτερη ως τότε απειλή της ιστορίας της. Ο λαός, θέλοντας να πανηγυρίσει τη σωτηρία του, την οποία απέδιδε σε συνδρομή της Θεοτόκου, συγκεντρώθηκε στο Ναό της Παναγίας των Βλαχερνών. Τότε, κατά την παράδοση, όρθιο το πλήθος έψαλε τον από τότε λεγόμενο «Ακάθιστο Ύμνο» στην Παναγία, αποδίδοντας τα «νικητήρια» και την ευγνωμοσύνη του «τῇ ὑπερμάχῳ στρατηγῷ».

ΑΚΑΘΙΣΤΟΣ ΥΜΝΟΣ Ακάθιστος ύμνος ονομάζεται γενικά κάθε ορθόδοξος χριστιανικός ύμνος ο οποίος ψάλλεται από τους χριστιανούς πιστούς σε όρθια στάση. Έχει επικρατήσει όμως να λέγεται έτσι ένας ύμνος («Κοντάκιο») της Ορθόδοξης Εκκλησίας προς τιμήν της Θεοτόκου, γνωστός ως Τη Υπερμάχω Στρατηγώ, ο οποίος ψάλλεται στους ναούς τις πέντε πρώτες Παρασκευές της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, τις πρώτες τέσσερις τμηματικά, και την πέμπτη ολόκληρος. Είναι ένας ύμνος που αποτελείται από προοίμιο και 24 οίκους (στροφές) σε ελληνική αλφαβητική ακροστιχίδα, από το Α ως το Ω (κάθε «οίκος» ξεκινά με το αντίστοιχο κατά σειρά ελληνικό γράμμα).

ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΥΜΝΟΓΡΑΦΙΑΣ Θεωρείται ως ένα αριστούργημα της βυζαντινής υμνογραφίας, η γλώσσα του είναι σοβαρή και ποιητική και είναι εμπλουτισμένος από κοσμητικά επίθετα και πολλά σχήματα λόγου (αντιθέσεις, μεταφορές, κλπ). Το θέμα του είναι η εξύμνηση της ενανθρώπισης του Θεού μέσω της Θεοτόκου, πράγμα που γίνεται με πολλές εκφράσεις χαράς και αγαλλίασης, οι οποίες του προσδίδουν θριαμβευτικό τόνο.

Ο ΣΥΝΘΕΤΗΣ ΤΟΥ ΑΚΑΘΙΣΤΟΥ ΥΜΝΟΥ Η παράδοση, αποδίδει τον Ακάθιστο ύμνο στο μεγάλο βυζαντινό υμνογράφο του 6ου αιώνα μ.Χ., Ρωμανό τον Μελωδό. Την άποψη αυτή υποστηρίζουν πολλοί ερευνητές, οι οποίοι θεωρούν ότι οι εκφράσεις του ύμνου, η γενικότερη ποιητική του αρτιότητα και δογματική του πληρότητα δεν μπορούν παρά να οδηγούν στον Ρωμανό. Όμως, η άποψη αυτή αντικρούεται από πολλούς μελετητές, που βρίσκουν στη δομή, στο ύφος και το περιεχόμενό του πολλά στοιχεία μετά την εποχή του Ρωμανού

ΆΛΛΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ Επιπλέον υπάρχουν και άλλες δύο εκδοχές για το πρόσωπο του μελωδού του Ακάθιστου Ύμνου. Η μία εκδοχή αναφέρει το όνομα του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Γερμανού Α΄ (715 - 730 μ.Χ.) ο οποίος έζησε τα γεγονότα της θαυμαστής λύτρωσης της Κωνσταντινούπολης από την πολιορκία της από τους Άραβες το 718 μ.Χ., επί Αυτοκράτορος Λέοντος του Ισαύρου. Η άλλη εκδοχή που υποστηρίζεται βασίζεται σε μια παλαιά αχρονολόγητη εικόνα του Ευαγγελισμού στο παρεκκλήσιο του Αγίου Νικολάου της ονομαστής μονής του Αγίου Σάββα στα Ιεροσόλυμα, όπου εικονίζεται και ένας μοναχός, ο οποίος κρατάει ένα ειλητάριο που γράφει «Ἄγγελος πρωτοστάτης οὐρανόθεν ἐπέμφθη» (αρχή του α΄ οίκου του Ακάθιστου ύμνου). Στο κεφάλι του μοναχού αυτού γράφει «ο άγιος Κοσμάς». Πρόκειται για τον Κοσμά τον Μελωδό.

Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΑΚΑΘΙΣΤΟΥ ΥΜΝΟΥ . . Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΑΚΑΘΙΣΤΟΥ ΥΜΝΟΥ ΠΡΟΟΙΜΙΟ Το παλαιότερο Το νεότερο Τὸ προσταχθὲν μυστικῶς λαβὼν ἐν γνώσει,  ἐν τῇ σκηνῇ τοῦ Ἰωσὴφ σπουδῇ ἐπέστη,  ὁ ἀσώματος λέγων τῇ Ἀπειρογάμω•  ὁ κλίνας ἐν καταβάσει τοὺς οὐρανούς,  χωρεῑται ἀναλλοιώτως ὅλος ἐν σοι•  Ὃν καὶ βλέπων ἐν μήτρᾳ σου,  λαβόντα δούλου μορφήν,  ἐξίσταμαι κραυγάζων σοι• Χαῖρε Νύμφη ἀνύμφευτε. Τῇ ὑπερμάχῷ στρατηγῷ τὰ νικητήρια,  ὡς λυτρωθεῖσα τῶν δεινῶν εὐχαριστήρια,  ἀναγράφω σοι ἡ πόλις σου, Θεοτόκε•  ἀλλ' ὡς ἔχουσα τὸ κράτος ἀπροσμάχητον,  ἐκ παντοίων με κινδύνων ἐλευθέρωσον,  ἵνα κράζω σοί• Ανήκει στα κοντάκια. Το πρώτο τροπάριο του κοντακίου ονομάζεται προοίμιο ή κουκούλιο.

ΟΙ ΟΙΚΟΙ 24 οίκοι (στροφές) Περιττοί Α-Γ-Ε-… Α΄ ΟΙΚΟΣ Άγγελος πρωτοστάτης, ουρανόθεν επέμφθη,  ειπείν τή Θεοτόκω το Χαίρε·  καί συν τή ασωμάτω φωνή, σωματούμενόν σε  θεωρών Κύριε, εξίστατο καί ίστατο, Κραυγάζων πρός αυτήν τοιαύτα·  χαίρε δι ης η χαρά εκλάμψει  χαίρε δι' ης η αρά εκλείψει  χαίρε του πεσόντος Αδάμ η ανάκλησις  χαίρε των δακρύων της Εύας η λύτρωσις  χαίρε ύψος δυσανάβατον ανθρωπίνοις λογισμοίς  χαίρε βάθος δυσθεώρητον καί Αγγέλων οφθαλμοίς  χαίρε ότι υπάρχεις Βασιλέως καθέδρα  χαίρε ότι βαστάζεις τον βαστάζοντα πάντα  χαίρε αστήρ εμφαίνων τον ήλιον χαίρε γαστήρ ενθέου σαρκώσεως  χαίρε δι' ης νεουργήται η κτίσις  χαίρε δι' ής βρεφουργείται ο Κτίστης Χαίρε Νύμφη ανύμφευτε.  24 οίκοι (στροφές) Περιττοί Α-Γ-Ε-… Αποτελούνται από 18 στίχους οι 5 πρώτοι περιλαμβάνουν τη διήγηση οι 12 επόμενοι αποτελούν του χαιρετισμούς που απευθύνονται στη Θεοτόκο ο 18ος είναι το εφύμνιο «χαίρε νύμφη Ανύμφευτε»

ΟΙ ΟΙΚΟΙ Άρτιοι Β-Δ-Ζ-… 5 στίχοι διήγηση Άρτιοι Β-Δ-Ζ-… 5 στίχοι διήγηση 1 στίχος, το εφύμνιο «Αλληλούια» Οι περισσότεροι άρτιοι αναφέρονται στο Χριστό (Θ- Κ-Μ-Ξ-Π-Σ-Ύ-Χ) και μερικοί στη Θεοτόκο (Β-Δ-Ζ-Ω) ΟΙΚΟΣ Ξ Ξένον τόκον ιδόντες, ξενωθώμεν του κόσμου,  τον νουν εις ουρανόν μεταθέντες·  δια τούτο γαρ ο υψηλός Θεός, επί γης εφάνη ταπεινός άνθρωπος,  βουλόμενος ελκύσαι προς το ύψος, τους αυτώ βοώντας· Αλληλούϊα.  

ΘΕΜΑ Γενικό θέμα του ύμνου είναι ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου, ο οποίος αναφερόταν και στο αρχικό του προοίμιο (« Τό προσταχθέν μυστικῶς...»). Με πηγές του την Αγία Γραφή και τους Πατέρες της Εκκλησίας, ο Ακάθιστος Ύμνος περιγράφει τα ιστορικά γεγονότα, αλλά προχωρεί και σε θεολογική και δογματική ανάλυσή τους. Οι πρώτοι 12 οίκοι αποτελούν το ιστορικό μέρος από τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου μέχρι την Υπαπαντή. Οι τελευταίοι 12 οίκοι αποτελούν το θεολογικό ή δογματικό μέρος.

Οι ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ Οι ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ

ΟΙ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ Η ΦΛΟΓΕΡΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ Κωστής Παλαμάς Η γνώμη του υποταχτικιά, ρέμπελος πάντα ο νους του και μάθημα μονάκριβο, και θησαυρό σοφίας, κράτησε ο νους του ανάξιου και μουρμουρίζοντάς το τα χείλια τρεμοσάλευε πάσα ώρα, στιγμή πάσα, ξυπνώντας με το σήμαντρο, πλαγιάζοντας με του ήλιου στο γέρμα, στον εσπερινό, στην αγρυπνιά, στον όρθρο, στο αρχονταρίκι, στο ναό, στην κέλλα, στο τραπέζι, μόνο ένα μάθημα ακριβό, παρμένο σε δυο λόγια : του αγγέλου το χαιρετισμό στην Κεχαριτωμένη. ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ Οδυσσέας Ελύτης Άξιον εστί εορτάζοντας τη μνήμη Των Αγίων Κηρύκου και Ιουλίτης Ένα θαύμα να καίει στους ουρανούς τα αλώνια Ιερείς και πουλιά να τραγουδούν το χαίρε : Χαίρε η καιομένη και χαίρε η Χλωρή Χαίρε η Αμεταμέλητη με το πρωραίο σπαθί Χαίρε η που πατείς και τα σημάδια σβήνονται Χαίρε η που ξυπνάς και τα θαύματα γίνονται

ΠΗΓΕΣ https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%BA%CE%AC%CE% B8%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%82_%CF%8D%CE%B C%CE%BD%CE%BF%CF%82 http://www.saint.gr/189/saint.aspx http://users.sch.gr/aiasgr/Theotokos_Maria/Ymnoi/O_Akathi stos_Ymnos.htm http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM- F100/501/3266,13318/ http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News &file=article&id=3325