ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ: Μια ιστορία Τέχνης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Advertisements

Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc.
Κλοντ Μονέ (Claude Oscar Monet)
Artists Γιοχάνες ΒερμέερΗ γαλατού (Het melkmeisje) (περ ), λάδι σε μουσαμά, 45,1x41 εκ., Κρατικό Μουσείο,
Συναισθήματα.
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Α Ν Α Γ Ε Ν Ν Η Σ Η [ύστερη αναγέννηση]
1ο Μαθητικό Θεολογικό Συνέδριο / Θεσσαλονίκη 28 Φεβρουαρίου 2015 «Η ζωή και το έργο του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου»
Λεπτομέρεια από το Θρίαμβο της Γαλάτειας, Raffaello, 1511, Villa Farnesina, Ρώμη ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ E’
Η Γέννηση του Χριστού στην τέχνη Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθηνών Διδακτικό υλικό για το μάθημα των Θρησκευτικών της Β΄ Γυμνασίου Καθηγητής Γ.
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥΚΕΦ.1 (Β): ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ (α) Η χημική συμπεριφορά των στοιχείων είναι περιοδική συνάρτηση του ατομικού τους αριθμού. (Περιοδικός.
Γ ΕΩΠΟ ΝΙΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑΣ & ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ Η ΚΡΥΣΤΑΛΛΩΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΙΟΥ ΕΛΙΣΑΒΕΤ – ΙΩΑΝΝΑ ΤΑΜΠΑΞΗ.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΕΦΑΑ ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ « Άσκηση & Ποιότητα ζωής» ΜΑΘΗΜΑ ΚΟΡΜΟΥ: ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ (804) ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ:
Iταλία Χριστίνα Ιωάννα. Πληροφορίες για την Ιταλία Η ιστορία της Ιταλίας είναι στενά συνδεδεμένη με τον πολιτισμό της περιοχής της Μεσογείου αλλά και.
Τέχνη είναι η αδιάκοπη προσπάθεια να συναγωνιστούμε την ομορφιά των λουλουδιών, χωρίς ποτέ να το κατορθώνουμε. Μ. Σαγκάλ Η τέχνη είναι ένα ψέμα που μας.
Αναγεννησιακή Τέχνη Ξεκίνησε κατά τον 15ο αιώνα, στη Φλωρεντία. Τα έργα έχουν θέματα κυρίως από τη Βίβλο, την Ελληνική και Ρωμαϊκή μυθολογία, την ιστορία,
Η οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, , Βατικανό ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Δ’
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ Capella Sistina, Michelangelo ΜΕΡΟΣ Α’
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΣΑΙΤΑΝΗ ΧΡΥΣΑ ΣΑΙΤΑΝΗ Καλαμάτα. Άποψη της Καλαμάτας, 1880.
Έπιμέλεια : Μαρία Γεωργακούλια - φιλόλογος
Κύκλος.
ΟΜΑΔΑ 1 Γ1 (2).
Η Σκύλλα του Συγκεκριμένου και η Χάρυβδη της Αφαίρεσης
Ομάδα: Τέχνη & Πολιτισμός
ΙΜΠΡΕΣΙΟΝΙΣΜΟΣ.
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Η Σχολή της Μπαρμπιζόν (Barbizon)
Άννα Φρανκ «Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ»
Σχολικό έτος Υπεύθυνη καθηγήτρια κ.Μαυροματάκη
Τα τείχη του Χάνδακα.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Τα Παπούτσια Η χρήση μίας αυτοσχέδιας ταινίας ως εκπαιδευτικό υλικό αναφορικά με το ζήτημα της μετανάστευσης και την Ευρωπαϊκή ταυτότητα Αργύριος Μπίρης,
Δραστηριοτητεσ απο τον κοσμο τησ φυσικησ για το νηπιαγωγειο
Διαθεματική εργασία στη Νεοελληνική Λογοτεχνία
Ναζαρηνή τέχνη Τμήμα: Β΄2
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
} } Ιμπρεσιονισμός.
ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ.
Εκπαιδευτικά Συστήματα Στην Ευρώπη
ΓΚΟΥΣΤΑΒ ΚΛΙΜΤ.
Φιόνα Τρίμι – Ελένη Ερμίδη
Η ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣΥΝΗ
ΟΣΚΑΡ ΚΛΩΝΤ ΜΟΝΕ.
ΜικροοικονομικΗ Θεωρια
ΙΜΠΡΕΣΙΟΝΙΣΜΟΣ.
ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ 2015 Στ’2 ΓιΑννης ΝΑτσης.
ΜικροοικονομικΗ Θεωρια
Κεντρική κυβέρνηση – Περιφερειακή Διοίκηση στην Ελλάδα:
2ο ΓΕΛ Αλίμου «Γεώργιος Καραϊσκάκης»
Η εποχή των επαναστάσεων
Μαθηματικά και Γραφιστική στα Logos των Ποδοσφαιρικών Ομάδων
Βιωματικό Εργαστήρι με θέμα: Λιασίδη Θέκλα, Μηνά Φλωρεντία
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Το Παναθηναϊκο Σταδιο.
ΜικροοικονομικΗ Θεωρια
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
«Τίποτα δεν πάει χαμένο»
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Τέστ Μπανάνας Test de la banane: Κάνε κλίκ!.
ΜικροοικονομικΗ Θεωρια
ΜικροοικονομικΗ Θεωρια
4 εκπληκτικά χωριά στο γκρεμό
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Το μαγνητικό πεδίο.
Doggy-style epigrammatico: De gustibus non est disputandum
Η Αριστοτέλεια Φυσική.
Εισαγωγή στην Κοινωνική Ψυχιατρική: Ιστορικές Αναφορές
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ: Μια ιστορία Τέχνης 13ο Δ.Σ ΚΑΒΑΛΑΣ –ΣΤ’ ΤΆΞΗ ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Το Πολιτιστικό μας Πρόγραμμα ΣΚΟΠΟΣ : Να γνωρίσουν οι μαθητές τη ζωή και τα χαρακτηριστικά έργα διαφόρων διάσημων καλλιτεχνών Να δημιουργήσουν με αφορμή έναν πίνακα Να εργαστούν συλλογικά και σε ομάδες Μέσα από την υλοποίηση του προγράμματος επιδιώκεται οι μαθητές: Να επεξεργαστούν έργα τέχνης Να έρθουν σ’ επαφή με την τέχνη της ζωγραφικής και της φωτογραφίας Να γνωρίσουν έργα επώνυμων καλλιτεχνών, αναπτύσσοντας μέσα από την ανάγνωση, την ανάλυση και τη σύνθεση του έργου δημιουργική και κριτική σκέψη και στάση. Να εξοικειωθούν με τις διάφορες «τεχνοτροπίες» ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ: ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΙΑΣΗΜΩΝ ΖΩΓΡΑΦΩΝ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΑΝΑΛΥΣΗ – ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΡΓΩΝ ΤΟΥΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Λεονάρντο ντα Βίντσι Ο Λεονάρντο ντα Βίντσι (1452—1519) ήταν Ιταλός αρχιτέκτονας, ζωγράφος, γλύπτης, μουσικός,  εφευρέτης, μηχανικός, ανατόμος, και επιστήμονας  με σημαντική συνεισφορά στην ανατομία, και την αστρονομία που έζησε την περίοδο της Αναγέννησης. ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Ελαιογραφία σε ξύλο λεύκης, Μουσείο Λούβρου Μόνα Λίζα (1503 -1519) Η Μόνα Λίζα (γνωστή ως Τζιοκόντα ή Λίζα Γκεραρντίνι, συζύγος του Φραντσέσκο ντελ Τζιοκόντο) είναι ένα πορτραίτο που αποτελεί το πιο διάσημο έργο ζωγραφικής. Πρόκειται για ελαιογραφία που απεικονίζει μια καθιστή γυναίκα ,τη Λίζα ντελ Τζιοκόντο. Η έκφραση του προσώπου της χαρακτηρίζεται αινιγματική. Ελαιογραφία σε ξύλο λεύκης, Μουσείο Λούβρου ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Τοιχογραφία, τέμπερα σε γύψο 460 εκ χ 480 εκ. O Μυστικός Δείπνος (1495-1498) Τοιχογραφία, τέμπερα σε γύψο 460 εκ χ 480 εκ. Ο Μυστικός Δείπνος είναι μια τοιχογραφία του 15ου αιώνα που βρίσκεται στο μοναστήρι Σάντα Μαρία ντέλλε Γκράτσιε. Δημιουργήθηκε στο Μιλάνο για τον Δούκα Loudoviko Sforza και του δούκισσα Beatrice d’ Este. Απεικονίζει τη σκηνή του Μυστικού Δείπνου από τις τελευταίες μέρες του Χριστού, όταν ανακοινώνει ότι ένας από τους 12 αποστόλους θα τον προδώσει. ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Παναγία των Βράχων(1508) Η Παναγία των Βράχων (La Madonna delle Roccie ) απεικονίζει την Παναγία και τον Ιησού βρέφος, με τον Άγιο Ιωάννη τον Βαπτιστή σε παιδική ηλικία και τον Αρχάγγελο Ουριήλ. Το περιβάλλον είναι ιδιόρρυθμα βραχώδες. Το όνομα που αποδίδεται σε δύο έργα του Λεονάρντο ντα Βίντσι πάνω στο ίδιο θέμα και με εκτέλεση που διαφέρει μόνο σε ορισμένες λεπτομέρειες (κυρίως στα χρώματα και στην τεχνική).  Το ένα έργο εκτίθεται στο Μουσείο του Λούβρου και το άλλο στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου. ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Ο Άνθρωπος του Βιτρούβιου (1490) Ο Άνθρωπος του Βιτρούβιου είναι διάσημο σχέδιο με συνοδευτικές σημειώσεις του Λεονάρντο ντα Βίντσι, που φτιάχτηκε περίπου το1490 σε ένα από τα ημερολόγιά του. Απεικονίζει μία γυμνή αντρική φιγούρα σε δύο αλληλοκαλυπτόμενες θέσεις με τα μέλη του ανεπτυγμένα και συγχρόνως εγγεγραμμένη σε ένα κύκλο και ένα τετράγωνο. Το σχέδιο και το κείμενο συχνά ονομάζονται Κανόνας των Αναλογιών. ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Αυτοπροσωπογραφία του Ραφαήλ 1509, Φλωρεντία O Ραφαήλ ή Ραφαέλο Σάντσιο (Raffaello Sanzio,1483-1520) ήταν Ιταλός ζωγράφος και αρχιτέκτονας της ύστερης Αναγέννησης. Υπήρξε ένας από τους επιφανέστερους καλλιτέχνες της εποχής του, του οποίου η φήμη και η αξία υπήρξαν ανάλογες με εκείνες του Μιχαήλ Άγγελου και του Λεονάρντο ντα Βίντσι.  Ορισμένα από τα σπουδαιότερα έργα του, μεταξύ των οποίων οι τοιχογραφίες στο Βατικανό ακολούθησαν τη λεγόμενη Σχολή των Αθηνών, ως έκφραση κλασικής τέχνης. Αυτοπροσωπογραφία του Ραφαήλ 1509, Φλωρεντία ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Η Σχολή των Αθηνών (1510 - 1511) Η Σχολή των Αθηνών, ή Scuola di Αtene στην ιταλική γλώσσα, είναι μια από τις διασημότερες νωπογραφίες του Ιταλού καλλιτέχνη. Η Νωπογραφία διακοσμεί ένα τοίχο, του δωματίου με το όνομα "δωμάτιο των υπογραφών" ή "Stanza della Segnatura" της πτέρυγας "Stanze di Rafaello" δηλαδή "Τα δωμάτιο Ραφαήλ" στο Αποστολικό Παλάτι του Βατικανό. Συνδυάζει με αρμονία το πνεύμα της ελληνικής αρχαιότητας με τον Χριστιανισμό. ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Madonna Sistina, 1513-1514, Δρέσδη Η Παναγία του Αγίου Σίξτου (1513 - 1514) Η Παναγία του Αγίου Σίξτου (Madonna Sistina) βρίσκεται στην Πινακοθήκη της Δρέσδης. Εικονίζονται η Παναγία με το Θείο Βρέφος, την Αγία Βαρβάρα και τον Άγιο Σίξτο. . Η μορφή της Παναγίας έχει ομοιότητες με την ερωμένη του Ραφαήλ, Μαργαρίτα, γνωστή ως La Fornarina. Ο Άγιος Σίξτος έχει το πρόσωπο του πάπα Ιουλίου Β΄. Οι δύο Άγιοι βρίσκονται ανάμεσα στην Παναγία και στους πιστούς, μεσολαβώντας μεταξύ των δύο πλευρών. Madonna Sistina, 1513-1514, Δρέσδη ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Προσωπογραφία του Μιχαήλ Άγγελου, έργο του Marcello Venusti Μιχαήλ Άγγελος Ο Μικελάντζελο ντι Λοντοβίκο Μπουοναρότι Σιμόνι ( 1475 - 1564), γνωστός περισσότερο ως Μιχαήλ Άγγελος, ήταν γλύπτης, ζωγράφος, αρχιτέκτονας και ποιητής τηςΑναγέννησης. Σήμερα αναγνωρίζεται ως ένας από τους σπουδαιότερους δημιουργούς στην ιστορία της τέχνης. Υπήρξε ο μοναδικός καλλιτέχνης της εποχής, του οποίου η βιογραφία εκδόθηκε πριν το θάνατό του, στους Βίους του Τζόρτζιο Βαζάρι, ο οποίος επέλεξε να τον τοποθετήσει στην κορυφή των καλλιτεχνών, χρησιμοποιώντας για τον Μιχαήλ Άγγελο το προσωνύμιο ο θεϊκός (Il Divino). Προσωπογραφία του Μιχαήλ Άγγελου, έργο του Marcello Venusti ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Η Δημιουργία του Αδάμ (1510) "Η Δημιουργία του Αδάμ", σκηνή από τον κύκλο της Δημιουργίας του Κόσμου, στην οροφή της Καπέλα Σιξτίνα που φιλοτέχνησε ο Μιχαήλ Άγγελος μεταξύ του 1508 και 1512. Διακρίνεται ο αφαλός του Αδάμ, παρότι δεν είναι ξεκάθαρο αν σύμφωνα με την αφήγηση ήταν κατά τη δημιουργία συνδεδεμένος με πλακούντα. ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Η Δημιουργία της Εύας (1510) "Η Δημιουργία της Εύας", σκηνή από τον κύκλο της Δημιουργίας του Κόσμου, στην οροφή της Καπέλα Σιξτίνα. Εδώ ο Αδάμ, ανυποψίαστος για ότι συμβαίνει, κοιμάται πάνω σε έναν ξερό κορμό. Η Εύα βγαίνει από το πλευρό του Αδάμ. Όχι από το κεφάλι (υπέρ) ή από τα πόδια του (υπό).Έτσι ο Μικελάντζελο  θέλει να δείξει την ισοτιμία και των δύο.  ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Pieta - Θρήνος(1499) Ο Μιχαήλ Άγγελος δημιουργεί, μετά από παραγγελία Γάλλου καρδιναλίου, αυτό το υπέροχο διαχρονικά γλυπτό στην ηλικία των 23 χρόνων. Το ολοκληρώνει μέσα σε έναν μόλις χρόνο. Πρόκειται για τη σκηνή του θανάτου του Ιησού και του θρήνου της Παναγίας. Το γλυπτό είναι περίοπτο και παρουσιάζει υπέροχες λεπτομέρειες από κάθε οπτική γωνία, ωστόσο η κύρια όψη του είναι η μετωπική. Είναι το σώμα του νεκρού Χριστού στην αγκαλιά της Παρθένου Μαρίας. Θρήνος (Pieta) Μάρμαρο - Βασιλική του Άγιου Πέτρου, Βατικανό, Ρώμη ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Προσωπογραφία του Σάντρο Μποττιτσέλλι Ο Αλεσσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι (1445 –1510), γνωστός ως Σάντρο Μποττιτσέλλι, ήταν διάσημος Ιταλός  ζωγράφος  της  αναγέννησης. Αποτέλεσε έναν από τους πιο γνωστούς και επιτυχημένους καλλιτέχνες της εποχής του, του οποίου η φήμη άρχισε να εξανεμίζεται κατά τις αρχές του16ου αιώνα, όταν οι φιλοσοφικές ιδέες που διαπερνούσαν τους πίνακές του άρχισαν να εκτοπίζονται. Το ενδιαφέρον για το έργο του αναθερμάνθηκε στα μέσα του 19ου αιώνα, αποκτώντας τη θέση και την αναγνώριση που κατέχει μέχρι σήμερα. Προσωπογραφία του Σάντρο Μποττιτσέλλι ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Η Γέννηση της Αφροδίτης (1485) Η Γέννηση της Αφροδίτης (1485) Ο Μποτιτσέλι φιλοτέχνησε το έργο χρησιμοποιώντας ως πηγή τον Όμηρο και απεικόνισε τη στιγμή κατά την οποία η Αφροδίτη φθάνει στο νησί των Κυθήρων, μετά τη γέννησή της. Στο αριστερό άκρο του πίνακα, απέδωσε το Ζέφυρο μαζί με την Αύρα, οι οποίοι προσπαθούν να φυσήξουν έτσι ώστε η Αφροδίτη να φτάσει στη στεριά όπου θα την υποδεχτεί μία από τις Ώρες. Ο Μποτιτσέλι απεικόνισε την Αφροδίτη σύμφωνα με τις κλασικές αναλογίες των αρχαίων αγαλμάτων. Η Γέννηση της Αφροδίτης (περ. 1485), 172,5 x 278,5 εκ, Ουφίτσι, Φλωρεντία ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

H Αλληγορία της Άνοιξης 203x314εκ, Ουφίτσι, Φλωρεντία Η Άνοιξη (1478) Όλη η περιγραφή σε ένα πρώτο επίπεδο παραπέμπει στην άφιξη της Άνοιξης, στην αναγέννηση της φύσης (από το σμίξιμο του Ζέφυρου με τη Χλωρίδα-Άνοιξη) στον έρωτα (Αφροδίτη, φτερωτός Έρως, τρεις Χάριτες), στην απομάκρυνση των νεφών (Ερμής) H Αλληγορία της Άνοιξης 203x314εκ, Ουφίτσι, Φλωρεντία ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Αυτοπροσωπογραφία, Σεπτέμβριος 1889, Λάδι σε μουσαμά, Παρίσι, Μ. Ορσέ Βίνσεντ βαν Γκογκ Ο Βίνσεντ βαν Γκογκ (1853-1890) ήταν Ολλανδός ζωγράφος. Εν ζωή το έργο του δεν σημείωσε επιτυχία ούτε ο ίδιος αναγνωρίστηκε ως σημαντικός καλλιτέχνης. Μετά το θάνατό του η φήμη του εξαπλώθηκε πολύ γρήγορα και σήμερα θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους ζωγράφους όλων των εποχών. Αυτοπροσωπογραφία, Σεπτέμβριος 1889, Λάδι σε μουσαμά, Παρίσι, Μ. Ορσέ ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Έναστρη νύχτα (1889) Στο έργο του «Έναστρη νύχτα» επινοεί και μία ιδιαίτερη τεχνική των στροβιλισμάτων με το πινέλο ενώ στους πίνακές του κυριαρχούν έντονα χρώματα, όπως κίτρινο, πράσινο και μπλε. Έχει απεικονίσει χαοτικές δίνες που ακολουθούν την κλιμάκωση Κολμογκόροφ, όπως προκύπτει από μαθηματική ανάλυση της εικόνας. Ο Βαν Γκογκ αναπαράγει σε πίνακές του, επακριβώς, νόμους της φύσης. Έναστρη Νύχτα, Saint Remy ,Ιούνιος 1889, Λάδι σε μουσαμά, Νέα Υόρκη, Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Βεράντα καφενείου τη νύχτα (1888) Κάτω από τον έναστρο ουρανό, η βεράντα φαίνεται ζωηρά φωτισμένη και το κοκκινοκίτρινο χρώμα της «αντιπαρατίθεται» στο σκούρο μπλε της νύχτας. Το μαύρο του πίνακα με τις σχεδόν παράλληλες μαύρες γραμμές που αρχίζουν πάνω από το υπέρθυρο στο πρώτο πλάνο αναδεικνύουν το φως του καφενείου σε αντίθεση με το σκοτεινό περιβάλλον ενώ τα φωτεινά αστέρια στον ουρανό δίνουν στην απεικόνιση της νυχτε αυτής σκηνής μεγαλύτερη αληθοφάνεια Βεράντα καφενείου τη νύχτα , Αρλ, Σεπτέμβριος 1888, Λάδι σε μουσαμά, Ότερλο, Κρατικό Μουσείο Krοller-Muller ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Το δωμάτιο του καλλιτέχνη στην Άρλ(1888) Έστειλε γράμμα στον αδερφό του μαζί με ένα σχέδιο του δωματίου όπου περιγράφει με περηφάνια τη διάταξη του δωματίου του. Δίνει με την απλοποίηση του ένα πιο επιβλητικό ύφος στα πράγματα, θα υποβάλει τον ύπνο, την ανάπαυση. Βλέποντας κανείς τον πίνακα θα ξεκουράζει το μυαλό ή μάλλον τη φαντασία του. ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Saint Remy, Μάιος 1890, Λάδι σε μουσαμά, Μαλιμπού Μουσείο J.Paul Getty Ίριδες (1889) Ο πίνακας «ξεχειλίζει» από αυτές τις «υπερβολές της φύσης». Το βαθύ μπλε των μπουμπουκιών έρχεται σε αντίθεση με το επιβλητικό πράσινο των φύλλων που μοιάζουν με γλώσσες και χωρίζουν τα λουλούδια σε οριζόντιες ζώνες. Το ζεστό κόκκινο του χώματος «κρατάει» σταθερά τα φυτά στη βάση του πίνακα ενώ το ανοιχτό πράσινο του ανθισμένου λιβαδιού καταλαμβάνει ένα μέρος του φόντου. Ως απόλυτη αντίθεση σε όλη αυτή τη χρωματική πανδαισία υπάρχει μια μεγάλη λευκή ανθισμένη ίριδα στην αριστερή πλευρά ενώ στη δεξιά υπάρχει μια γαλάζια που λειτουργεί ως «εικαστική ηχώ» της πρώτης. Saint Remy, Μάιος 1890, Λάδι σε μουσαμά, Μαλιμπού Μουσείο J.Paul Getty ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Βάζο με δώδεκα ηλιοτρόπια (1889) Το χρώμα κίτρινο για τον Βίνσεντ Βαν Γκογκ συμβόλιζε την ευτυχία, γι’ αυτό και το είχε χρησιμοποιήσει εκτεταμένα στη διάσημη σειρά του «ηλιοτρόπια».  Δώδεκα ηλιοτρόπια σε βάζο, Άρλ Αύγουστος 1888, Λάδι σε μουσαμά, Μόναχο, Νέα Πινακοθήκη ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Γιοχάνες Βερμέερ Ο Γιοχάνες Βερμέερ ειδικεύτηκε στην απεικόνιση καθημερινών σκηνών από τη ζωή της μεσαίας τάξης. Έζησε και εργάστηκε στην περιοχή του Ντελφτ της Δυτικής Ολλανδίας κατά το 17ο αιώνα. Μαζί με τον Ρέμπραντ αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους ζωγράφους της Χρυσής Εποχής (1584-1702) της Ολλανδίας. Αυτοπροσωπογραφία (1654) ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Η γαλατού (1658 -60)  Η Γαλατού ,ένας από τους διασημότερους πίνακες του, ο οποίος απεικονίζει μία υπηρέτρια να εκτελεί επιμελώς τα καθήκοντά της. Κατά κύριο λόγο επέλεγε να ζωγραφίσει νεαρές γυναίκες, συνήθως ως μέρος μίας ευρείας σύνθεσης αλλά και σε προσωπογραφίες. Οι πίνακες του διακρίνονται για την αυστηρή σύνθεση τους, τις έντονες χρωματικές αντιθέσεις και τη χρήση του φωτός, για την οποία έχει υποστηριχθεί πως ο Βερμέερ χρησιμοποίησε σκοτεινό θάλαμο για τη δημιουργία των περισσότερων πινάκων του. Η γαλατού (Het melkmeisje ) λάδι σε μουσαμά, 45,1x41 εκ., Κρατικό Μουσείο του Άμστερνταμ ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι (1665) Το Κορίτσι με το Μαργαριταρένιο Σκουλαρίκι ονομάζεται και « Μόνα Λίζα του Βορρά ».Οι λεπτές αρμονίες του κίτρινου και του γαλάζιου, χαρακτηριστικό επίσης στοιχείο της τέχνης του ζωγράφου του Ντελφτ. Αποφεύγει τις έντονες αντιθέσεις φωτοσκιάσεων που θα αποσπούσαν την προσοχή από τα πρόσωπα. Ο φωτισμός χωρίς να υπάρχει συνήθως ορατή πηγή, δίνει και στα χρώματα μια ολότελα δική τους ζωή. Η τέχνη του θα εκτιμηθεί, στην εποχή των εμπρεσιονιστών. Κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι (Meisje met de parel), λάδι σε μoυσαμά, 45x40 εκ., Μάουριτσχαϊς, Χάγη ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Κλωντ Μονέ Ο Κλωντ Μονέ 1840-1926 ήταν Γάλλος ζωγράφος και ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του κινήματος του ιμπρεσιονισμού. ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Το λιβάδι με τις παπαρούνες (1873) Είναι ίσως ο πιο γνωστός πίνακας που απεικονίζει ένα ανοιξιάτικο λιβάδι με ανθισμένες παπαρούνες όπου μέσα σ' αυτές διαγράφονται οι φιγούρες δύο μορφών, μίας γυναίκας ντυμένης στα μπλε που κρατά ομπρέλλα και ενός παιδιού που την ακολουθεί... Ο πίνακας απεικονίζει μία εικόνα της γαλλικής εξοχής στο Argenteuil όπου ο ζωγράφος ζούσε εκείνη την εποχή με την οικογένειά του. Κλ. Μονέ, Λιβάδι με παπαρούνες. 1873. Μουσείο ντ' Ορσέ στο Παρίσι ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Εντύπωση – Ανατέλλων Ήλιος (1874) Το 1874 συμμετείχε στην πρώτη έκθεση της ομάδας των Ιμπρεσιονιστών στο Παρίσι, με τον πίνακα του Impression, soleil levant (Εντύπωση, ανατέλλων ήλιος).  Ο δημιουργός προσπαθεί να συλλάβει τη στιγμιαία ''οπτική εντύπωση'', τον τρόπο δηλαδή που το μάτι αντιλαμβάνεται μια εικόνα σε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή ή από μια συγκεκριμένη οπτική γωνία. Impression, soleil levant, 1872, ελαιογραφία 48 x 63 εκ - Μουσείο Marmottan, Παρίσι ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Πάμπλο Πικάσο Ο Πάμπλο Πικάσο (1881-1973) ήταν Ισπανός ζωγράφος. Είναι ένας από τους κυριότερους Ισπανούς εκπροσώπους της τέχνης του 20ού αιώνα, συνιδρυτής μαζί με τον Ζωρζ Μπρακ του κυβισμού και με σημαντική συνεισφορά στη διαμόρφωση και εξέλιξη της μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης. ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Γκερνίκα (1937) Λάδι σε καμβά (3,54x7,82μ.), Εθνικό Μουσείο Τέχνης Βασίλισσα Σοφία, Μαδρίτη Είναι το διασημότερο ίσως έργο του Πάμπλο Πικάσο. Περιγράφει την απανθρωπιά, τη βιαιότητα και την απόγνωση του πολέμου. Ήταν παραγγελία της δημοκρατικής κυβέρνησης της Ισπανίας για τη Διεθνή Έκθεση του Παρισιού το 1937. Με το άσπρο-μαύρο και αποχρώσεις του γκρι, θεώρησε ότι έτσι δίνει μεγαλύτερη ένταση στο θέμα. Πολλές φορές μετακίνησε φιγούρες και μορφές πριν καταλήξει στην οριστική τους θέση. «Η αφαίρεση του χρώματος και του ανάγλυφου αποτελεί διακοπή της σχέσης του ανθρώπου με τον κόσμο: όταν διακόπτεται, δεν υπάρχει πια η φύση ή η ζωή». ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Ελαιογραφία, Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Ν.Υόρκης Οι δεσποινίδες της Αβινιόν (1907) Ο πίνακας αναπαριστά πέντε γυμνές ιερόδουλες με σεντόνια γύρω από τα πόδια τους, οι τρεις απ ’αυτές και μπροστά τους ένα τραπεζάκι με φρούτα. Βρίσκονται σ’ έναν κλειστό χώρο, μάλλον στο χώρο εργασίας τους. Ελαιογραφία, Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Ν.Υόρκης ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Λιθογραφία, Εθνική πινακοθήκη Λονδίνου Το παιδί με το περιστέρι (1901) Σύμβολο της Ειρήνης από την Παλαιά Διαθήκη, το περιστέρι φέρνει το μήνυμα της ύπαρξης στεριάς στον Νώε. Συνδέει την παιδικότητα με την ελπίδα. Ο Πικάσο του δίνει ζωή ξανά στον μοντέρνο πια δικό του κόσμο μέσα από μια λιθογραφία που εμφανίζεται για πρώτη φορά δημόσια στην αφίσα για το Παγκόσμιο Συνέδριο Ειρήνης, που θα λάμβανε χώρα στο Παρίσι. Λιθογραφία, Εθνική πινακοθήκη Λονδίνου ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Λάδι σε μουσαμά, Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Ν.Υόρκης Οι τρεις μουσικοί (1921) Το 1921 ζωγραφίζει τους κυβιστικούς Τρεις Μουσικούς, έργο που θεωρείται αριστούργημα του Κυβισμού. Στο έργο απεικονίζονται τρεις μορφές, ένας αρλεκίνος, ένας πιερότος και ένας μοναχός, που κάθονται μπροστά σε ένα τραπέζι και κρατούν μουσικά όργανα και μια παρτιτούρα. Λάδι σε μουσαμά, Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Ν.Υόρκης ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Αυτοπροσωπογραφία του Ρέμπραντ 1629 Ρεμπράντ O Ρέμπραντ Χάρμενσοον βαν Ρέιν (1606-1669), γνωστός ευρύτερα ως Ρέμπραντ, ήταν μείζων Ολλανδός ζωγράφος και χαράκτης του 17ου αιώνα, που σήμερα συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων ζωγράφων όλων των εποχών. Στην αρχή της καλλιτεχνικής του καριέρας ζωγράφιζε κυρίως πορτρέτα, από τα οποία περίπου το ένα δέκατο είναι αυτοπροσωπογραφίες. Αργότερα, οι πίνακές του επικεντρώνονται σε βιβλικά θέματα. Αυτοπροσωπογραφία του Ρέμπραντ 1629 ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Μάθημα Ανατομίας (1632) Παριστά τον Τουλπ που επιδεικνύει επί πτώματος την ανατομία του βραχίονα στους από δεξιά του φερώνυμους μαθητές του. Τα πρόσωπα όλων των εικονιζόμενων παρουσιάζονται σε πλήρη έκφραση. Ο ίδιος ο καθηγητής φέρεται με ύφος αυστηρό και επεξηγηματικό ενώ οι μαθητές του βρίσκονται σε στάση και έκφραση δίψας για μάθηση, εκτός του τελευταίου πίσω που δείχνει ελαφρά στάση αποκρουστική. Μάθημα ανατομίας του Δρ. Τουλπ, 1632, Λάδι σε μουσαμά, 169,5x216,5 εκ., Χάγη, Mauritshuis. ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Νυχτερινή περίπολος (1642) Η φρουρά αυτή, είναι ο λεγόμενος λόχος του Λοχαγού Grans Banning Cocq και του Αθυπολοχαγού Willem van Ruytenburch. Υπαρκτά πρόσωπα. Όλα δε αυτά τα πρόσωπα που αποτελούσαν τη φρουρά δεν ήταν απλοί στρατιώτες, αλλά πλούσιοι αστοί με δικαίωμα οπλοφορίας. O λόχος των Frans Banning Cocq και Willem van Ruytenburch ή Η νυχτερινή περίπολος, π. 1642, λάδι σε μουσαμά, 363x437 εκ., Άμστερνταμ, Ρέικσμουζεουμ ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Ελ Γκρέκο (1541-1614) Ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος, γνωστός επίσης με τo ισπανικό προσωνύμιο El Greco, δηλαδή Ο Έλληνας, ήταν Kρητικός ζωγράφος, γλύπτης και αρχιτέκτονας της Ισπανικής Αναγέννησης. Έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του μακριά από την πατρίδα του, δημιουργώντας το κύριο σώμα του έργου του στην Ιταλία και στην Ισπανία. Αυτοπροσωπογραφία 1590-1600 Λάδι σε μουσαμά, Ν.Υόρκη Μητροπολιτικό Μουσείο ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Η Κοίμηση της Παναγίας (1567) Ο Ελ Γκρέκο ζωγράφισε την «Κοίμηση της Θεοτόκου» (αυγοτέμπερα σε ξύλο) κοντά στο τέλος της κρητικής του περιόδου, ​​κατά πάσα πιθανότητα πριν από 1567. Η υπογραφή του Ελ Γκρέκο «Δομήνικος Θεοτοκόπουλος ο δείξας» στη βάση του μεσαίου κηροπηγίου ανακαλύφθηκε το 1983 από τον αρχαιολόγο – βυζαντινολόγο κ.Γιώργο Μαστορόπουλο. Καθαρίστηκε και συντηρήθηκε από τον κ. Μπαλτογιάννη. Στο ναό βρίσκεται από το 1850 περίπου. Ενα εξαιρετικό έργο της νεανικής ηλικίας του μεγάλου ζωγράφου, που δείχνει πόσο ώριμος τεχνίτης της «βυζαντινής» τεχνικής και τεχνοτροπίας ήταν ο Θεοτοκόπουλος όταν έφευγε από την Κρήτη (1567), αλλά και κοινωνός της ορθοδόξου πνευματικότητας. Η Κοίμηση της Παναγίας των Ψαριανών, περ. 1567, τέμπερα σε ξύλο, 61,4x45 εκ.,Ερμούπολη Εκκλησία της Κοίμησης της Παναγίας. ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Ο Χριστός κουβαλάει τον σταυρό (1578)  Η τεχνική και το ύφος των εικόνων διαπνέονται από μεταβυζαντινά στοιχεία, χωρίς όμως να απουσιάζουν και πρωτότυπα χαρακτηριστικά, όπως η υποτυπώδης απόδοση της τρίτης διάστασης ή του προοπτικού βάθους και τα έντονα χρώματα.  Ο Χριστός αίρων το σταυρό Πινακοθήκη του Prado στη Μαδρίτη. ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Ρενουάρ (1841-1919) O Πιερ Ωγκύστ Ρενουάρ ήταν Γάλλος ζωγράφος και εκπρόσωπος του ιμπρεσιονισμού. «Το έργο τέχνης πρέπει να σε κατακυριεύει, να σε ‘τυλίγει’ γύρω του και να σε συνεπαίρνει. Είναι το μέσο με το οποίο ο καλλιτέχνης μεταφέρει το πάθος του», έχει δηλώσει ο ίδιος. Αυτοπροσωπογραφία ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Το πρόγευμα των Βαρκάρηδων (1880 -1) Από το έργο ελευθερώνεται μια έντονη ζωτικότητα και ψυχική λαμπρότητα. Η εκφραστική δύναμη του ρομαντισμού είναι διάχυτη. Τα ροδαλά πρόσωπα των ηρώων αποπνέουν ζωντάνια. Στο έργο επικρατεί κλίμα ψυχικής ευφορίας  και χαλάρωσης. Οι γυναίκες απολαμβάνουν ισότιμα με τους άντρες το πρόγευμα, διασκεδάζουν φιλήδονα, χαριεντίζονται, προβάλλοντας ένα γυναικείο πρότυπο διαφορετικό από αυτά της ελληνικής ηθογραφικής ζωγραφικής. Το πρόγευμα των Βαρκάρηδων , Ελαιογραφία, Ουάσιγκτον Συλλογή Φίλιπς ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Κορίτσια στο πιάνο , λάδι σε μουσαμά, Μουσείο Ορανζερί Παρίσι Κορίτσια στο πιάνο (1892) Είναι ένα αγαπημένο θέμα του Γάλλου ιμπρεσιονιστή ζωγράφου Pierre Auguste Renoir σε τρεις παραλλαγές. Δύο νεαρά κορίτσια στο πιάνο. Θέμα της αστικής οικιακής ζωής που συνήθιζαν οι ιμπρεσιονιστές ζωγράφοι. Στα 1891-1892 η γαλλική κυβέρνηση ζητήσε από το Ρενουάρ να ζωγραφίσει ένα έργο για το νέο Musée de Luxemburg όπου θα εκτίθεντο έργα ζώντων ζωγράφων.   Κορίτσια στο πιάνο , λάδι σε μουσαμά, Μουσείο Ορανζερί Παρίσι ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Γκούσταφ Κλιμτ (1862 – 1918) Ο Γκούσταφ Κλιμτ ήταν Αυστριακός ζωγράφος και ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του κινήματος της Απόσχισης (Sezession) της Βιέννης που διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της Αρ Νουβό (Art Nouveau). Είχε σημαντική συμβολή στη διεθνή αναγνώριση της αυστριακής τέχνης και υπήρξε από τους πρώτους που κατάφεραν να συνδυάσουν την εικονιστική με την αφηρημένη ζωγραφική. ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Το φιλί (1907-8) Στο κέντρο του πίνακα, αναπαριστάται ένα ζευγάρι που είναι έτοιμο να φιληθεί. Κατά κάποιους, τα μοντέλα στον πίνακα είναι ο ίδιος ο Κλιμτ και η αγαπημένη του, Emilie Flöge. Το υπόβαθρο είναι σε σκούρο χρυσό χρώμα, ενώ τα δύο σώματα καλύπτονται από χρυσά ενδύματα, διακοσμημένα με γεωμετρικά σύμβολα. Το ζευγάρι στέκεται πάνω σε ένα βράχο γεμάτο λουλούδια, ο οποίος κόβεται απότομα στα δεξιά του πίνακα, ενώ λουλούδια υπάρχουν και στα μαλλιά των δύο προσώπων.  Το φιλί, 1907-1908, Λάδι σε μουσαμά, 180 x 180 εκ., Österreichische Galerie Belvedere ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Προσωπογραφία της Adele Bloch-Bauer (1907) Στην προσωπογραφία αυτή, ξεχωρίζουν τα σύμβολα που απεικονίζονται, όπως τα αιγυπτιακά μάτια ή τα μυκηναϊκά σπειροειδή μοτίβα, στοιχεία που ενισχύουν τον «εξωτισμό» του πίνακα. Προσωπογραφία της Adele Bloch-Bauer I, 1907, Λάδι, χρυσός και άργυρος σε μουσαμά, 138 x 138 εκ., Neue Galerie, Νέα Υόρκη ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Το Δέντρο της Ζωής (1905-1909) Ο Κλιμτ φιλοτέχνησε μια ψηφιδωτή ζωφόρο, χωρισμένη σε 3 μέρη, από μάρμαρο με ενθέματα χρυσού, σμάλτου και ημιπολύτιμων λίθων. Καθώς οι Στόκλετ ενδιαφέρονταν για την τέχνη της Ανατολής, ο Κλιμτ δημιούργησε σχετικά μοτίβα, εμπνευσμένα από την Άπω Ανατολή και τα ψηφιδωτά της Ραβένας. Κεντρικό μοτίβο αποτελεί το περίφημο Δέντρο της Ζωής. ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

ΕΡΓΑ ΜΑΘΗΤΩΝ (Decoupage) ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ «Μόνα Λίζα» ΒΙΝΣΕΝΤ ΒΑΝ ΓΚΟΓΚ «Ανθισμένη Αμυγδαλιά» ΣΑΝΤΡΟ ΜΠΟΤΙΤΣΕΛΙ «Η Γέννηση της Αφροδίτης», «Η Άνοιξη» ΜΙΧΑΗΛ ΑΓΓΕΛΟΣ «Η Δημιουργία του Αδάμ» ΡΑΦΑΗΛ ΣΑΝΤΣΙΟ « Παναγία του Αγίου Σίξτου (Αγγελάκια)» ΓΙΟΧΑΝΕΣ ΒΕΡΜΕΕΡ «Η Γαλατού» ΓΚΟΥΣΤΑΦ ΚΛΙΜΤ «Πορτρέτο της Αντέλε Μπλοχ-Μπάουερ»  ΖΑΝ ΕΤΙΕΝ ΛΙΟΤΑΡ «Κορίτσι Σοκολάτας»   και με ξυλομπογιά και τέμπερα… ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤ’ ΤΑΞΗΣ - 13Ο Δ.Σ ΚΑΒΑΛΑΣ (2015-2016): Α.Αρβανιτίδου,Α.Βερνέζης,Γ.Βλαμήτσος,Δ.Βουλδούκη,Α.Δανιλίδου,Μ.Δουκί- δου,Ε.Δρόσου,Σ.Καραδήμος,Γ.Κεσικιάδης,Ε.Κουλούρη,Α.Μίκου,Ν.Πατέρας,Α.Ραφαήλ,Σ.Τηλικίδου,Κ.Τσιμαγιώργη,Ο.Φωτιάδου,Κ.Χατζής ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Έργα μαθητών Λεονάρντο Ντα Βίντσι : «Μόνα Λίζα» ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Έργα μαθητών Βίνσεντ Βαν Γκογκ : «Ανθισμένη Αμυγδαλιά» ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Έργα μαθητών Σάντρο Μποτιτσέλι : «Η Γέννηση της Αφροδίτης» και «Άνοιξη» (Λεπτομέρεια) ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Έργα μαθητών ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Έργα μαθητών Σάντρο Μποτιτσέλι : «Η Γέννηση της Αφροδίτης» (Λεπτομέρεια) ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Έργα μαθητών Σάντρο Μποτιτσέλι :«Η Άνοιξη» ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Έργα μαθητών Μιχαήλ Άγγελος «Η Δημιουργία του Αδάμ» ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Έργα μαθητών Μιχαήλ Άγγελος «Η Δημιουργία του Αδάμ» (Λεπτομέρεια) ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Έργα μαθητών Ραφαήλ Σάντσο: «Παναγία του Αγίου Σίξτου» (Αγγελάκια) ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Έργα μαθητών Γιοχάνες Βερμέερ :«Η Γαλατού» ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Έργα μαθητών Γ. Bερμέρ : « Το κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι » ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Έργα μαθητών Γκουστάφ Κλιμτ :«Πορτρέτο της Αντέλε Μπλοχ-Μπάουερ» ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Έργα μαθητών Ζαν Ετιέν Λιοτάρ :«Κορίτσι Σοκολάτας» ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Έργα μαθητών Ουίλιαμ - Αντόλφ Μπουγκερώ: «Το πρώτο φιλί» Ουίλιαμ - Αντόλφ Μπουγκερώ: «Το πρώτο φιλί» ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Έργα μαθητών Π.Πικάσο :Marie-Therese Walter ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Έργα μαθητών Π. Πικάσο : « Περιστέρι » ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Έργα μαθητών Γ. Κλίμτ : « Μητέρα και παιδί » ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Έργα μαθητών Π. Π. Ρούμπενς : « Το ψάθινο καπέλο » ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Έργα μαθητών «Τα Πορτρέτα μας» ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Έργα μαθητών « Η έκθεσή μας » ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία

Συγχαρητήρια !!! ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – Παπαδημητρίου Ελευθερία