ΜΠΑΡΟΚ 1600-1717 Ο όρος προέρχεται πιθανόν από την ισπανική λέξη barroco που σημαίνει ακατέργαστο μαργαριτάρι.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΛΑΙΟΓΡΑΦΙΑ Αποτελεί σπουδαίο μέσο εικαστικής έκφρασης που χρησιμοποιείται σε παγκόσμια κλίμακα. Ονομάζεται έτσι εξαιτίας των ελαιοχρωμάτων που χρησιμοποιεί.
Advertisements

H ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΑ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ
HENRI MATISSE
Ο Goya, ο Beethoven και ο Ρομαντισμοσ. .
ΦΥΣΙΚΗ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Παρατήρηση φαινομένων στην Γη: Milky Way, Παλίρροια, Σέλας,
Mανιερισμός ( ).
Amelie Amelie.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
1/13 ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΜΟΡΦΕΣ ΜΕΣΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Ομάδα Ανάπτυξης Ομάδα Ανάπτυξης: Φίλιππος Δεληγιάννης, Παναγιώτης Κωστάκης, Δημήτριος.
ΜΑΡΙΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ΜΠΛΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
ΒΕΝΕΤΙΑ.
ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΜΑΤΙΩΝ Μάθημα 9ο
ΒΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΜΕΡΙΚΗ:
ΑΠΟ ΠΟΥ ΑΝΤΛΕΙ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ Αντλεί τα θέματα του από την παιδική ηλικία. Απεικονίζει τις ακραίες ηλικίες μικρά παιδιά και γέροντες.
Η Ελληνική τέχνη αναπτύσσεται
Εργασία των : Άντρεα Ιωάννου Μαρία Στυλιανού Μιχαέλα Παυλίδου Αναστασία Δεσπότ Αναστασία Δεσπότη.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Τίτλος: Σχολική Ζωή και Τέχνη
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ B2
Η Ζωγραφική του 20ου αιώνα
ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ  Το θέατρο είναι ο κλάδος της τέχνης που αναφέρεται στην απόδοση ιστοριών μπροστά σε κοινό, με την χρήση κυρίως του λόγου, αλλά.
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ - ΠΡΑΞΙΤΕΛΗΣ π. Χ. Εργασία στην ιστορία Αθανασιάδη Δανάη Καραμανιώλα Συμεωνία.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ Η Αναγέννηση προέρχεται από τα συνθετικά ri- «ξανά» και nascere «γεννιέμαι» (αγγλικά: Renaissance, ιταλικά: Rinascimento, γαλλικά: Renaissance.
30. Μια πρώτη γνωριμία με τους Ρωμαιοκαθολικούς χριστιανούς
Οι Ιταλοί καλλιτέχνες τις Αναγέννησης
Δ 10. Αρχαϊκή τέχνη π Χ (σελ.65-67). Κορυφαίες δημιουργίες Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Τα λίθινα αγάλματα σε φυσικό.
Μαθέα Άννα Μπρουκάκη Ελισάβετ Παπαδοπούλου Ερμιόνη Παπαδόπουλος Κυριάκος Χατζηϊωάννου Παναγιώτης 25/2/ ο Γενικό Λύκειο Καβάλας ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ.
ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ. Την κατάληξη –ισμός, την συναντούμε σε πολλές λέξεις όπως ρατσισμός, Βουδισμός,παραλογισμός κ.α.
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( ) Ενότητα 3 Το κίνημα του Εξπρεσιονισμού Αγγελική Ρόζη Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών 1.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ «ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ» Εργασία στο μάθημα της τεχνολογίας. Σχολικό Έτος Υπεύθυνη Καθηγήτρια Στ. Μαυρομματάκη.
Η οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, , Βατικανό ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Δ’
Παλαιολόγεια Αναγέννηση 14 ος αιώνας. ΟΙ ΑΠΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΕΙΑΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ Η παλαιολόγεια δυναστεία υπήρξε η μακροβιότερη που πέρασε από την Αυτοκρατορία,
ΑΡΑΜΠΑΤΖΟΓΛΟΥ ΣΠΥΡΟΣ - ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ - Α 1- ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015.
Ένα εισαγωγικό ταξίδι στον κόσμο της τέχνης..  Η τέχνη, ως δημιούργημα του ανθρώπου, είτε υπηρετεί τη θρησκεία, τις πεποιθήσεις, τα ιδανικά είτε εξυπηρετεί.
Ιφιγένεια Ποντίκη Φιλόλογος ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ 15 ος- αρχές 17 ου αι. Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική.
ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΔΥΤΙΚΩΝ ΝΑΩΝ
Μουσικά Σύνολα Τα είδη τραγουδιών και η θρησκευτική μουσική στον Μεσαίωνα και την Αναγέννηση.
ΟΜΑΔΑ ΤΕΧΝΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΘΕΜΑ: ΡΕΥΜΑΤΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ
Παραδόσεις Μαθημάτων Δασοκομίας Πόλεων μάθημα 6ο
Ο Aριθμός φ στην αρχιτεκτονική
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
Η τέχνη στην κλασική εποχή ( π.Χ.)
H E N R I M A T I S S E P A P I E R S D E C O U P E R.
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ.
Το ιταλικό θέατρο από την Αναγέννηση στον 17ο αι.
Σταχτομαζώχτρες.
αρχαίο ελληνικό θεατρικό κτίσμα
Σκηνική μουσική - Η όπερα
Η δυτική ζωγραφική από τον 14ο αιώνα έως τον 18ο αιώνα
Το κίνημα των Ναζαρηνών
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ
Δυτική Αρχιτεκτονική Δήμητρα Ζιώγα Σχολικό Έτος: Θρησκευτικά
«Παιδική Συναυλία» Οι φωτισμοί και τα χρώματα του πίνακα "περιλούζουν" έξι παιδικές μορφές και μία νεαρή κοπέλα, που πιθανόν είναι η μητέρα του μικρότερου.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΔΥΤΙΚΗ τεχνη Υπεύθυνος καθηγητής: κ. Καπετανάκης Παρασκευή Πυρπιρή Β2 Σχ. Έτος:
Η Τεχνολογία από την αρχαία εποχή έως σήμερα
Φρούτα και ζωγραφική.
Η εκκλησία στη Δύση Η διάσπαση της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας
ΔΥΤΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ Μάθημα: Θρησκευτικά Τμήμα: Β2 Σχολική χρονιά: Σχολείο: Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Μαριάννα Αδαμάκη.
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΗ ΔΥΣΗ
Η δυτική ζωγραφική τον 14ο -18ο αιώνα
A A.1 ΤΙΤΛΟΣ: ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: ΣΚΟΠΟΣ:
Οπτική γλώσσα ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ-ΑΦΙΣΑ
ΠΑΟΥΛ ΚΛΕΕ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΠΑΡΟΚ 1600-1717 Ο όρος προέρχεται πιθανόν από την ισπανική λέξη barroco που σημαίνει ακατέργαστο μαργαριτάρι

Η τέχνη ως μηχανισμός προπαγάνδας Η ρωμαιοκαθολική εκκλησία , η αντιμεταρρύθμιση και το κράτος, χρησιμοποίησαν τη βαριά διακόσμηση των εκκλησιών με τις τεράστιες ζωγραφιές οροφής, τα γλυπτά, την πληθωρική χρήση των εκφραστικών μέσων ενάντια στη Μεταρρύθμιση και τον Προτεσταντισμό. Αυτός είναι ο λόγος που το μπαρόκ βρήκε πιο πρόσφορο έδαφος στις καθολικές χώρες παρά στις προτεσταντικές.

Το ύφος του Μπαρόκ χαρακτηρίζεται από ένα έντονο δραματικό στοιχείο - Σκοπός να εντυπωσιάσει και να εξυψώσει τον άνθρωπο από πάθη και συναισθήματα

σύγκριση Αναγέννησης- Μπαρόκ Η τέχνη μιμείται τη φύση για να εντυπωσιάσει το θεατή Απελευθερώνεται απ’ την πραγματικότητα , επικρατεί η πεποίθηση ότι κάτι μη πραγματικό μπορεί να γίνει πραγματικότητα Ο χώρος γίνεται πολύπλοκος Οι μορφές παρουσιάζουν κινητικότητα και ροή η τέχνη είναι αναπαράσταση και μίμηση της πραγματικότητας Ακολουθεί τους αυστηρούς κανόνες των αναλογιών Θετει επιβεβλημένα όρια

Από τους γλύπτες μεγαλύτερος είναι αναμφίβολα ο Μπερνίνι. Στο έργο του που περιλαμβάνει γλυπτά, συμπλέγματα σε κρήνες, συμπλέγματα σε εκκλησίες είναι ολοφάνερη η αχαλίνωτη φαντασία και δεξιότητα του καλλιτέχνη Χαρακτηριστική και η πολύπλοκη πτυχολογία που δημιουργεί ένα παιχνίδισμα από κινήσεις, φώτα και σκιές

Τζιανλορέντζο Μπερνίνι

Τα αισθητικά, εκφραστικά μέσα που διαθέτει είναι πάνω απ’ όλα η χρήση της καμπύλης σ’ όλες τις μορφές και ποικιλίες, η συστροφική και, φαινομενικά τουλάχιστο, αχαλίνωτη κίνηση μάλιστα η ανοδική γύρω από κεντρικούς άξονες που κρατά το βλέμμα συνέχεια απασχολημένο, η θέαση από ασυνήθιστη οπτική γωνία, από χαμηλά προς τα πάνω.

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ Οι πόλεις στολίζονται με πλατείες, σκάλες και συντριβάνια Η αριστοκρατία και η βασιλική εξουσία ευνοήθηκε από το επιβλητικό ύφος του μπαρόκ

Πλατεία Ναβόνα- Ρώμη Με τις κρήνες του Μπερνίνι Η ελλειψοειδής μορφή της πλατείας αποτυπώνει την απομάκρυνση από το ένα κέντρο οργάνωσης του χώρου- χαρακτηριστικό της αναγέννησης

Τα πιο εντυπωσιακά έργα μπαρόκ αρχιτεκτονικής βρίσκονται στην Ιταλία Φραντσέσκο Μπορομίνι Χρησιμοποιεί έξοχα τα εκφραστικά μέσα του στυλ: καμπύλες σε μια καλαίσθητη εναλλαγή της κυρτής και κοίλης επιφάνειας στους τοίχους, εκμετάλλευση του φωτός, δημιουργία κινητικότητας, διακόσμηση με ανάγλυφες ή ολόγλυφες παραστάσεις

Ανάκτορο Βερσαλλιών Παρτέρια, άλέες, λίμνες, πίδακες νερού, κήποι, διαμορφώνουν ένα σύνολο με κέντρο τη μακρόστενη πρόσοψη του παλατιού.

Ανάκτορο Βερσαλλιών- Η αίθουσα με τους καθρέπτες Η χρήση του φωτός είναι καθοριστική στην αρχιτεκτονική του Μπαρόκ. Το φως, με ποικίλες τεχνικές, μπορεί να εκπορεύεται από μια κρυμμένη πηγή, να πέφτει από ψηλά, να αντανακλάται από έμμεσα σημεία δυνατού φωτισμού ή ακόμα και να φιλτράρεται μέσα από γυαλιά

Ζωγραφική Η ζωγραφική του Μπαρόκ αποτελεί συνδυασμό διαφορετικών προσεγγίσεων των κλασικών στοιχείων Ένταση του χρώματος και του φωτός Με την προοπτική, τη θεατρικότητα των μορφών, την τεχνική του κιαροσκούρο (τονισμένη εναλλαγή φωτός σκιάς), οι μορφές ξεπηδούν σχεδόν ανάγλυφες από τα έργα των ζωγράφων και το μυστήριο διαχέεται στον πίνακα

Καραβάτζιο Ο Καραβάτζιο δεν αναζητά το ωραίο αλλά το αληθινό, δεν επιδιώκει εκφραστικούς νεωτερισμούς , αλλά προσπαθεί να μεταφέρει στη ζωγραφική τις αντίθετες δυνάμεις απ’ όπου πηγάζει η αλήθεια της φύσης

Βασικά γνωρίσματα της τέχνης του Ρωμαλέα και ρεαλιστική χρήση του φωτός με τις δραματικές αντιθέσεις (κιαροσκούρο) Ζωντανή παρουσίαση της φυσικής λεπτομέρειας πλαστικότητα των μορφών Καραβάτζιο

Πολ Ρούμπενς Ο φλαμανδός ζωγράφος είναι φημισμένος όχι μόνο για την εφαρμογή της κινησιακής πλευράς του στιλ αλλά και για τη ρεαλιστική απόδοση της σάρκας στα αισθησιακά πληθωρικά του γυμνά

Ρέμπραντ βαν Ρυν Ο Ολλανδός ζωγράφος , ένας από τους σπουδαιότερους όλων των εποχών, καταπιάνεται περισσότερο με τα μπαρόκ εφέ του φωτός, το ρεαλισμό και την απόδοση της υφής

Ρέμπραντ- Νυχτερινή περίπολος οι δραματικά φωτισμένες μορφές συναρπάζουν καθώς προβάλλουν από το σκούρο φόντο ή καθώς βυθίζονται στο μισοσκόταδο. Το περίπλοκο μπαρόκ παιγνίδισμα φωτός σκιάς υπάρχει και στα φημισμένα πορτρέτα και στα τοπία του Ρέμπραντ.

Γιοχάνες Βερμέερ- Ολλανδία κατορθώνει να μετουσιώνει το υλικό της μπογιάς σε αληθινές χρωματικές μελωδίες, ώστε οι ζωγραφιές του, συνήθως ένα-δύο πρόσωπα κοντά σε παράθυρα δωματίων, να ακτινοβολούν δικό τους φως

Γιοχάνες Βερμέερ

Μουσική μπαρόκ η μουσική που εντάσσεται στην γενική καλλιτεχνική τεχνοτροπία που ονομάζεται Μπαρόκ και αναπτύχθηκε πρώτα στην Ιταλία κατά τον 17ο αιώνα και εξαπλώθηκε σε όλη την Ευρώπη. Είναι ένας ρυθμός πολύπλοκος, γεμάτος, εντυπωσιακός, σε αντίθεση με την ηρεμία και γαλήνη που επικρατούσε στην Αναγέννηση Δείγμα μουσικής μπαρόκ

Οι καινοτομίες στη μουσική Η δημιουργία της όπερας Η μετάβαση από την πολυφωνία στη μονοφωνία Εξελίξεις και βελτιώσεις στα μουσικά όργανα αλλά και εξευρέσεις νέων οργάνων Συνθέτες Αλμπινόνι, Βιβάλντι, Μοντεβέρντι, Περγκολέζι, Σκαρλάττι κα (Ιταλοί), Κουπρέν, Λυλί (Γάλλοι), Μπουξτεχούντε (Δανός), Τέλεμαν, Χαίντελ, Μπαχ (Γερμανοί)