Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – α ) υποχρεωτική.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Ρόλοι και Καθήκοντα των Εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας Βασικές αρχές σχολικής πρακτικής σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία [Ν.1566/85 και εκτελεστικά.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Η αξιολόγηση ως παιδαγωγική πράξη και ερευνητική διαδικασία
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Νέα μάθηση Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Η οργάνωση του χώρου στο συνεργατικό δημοτικό σχολείο
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Διδακτική της Πληροφορικής
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Τίτλος μαθήματος: Εκπαιδευτική αξιολόγηση
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Αναλυτικό Πρόγραμμα & Εκπαιδευτικός
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
Προγραμματισμός & Διδασκαλία
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη σχολική μονάδα
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Θεωρίες γύρω από το Αναλυτικό Πρόγραμμα
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Συνέντευξη σε εκπαιδευτικούς για ΑΠ
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Παραπρόγραμμα / Λανθάνον ή κρυφό ΑΠ
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης Εαρινό 2014-2015

Εκπαιδευτική μνήμη Καταγράψτε μια διαδικασία αξιολόγησης από τα μαθητικά σας χρόνια

Παραδοσιακές μορφές αξιολόγησης του μαθητή Αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή στο γνωστικό τομέα (αμοιβές – ποινές). Η επίδοση συνδέεται με το τελικό αποτέλεσμα μιας διαδικασίας μάθησης, το οποίο, προϋποθέτοντας την εξέταση, ορίζεται ποσοτικά με βάση συγκεκριμένη κλίμακα μέτρησης.

Θεωρητική πλαισίωση Μορφή αξιολόγησης της Εμπειρικής Παιδαγωγικής και του σχετικού συμπεριφοριστικού πλαισίου στο οποίο αυτή εντάσσεται. Προϋποθέτει μια διδακτική διαδικασία ισοδύναμη με μεταβίβαση συγκεκριμένων γνώσεων, στο πλαίσιο της οποίας ο μαθητής μετατρέπεται σε παθητικό υποκείμενο και ο εκπαιδευτικός σε αξιολογητή μιας γνώσης που κατασκευάστηκε μακριά από τη σχολική τάξη και την οποία οφείλει να μεταβιβάσει και στη συνέχεια να αξιολογήσει.

Συνέπειες Ρητή ή άρρητη σύγκριση και ιεραρχική τοποθέτηση των μαθητών είτε μεταξύ τους είτε με βάση νόρμες και κριτήρια που θέτει το Πρόγραμμα Σπουδών ή ο ίδιος ο εκπαιδευτικός → ανταγωνισμό και τη διάκριση, δημιουργώντας αναπόφευκτα επιτυχημένους και αποτυχημένους μαθητές στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Συνέπειες Η αποτίμηση μιας απομονωμένης συμπεριφοράς, ως τελικό παρατηρήσιμο αποτέλεσμα, παραμελεί: α. τη διερεύνηση του ρόλου του μαθητή στη διαδικασία σύστασης του αποτελέσματος β. το ευρύτερο πλαίσιο δράσης του μαθητή το οποίο αναμφισβήτητα επηρεάζει το αποτέλεσμα.

Συνέπειες Η αξιολόγηση που περιορίζεται μόνο στην αποτίμηση του αποτελέσματος που παράγει ο μαθητής οδηγεί σε μια τελική αξιολόγηση της διδακτικής πράξης και δε δίνει στοιχεία για την ερμηνεία των δυνατοτήτων και αδυναμιών της διδασκαλίας και επομένως δεν εξυπηρετεί καμία προσπάθεια βελτίωσής της. Μια τέτοια αξιολόγηση δε συντελεί στη διαδικασία μάθησης παρά αρκείται στο να μετρά τα αποτελέσματά της.

Η παραδοσιακή αντίληψη για την αξιολόγηση του μαθητή Παραδοσιακά μιλάμε για αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή. Η επίδοση συνδέεται στενά με το τελικό αποτέλεσμα μιας διαδικασίας μάθησης, προϋποθέτει εξετάσεις, ορίζεται ποσοτικά με συγκεκριμένη κλίμακα μέτρησης. Η αξιολόγηση λειτουργεί κυρίως ως μηχανισμός επιλογής.

Χαρακτηριστικά της αξιολόγησης

Μορφές αξιολόγησης

Τεχνικές αξιολόγησης

Φάκελος Αξιολόγησης

Παραδοσιακές μορφές αξιολόγησης εκπαιδευτικού Παραδοσιακές μορφές αξιολόγησης εκπαιδευτικού Αξιολογήσεις δημόσιου διοικητικού ελέγχου (επιθεώρηση, άμεση ιεραρχική επιτήρηση/ παρατήρηση των εκπαιδευτικών ως προς την τήρηση της νομιμότητας κατά την άσκηση των καθηκόντων τους και ως προς τη διδακτική τους επάρκεια). Παρακολούθηση διδασκαλιών του εκπαιδευτικού και άλλων δραστηριοτήτων του μέσα στο σχολείο από το Διευθυντή ή άλλον παράγοντα εκτός σχολείου → αξιολογική έκθεση που συντασσόταν σε τακτά χρονικά διαστήματα. Δείκτης για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του προσωπικού μιας σχολικής μονάδας θεωρείται η επίδοση των μαθητών σε σταθμισμένα tests.

Εναλλακτικοί τρόποι αξιολόγησης των εκπαιδευτικών Άμεση προσωπική εμπλοκή του εκπαιδευτικού στις διαδικασίες αξιολόγησής του. Ανάληψη πρωτοβουλίας, δράσης και προσωπικής ευθύνης από την πλευρά του εκπαιδευτικού για την επίτευξη των στόχων της αξιολόγησης. Συμμετοχή σε έρευνες δράσης

Συνέπειες Ο εκπαιδευτικός που εργάζεται σε ένα πλαίσιο επικοινωνιακό και αναστοχαστικό επιχειρεί αξιολόγηση (του μαθητή, του εαυτού του, των διαδικασιών διδασκαλίας – μάθησης, του Αναλυτικού Προγράμματος, των σχολικών εγχειριδίων, του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου στη σχολική μονάδα) η οποία αποτελεί αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασής του με τους μαθητές του και με όλους τους παράγοντες της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω προσωπικών ερμηνειών και νοηματοδοτήσεων. Παράλληλα ερμηνεύει στοχαστικά την πρακτική του και τις πρακτικές των άλλων συμμετεχόντων και βρίσκεται σε συνεχή ετοιμότητα να επανακαθορίσει τους στόχους του σε σχέση με την πραγματική κατάσταση

Φάκελος υλικού εκπαιδευτικού (portfolio) Σκέψεις, ιδέες… Σχεδιασμούς δραστηριοτήτων Εργασίες παιδιών Αξιολόγηση από παιδιά Αξιολογικό σχόλιο από εκπαιδευτικό Κείμενα σχετικά που συμβουλεύτηκε Προοπτικές επανασχεδιασμού (κριτήρια στα οποία θα εστιάσει)

Οργάνωση του μαθήματος Ολομέλειες στο Πανεπιστήμιο Επισκέψεις για τρεις εβδομάδες σε νηπιαγωγεία ανά ομάδες και παρεμβάσεις Συνέντευξη σε νηπιαγωγό για τους τρόπους αξιολόγησης Επιλογή παιδιών για εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης Φάκελος υλικού παιδιού Φάκελος υλικού φοιτητή/ήτριας