ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΡΙΑΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ PROJECT ΜΕ ΘΕΜΑ: <<ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ>> ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2011-2012 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΖΩΗΣ-ΦΑΦΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
1η ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕΛΗ: Λουλούδη Ρία Μανθογίαννη Χρύσα 1η ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕΛΗ: Λουλούδη Ρία Μανθογίαννη Χρύσα Ξενάκη Αλεξάνδρα Γκαραγκούνη Θεοδώρα
Εργασία της ομάδας ήταν η σύνταξη των ερωτηματολόγιων των μαθητών, τα οποία αργότερα μοιραστήκαν σε όλους τους μαθητές του σχολείου.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Σχεδιασμός ερωτηματολόγιων. Σύνταξη και εκτύπωση.(26-10-2011 έως 23-11-2011) Συμπλήρωση ερωτηματολόγιων από τις Α’, Β’ και Γ’ τάξεις. Αποδελτίωση ερωτηματολόγιων. (30-11- 2011 και 21-12-2011) Πέρασμα αποτελεσμάτων στον υπολογιστή. (21-12-2011 και 11-1-2012) Επιλογή ερωτήσεων για την παρουσίαση. (18-1-2012)
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Μοιραστήκαν 192 ερωτηματολόγια. Επιστραφήκαν όλα. Έγινε αποδελτίωση και πέρασμα των αποτελεσμάτων στον υπολογιστή.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
ΘΥΜΑΤΑ ΘΥΤΕΣ
ΘΥΜΑΤΑ ΘΥΤΕΣ
ΘΥΜΑΤΑ ΘΥΤΕΣ
ΘΥΜΑΤΑ
ΘΥΜΑΤΑ ΘΥΤΕΣ
ΘΥΜΑΤΑ
ΘΥΜΑΤΑ
ΘΥΜΑΤΑ
ΘΥΤΕΣ
Λόγω περιορισμένου χρόνου δεν μπορέσαμε να επεξεργαστούμε τα στατιστικά δεδομένα σε βάθος. Στον αρχικό σχεδιασμό υπήρχε ο έλεγχος των στατιστικών δεδομένων ανά τάξη εκτός από τον συνολικό έλεγχο που τελικά έγινε.
Παρατηρήσαμε ότι δεν υπήρχε η σωστή αντιμετώπιση και η ειλικρινής απάντηση σε όλα τα ερωτηματολόγια (κυρίως από μαθητές της Β΄ και της Γ΄ Λυκείου) καθώς ορισμένες απαντήσεις ήταν ψευδείς και αταίριαστες με τις προηγούμενες.
2η ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕΛΗ: Αβραάμ Ραφαέλα Κολέτσου Έλλη 2η ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕΛΗ: Αβραάμ Ραφαέλα Κολέτσου Έλλη Παπαδοπούλου Χρύσα Κοντός Αλέξανδρος
Εργασία της ομάδας ήταν η σχεδίαση και πραγματοποίηση συνεντεύξεων με μέλη της σχολικής κοινότητας που πήραν μέρος σε περιστατικά βίας αλλά και διαχειρίστηκαν περιστατικά βίας . Video με τις εργασίες της ομάδας θα δούμε στο τέλος της παρουσίασης.
3η ΟΜΑΔΑ ΜΕΛΗ : ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΑΓΔΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΕΡΕΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΙΩΜΟΣ ΣΠΥΡΟΣ ΣΙΓΚΕΡΗΣ ΔΑΝΑΗ ΤΥΦΕΚΙΟΓΛΟΥ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΜΑΔΑΣ Να διερευνήσει τα καταγεγραμμένα περιστατικά βίας από το ποινολόγιο του σχολείου και του πρακτικού των καθηγητών.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Καταγραφή περιστατικών από το ποινολόγιο. Καταγραφή περιστατικών από το ποινολόγιο. Αντιγραφή περιστατικών από το ποινολόγιο στο Microsoft Excel.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Παρουσίαση των γεγονότων στις άλλες ομάδες. Σύγκριση αυτών με τα αποτελέσματα των άλλων ομάδων. Αντιμετωπίσαμε κάποια προβλήματα λόγω της μη-διαθεσιμότητας του ποινολογίου και της έλλειψης καταγραφής περιστατικών.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ Εκφράστηκε με νεύρα και απειλές κατά του καθηγητή στη διάρκεια μαθήματος <<να βγούμε εξω να τα πούμε>>. Αποβολή μιας μέρας. Σπάσιμο της πόρτας με χρήση θρανίου και ανάρτηση του περιστατικού στο διαδίκτυο. Διήμερη αποβολή στους μαθητές αυτούς.
Στο μάθημα εκφράστηκε με προσβλητικό τρόπο. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ Στο μάθημα εκφράστηκε με προσβλητικό τρόπο. Αποβολή μιας μέρας. Στην ωρα του μαθήματος είπε τη φράση <<χέσε μας>> σε παρατήρηση του καθηγητή. 3 ημέρες αποβολή.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ Σε παρατήρηση της καθηγήτριας εξύβρισε τα θεία. Αποβολή μιας μέρας. Εξύβρισε συμμαθητή του. 1 ώρα αποβολή.
4η ΟΜΑΔΑ ΜΕΛΗ: ΑΡΚΟΥΔΟΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΛΤΑ ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΚΛΕΙΤΣΟΓΙΑΝΝΗ ΕΦΗ-ΜΑΡΙΑ ΣΕΜΕ ΙΩΑΝΝΑ ΤΡΟΚΑ ΑΝΤΖΕΛΑ
Εργασία της ομάδας ήταν να ασχοληθεί με την διερεύνηση των απόψεων των καθηγητών του σχολείου σε σχέση με το θέμα της ενδοσχολικής βίας.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΠΟΣΟΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΣΑΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΟΝΤΑΙ ΑΣΧΗΜΑ; ΕΧΕΤΕ ΔΕΚΤΕΙ ΠΟΤΕ ΣΩΜΑΤΙΚΗ Η ΛΕΚΤΙΚΗ ΒΙΑ; ΑΝ ΝΑΙ ΤΟ ΕΧΕΤΕ ΑΝΑΦΕΡΕΙ; ΣΑΣ ΕΧΟΥΝ ΑΠΕΙΛΗΣΕΙ Ή ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΣΕΙ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ; ΕΧΕΤΕ ΑΣΚΗΣΕΙ ΠΟΤΕ ΒΙΑ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΜΑΘΗΤΗ ΤΙ ΣΑΣ ΟΔΗΓΗΣΕ ΣΕ ΑΥΤΗ ΣΑΣ ΤΗΝ ΑΠΟΠΕΙΡΑ; ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΑΣ ΕΧΕΤΕ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΠΕΦΤΟΥΝ ΘΥΜΑΤΑ ΒΙΑΣ ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΔΡΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ; ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ; ΣΑΣ ΕΧΟΥΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΕΙ Ή ΜΑΓΝΗΤΟΣΚΟΠΗΣΕΙ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΘΕΛΗΣΗ ΣΑΣ; ΕΧΟΥΝ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΠΟΤΕ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΣΑΣ ΑΦΟΡΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΑΣ ΡΩΤΗΣΟΥΝ (ΠΧ.ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ); ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ(ΔΗΜΟΤΙΚΟ,ΓΥΜΝΑΣΙΟ,ΛΥΚΕΙΟ); ΜΠΟΡΕΙ Ο ΧΩΡΟΣ ΝΑ ΠΑΙΞΕΙ ΡΟΛΟ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΠΟΙΑΣ ΜΟΡΦΗΣ ΒΙΑΣ; ΠΟΙΟΙ ΛΟΓΟΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΒΙΑΙΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ; ΠΟΙΑ ΜΟΡΦΗ ΒΙΑΣ ΣΥΝΑΝΤΑΤΑΙ ΣΥΧΝΟΤΕΡΑ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ; ΠΩΣ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΒΙΑΣ;
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ-ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Α.ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΑΝ 23 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ Β.ΕΠΙΣΤΡΑΦΗΚΑΝ 17 ΑΠΟ ΑΥΤΆ Γ.ΕΓΙΝΕ ΑΠΟΔΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ
ΑΠΟΔΕΛΤΙΩΣΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΦΥΛΟ ΑΝΔΡΑΣ 7 ΓΥΝΑΙΚΑ 10 ΣΥΝΟΛΟ 17 Α/Α ΕΡΩΤΗΣΗ ΝΑΙ ΌΧΙ 1 .ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΣΑΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΟΝΤΑΙ ΑΣΧΗΜΑ; 9 6 2. ΕΧΕΤΕ ΔΕΚΤΕΙ ΠΟΤΕ ΣΩΜΑΤΙΚΗ Ή ΛΕΚΤΙΚΗ ΒΙΑ; 10 7 3. ΑΝ ΝΑΙ ΤΟ ΕΧΕΤΕ ΑΝΑΦΕΡΕΙ; 9 5 4. ΣΑΣ ΕΧΟΥΝ ΑΠΕΙΛΗΣΕΙ Ή ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΣΕΙ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ; 8 9 5. ΕΧΕΤΕ ΑΣΚΗΣΕΙ ΠΟΤΕ ΒΙΑ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΜΑΘΗΤΗ; 2 13 6. ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΑΣ ΕΧΕΤΕ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΠΕΦΤΟΥΝ ΘΥΜΑΤΑ ΒΙΑΣ ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΔΡΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ; 10 5
7. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ; 6 10 8. ΣΑΣ ΕΧΟΥΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΕΙ Ή ΜΑΓΝΗΤΟΣΚΟΠΗΣΕΙ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΘΕΛΗΣΗ ΣΑΣ; 4 12 9. ΕΧΟΥΝ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΠΟΤΕ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΣΑΣ ΑΦΟΡΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΑΣ ΡΩΤΗΣΟΥΝ (ΠΧ.ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ); 1 14 10. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ (ΔΗΜΟΤΙΚΟ,ΓΥΜΝΑΣΙΟ,ΛΥΚΕΙΟ) 13 4 11.ΜΠΟΡΕΙ Ο ΧΩΡΟΣ ΝΑ ΠΑΙΞΕΙ ΡΟΛΟ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΠΟΙΑΣ ΜΟΡΦΗΣ ΒΙΑΣ; 16 0
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΑΡΑΘΕΤΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΛΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΟΘΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΥΤΟ.
ΕΡΩΤΗΣΗ 13:ΠΟΙΟΙ ΛΟΓΟΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΒΙΑΙΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ; ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ ΤΑ ΕΞΗΣ: Τα αίτια της βίαιης συμπεριφοράς των μαθητών μπορούν να εντοπιστούν: Στην οικογένεια (ενδοοικογενειακή βία , θάνατος , χωρισμός , αρνητικά πρότυπα , στέρηση σωστής αγωγής , έλλειψη αγάπης , έλλειψη σωστής καλλιέργειας κλπ.) Στα μέσα μαζικής ενημέρωσης Μ.Μ.Ε. Στο σχολείο (προβλήματα εκπαιδευτικής διαδικασίας) Στα ηλεκτρονικά παιχνίδια με βίαιο περιεχόμενο Στην ψυχολογία των μαθητών (επιδίωξη δύναμης , οργή που έχει τη ρίζα της στον φόβο , ανάγκη για αποδοχή από τους άλλους)
ΕΡΩΤΗΣΗ 14:ΠΟΙΑ ΜΟΡΦΗ ΒΙΑΣ ΣΥΝΑΝΤΑΤΑΙ ΣΥΧΝΟΤΕΡΑ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ; ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΡΩΤΗΣΗ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ ΤΑ ΕΞΗΣ Οι μορφές βίας που παρατηρούνται στα ελληνικά σχολεία είναι κυρίως οι παρακάτω Λεκτική Σωματική Ψυχολογική Ηλεκτρονική
ΕΡΩΤΗΣΗ 15:ΠΩΣ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΒΙΑΣ; Οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να αντιμετωπιστεί καλύτερα το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας είναι σύμφωνα με τις απόψεις των καθηγητών οι παρακάτω Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος Καταγγελία των περιστατικών βίας Προστασία των παιδιών που πέφτουν θύματα βίας Καθορισμός ενός πλαισίου κανόνων συμπεριφοράς Δημιουργία ομάδων εμπιστοσύνης και διαμεσολάβησης με τους μαθητές που εμπλέκονται σε περιστατικά βίας Ανάπτυξη συναίσθησης , κατανόησης και δημοκρατικής συμπεριφοράς Διάλογος / Συνέπεια Λήψη μέτρων τιμωρίας για τους εμπλεκόμενους σε περιστατικά βίας
Δυστυχώς η ομάδα συνάντησε δυσκολίες στην υλοποίηση της εργασίας καθώς από τα 23 ερωτηματολόγια που μοιράστηκαν επιστράφηκαν μόνο τα 17 ενώ μερικοί από τους καθηγητές δεν συνεργάστηκαν με τους μαθητές σε αυτήν τους την προσπάθεια αρνούμενοι να συμπληρώσουν το παραπάνω ερωτηματολόγιο.
Παρά όλες τις δυσκολίες η σχεδίαση και υλοποίηση της εργασίας ολοκληρώθηκε με επιτυχία…