Ο ΑΓΙΟΣ ΕΥΠΛΟΥΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βυζαντινή Δράμα Τρία βυζαντινά μνημεία της πόλης
Advertisements

ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
Τα μνημεία μας μιλούν για το παρελθόν το παρόν το μέλλον
Τουριστικός οδηγός Αγίου Δημητρίου
Η Αγία Σοφία και η Οδηγήτρια του Μυστρά
4ο ΕΠΑΛ ΑΘΗΝΩΝ Ταξίδι στο χωροχρόνο Ευγενιάδης Στέλιος
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΚΑΙ ΕΞΩΚΚΛΗΣΙΑ
Σημαντικές εκκλησίες και Τεμένη στη πόλη της Λευκωσίας
Κεφάλαιο 5ο IV Εικαστικές τέχνες και μουσική
ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ
Αρχιτεκτονική Μέσης Βυζαντινής περιόδου
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
20. Η αποσαφήνιση της αλήθειας για τις εικόνες
ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΣΤΗ ΕΠΑΡΧΙΑ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΥ
ΜΝΗΜΕΙΑ & ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΥΓΟΥΣΤΟΣ ΣΤΗΝ ΤΗΝΟ
Το Πάθος και η Ανάσταση του Χριστού
ΣΥΜΒΟΛΑ.
ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ
Η πόλη της Κερύνειας – εισαγωγικά Θέση Ονομασία Ιστορία
ΡΟΤΟΝΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ.
ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 8η ΕΝΟΤΗΤΑ ΦΡΑΓΚΟΙ ΠΑΠΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΡΛΟΜΑΓΝΟΣ
Μονή Κύκκου.
17. Τα σχίσματα τραυματίζουν την ενότητα των χριστιανών
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΡΥΘΜΟΣ ΤΑΞΗ: Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΜΗΜΑ: 3
Ρωμαϊκά μνημεία στην Θεσσαλονίκη
Κατερίνα Α & Θέμης Κ Πληροφορίες Άγιοι Θεόδωροι, με το χαρακτηριστικό πασίγνωστο οκτάγωνο τρούλο, η μεγαλύτερη και αρχαιότερη εκκλησία του Μυστρά. Διατηρεί.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
«Δευτερα Παρουσια» Μεταξύ των δύο μεγάλων νωπογραφιών της Καπέλλα Σιξτίνα, του θόλου και της «Δευτέρας Παρουσίας», υπάρχει μια διαλεκτική σχέση ανάμεσα.
Ένας ναός με ιδιαίτερη σημασία για την περιοχή μας
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ
Κώστας Μπάρτζης Ε2 1 Ο Πρόυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσ/νικης
ΑΓΊΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ.
Ονομα;γιωργος ζαχαρακις
54 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Το Πλωμάρι διασχίζεται από το χείμαρρο Σεδούντα.
Γελ Ρεντίνας Α3 Κωνσταντίνος Λουκάς Αλεξία Πλουμή
Οι Τούρκοι πολιορκούν την Κωνσταντινούπολη Κεφάλαιο 35 ο Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου. Στα τελευταία μαθήματα της Έ τάξης γνωρίσαμε ποια ήταν τα προβλήματα που συγκλόνιζαν τη Βυζαντινή αυτοκρατορία.
Η ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ. Αναφέρεται με το όνομα αυτό, που σημαίνει κυριολεκτικά την πόλη τη χωμένη στην άμμο, από τον 4ο μ.Χ. αιώνα. Και πράγματι, η Αμμόχωστος υπήρξε.
Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ. Χρόνος Ανέγερσης Ο Ιερός Ναός της Αγίας Αικατερίνης κτίστηκε στα μέσα του 11ου αιώνα.
Παιχνίδι γνώσεων 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας Α΄ Λυκείου Δρ Ιωάννα Κομνηνού (ΠΕ01)
ΘΕΟΦΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ 1 ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ Α3 ΜΑΡΤΙΟΣ 2016.
Η ευλόγηση των άρτων από τον επίσκοπο μας και στη συνέχεια το κήρυγμά του που αναφέρθηκε στην ιερά εικόνα της Παναγίας της Παραβουνιώτισσας, στον βίο του.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ Η επιτυχία της βασιλικής έγκειται στο γεγονός της ευκολίας της διαπλατύνσεως των κλιτών της και της επιμηκύνσεως του κτιρίου για την κάλυψη των.
ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ ΕΛΕΝΗ ΠΑΤΣΑΛΙΔΟΥ. ΠΕΡΙΣΤΕΡΩΝΑ Η Περιστερώνα είναι ένα χωριό περίπου 32 χιλιόμετρα δυτικά από την πρωτεύουσα Λευκωσία, στους πρόποδες της.
ΑΓΙΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Θ.Ε.1 ΔΡ.7 Λουβουλίνα Μαρία Β1
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΜΥΣΤΡΑ Αγιος Δημήτριος (Μητρόπολη) κτίσθηκε το Βασιλική ξυλόστεγη, με ωραία γλυπτά στο τέμπλο και τοιχογραφίες. Στο προαύλιο της βρίσκεται.
Κεφ. 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας
ΑΙΝΟΣ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
Ιερός ναός Τιμίου Σταυρού Δολιανών Ξανθίππη Βρή - Τάξη Β’1
ΠΛΑΚΑ.
“ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ” ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ι.Μ. ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΛΑΥΡΑΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
Ναός του Αγίου Παντελεήμονος Θεσσαλονίκης!
ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ.
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΑΞΗ Α ΖΗΣΗ ΦΑΝΗ.
Καστρο κερκυρασ 13ο Γυμνασιο πατρων 2017 Λυδία Χείρα Β'1.
Ο Άγιος Εύπλους:.
Οι Νεομαρτυρεσ.
Το μεγαλοπρεπές μνημείο
AΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη μάθημα 6 Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης2013.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου εν.2 κεφ. 1 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο ΑΓΙΟΣ ΕΥΠΛΟΥΣ

Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΥΠΛΟΥ Ο άγιος Εύπλους έζησε στην Κατάνη της Σικελίας, την περίοδο του διώκτη των Χριστιανών Ρωμαίου αυτοκράτορα Διοκλητιανού. Ως Χριστιανός, ο άγιος συνελήφθη και βασανίστηκε σκληρά. Όλα τα σκληρά βασανιστήρια του υπέστη τα υπέμενε με πίστη στο Θεό. Τελικά μαρτύρησε με αποκεφαλισμό στις 11 Αυγούστου του 304.

ΤΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΥΠΛΟΥ ΣΤΗΝ ΑΙΝΟ ΣΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Ο ΑΓΙΟΣ ΕΥΠΛΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΙΝΟ

Ο ΝΑΟΣ ΣΤΗΝ ΑΙΝΟ Ο ναός του Αγίου Εύπλου βρίσκεται νότια της Αίνου, στο οθωμανικό νεκροταφείο. Έχει ημικυκλική κόγχη στην ανατολική πλευρά του, με την αψίδα του Ιερού να καλύπτεται από ημισφαιρικό θόλο. Πρέπει να έχει κτιστεί ως ταφικό παρεκκλήσιο κατά τη βυζαντινή περίοδο. Εξωτερικά το εκκλησάκι διαμορφώνεται ως σταυρός με κεραίες σχεδόν ίδιων διαστάσεων, στον άξονα ανατολής -δύσεως και στον άξονα νότου – βορρά. Αυτός ο αρχιτεκτονικός τύπος ονομάζεται ελεύθερος σταυρός.

Ο ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΥΠΛΟΥ ΣΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Ο ΝΑΟΣ ΣΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ Ο ναός κτίστηκε με πρωτοβουλία του Συλλόγου Αινιτών Αλεξανδρούπολης «Ελληνομουσείον Αίνου» σε συνεργασία με τον Δήμο της Αλεξανδρούπολης. Στις 12 Απριλίου 1998 οι αείμνηστοι Αθανάσιος Μανιάς και Δέσποινα Πολίτου ( πρώτος και δεύτερη πρόεδρος του Συλλόγου αντίστοιχα ) κατέθεσαν θεμέλιο «λίθο και χώμα» από την Αίνο στο πλαίσιο της τελετής θεμελίωσης του ναού. Η κατασκευή του ανατέθηκε στον τότε υπάλληλο του Δήμου Αλεξανδρουπολίτη αρχιτέκτονα, Βασίλειο Χριστάκη, ενώ για τον σχεδιασμό του χρησιμοποιήθηκαν φωτογραφίες από το ναό της Αίνου και μια τουρκική δημοσίευση στην οποία υπήρχε η κάτοψη και οι διαστάσεις του ναού.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΑΙΝΟΥ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΑΙΝΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ Για τους Αινίτες η λέξη Εύπλους σημαίνει τον καλό πλου, δηλαδή το καλό θαλάσσιο ταξίδι. Τον Άγιο Εύπλου τον τιμούσαν στην Αίνο της Ανατολικής Θράκης από τη βυζαντινή περίοδο. Στα χρόνια της Τουρκοκρατίας η Αίνος ήταν σημαντική ναυτική δύναμη. Ο εμπορικός της στόλος αριθμούσε 300 περίπου πλοία, τα οποία όργωναν τη Μεσόγειο, μεταφέροντας πολλά αγαθά. Η εκκλησία του Αγίου Εύπλου κοντά στο λιμάνι ήταν σαν να εύχεται στους ναυτικούς να έχουν καλό ταξίδι. Η Αίνος ήταν η πρώτη γειτονική πόλη που τροφοδότησε πληθυσμιακά την νέα πόλη του Δεδέαγατς, αφού οι περισσότεροι κάτοικοι της Αίνου επανεγκαταστάθηκαν εκεί. Οι σύγχρονοι Αλεξανδρουπολίτες λοιπόν, πολλοί από τους οποίους κατάγονται από την Αίνο, το 1997 επί δημάρχου Γιοφτσίδη, έκτισαν στην άκρη του δικού τους λιμανιού μια πανομοιότυπη εκκλησία για να τιμούν ως θαλασσινή πόλη τον Άγιο Εύπλου και να κρατούν ζωντανό στη μνήμη τους το παρελθόν της ένδοξης πόλης της Αίνου. «

ΟΙ ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΥΠΛΟΥ & ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΗΣ ΚΑΤΕΥΟΔΩΤΡΑΣ Ο ναός της Παναγίας της Κατευοδώτρας στη Σκιάθο, στο διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, «Το αγνάντεμα» , παρουσιάζει κοινά στοιχεία  με τον ναό του Άγιου Εύπλου στην Αίνο. Τη πρώτη ομοιότητα ανάμεσα σε αυτά τα δύο εκκλησάκια παρατηρούμε στον χαρακτηρισμό του αγίου, καθώς και οι δύο έχουν σχέση με το ασφαλές ταξίδι και τον αποχαιρετισμό: «Εύπλους» σημαίνει καλό θαλασσινό ταξίδι (εὖ+πλοῦς) και «Κατευοδώτρα» είναι αυτή που εύχεται σε κάποιον που φεύγει «Καλό ταξίδι» (κατά+εὖ+ὁδός). Οι γυναίκες των ναυτικών ανέβαιναν στο εκκλησάκι της Παναγιάς της Κατευοδώτρας, το οποίο βλέπει στο λιμάνι, για να προσευχηθούν και να ξεπροβοδίσουν τους αγαπημένους τους ναυτικούς με ευχές αγναντεύοντάς τους να φεύγουν. Αντίστοιχα, οι Αινίτες έπαιρναν την ευλογία του αγίου για καλό θαλασσινό ταξίδι προς τιμήν του οποίου είχαν χτίσει το ναό, που βρισκόταν πάνω στο λιμάνι.

ΕΥΓΕΝΙΑ ΠΕΡΡΑΚΗ Α΄2 ΕΥΓΕΝΙΑ ΠΕΡΡΑΚΗ Α΄2