Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πληροφορικη Γ’ Γυμνασιου
Advertisements

ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
H διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού. Tι θα γνωρίσουμε •Τις φάσεις ανάπτυξης του λογισμικού. •Γιατί χρειάζεται να γίνει ανάλυση του προβλήματος. •Τι θα πρέπει.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΠΕΚ ΠΕΙΡΑΙΑ Α΄φάση Επιμόρφωσης Εκπ/κών κλάδου ΠΕ19 Διδακτική της Πληροφορικής Ρόδος, Νοέμβρης 2007.
ΑΕΠΠ: Ζητήματα Διδακτικής
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ» Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου
ΑΕΠΠ 1ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση Προβλήματος.
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΚΕΦ. 1-ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΑΕΠΠ.
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
Ποια είναι η σχέση προβλήματος και υπολογιστή;
ΑΕΠΠ 1ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
ΑΕΠΠ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΛΙΑΠΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ (ΠΕ19).
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ Μάθημα: Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον.
31/03/2015 Καθηγητής : Δρίμτζιας Βασίλης 1 ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο: ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Τμ.
Τι είναι πρόβλημα; Τι πρέπει να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε ένα πρόβλημα Πρόβλημα είναι μια κατάσταση η οποία πρέπει να αντιμετωπιστεί και απαιτεί λύση.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Προγραμματισμός Εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό.
Βασικες Εννοιες Φυσικης _2
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση προβλήματος.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2.1 ΠΡΟΒΛΗΜΑ. Ο Όμηρος στην Οδύσσεια περιγράφει τα προβλήματα που αντι- μετώπιζε ο Οδυσσέας για να φτάσει στην Ιθάκη. Το πρόβλημα που κλήθηκε.
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων Είναι η διαδικασία κατά την οποία πρέπει να κάνουμε: ✗ τον επακριβή προσδιορισμό των δεδομένων που παρέχει το πρόβλημα ✗ την.
ΔΥΑΔΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ & ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΜΕ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ. Δυαδική αναζήτηση (Binary search) ΔΕΔΟΜΕΝΟ: ένα μεγάλο αρχείο που περιέχει τιμές z [0,1,…,n-1] ταξινομημένες.
Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης Μαθηματικά Α΄ - Στ ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τι μαθαίνει αυτός που μαθαίνει προγραμματισμό;
ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1
Από το πρόβλημα στην ανάπτυξη αλγορίθμου Σπάχος Κυριάκος ΠΕ 19 - Πληροφορικής.
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών
επίλυση προβλημάτων Γ΄& Δ΄ δημοτικού
Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών
Εφαρμογές Πληροφορικής
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Επιστήμη των Υπολογιστών
Η έννοια του προβλήματος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ανάλυση προβλήματος.
ΛΥΝΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Κ. Σαμαρά, Δασκάλα.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
ENOTHTA 2. ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Πρωτότυπα προβλήματα Κατσανού Μαρία.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Γ' ΤΑΞΗ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΑ ΛΑΘΗ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Κεφάλαιο 2ο: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Βασικές Έννοιες της Πληροφορικής σελ. 12 Λέξεις Κλειδιά: Δεδομένα (Data), Πληροφορία (Information), Επεξεργασία (Processing), Υπολογιστής.
Η έννοια του γραμμικού συστήματος και η γραφική επίλυσή του. Γ΄Γυμνασίου.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ

Οριςμος Jackson (1985) Στόχος + Εμπόδιο = Πρόβλημα Πρόβλημα είναι μία κατάσταση η οποία χρειάζεται να αντιμετωπιστεί και γι’ αυτό αναζητούμε μία λύση. Η λύση όμως αυτή δεν είναι ούτε γνωστή, ούτε προφανής.

Παραδειγματα Πρόβλημα είναι π.χ. η αναζήτηση ενός βιβλίου, η αγορά ενός καινούριου υπολογιστή, η επίλυση μια εξίσωσης μαθηματικών, η ταξινόμηση πολλών πραγμάτων και πολλά άλλα…

3 κατηγοριες Προβληματων Ως προς τη δυνατότητα επίλυσης Επιλύσιμα Μη επιλύσιμα Ανοικτά

YΠολογιςτικα Τα προβλήματα που χρειάζονται επίλυση λογικών και μαθηματικών πράξεων και μπορούν να λυθούν με τη χρήση υπολογιστικών μηχανών τα ονομάζουμε υπολογιστικά. Τα υπολογιστικά προβλήματα μπορούν να είναι Επίλυσης, Ταξινόμησης, Αναζήτησης, Υπολογισμών, ενώ υπάρχουν και τα απόφασης* και βελτιστοποίησης.* Φυσικά, όλα τα επιλύσιμα προβλήματα ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ υπολογιστικά… π.χ. το να σκάψω ένα χαντάκι.

Παραδειγματα Παράδειγμα προβλήματος απόφασης Εάν ένας μαθητής προβιβάζεται στην επόμενη τάξη ή απορρίπτεται. ή Εάν ένας υπάλληλος θα πάρει αύξηση ή ο μισθός του θα μείνει ίδιος. Παράδειγμα βελτιστοποίησης Ποιος είναι ο καλύτερος υπολογιστής που μπορώ να αγοράσω με 700 ευρώ;

ΧΩρος ΠροβλΗματος Για να μπορέσουμε να λύσουμε ένα πρόβλημα θα πρέπει να το κατανοήσουμε σωστά και σε βάθος. Για να γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει ορίσουμε το χώρο του προβλήματος. Να δούμε δηλαδή όλα τα χαρακτηριστικά του. Ένας απλός τρόπος είναι εάν προσπαθήσουμε να απαντήσουμε στις απλές ερωτήσεις Τι, πού, πότε, γιατί και πώς. Έτσι μπορούμε να καταγράψουμε όλα τα χρήσιμα στοιχεία του προβλήματος τα οποία θα με βοηθήσουν και στην επίλυση και τα οποία ονομάζω δεδομένα του προβλήματος. Ταυτόχρονα εντοπίζω και τα ζητούμενα του προβλήματος τα οποία εάν ικανοποιηθούν ή απαντηθούν τότε θα έχω και λύση στο πρόβλημα μου.

ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΖΗΤΟΥΜΕΝΑ Δεδομένο προβλήματος ονομάζεται ένα γνωστό ή αποδεκτό στοιχείο το οποίο χρησιμοποιείται ως βάση ή προϋπόθεση για την επίλυση του προβλήματος. Ζητούμενο προβλήματος είναι αυτό που ψάχνουμε για να βγούμε από τη δύσκολη κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε. Ορθότητα, πληρότητα , σαφήνεια

ΕΠΙλυςη ΠροβλΗματος Αλγόριθμοι / Προγράμματα Επεξεργασία Απάντηση/λύση στο πρόβλημα. Πληροφορία Δεδομένα έξοδος είσοδος ανατροφοδότηση

ΚατανΟηςη – ΕΠΙλυςη - αξιολογηςη Αξιολόγηση λύσης Ελέγχεται η λύση κατά πόσο πλησίασε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Εάν δε μας ικανοποιεί τότε ξαναεπιστρέφουμε σο πρώτο στάδιο βελτιώνοντας τον αλγόριθμο επίλυσης. Προχωράμε στο δεύτερο στάδιο με τους νέους υπολογισμούς και στο τέλος επαναξιολογούμε. Όταν η λύση είναι ικανοποιητική, τη δεχόμαστε. Καταγράφουμε τον τρόπο επίλυσης για να τον ξαναχρησιμοποιήσουμε σε παρόμοια περίπτωση και έχουμε τελειώσει. Επίλυση Στο στάδιο αυτό γίνονται οι πράξεις, οι υπολογισμοί και στο τέλος εμφανίζονται τα αποτελέσματα και οι λύσεις. Όταν έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα μεγάλο δύσκολο πρόβλημα τότε μπορούμε να το διαιρέσουμε σε μικρότερα, ευκολότερα προβληματάκια που λύνονται πιο εύκολα. Έτσι στο τέλος λύνοντας τα μικρότερα προβλήματα καταφέρνω να λύσω και το μεγάλο. Τέλος, παρεμφερή προβλήματα λύνονται με παρεμφερή τρόπο. Κατανόηση Πρέπει αυτός που έχει το πρόβλημα να ξέρει τι να ζητήσει αλλά και αυτός που θέλει να βοηθήσει να καταλάβει αυτό που θέλει αυτός που έχει ανάγκη .Είναι η διαδικασία που αποφασίζεται η στρατηγική επίλυσης του προβλήματος, τα βήματα που θα ακολουθηθούν και οι τρόποι που θα χρησιμοποιηθούν. Στο στάδιο αυτό γίνεται και η διάσπαση του προβλήματος σε περισσότερα μικρότερα κομμάτια.

Κατανόηση Ανάλυση Σύνθεση Κατηγοριοποίηση Γενίκευση

ΔιαΙρει και βαςΙλευε!

ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Εφαρμογή είναι ένα πρόγραμμα το οποίο κάνει κάποια εργασία για να καλύψει μία ανθρώπινη ανάγκη. Έτσι η εφαρμογή μπορεί να είναι γραφείου, επεξεργασίας εικόνας ήχου, βίντεο κ.α., εκπαιδευτική, ψυχαγωγική κ.τ.λ.

ΣΤΑΔΙΑ ΠΑΡΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

Ετςι καταφΕρνουμε το εΠΙθυμητο αΠΟτΕλεςμα...

Κεφ.2 σχολικού βιβλίου, σελ 17-19 Απορίες;;;