ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Προσωπικές δεξιότητες
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γλώσσας
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
Αποστόλης Καλέμας - Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
Τίτλος Δραστηριότητας
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Συντελεστές: Εκπαιδευτικό προσωπικό του Σχολείου
«Τάξη» έξω από την «τάξη»…
Ευρωπαϊκο προγραμμα comenius
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
Ομαλη μεταβαΣη απο το νηπιαγωγειο Στο δημοτικο
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ 2ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
1ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ Διερεύνηση με συζήτηση
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Περιδιαβαίνοντας στα σοκάκια του χωριού μου…
7ο Δημοτικό Σχολείο Χίου
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΑΝΤΙΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ «Βούρειο» Δημοτικό Σχολείο Λιβαδίων Χίου Συντελεστές: Ξενάκης Απόστολος Μοσχούρη Αθηνά

Περιγραφή της ‘’καλής πρακτικής’’ «Η Παρεούλα της Στ΄ τάξης» είναι ο τίτλος της εφημερίδας μας που ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2014 και ολοκληρώθηκε το Μάιο του 2015. Εκδόθηκε σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή σε τρία τεύχη: Ένα 16σέλιδο τα Χριστούγεννα, ένα 16σέλιδο το Πάσχα κι ένα 14σέλιδο τέλος Μαΐου. Οι ώρες της Ευέλικτης Ζώνης (συνήθως) αφιερώθηκαν για το σκοπό αυτό. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Σκοπός της ‘’καλής πρακτικής’’ Οικοδόμηση της γνώσης από τους μαθητές μέσω της αυτενέργειας, της προσωπικής δημιουργίας, του σχεδίου εργασίας, της διαθεματικότητας. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Στόχοι της ‘’καλής πρακτικής’’ Γνωστικοί Ο μαθητής ερευνά, παρατηρεί, κρίνει, οργανώνει, επιλέγει, συμπεραίνει, συγκρίνει, ταξινομεί, συνθέτει, συντάσσει, αναπτύσσεται γλωσσικά στην ελληνική και αγγλική γλώσσα, παράγει γραπτό λόγο ανάλογα με την περίσταση, μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο, εκπαιδεύεται στη δημοσιογραφία, στη χρήση Η/Υ. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Στόχοι της ‘’καλής πρακτικής’’ Συναισθηματικοί – Ψυχολογικοί Ο μαθητής διαβάζει ευχάριστα, χαίρεται γιατί δημιουργεί και αυτενεργεί, ενθουσιάζεται. Αναπτύσσεται η αυτοεκτίμησή του. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Στόχοι της ‘’καλής πρακτικής’’ Κοινωνικοί-Ανθρωπιστικοί Ο μαθητής συνεργάζεται, εργάζεται και δημιουργεί ομαδικά, διαλέγεται, επιλύει τις διαφορές του με κοινωνικά αποδεκτό τρόπο, μαθαίνει να ακούει τον συνομιλητή του. Καλλιεργείται η υπευθυνότητά του, αναπτύσσεται η ευαισθησία του σε θέματα επίκαιρα κοινωνικά – ανθρωπιστικά (ανθρώπινα δικαιώματα, οικονομική κρίση, προσφυγικό πρόβλημα κ.α.). Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Στόχοι της ‘’καλής πρακτικής’’ Κοινωνικοί-Ανθρωπιστικοί Το σχολείο συνδέεται με το κοινωνικό, πολιτιστικό περιβάλλον και ενισχύεται η ενεργή στάση αλλά και η συλλογική δράση στο σχολικό χώρο και στην τοπική κοινότητα. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Ρόλος του εκπαιδευτικού Ο εκπ/κός χωρίζει τις ομάδες, αναθέτει ρόλους (αν χρειάζεται), ενημερώνει, εμψυχώνει, ενθαρρύνει, συμβουλεύει, βοηθάει και δίνει ζωντανό παράδειγμα συνεργασίας και όρεξης για δημιουργική εργασία. Επίσης, έχει την ευκαιρία να δοκιμάσει νέους τρόπους διδασκαλίας, να αναδείξει τα ενδιαφέροντα και τις δυνατότητες των μαθητών του. Του δίνεται, τέλος, η δυνατότητα να πετύχει σε μεγάλο βαθμό τη συνειδητή πειθαρχία. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Ρόλος των μαθητών Ο μαθητής εργάζεται σε ομάδες, αναλαμβάνει ρόλους, μαθαίνει να συνεργάζεται, να διαλέγεται, να προβληματίζεται, να βρίσκει λύσεις, να υπακούει σε κανόνες για να πετύχουν οι ομαδικοί στόχοι. Αρκετές φορές βρίσκεται με τους συμμαθητές του και σε ώρες εκτός σχολικού ωραρίου, πράγμα το οποίο μπορεί να επαναπροσδιορίσει τις σχέσεις μεταξύ τους. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Εμπλοκή τρίτων στην ‘’καλή πρακτική’’ Ο δάσκαλος ενημερώνει στην αρχή τους γονείς για την έκδοση εφημερίδας και για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να στηρίξουν το όλο εγχείρημα (διακριτική παρουσία και υποστήριξη – ανοχή σε συναντήσεις ομάδων στο σπίτι- αναφορά προόδου ή προβλημάτων στις καθορισμένες συναντήσεις με τους γονείς). Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Εμπλοκή τρίτων στην ‘’καλή πρακτική’’ Επιπλέον, στο μαθητικό έντυπο («ανοιχτό παράθυρο» στην κοινωνία) είναι δυνατόν να εμπλέκονται τρίτα πρόσωπα για συνεντεύξεις – ενημερώσεις κ.α. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Εμπόδια που παρουσιάστηκαν Ανεπαρκής ο χρόνος της Ευέλικτης Ζώνης Ενδοομαδικές συγκρούσεις Αποκλεισμός ορισμένων μαθητών από ομαδικές δραστηριότητες Ασυνεπείς μαθητές ή πρόχειρες εργασίες με αποτέλεσμα την επανάληψη και τη μη τήρηση του χρονοδιαγράμματος Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Παρουσίαση ‘’καλής πρακτικής’’ Στάδια υλοποίησης ‘’καλής πρακτικής’’ Αφόρμηση Παρουσίαση εφημερίδων (σχολικών και μη) στην τάξη σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή Προβολή σχετικής ταινίας στην Ε΄ τάξη (Ο Ψύλλος) Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Παρουσίαση ‘’καλής πρακτικής’’ Δραστηριότητες 1. Μετά την αφόρμηση και την κινητοποίηση του ενδιαφέροντος, λαμβάνονται οι πρώτες αποφάσεις με ψηφοφορία (όνομα εφημερίδας, θέματα) 2. Καταμερισμός ρόλων, καθηκόντων 3. Συζητάμε για κανόνες που θα διέπουν την εργασία μας (υπευθυνότητα, εργατικότητα, συνέπεια, ήθος και σεβασμός απέναντι στο συμμαθητή μας) Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Παρουσίαση ‘’καλής πρακτικής’’ Δραστηριότητες 4. Ενημέρωση γονέων για διακριτική υποστήριξη 5. Συγκέντρωση άρθρων και επεξεργασία ανά ομάδα για διορθώσεις 6. Πρώτη παρουσίαση του εντύπου και συζήτηση με την ανάλογη ομάδα για τη δομή, την εμφάνιση, τον όγκο της ύλης, τη σειρά των θεμάτων 7. Τελική παρουσίαση της εφημερίδας Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Παρουσίαση ‘’καλής πρακτικής’’ Δραστηριότητες 8. Εκτύπωση και παρουσίασή της στους μαθητές του σχολείου και στους συναδέλφους 9. Εμπορική διάθεσή της στην τοπική κοινότητα προς ενίσχυση του κουμπαρά της τάξης 10. Ανάρτησή της στην ιστοσελίδα του σχολείου 11. Συμμετοχή σε διαγωνισμό μαθητικού εντύπου και διάκριση με βραβείο σε επίπεδο Περιφέρειας Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Παρουσίαση ‘’καλής πρακτικής’’ Δραστηριότητες 12. Καθόλη τη διάρκεια της προσπάθειας ο δάσκαλος είναι συμπαραστάτης, σύμβουλος, καθοδηγητής, εμψυχωτής την μαθητικών ομάδων και αναλαμβάνει την τελική επιμέλεια του εντύπου 13. Επίσης ενημερώνει και ενημερώνεται από τους γονείς για την εξέλιξη της εργασίας Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Παρουσίαση ‘’καλής πρακτικής’’ Μεθοδολογική προσέγγιση Μέθοδος project : Ανάπτυξη θετικής κοινωνικής συμπεριφοράς με ανάληψη ρόλων και καθηκόντων και με έμφαση στη συνεργασία και τη δημοκρατία. Ανάπτυξη του κινήτρου μάθησης. Αξιοποίηση από τους μαθητές των γνώσεων και δεξιοτήτων που προϋπάρχουν και οικοδόμηση νέων. Άσκηση στην αντιμετώπιση εμποδίων και στην εύρεση λύσεων. Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Παρουσίαση ‘’καλής πρακτικής’’ Μεθοδολογική προσέγγιση Βιωματική μάθηση: Ανάπτυξη δεξιοτήτων μέσω εμπειριών και βιωμάτων Διαθεματική προσέγγιση της μάθησης : Σύνδεση γνώσεων διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων Διαφοροποιημένη παιδαγωγική: Αξιοποίηση των διαφορετικών κλίσεων και ικανοτήτων των μαθητών και παροχή ίσων ευκαιριών στη μάθηση Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Παρουσίαση ‘’καλής πρακτικής’’ Θεματολογία Σχολική ζωή Περιβάλλον Πολιτισμός Κοινωνία Ιστορία Έρευνες Συνεντεύξεις Αφιερώματα Εκπ/κές επισκέψεις Ψυχαγωγία Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".

Αποτίμηση της μαθητικής εφημερίδας Ο μαθητής μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο Αυξάνεται η αυτοεκτίμησή του Οικοδομείται το συναίσθημα της ομάδας Αναπτύσσεται η ερευνητική ικανότητα Βελτιώνεται η συναισθηματική νοημοσύνη Προωθείται ένα σχολείο ανάπτυξης σχέσεων και επικοινωνίας μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων, τοπικής κοινωνίας, φορέων και άλλων σχολείων της χώρας Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".