Edward de Bono’s Six Thinking Hats

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Advertisements

Σπύρος Κιουλάνης Learning by six thinking hats
1 1st INTERNATIONAL MINERAL RESOURCES CONFERENCE April 5, 2011 ''Το Ελληνικό υπέδαφος μπορεί να συμβάλει στην έξοδο από την κρίση'' Βασίλης Νικολετόπουλος.
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ – BUSINESS PLAN
ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 22-24/10/2007 ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
Soft skills = προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες Δέκα προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες που αναπτύσσονται κατά την εφαρμογή ενός προγράμματος.
Κάποιες πληροφορίες Η αποτελεσματική αντιμετώπιση προβληματικών συμπεριφορών των παιδιών δεν συνδέεται με την αύξηση των ψυχολογικών υπηρεσιών, αλλά με.
Χριστίνα Φ. Βαμβούρη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 5/11/2013
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Διάγραμμα Πορείας Σχεδιασμού Κωνσταντίνος Ανδρέου
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Θέματα γνωστικής ψυχολογίας Θέμα εργασίας :
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Θεωρίες γνωστικής ασυνέπειας
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ Αρχοντάκη Στέλλα
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Αλέξης Κόκκος. 1. Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα 2. Επικοινωνία στις ξένες γλώσσες 3. Μαθηματική ικανότητα και βασικές ικανότητες στην επιστήμη και την.
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Παρουσιαζω τον εαυτο μου
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Ευρωπαικές Πολιτικές Ολοκλήρωσης Συνοχής.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΑΥΤΑ.
ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ.
Mathematics in the streets and in the schools Terezinha Nunes Carraher, David William Carraher and Analucia Dias Schliemann Καλογεράκης Γιώργος Δ
Τεχνικές ομαδοσυνεργατικής μάθησης (Εργαστήριο) Αναστασία Παναγιωτίδου Σχολική Σύμβουλος Αγγλικής Γλώσσας ΠΕ Δράμας. ΠΕΚ Καβάλας 2012.
Η συλλογιστική για το σχεδιασμό. Για το μάθημαΙ  « Παραδοτέα :  Ασκήσεις  Σχεδιασμός και κατασκευή ενός λογισμικού με το Αβάκιο  Ένα κείμενο
«Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟΝ EDWARD DE BONO» 24-28/11/14 Λιουμπλιάνα, Σλοβενία.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ & ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Διαχείριση του άγχους των μικρών μαθητών της Α’ δημοτικού κατά τις πρώτες μέρες του σχολείου με τη μέθοδο των σκεπτόμενων καπέλων του De Bono εκπ. Αθηνά.
Αστικός Τουρισμός Ο αστικός τουρισμός είναι μία από τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού οι οποίες φαίνονται να έχουν ιδιαίτερη απήχηση στη σημερινή εποχή.
Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας ομάδας 2
ΔΡ. ΣΟΦΙΑ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Τάσεις στην αγορά εργασίας Σταύρος Κατσούρας, σύμβουλος Απασχόλησης στο ΚΕΣΥΠ Βόλου Στο πλαίσιο του προγράμματος Comenius Regio EDUCATION AND THE LABOUR.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΘΕΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΦΗΜΗ
Βιωςιμοτητα μιας Νεας Επιχειρηςης
ΚΩΔΙΚΑΣ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΑΤΩΝ
Oλυμπιακοί αγώνες Ευτυχία Α. Δέσποινα Χ..
ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ
ΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Γ΄ γυμνασίου ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ
ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: …………………….. ΑΥΤΟ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Λέγεται ότι το έχει γράψει ένα παιδί από την Αφρική και προτάθηκε από τα Ηνωμένα Έθνη ως το καλύτερο ποίημα του
“Δημιουργικότητα ή Δημιουργική σκέψη” ...
Δραστηριότητα από ΑΠΣ Α’ Λυκείου
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Η έννοια της επιχείρησης
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Τρόπος προσαρμογής του Microsoft SharePoint Τοποθεσία Web με σύνδεση
Δένδρα αποφάσεων (Decision trees)
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Δένδρα αποφάσεων (Decision trees)
Αυθεντικό πλαίσιο μάθησησ και αξιολόγησησ για την καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα Βουδούρη Γεωργία Α.Μ.:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Edward de Bono’s Six Thinking Hats Ένα εργαλείο για τη λήψη αποφάσεων και την επίλυση προβλημάτων. Επεξεργασία-Δημιουργία: Γιώργος Δρέτας ΠΕ09 Οικονομολόγος

Six Thinking Hats Πληροφορίες Διαίσθηση Αισιοδοξία Δημιουργικότητα Αισιοδοξία  Δημιουργικότητα Λογική Κρίση 

Το Λευκό Καπέλο Το καπέλο αναζήτησης πληροφοριών Ποια είναι τα γεγονότα; Ποιες πληροφορίες είναι διαθέσιμες; Με τι σχετίζονται; Όταν φοράμε το άσπρο καπέλο, η σκέψη μας πρέπει να είναι ουδέτερη.

Το Κόκκινο Καπέλο Τι αισθάνεστε σχετικά με την πρόταση; Ποιες είναι οι αυθόρμητες αντιδράσεις σας ; Τι διαίσθηση έχετε; Μη το σκέφτεστε για πολύ

Το Μαύρο Καπέλο Το καπέλο του κινδύνου. Επισημαίνει τα λάθη ή τις παγίδες. Ποιοι είναι οι κίνδυνοι που ενέχει; Προσδιορίζει δυσκολίες και προβλήματα

Το Κίτρινο Καπέλο Το καπέλο της αισιοδοξίας. Είναι θετικό και εποικοδομητικό. Αποτελεσματικότητα και ολοκλήρωση μιας δουλειάς. Ποια είναι τα οφέλη, τα πλεονεκτήματα;

Το Πράσινο Καπέλο Ο δημιουργικός τρόπος σκέψης. Αντιπροσωπεύει την ανάπτυξη και τη δράση. Στο πράσινο καπέλο αναζητούμε νέες ιδέες και λύσεις. Εναλλακτική σκέψη, καινοτομία.

Το Μπλε Καπέλο Το καπέλο ελέγχου, και οργάνωσης της σκέψης. Θέτει τους στόχους με τη χρήση των άλλων καπέλων Ρυθμίζει τις διαδικασίες σκέψης. Αφορά τον προγραμματισμό.

Ένα παράδειγμα:   Σκέφτομαι να εισάγω ένα νέο προϊόν στην αγορά. Με το άσπρο καπέλο αναζητώ όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες, που μπορεί να μου φανούν χρήσιμες. Με το μαύρο καπέλο σκέφτομαι τα αδύνατα σημεία ή τις δυσκολίες ενός τέτοιου εγχειρήματος (πχ κρίση στην αγορά). Με το πράσινο καπέλο σκέφτομαι πώς μπορεί αυτή η ιδέα να έχει την καλύτερη δυνατή εφαρμογή και απήχηση. Με το κόκκινο καπέλο καταθέτω τη διαίσθησή μου για τις αντιδράσεις του αγοραστικού κοινού. Με το κίτρινο καπέλο βλέπω όλες τις θετικές πλευρές της ιδέας μου, ενώ με το μπλε προσπαθώ να βρω τη «χρυσή τομή» σε όλα τα παραπάνω, να πάρω λογικές αποφάσεις και να οργανώσω τις ενέργειές μου.