Μεγάλο Ορφανό Νομού Ξάνθης ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ: Αλεξάνδρα Λύκου (Ιανουάριος 2015 – Ιούνιος 2015) Αβραάμ Ιντζεβίδης (Μάρτιος 2015 – Ιούνιος 2015) Νουμάν Κολαούζ Γεωργία Ασλάνογλου ( Οκτώβριος 2014 – Δεκέμβριος 2014 ) Αγγελική Θεοδωροπούλου (Νοέμβριος 2014) Κωνσταντίνα Κούτρα ( Δεκέμβριος 2014 - Φεβρουάριος 2015 ) Κορίτσια: 13 Αγόρια: 11 Σύνολο: 24
Πραγματοποιήσαμε δραστηριότητες εμψύχωσης για τα βιβλία Πραγματοποιήσαμε δραστηριότητες εμψύχωσης για τα βιβλία. Ο σχεδιασμός μας στηρίχθηκε στα εξωσχολικά βιβλία της δανειστικής βιβλιοθήκης του βαν. Ακούσαμε το τραγούδι «Το βιβλίο» από τη συλλογή «Να ‘χαμε τι να ‘χαμε» και συμπληρώσαμε τα ρήματα που έλειπαν. Τα μεταφέραμε στον αόριστο και στο συνοπτικό μέλλοντα.
Καταγράψαμε τα δικαιώματα του αναγνώστη Καταγράψαμε τα δικαιώματα του αναγνώστη. Φτιάξαμε σελιδοδείκτες και εξάσκηθήκαμε στην υποτακτική.
Χρησιμοποιώντας το παραμύθι «Ο μαύρος κότσυφας και ο άσπρος γλάρος» θυμηθήκαμε τα ζώα της θάλασσας. Μιλήσαμε για την αξία της φιλίας. Εξασκηθήκαμε στην κλίση των ουσιαστικών αλλά και φτιάξαμε ζευγάρια με αντίθετες λέξεις.
Διαβάσαμε το παραμύθι «Ο ραφτάκος των λέξεων» Διαβάσαμε το παραμύθι «Ο ραφτάκος των λέξεων». Μάθαμε για την παγκόσμια ημέρα του βιβλίου. Οργανώσαμε μία έκθεση βιβλίου με τα βιβλία της βιβλιοθήκης. Διαλέξαμε ουσιαστικά από τους τίτλους των βιβλίων και τα κλίναμε.
Διαβάσαμε στο βιβλίο «Τα 88 ντολμαδάκια» Διαβάσαμε στο βιβλίο «Τα 88 ντολμαδάκια». Εστιάσαμε στα βασικά σημεία που χρειάζονται για να φτιάξουμε μια ιστορία. Φτιάξαμε ένα power point με αυτά. Εξασκηθήκαμε στα σημεία στίξης.
Η σειρά παραμυθιών με τον γίγαντα, μας έδωσε την ευκαιρία να δουλέψουμε πολλές θεματικές (ρούχα, μέρη σώματος, φαγητά, συναισθήματα), να εμπλουτίσουμε το λεξιλόγιό μας, αλλά και να ασχοληθούμε με την γραμματική μέσα από διαφορετικές δραστηριότητες.
Τη Δευτέρα ο γίγαντας είναι άρρωστος Τη Δευτέρα ο γίγαντας είναι άρρωστος. Με αφορμή το παραμύθι γνωρίσαμε τα ρούχα. Εξασκηθήκαμε στα επίθετα.
Την Τετάρτη ο γίγαντας ξύπνησε πεινασμένος Την Τετάρτη ο γίγαντας ξύπνησε πεινασμένος. Γνωρίσαμε τις ομάδες τροφών, φτιάξαμε ταυτότητες φρούτων. Εξασκηθήκαμε στην κλίση ουσιαστικών.
Η Πέμπτη είναι η μέρα που ο Γίγαντας κάνει μπάνιο και πλένει τα ρούχα του. Θυμηθήκαμε τα μέρη του σώματος. Προσθέσαμε άρθρα στα ουσιαστικά και τα μετατρέψαμε στον αντίθετο αριθμό.
Την Παρασκευή ο γίγαντας γιόρτασε με τους νέους φίλους του στο χωριό και αργότερα έφυγε. Συζητήσαμε, γράψαμε και εικονογραφήσαμε το Σάββατο του γίγαντα με τίτλο «Ο Γίγαντας στο Γιγαντοχωριό». Γράψαμε το σενάριο για όλες τις ημέρες και το δραματοποιήσαμε.
Στις ιστορίες με το γίγαντα συναντήσαμε διάφορα επαγγέλματα και ασχοληθήκαμε και με αυτή τη θεματική. «Η Μαίρη Πινέζα» μας βοήθησε να γνωρίσουμε επιπλέον επαγγέλματα. Έτσι εξασκηθήκαμε και στην παραγωγή ρημάτων από ουσιαστικά.
Γίναμε δημοσιογράφοι και γράψαμε ερωτήσεις συνέντευξης προς τις συγγραφείς της «Μαίρης Πινέζας», στις οποίες ζητούσαμε να μας δώσουν πληροφορίες για το επάγγελμά τους. Εξασκηθήκαμε στις ερωτηματικές προτάσεις.
Χρησιμοποιήσαμε το βιβλίο «Πες μου τι χρειάζεται» αλλά και το υλικό που προτείνεται από τα «Εκπαιδευτικα προγράμματα λογοτεχνίας» του προγράμματος «Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη». Μιλήσαμε για τα παλιά επαγγέλματα που είναι σπάνια σήμερα. Εξασκηθήκαμε στην κλίση των ουσιαστικών.
Σε αυτό το εκπαιδευτικό ταξίδι δουλέψαμε με πολλές ασκήσεις για τη γλώσσα χρησιμοποιώντας υλικό του προγράμματος «Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη».
Για το τέλος της χρονιάς φτιάξαμε μία μακέτα στο σχήμα του βαν μας και “βάλαμε μέσα” όλες τις γνώσεις που αποκτήσαμε με τα Κινητά ΚΕΣΠΕΜ.