Η Ασφυξια ως αποτελεσμα Συστημικης Αδυναμιας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Advertisements

Γιώργος Μπάλτας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ελαστικότητα 4η Διάλεξη.
«ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΑΙΤΙΩΝ ΠΟΥ ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ
Νικόλαος Καρανάσιος - επίκουρος καθηγητής
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Alexander Moore.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
ΤΑΛΑΝΤΩΣΗ ΣΕ ΔΙΕΓΕΡΣΗ ΠΛΗΓΜΑΤΟΣ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Ελληνικά Ηλεκτρονικά Βιβλιοπωλεία Επιμέλεια: Γκάμα Αριστέα Επιμέλεια: Γκάμα Αριστέα Γκουνή Άννα.
Κύρια Ευρήματα Μελετών και Ερευνών Θοδωρής Λιανός.
1o ΕΠΑ.Λ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Όλγα Πατραμάνη Η τουριστική αγορά.
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ
1.3 ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Βαγής Σαμαθρακής1 ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Τμήμα Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων.
ΜΕΣΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
Φυσική Β’ Λυκείου Κατεύθυνσης
Επιμέλεια: Μάουλα Χριστίνα ΕΠΠΑΙΚ
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 4η
Π. Μαυρογένης Πλεονεκτήματα, Εξελίξεις και Τάσεις στη Μηχανογράφηση των επισιτιστικών τμημάτων πωλήσεως ΣΤΟΧΟΙ Ο μαθητής να: 1. Αναφέρει τα πλεονεκτήματα.
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
ΝΕΚΡΟ ΣΗΜΕΙΟ (Break-even point)
Δρομολόγηση. Δρομολόγηση ονομάζεται το έργο εύρεσης του πως θα φθάσει ένα πακέτο στον προορισμό του Ο αλγόριθμος δρομολόγησης αποτελεί τμήμα του επιπέδου.
Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010 Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» 1 Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Ανεργία David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, Economics, 6th Edition, McGraw-Hill, 2000 Power Point presentation by Peter Smith.
Κλαδική Ανάλυση – Μελέτη της ICAP Group «Οι Συνέπειες της Κρίσης στους διαφόρους Κλάδους της Ελληνικής Οικονομίας» Διεύθυνση Οικονομικών Κλαδικών Μελετών.
Έννοια και ορισμός.  Απόσβεση: ονομάζεται γενικά η μείωση ενός λογαριασμού για οποιαδήποτε αιτία π.χ. μείωση χρέους, εξαφάνιση απαιτήσεως κατά τρίτου.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΓΡΑΜΜΩΝ ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΓΚΑΓΚΑ ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΚΑΡΑΜΠΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Οι εταιρίες στις ανταγωνιστικές αγορές Κεφάλαιο 14 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any.
Μικροοικονομική Θεωρία και Πολιτική Ενότητα 2: ΖΗΤΗΣΗ. Διάλεξη 3. Γεώργιος Θεοδοσίου, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, T.E.I. Θεσσαλίας.
Μικροοικονομική Θεωρία και Πολιτική Ενότητα 4: Ζήτηση Προσφορά και Αγορά. Διαλέξεις 6 έως 7. Γεώργιος Θεοδοσίου, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης.
1 Κόστος Μεταφοράς §Ποιος είναι ο σκοπός της μεταφοράς; l Βασικά οικονομικά χαρακτηριστικά των λειτουργιών μεταφοράς §Τι είναι το κόστος μεταφοράς; §Ποιοι.
Τι είναι Χρηματοδοτική Διοίκηση;...τομέας των χρηματοοικονομικών ο οποίος ασχολείται κυρίως με τη διοίκηση μιας επιχείρησης Βασικές Χρηματοοικονομικές.
1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ. ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ 1 2 Στην αγορά συμμετέχουν πολλοί αγοραστές και πωλητές Τα προσφερόμενα.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
6 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ
Απλή Κεφαλαιοποίηση Κεφάλαιο ονομάζουμε το χρηματικό ποσό που όταν δανειστεί ή αποταμιευτεί αποκτά παραγωγική ικανότητα. Οι χρηματοοικονομικές αγορές αναπτύχθηκαν.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
Προσφορά, ζήτηση και δυνάμεις της αγοράς Κεφάλαιο 4 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
Μακροοικονομία Διάλεξη 5. Πληθωρισμός: μετράει τη μεταβολή του γενικού επιπέδου των τιμών Τα αίτια του Πληθωρισμού 1)Η θεωρία του πληθωρισμό ζήτησης:
Απλή Κεφαλαιοποίηση Κεφάλαιο ονομάζουμε το χρηματικό ποσό που όταν δανειστεί ή αποταμιευτεί αποκτά παραγωγική ικανότητα. Οι χρηματοοικονομικές αγορές.
μαρκετινγκ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΝΟΤΗΤΑ 7η
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ - ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ - ΚΥΡΤΩΣΕΩΣ
Τιμές Μεταφοράς.
Κίνδυνος και ΠΕΚ Έως τώρα υποθέταμε ότι οι ταμειακές ροές είναι βέβαιες, δεν ενέχουν κάποιον κίνδυνο Στην πραγματικότητα οι ταμειακές ροές ενός επενδυτικού.
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
Παράδειγμα 1 Μια ΚΑΕ παρουσίασε τα εξής αποτελέσματα για τα έτη 2006 και Κέρδη χρήσης
ΝΕΚΡΟ ΣΗΜΕΙΟ (Break-even point)
Στρατηγικές - Ανοίγματα
MARKETING 3η διαλεξη – το μιγμα μαρκετινγκ – η τιμη
Εφαρμογές οικονομικών συναρτήσεων
Αρχές Χρηματοοικονομικής Διοίκησης
Διαχείριση των περιορισμών
Απλή Κεφαλαιοποίηση Κεφάλαιο ονομάζουμε το χρηματικό ποσό που όταν δανειστεί ή αποταμιευτεί αποκτά παραγωγική ικανότητα. Οι χρηματοοικονομικές αγορές.
ΙΣΧΥΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΤΟ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟ ΡΕΥΜΑ
Δένδρα αποφάσεων (Decision trees)
Αποτελεσματική Διοίκηση Επιχειρήσεων
Κάθε χρόνο συμβαίνουν στη χώρα μας άπειρα τροχαία ατυχήματα, που έχουν ως αποτέλεσμα το θάνατο πολλών ανθρώπων αλλά και τον τραυματισμό τους. Από το σύνολο.
Θεωρία Διεθνούς Εμπορίου: μονοπωλιακός ανταγωνισμός
Γεωργική Εκτιμητική Κώστας Τσιμπούκας.
Τσιμεράκη Βαρβάρα ACCT, MSc
Εργασία στην τεχνολογία Θέμα: Κινητό τηλέφωνο
ΘΕΜΑ 2016 Ανεργία και Απασχόληση και οι συνέπειες τους για την οικονομία. α) Αίτια και πολιτικές αντιμετώπισης της ανεργίας. β) Η επίδραση της σημερινής.
Δένδρα αποφάσεων (Decision trees)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Ασφυξια ως αποτελεσμα Συστημικης Αδυναμιας   Του Αλκη Κορρε

  Η ασφυξια στις ναυλαγορες δεν ειναι αιτια, αλλα αποτελεσμα κακης προσαρμογης της προσφορας ναυτιλιακων υπηρεσιων προς τη ζητηση. Αν δει κανεις το ζητημα απο τη δυναμικη – δηλαδη μεσα στην εξελιξη του χρονου – σκοπια, εχουμε μια συσσωρευση των ανα μοναδα χρονου πλεονασματων στην προσφορα, .. τα οποια αθροιζονται εις τροπον ωστε να καταληγουμε στη γνωστη εικονα οπου τα προσφερομενα πλοια ξεπερνουν κατα πολυ τα εμφανιζομενα φορτια με τα γνωστα αποτελεσματα.

Στην εμπορικη ναυτιλια η ζητηση δεν ειναι ενδογενης παραγοντας, …δηλαδη το υψος της – παντοτε μιλαμε στη μοναδα του χρονου, πχ στο τριμηνο – δεν εξαρταται απο το τι συμβαινει στο ναυτιλιακο συστημα.. οπως πχ συμβαινει με το υψος των ναυλων, η με τις τοποθετουμενες παραγγελιες για νεα πλοια. Δηλαδη το υψος της ζητησης – παντοτε μιλαμε στη μοναδα του χρονου, πχ στο τριμηνο – δεν εξαρταται απο το τι συμβαινει στο ναυτιλιακο συστημα, οπως πχ συμβαινει με το υψος των ναυλων, η με τις τοποθετουμενες παραγγελιες για νεα πλοια.

Στις δυο προαναφερθεισες ενδογενεις μεταβλητες μπορουμε να προσθεσουμε τις διαλυσεις πλοιων – δηλαδη την πωληση για σκραπ .. ..οπως και μερικους ακομα πιο εξωτικους παραγοντες όπως: οι καθυστερησεις πλοιων στα λιμανια, η ταχυτητα πλευσης των πλοιων και βεβαια η αποσυρση απο την ενεργο δραση ειτε ηθελημενα με τη μορφη παροπλισμου, ειτε αθελητα με τη μορφη ναυτικου ατυχηματος.

Στην πραξη το συστημα προσαρμοζει την προσφορα στη ζητηση - και οχι το αντιθετο – αλλα κατα τροπο ατελη και ετεροχρονισμενο. Πλοια πχ που παραγγελθηκαν προ τριετιας υπο τις τοτε κρατουσες εκτιμησεις περι των αναγκων μεταφορας, παραδιδονται στους πλοιοκτητες τους απο τα ναυπηγεια σημερα. Η χρονικη αποσταση απο αυτα τα δυο γεγονοτα στο συγχρονο διεθνες οικονομικο περιβαλλον αντιστοιχει σε ετη φωτος. Αντιθετα, η αποφαση να πωληθουν πλοια για σκραπ εχει αμεσα και ανεπιστροφα αποτελεσματα διοτι τα πλοια αυτα εξαφανιζονται απο τις ναυλαγορες και δεν συμμετεχουν πλεον στη διαδικασια διαμορφωσης των ναυλων.

Τοτε, γιατι δεν κοβονται πλοια αβερτα για να εξισορροπηθει η αγορα, θα μπορουσε καποιος να διερωτηθει? Η απαντηση ειναι συνθετη μεν, αλλα οχι περιπλοκη. Η αποφαση για παραγγελια νεου πλοιου σπανια λαμβανεται απο τους ιδιους οι οποιοι θα αποφασισουν αν και ποτε θα κοψουν το παλιο τους πλοιο. Κατα κανονα, αλλοι πλοιοκτητες κοβουν, και αλλοι παραγγελλουν νεα πλοια. Οταν υπαρχει αρνητικη ανισορροπια στην αγορα με συμπιεσμενους ναυλους, το παλιο βαπορι εχει ενα σημαντικο πλεονεκτημα. Με δεδομενο οτι αποκτηθηκε φτηνα οι αποσβεσεις του, αν γινονται, ειναι ενα κλασμα των οικονομικων εξοδων ενος νεοτευκτου με αποτελεσμα το συνολικο κοστος (λειτουργικα συν οικονομικα εξοδα) του παλαιου να ειναι χαμηλοτερο απο εκεινο του καινουργιου.

Αυτο ειναι το σημειο στο οποιο το συστημα βραχυκυκλωνει διοτι: Με αλλα λογια, σε μια κακη αγορα, τα παλια πλοια εξακολουθουν να παραμενουν κερδοφορα σε επιπεδα ναυλων που τα νεα πλοια μπαινουν μεσα. Φθηνα αρα κερδοφορα τα μεν, ακριβα και ζημιογονα τα δε. Γιατι να τα κοψει κανεις? Αυτο ειναι το σημειο στο οποιο το συστημα βραχυκυκλωνει διοτι: απο τη μια πλευρα τα παλια πλοια δεν κοβονται οσο ανανεωνεται η κλαση τους, και απο την αλλη τα καινουργια δεν ειναι δυνατον να κοπουν, ενω ειναι ιδιαιτερα επωδυνο να δεσουν λογω αυξημενων υποχρεωσεων με συνεπεια να ναυλωνονται με ζημια.

Συνεπως, το μονο πραγμα στο οποιο μπορει κανεις να ελπιζει στη βραχεια περιοδο ειναι μια αυξηση στη ζητηση. .. η οποια ομως – οπως ειπαμε παραπανω – δεν εξαρταται απο κανενα μελος του ναυτιλιακου κυκλωματος διοτι ειναι εξωγενης, ..ενω μεσομακροπροθεσμα στην εξισορροπηση ζητησης/προσφορας μεσω μειωμενων ροων νεων παραδοσεων πλοιων και αυξημενων ροων αποσυρσεων.

Με απλα λογια, το συστημα δυσλειτουργει και οποιος θελει το διαπιστωνει. Αυτα για σημερα.