ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΙ ΤΑΣΕΙΣ ΑΓΟΡΩΝ «Ας Ανταποκριθούμε Αποτελεσματικά στις Προκλήσεις των Καιρών» ΜΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, IRI Hellas 8Ο Πανελλήνιο Συνέδριο ECR HELLAS, «Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ» 1η Απριλίου 2009
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΩΝ Υπηρεσίες Infoscan & Discounters’ Audit: ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΩΝ Υπηρεσίες Infoscan & Discounters’ Audit: Super / Hyper Markets - Εκπτωτικά - Παραδοσιακά Κατ/τα Τροφίμων Περίοδος 2007 - 2009 Έρευνα Διερεύνησης Αγοραστικών Συνηθειών: Χρήση ποιοτικής και ποσοτικής μεθοδολογίας, 5 ομαδικές συζητήσεις και 1200 exit interviews σε Super/ Hyper Markets και Εκπτωτικά Κατ/τα Περίοδος Δεκ. ’08 - Ιαν. ’09 Έρευνα Διερεύνησης Πελατών Aldi: Χρήση ποσοτικής μεθοδολογίας, 200 exit interviews Περίοδος Φεβ. ’09
Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: Δείκτες & Τάσεις 2006 2007 2008 2009 Πρόβλεψη Πρόγραμμα Σταθερότητας ΥΠΟ Ευρωπαϊκή Επιτροπή ΑΕΠ % 4,5 4,0 2,9 1,1 0,2 ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ % 3,2 4,2 2,7 3,1 ΑΝΕΡΓΙΑ % 9,3 8,9 8,3 8,0 9,0 Πηγή: ΕΣΥΕ & Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Η ΑΓΟΡΑ: Καταστήματα Τροφίμων Ανάπτυξη σε σχέση με αντίστοιχη περσινή περίοδο (σε αξία) 5,0% 5,2% 1,28% -0,6% 2006 2007 2008 Ιαν. – Φεβ. ’09 0%
Η ΑΓΟΡΑ: Καταστήματα Τροφίμων Συμμετοχή ανά τύπο καταστήματος Εκπτωτικά Κατ/τα 13% 13% 6% Παραδοσιακά Κατ/τα Τροφίμων 6% 81% 81% Super / Hyper Markets
Η ΑΓΟΡΑ: Προϊόντα Ιδιωτικής Ετικέτας Μερίδιο στα Super / Hyper Markets (σε αξία) 7,3% 5,6% 5,9% 2006 2007 2008
Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ: Κατανάλωση στο Νοικοκυριό Καταναλώνω τα ίδια με πέρυσι, χμμ... και κάπως λιγότερα Στο μέλλον σκοπεύω να καταναλώνω τα ίδια ή ακόμα λιγότερα ... δηλώνουν 9 στους 10 (ΔΕΚ.’08 – ΙΑΝ.’09)
Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ: Προγραμματισμός Αγορών Θα συνεχίσω να χρησιμοποιώ λίστα το ίδιο και ίσως πιο συχνά Χρησιμοποιώ λίστα για ψώνια ... δηλώνουν 8 στους 10 (ΔΕΚ.’08 – ΙΑΝ.’09)
Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ: Πιστότητα στο Κατάστημα Ψωνίζω σε 3 με 4 διαφορετικά καταστήματα το μήνα ... ίσως στο μέλλον να πηγαίνω και σε περισσότερα ... δηλώνουν 6 στους 10 (ΔΕΚ.’08 – ΙΑΝ.’09)
Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ: Τιμές και Προσφορές Συγκρίνω τιμές και προσφορές 4 στις 10 αγορές αφορούν προϊόντα σε προσφορά (ΔΕΚ ’08 – ΙΑΝ.’09)
Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ: Προϊόντα Ιδιωτικής Ετικέτας Αγοράζω και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ... από 9% έως 19% (ανάλογα με την κατηγορία) δηλώνουν ότι θα αγοράζουν περισσότερο στο μέλλον (ΔΕΚ.’08 – ΙΑΝ.’09)
Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ: Εκπτωτικά Καταστήματα Σε αυτό το Super Market ψωνίζουμε αλλά πάμε και σε εκπτωτικά καταστήματα ... δηλώνουν 6 στους 10 (ΔΕΚ.’08 – ΙΑΝ.’09)
ALDI - Ο ΝΕΟΦΕΡΜΕΝΟΣ: Τα συν και τα πλην Δε βρίσκω όλες τις μάρκες που θέλω Βρίσκω χαμηλές τιμές Κάνω πιο γρήγορα τις αγορές μου Δεν υπάρχουν όλα τα προϊόντα που χρειάζομαι Εμπιστεύομαι τα προϊόντα Περίμενα πολύ στα ταμεία Δεν παρασύρομαι σε άσκοπες αγορές Όλοι δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν να επισκέπτονται το κατάστημα (ΦΕΒ.’09)
ALDI - Ο ΝΕΟΦΕΡΜΕΝΟΣ: Η προέλευση της πελατείας Ψωνίζω κυρίως σε ένα άλλο εκπτωτικό κατάστημα ... δηλώνουν 2 στους 10 (ΦΕΒ.’09)
ΟΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ Ο Επιφυλακτικός Καταναλωτής Ο Έμπειρος Καταναλωτής Εργασία Ο Ευαισθητοποιημένος Καταναλωτής
ΟΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ 1/3 Ο Επιφυλακτικός Καταναλωτής Οικονομική Συγκυρία Εργασία
ΟΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ 2/3 Ο Έμπειρος Καταναλωτής Λιγότερο Πιστός Προγραμματισμένος
ΟΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ 3/3 Ο Ευαισθητοποιημένος Καταναλωτής Τιμές / Προσφορές Προϊόντα Ιδ. Ετικέτας Εκπτωτικά κατ/τα
ΑΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΟΥΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ Επικοινωνήστε...
ΑΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΟΥΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ 1/2 Επικοινωνήστε ... Επικοινωνήστε ... Επικοινωνήστε ... Συνεχίστε να κτίζετε μακροχρόνιες σχέσεις με τον καταναλωτή Κάντε το κατάστημά σας μέρος των επιλογών του Βάλτε τη μάρκα σας στη λίστα με τα ψώνια του Μεγιστοποιήστε, βιομηχανία & λιανεμπόριο μαζί, την εμπορική σας πρόταση
ΑΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΟΥΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ 2/2 Ανακαλύψτε ... Ανακαλύψτε ... Ανακαλύψτε ... Βρείτε τη βέλτιστη τιμή Δώστε έμφαση σε προωθήσεις με μετρήσιμο όφελος Κατανοήστε τα κριτήρια επιλογής του καταναλωτή για τα καταστήματα και τις μάρκες Επανεκτιμήστε την αποδοτικότητα της ποικιλίας σας
ΑΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΟΥΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ