Μόνιμος διακρατικός Οργανισμός

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
Advertisements

Ο Ευρωπαϊκός έλεγχος των κρατικών ενισχύσεων σε αερομεταφορείς και αεροδρόμια Δημήτριος Βουγιούκας Δικηγόρος ΔΝ.
Παραγωγα δικαιωματα – κυπριακη πρακτικη υπο το φως των ευρωπαϊκων και διεθνων υποχρεωςεων Νικολέττα Χαραλαμπίδου – ΚΙΣΑ – Κίνηση για Ισότητα, Στήριξη,
Μια χώρα σε απόγνωση.  Το 1/3 των Ελλήνων ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας (470€ μηνιαίο εισόδημα)  Το 20% των παιδιών γνωρίζουν τη φτώχεια και τον.
Κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Κοινωνικές Επιχειρήσεις: Η πρόκληση της εποχής μας Αthens Information Technology Απόστολος.
Δικαιοσύνη και Χρηματιστηριακή Νομοθεσία ΝΕΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ Α.Ο. ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΜΑΜΜΩΝΑΣ.
Σχολικό έτος : ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ 1.ΡΩΜΕΣΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΝΑ
Η Ευρωπαϊκή K εντρική T ράπεζα ιδρύθηκε την 1 η Ιουνίου του 1998 και εδρεύει στη Φρανκφούρτη. Η ΕΚΤ είναι επιφορτισμένη με τη διαχείριση του ευρώ και.
Ευρωπαϊκη ενωση Το μετέωρο βήμα….
1 Η νέα Οδηγία για την παροχή πιστώσεων σε καταναλωτές Χριστίνα Κ. Λιβαδά Ειδική Νομική Σύμβουλος ΕΕΤ.
Η νέα οικονομική διακυβέρνηση στη ζώνη του ευρώ και η Ελλάδα ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΙΑΡΓΚΟΒΑΣ.
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ.
ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ Τάξη Έ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Ιστορική Αναδρομή Η Ευρωπαϊκή Ιδέα, δηλαδή η ιδέα μιας κοινής ανθρωπιστικής Ευρώπης, αποτέλεσε όραμα πολλών φιλοσόφων (π.χ. Καντ, Κομένιος, Ουγκώ). Οι.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2013 Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ Δρ Νικόλαος Λυμούρης.
Αρκετοί Ευρωπαίοι ηγέτες είχαν την πεποίθηση ότι ο μόνος τρόπος για να εξασφαλιστεί μια διαρκής ειρήνη μεταξύ των χωρών τους ήταν να ενωθούν αυτές οικονομικά.
Τα Σύμβολα της Ενωμένης Ευρώπης
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Α. ΔΕΔΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ ΛΟΥΤΡΑΚΙ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ  ΔΥΟ ΑΡΧΕΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ◦ PATH DEPENDENCE ◦ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ  ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ  ΕΛΛΕΙΨΗ.
«Ξαναδιαβάζοντας την Ευρωπαϊκή Ένωση με την έκθεση των πέντε προέδρων και την νέα δια-θεσμική συμφωνία: Νέα στρατηγική σε παλιό σκηνικό;» Λουτράκι
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ Ενότητα 1: ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΧΡΗΜΑΤΑΓΟΡΑ ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Τμήμα ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ.
3. ΟΝΕ Ι. Θεσμικά όργανα Ευρωπαϊκό Σύστημα Κεντρικών Τραπεζών (ΕΣΚΤ) Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) 1. Συγκρότηση 1.1. ΕΣΚΤ= ΕΚΤ και εθνικές κεντρικές.
ΣΥΝΘΗΚΗ ΛΙΣΑΒΟΝΑΣ Σημειώσεις βασισμένες στο N. Nugent (2010) The Government and Politics of the European Union, 7 th edition.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ. Ρόλος της Ε.Ε. στη διεθνή σκηνή πρωταγωνιστικός σημαντικός οικονομικός, εμπορικός και χρηματοδοτικός ρόλος κυριότερος.
ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΤΜΗΜΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΗΣ Ε.Ε. ΓΚΡΟΥΜΙΤΣ.
Μαθαίνω για τους Ευρωπαϊκούς Θεσμούς, το Δ.Ν.Τ. και το Νέο Πρόγραμμα Στήριξης και Σταθερότητας της Ελληνικής Οικονομίας. Πολιτιστικό Πρόγραμμα Σχολικών.
1. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Κύπρος Κάτω Χώρες 72 Ιταλία Ισπανία 12 Ιρλανδία Ην. Βασίλειο Εσθονία 22 Ελλάδα 1313 Δανία.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΚΑΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Ι B.Tζώρτζη Ειδική Επιστήμονας.
ΣΥΝΘΗΚΗ ΛΙΣΑΒΟΝΑΣ ΣΥΝΘΗΚΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Άρθρο 218 (πρώην άρθρο 300 της ΣΕΚ) Ιωάννα Παπαδοπούλου.
Συμβούλιο Οικονομικών και Δημοσιονομικών Θεμάτων (ECOFIN- Economic and Financial Affairs Council) ΠΛΕΣΣΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ERASMUS+
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΑ ΘΕΣΜΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΗΣ Ε.Ε.
Οι χώρες της Ε.Ε..
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΤΕΑΝ ΑΕ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΈΝΤΑΞΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
H Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 472/2013 για την ενίσχυση της οικονομικής και δημοσιονομικής εποπτείας των κρατών μελών στη ζώνη του ευρώ τα οποία αντιμετωπίζουν ή απειλούνται.
8.1. Οικονομική και Νομισματική Πολιτική
Νέα οικονομική διακυβέρνηση
Η έξοδος κράτους μέλους από την Ε. Ε
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
Νέα οικονομική διακυβέρνηση
Σε όλα τα όργανα της Ε.Ε. αντιπροσωπεύονται τα κράτη-μέλη.
8.3. ΟΝΕ ΙΙΙ.
ΠΜΣ Δίκαιο της ΕΕ Οικονομική και Νομισματική Ένωση Μανώλης Περάκης
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
H ΕΞΟΔΟΣ ΑΠΟ ΤΑ AΠΟ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ: ΤΟ ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Παυλοσ ελευθεριαδησ.
Ευρωπαϊκή Ένωση.
Προσφυγή κατά παραλείψεως
Η Ευρωπαϊκή οικονομία: ισχυρότερη μαζί
Παντείου Πανεπιστημίου
ΔΙΑΣΥΝΟΡΙΑΚΗ ΡΟΗ ΚΕΡΔΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΦΥΓΗ ΔΙΠΛΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
Μελέτη Κόστους Κινητών Επικοινωνιών
ΠΜΣ Δίκαιο της ΕΕ Οικονομική και Νομισματική Ένωση Μανώλης Περάκης
Μανώλης Περάκης Επίκουρος Καθηγητής Νομικής Σχολής ΕΚΠΑ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

E S M European Stability Mechanism (Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας) Μόνιμος διακρατικός Οργανισμός (Απόφαση 2011/199 Ε.Σ. με προσθήκη άρθρου 136 ΣΛΕΕ παρ 3) Άρθρο 136 ΣΛΕΕ, παρ. 3. «Τα κράτη μέλη με νόμισμα το ευρώ μπορούν να θεσπίσουν μηχανισμό σταθερότητας ο οποίος θα ενεργοποιείται εφόσον κρίνεται απαραίτητο προκειμένου να διασφαλίζεται η σταθερότητα της ζώνης του ευρώ στο σύνολό της. Η παροχή τυχόν απαιτούμενης χρηματοοικονομικής συνδρομής δυνάμει του μηχανισμού θα υπόκειται σε αυστηρούς όρους.». Λειτουργεί σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο. Παρέχει χρηματοοικονομική βοήθεια σε μέλη της Ευρωζώνης Λουξεμβούργο. Αντικατέστησε τον EFSF

ΧΡΟΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ESM 23 Απριλίου 2010 Η Ελλάδα προσφεύγει στον μηχανισμό στήριξης που συγκροτούν από κοινού το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.[1] 3 Μαΐου 2010 Η Ελλάδα αιτήθηκε 80 δισεκατομμύρια ευρώ από τις υπόλοιπες χώρες του Ευρώ και 30 δισεκατομμύρια από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ). 8 Μαΐου 2010 εγκρίθηκε "Σύμβαση Δανειακής Διευκόλυνσης" ("Loan Facility Agreement") με τις χώρες του Ευρώ και "Διακανονισμός Χρηματοδότησης Αμέσου Ετοιμότητας" ("Stand-by Agreement") με το ΔΝΤ. Το σύνολο αυτών των συμφωνιών ονομάζεται συχνά για συντομία "Μνημόνιο« 9 Μαΐου 2010 δημιουργήθηκαν κατόπιν της απόφασης που έλαβε το ECOFIN η Ευρωπαϊκή Διευκόλυνση Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΕΔΧΣ - EFSF) και ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Χρηματοπιστωτικής Σταθεροποίησης (ΕΜΧΣ) να παράσχει οικονομική στήριξη σε κράτη μέλη που αντιμετώπιζαν οικονομικές δυσκολίες

EFSM ΚΑΙ EFSF Ο ΕΜΧΣ (EFSM) δημιουργήθηκε ως μηχανισμός της ΕΕ και η νομική του βάση έγκειται στο άρθρο 122 παρ. 2 της Συνθήκης για τη λειτουργία της ΕΕ η ΕΔΧΣ (EFSF) δημιουργήθηκε ως μηχανισμός της ζώνης του ευρώ με την ως άνω βάση, με διακυβερνητική συμφωνία μεταξύ των χωρών της ζώνης του ευρώ.

ΣΥΝΘΗΚΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ESM Η τελική συμφωνία υπεγράφη στις 2 Φεβρουαρίου 2012 Αποτελείται από 48 άρθρα και 8 κεφάλαια, μέσα στα οποία καθορίζεται ο σκοπός, τα μέλη η διακυβέρνηση, το κεφάλαιο, η λειτουργία, η χρηματοικονομική διαχείριση, οι γενικές διατάξεις, οι μεταβατικές ρυθμίσεις και οι τελικές διατάξεις.

Οικονομική Βοήθεια : Μέγιστο 700 δις ευρώ. Πως Παίρνει τα Χρήματα ο ESM; Συνεισφορά των Κ-Μ στο Μετοχικό κεφάλαιο 2. Δανειοληπτικές δραστηριότητες Συμβολή από Κυβερνήσεις;

Ονομαστικό ΑΕΠ 2012 (σε εκατομ. US$) Μέλη ΕΜΣ Ποσοστό συνεισφοράς Κεφάλαιο (€) Ονομαστικό ΑΕΠ 2012 (σε εκατομ. US$) Γερμανία 27,15 190.024.800.000 3.315.643 Γαλλία 20,39 142.701.300.000 2.582.527 Ιταλία 17,91 125.395.900.000 2.055.114 Ισπανία 11,90 83,325,900,000 1,409,946 Ολλανδία 5,72 40.019.000.000 783.293 Βέλγιο 3,48 24.339.700.000 465.676 Ελλάδα 2,82 19.716.900.000 305.415 Αυστρία 2,78 19.483.800.000 376.841 Πορτογαλία 2,51 17.564.400.000 229.336 Φινλανδία 1,80 12.581.800.000 239.232 Ιρλανδία 1,59 11.145.400.000 204.261 Σλοβακία 0,82 5,768,000,000 86.262 Σλοβενία 0,43 2.993.200.000 46.442 Λουξεμβούργο 0,25 1.752.800.000 52.433 Κύπρος 0,20 1.373,400.000 22.752 Εσθονία 0,19 1.302.000.000 19.220 Μάλτα 0,07 511.700.000 7.801

Πίνακας ιδρυθέντων Ευρωπαϊκών Συστημάτων για την σταθερότητα της ΕΥΡΩΖΩΝΗ Ονομασία Έναρξη λειτουργίας Αόριστη Διάρκει α Μορφή Εγγυητικό Κεφάλαιο Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής σταθερότητας Ιούνιος 2010 όχι Α.Ε 440 δις Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας Ταμείο Υπαγόμενο Στην Επιτροπή 60 δις Μηχανισμός Σταθερότητας 2013 ναι Διακρατικός οργανισμός 700 δις

ΤΑ ΚΡΑΤΗ - ΜΕΛΗ Έχουν δεσμευτεί για 700 δις € Το πρόσθετο χρέος μπορεί να κληθεί εάν χρειάζεται. Ο ESM αφομοιώνει πιθανές απώλειες. Παρέχει τη διαβεβαίωση σε επενδυτές ότι μπορούν να δανείζουν χρήματα στον ESM Παραμένει υψηλή η πιστοληπτική ικανότητα του ESM και χαμηλό το κόστος δανεισμού.

Τι είδους Μορφή παίρνει η Χρηματοοικονομική βοήθεια στις Κυβερνήσεις της ΕΥΡΟΖΩΝΗΣ; Έντοκος δανεισμός Αγορά ομολόγων στην πρωτογενή αγορά Αγορά ομολόγων στη δευτερογενή αγορά Όροι και προϋποθέσεις που συνοδεύουν την Οικονομική Βοήθεια. ΌΧΙ αναδοχή ή εγγύηση χρέους από τον ESM. Aυστηροί όροι δανεισμού. Διαπραγματεύσεις. Η παροχή βοήθειας (αίτηση του κράτους/βιώσιμο χρέος) Ομάδα διαπραγματεύσεων αποτελούμενη από όργανα Ε.Ε. Επίλυση διαφορών από το συμβούλιο διευθυντών και το ΔΕΕ

Διοίκηση του ESM (ΆΡΘΡΑ 5 ΚΑΙ 6) το Συμβούλιο Διοικητών (ένας Διοικητής-μέλος της κυβέρνησης και ένας αναπληρωτής για κάθε μέλος) το Συμβούλιο Διευθυντών (ένας Διευθυντής και ένας αναπληρωτής διοριζόμενοι από κάθε Διοικητή) Διευθύνων Σύμβουλος Πρόεδρος του Συμβουλίου Διοικητών

ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ (ΑΡΘΡΟ 4) Η λήψη αποφάσεων στον ESM γίνεται ομόφωνα από τα κράτη μετόχους, εκτός των περιπτώσεων έκτακτης ανάγκης, που επιτρέπεται να περάσει απόφαση με το 85% της πλειοψηφίας των μεριδιούχων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα χώρες με μικρό ποσοστό συμμετοχής να μην έχουν τη δυνατότητα να μπλοκάρουν τη λήψη αποφάσεων.

συνολική χρηματοοικονομική σταθερότητα της Ευρωζώνης. Επί του κύρους της Απόφασης 2011/199 1. Ως προς το εάν θίγεται η αποκλειστική αρμοδιότητα της Ένωσης στον τομέα της νομισματικής πολιτικής. Κατά το ΔΕΕ …………………..η 2011/199 α) εμπίπτει στον τομέα της οικονομικής πολιτικής β) δεν συνιστά ουσιαστικά μεταβολή των διατάξεων του ¨πρώτου μέρους¨ της ΣΛΕΕ Σκοπός ESM κάλυψη των αναγκών χρηματοδότησης των μελών του, έτσι ώστε να διατηρηθεί η συνολική χρηματοοικονομική σταθερότητα της Ευρωζώνης. Άρα ο ESM δεν υπεισέρχεται σε αρμοδιότητες της ΕΚΤ όπως ο καθορισμός των βασικών επιτοκίων στην Ευρωζώνη, ή η έκδοση τραπεζογραμματίων.

2. Ως προς τη ρήτρα μη διάσωσης (no bail out clause) Διάταξη 125 ΣΛΕΕ Η Ένωση δεν ευθύνεται για τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνουν οι κεντρικές κυβερνήσεις, οι περι­φερειακές, τοπικές ή άλλες δημόσιες αρχές, άλλοι οργανισμοί δημοσίου δικαίου ή δημόσιες επιχειρήσεις των κρατών μελών, ούτε τις αναλαμβάνει, με την επιφύλαξη των αμοιβαίων χρηματοοικονομικών εγγυήσεων για την από κοινού εκτέλεση ενός συγκεκριμένου έργου. Κανένα κράτος μέλος δεν ευθύνεται για τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνουν οι κεντρικές κυβερνήσεις, οι περιφερειακές, τοπικές ή άλλες δημόσιες αρχές, άλλοι οργανισμοί δημοσίου δικαίου ή δημόσιες επιχειρήσεις άλλου κράτους μέλους, ούτε τις αναλαμβάνει, με την επιφύλαξη των αμοιβαίων χρηματοοικονομικών εγγυήσεων για την από κοινού εκτέ­λεση ενός συγκεκριμένου έργου. Το 125 ΣΛΕΕ δεν απαγορεύει την έμμεση αλλά την άμεση χρηματοδότηση. Ο ESM δεν αναλαμβάνει το χρέος του κράτους-μέλους. Παρεχόμενη Βοήθεια Είτε έντοκου δανείου, Είτε αγορά ομολόγων του κράτους μέλους στην πρωτογενή αγορά ή στη δευτερογενή αγορά. Άρα ο ESM δεν παραβιάζει τη ρήτρα μη διάσωσης του άρθρου 125 ΣΛΕΕ. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Η απόφαση 2011/199 του Ευρωπαϊκού συμβουλίου περί τροποποίησης του 136 ΣΛΕΕ ήταν συμβατή με το δίκαιο της Ένωσης.

Στον ESM εφαρμόζεται ο Χάρτης Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ε.Ε; Δεν αφορούν τομέα αποκλειστικής αρμοδιότητας Δεν λαμβάνουν δεσμευτικές αποφάσεις Δεν αλλοιώνουν τις αρμοδιότητες που ανατίθενται στα όργανα αυτά από τις συνθήκες Στον ESM εφαρμόζεται ο Χάρτης Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ε.Ε; Άρθρο 51 Πεδίο εφαρμογής 1. Οι διατάξεις του παρόντος Χάρτη απευθύνονται στα θεσμικά και λοιπά όργανα και τους οργανισμούς της Ένωσης, τηρουμένης της αρχής της επικουρικότητας, καθώς και στα κράτη μέλη, μόνον όταν εφαρμόζουν το δίκαιο της Ένωσης. Κατά συνέπεια, οι ανωτέρω σέβονται τα δικαιώματα, τηρούν τις αρχές και προάγουν την εφαρμογή τους, σύμφωνα με τις αντίστοιχες αρμοδιότητές τους και εντός των ορίων των αρμοδιοτήτων της Ένωσης, όπως της απονέμονται από τις Συνθήκες. Ο χάρτης εφαρμόζεται στα κράτη μέλη μόνο όταν εκείνα εφαρμόζουν ενωσιακό δίκαιο. Στον ESM έχουμε διεθνή συμφωνία και όχι ενωσιακό δίκαιο, άρα δεν εφαρμόζεται ο Χάρτης.

ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ESM H Συμφωνία κυρώθηκε και επικυρώθηκε στις 28 Μαρτίου 2012 από το Ελληνικό Κοινοβούλιο. Ψηφίστηκε μέσα σε μία ημέρα με 194 ψήφους υπέρ από τους 253 παρόντες βουλευτές βάσει του άρθρου 28 του Συντάγματος Έχοντας υπεισέλθει πλήρως στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του ΕΜΧΣ και του ΕΤΧΣ έχει αναλάβει ηγετικό ρόλο στις διαπραγματεύσεις για την θέσπιση και την εφαρμογή των οικονομικών μέτρων που ακολουθούνται κατά την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας