Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ RELEASE ‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning as a Core in Teachers” In-Service Training in Cyprus Δημοτικό Σχολείο Άγιος Σπυρίδωνας.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Η Αξιολόγηση των εκπαιδευομένων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΒΑΜΒΟΥΡΗ Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας
Διαμορφωτική Αξιολόγηση του Μαθητή: Από τη Θεωρία στη Χάραξη Πολιτικής
Δείκτες επιτυχίας και Επάρκειας Διαφοροποίηση διδασκαλίας
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Βιολογία Γυμνασίου.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
Πληροφορική & Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Δομή Παρουσίασης Γνωριμία με το βιβλίο Γεωγραφίας Α’ Γυμνασίου
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης Αξιολόγηση μαθητή

Η νέα αντίληψη για την αξιολόγηση του μαθητή Σήμερα η αξιολόγηση επιτελεί πολλαπλούς σκοπούς: υποστηρίζει τη διδασκαλία και τη μάθηση, δίνει πληροφορίες για την ατομική πορεία των μαθητών, για τους εκπαιδευτικούς και τη σχολική μονάδα καθοδηγεί τη διδασκαλία και συμβάλλει στις επιλογές του ΑΠ.   Σκοπός της αξιολόγησης: όχι πια ο έλεγχος αλλά η βελτίωση (της διαδικασίας, του εκπαιδευόμενου, του εκπαιδευτικού, του ΑΠ ….). Έμφαση όχι σε τυποποιημένες συγκρίσιμες διαδικασίες, αλλά εξατομικευμένες κρίσεις και παρεμβάσεις.

Η νέα αντίληψη για την αξιολόγηση του μαθητή Η αξιολόγηση σήμερα νοείται όχι μόνο ως τελική και στιγμιαία, αλλά κυρίως ως διαμορφωτική και συνεχής: ελέγχει όχι μόνο το τελικό αποτέλεσμα αλλά και τη διαδικασία, προσφέρει ανατροφοδότηση στη διαδικασία διδασκαλίας – μάθησης, επιβάλλει κυκλική διάταξη στις διαδικασίες (αντί της γραμμικής: πρώτα διδασκαλία – μάθηση και στο τέλος αξιολόγηση).   Λογική συνεπαγωγή: διδασκαλία και αξιολόγηση = διαδικασίες αλληλένδετες.

Η νέα αντίληψη για την αξιολόγηση του μαθητή Η αξιολόγηση σταδιακά εισάγεται σε ένα καινούργιο πλαίσιο απόδοσης των επιτευγμάτων των εκπαιδευόμενων: στηρίζεται σε καθορισμένα και σαφώς προσδιορισμένα κριτήρια που βρίσκονται σε αντιστοιχία με τους εκπαιδευτικούς στόχους, χρησιμοποιεί αναλυτικές περιγραφές του τι μπορεί να καταφέρει ο εκπαιδευόμενος, κάτι που οι βαθμοί αδυνατούν να το κάνουν.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΜΕΤΑΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΕΘΟΔΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ ΕΜΠΛΟΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΘΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΕΝΘΑΡΡΥΝΣΗ

Παράδειγμα Τα παιδιά αναλαμβάνουν να οργανώσουν ένα σχέδιο εργασίας με τον τίτλο «ένα ταξίδι στο παρελθόν» με αφορμή την επέτειο της 25ης Μαρτίου. Δημιουργούν ένα κουτί που θα έφερνε το παρελθόν μέσα στην τάξη, στο οποίο κάθε παιδί θα έφερνε στοιχεία από το παρελθόν της δικής του οικογένειας…. Τι θα αξιολογήσει η νηπιαγωγός και με ποιο τρόπο;

Σχέδιο εργασίας: «Οι άνθρωποι που μένουν κοντά μας ενώ πριν έμεναν μακριά» (Οδηγός Νηπιαγωγού, σελ. 266-269)

Ενδεικτικό φύλλο αξιολόγησης ενός project Όνομα Ομάδας: Συμμετοχή Μόνο ένας – δύο δουλεύουν από όλη την ομάδα Μερικές φορές μόνο ένας αναλαμβάνει όλη τη δουλειά, αλλά κάποιες δουλειές μοιράζονται και γίνονται και κάποιες συζητήσεις Όλα τα μέλη της Ομάδας λένε τις ιδέες τους και γίνεται δίκαιο μοίρασμα της δουλειάς Συμπεριφορά Μερικές φορές κάποια μέλη της Ομάδας δε συμπεριφέρονται καλά και αγνοούν ή παραγκωνίζουν τις ιδέες και τη δουλειά των άλλων Συνήθως συμπεριφέρονται καλά, αλλά όχι όταν υπάρχουν διαφωνίες ή άγχος για να τελειώσουμε μια δουλειά Όλοι συμπεριφέρονται με σεβασμό ακόμα και όταν υπάρχουν διαφωνίες Επικοινωνία Ο καθένας παίρνει το λόγο μόνος του και δεν ακούει τον άλλο Συνήθως ακούει ο ένας τον άλλο, αλλά όχι πάντα με προσοχή Όλοι ακούνε και ο καθένας θέλει να βεβαιωθεί ότι ο άλλος τον έχει καταλάβει

Αποτελεσμα-τικότητα στη δουλειά Η δουλειά είναι πολύ μπερδεμένη. Ο καθένας έχει διαφορετικές ιδέες για το τι πρόκειται να κάνουν ή καμιά ιδέα Έχουν όλοι καταλάβει το τι πρέπει να κάνουν, αλλά μερικές φορές μπερδεύονται με κάποια συγκεκριμένη δουλειά Ξέρουν τι κάνουν και γιατί το κάνουν Ενδιαφέρον για το Project Στην πραγματικότητα κανένας δεν ενδιαφέρεται γι΄ αυτό το Project. Είναι βαρετό.. Καλό είναι το Project, αλλά δεν φαίνεται να τους ενδιαφέρει πολύ Το Project τους ενδιαφέρει πολύ, και σκέφτονται ότι τους έχει δώσει πολλά Γνώσεις Δεν κάνουν τίποτα που να τους κάνει να αισθάνονται ότι μαθαίνουν ή ότι δοκιμάζουν νέες δεξιότητες Έχουν μάθει μερικά πράγματα αλλά θα μπορούσαν να μάθουν περισσότερα σ’ αυτό το χρονικό διάστημα Έμαθαν κυρίως πώς να δουλεύουν ομαδικά, να επιλέγουν ένα θέμα και να συγκεντρώνουν πληροφορίες. Απέκτησαν δεξιότητες στη χρήση της γλώσσας και στο στήσιμο των επιχειρημάτων

Αξιολόγηση διαδικασίας

Αξιολόγηση διαδικασίας Αφού μελετήσετε τα σχέδια εργασίας (σελ. 254-288), να επιλέξετε ένα σχέδιο εργασίας και να οργανώστε κλείδα αξιολόγησής του.

Αξιολόγηση μαθητών Η νηπιαγωγός σε όλη τη διάρκεια της υλοποίησης αυτού του σχεδίου εργασίας παρακολουθεί , καταγράφει, αξιολογεί τη συμμετοχή των μαθητών στην ομάδα εργασίας, την ικανότητα ανταλλαγής και σύνθεσης απόψεων, την πρωτοτυπία στη σκέψη, τη φαντασία, τη διαίσθηση….. Οι επικοινωνιακές, συνεργατικές δεξιότητες που αναπτύσσουν τα παιδιά κατά την ανάπτυξη του σχεδίου εργασίας συνιστούν κριτήρια αξιολόγησης της μαθησιακής διαδικασίας.

Φύλλο περιγραφικής αξιολόγησης Με βάση αυτά τα κριτήρια μπορεί να αξιολογηθεί κάθε μαθητής περιγραφικά: Παράδειγμα: ο Γιάννης φάνηκε να ενδιαφέρεται για τη διαδικασία. Δυσκολεύτηκε στις καταγραφές, αλλά στο πλαίσιο συνεργασίας δέχτηκε με χαρά την βοήθεια από άλλα παιδιά της ομάδας του. Στην αρχή ήταν διστακτικός στη διατύπωση ερωτήσεων και στην ανάληψη πρωτοβουλιών, αλλά σταδιακά η ασφάλεια της ομάδας του επέτρεψε να κάνει βήματα προς αυτή την κατεύθυνση…

Ενδιαφέρον για το Project Όνομα Ομάδας:________________________________ Όνομα Μαθητή: _______________________________ Αριθμός μελών: __________ Μέλος Α Μέλος Β Μέλος Γ Μέλος Δ Μέλος Ε Μέλος ΣΤ Όλη η Ομάδα Μέσος όρος Συμμετοχή Συμπεριφορά Επικοινωνία Αποτελεσματικότητα Ενδιαφέρον για το Project Γνώσεις

Από την αξιολόγηση της διαδικασίας στην αυτό-αξιολόγηση Μέσα από τη διαδικασία ο/η εκπαιδευτικός αξιολογεί και τη δική του δουλειά: Τρόπος οργάνωσης δραστηριότητας Φύλλα εργασίας Ο ρόλος του/της ως προς το συντονισμό και την καθοδήγηση Κίνητρα επεξεργασίας-αναμόρφωσης και επέκτασης της διαδικασίας