Καθ’οδόν προς το Μέλλον. Δεξιότητες Δια Βίου Διαχείρισης Σταδιοδρομίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Advertisements

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΜΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ
Καλλιόπη Σωτηράκη Σύμβουλος Σπουδών & Σταδιοδρομίας Λαμία, 02/11/2011
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ TEI ΛΑΜΙΑΣ Ε. Υ. ΔΡ. Θ. ΓΚΑΝΕΤΣΟΣ Άξονας Προτεραιότητας 6 «Αναβάθμιση των συστημάτων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Ο Τροχός Σταδιοδρομίας –Προσωπικό Στυλ (βιωματική άσκηση)
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΛΙΒΑΔΕΙΑ 7/12/2011 Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας Γραφείο Διασύνδεσης Τμήμα Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Ο Ρόλος των ΣΔΕ στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
Γραφείο Διασύνδεσης Καλό ακούγεται, αλλά…… Τι είναι?????
Γραφείο Διασύνδεσης Πα.Μακ. 1 Το Γραφείο Διασύνδεσης λειτουργεί από το 1994, προσανατολισμένο στην άμεση, έγκυρη και αποτελεσματική εξυπηρέτηση.
Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας
Η σημασία της αυτογνωσίας στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Αλέξης Κόκκος. 1. Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα 2. Επικοινωνία στις ξένες γλώσσες 3. Μαθηματική ικανότητα και βασικές ικανότητες στην επιστήμη και την.
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΣΕΠ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
“Καλλιέργεια δεξιοτήτων προσέγγισης αγοράς εργασίας”
Σωματείο « Επιχειρηματικότητα» Νέων. ΣΕΝ/ JA Greece ΚΕΣΥΠ Ηλιούπολης.
Καινοτομίες στη Μέση Εκπαίδευση Καινοτομίες στην Μουσική Εκπαίδευση ΑΧΛ2009.
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Γίνε δραστήριος φοιτητής! Απόκτησε εμπειρίες- δεξιότητες! Ξεκίνησε την καριέρα σου σήμερα! Τρίτη 17/3/2015, ΚΕ.Δ.Ε.Α. Κική Ματσούκα Σύμβουλος Σταδιοδρομίας,
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Α.Π.Θ.
ΤΕΕ/ΤΚΜ Απασχόληση Επιχειρηματικότητα Εβρενογλου Βασίλης Διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός αν. Προϊστάμενος Τμήματος Επαγγελματικών Θεμάτων 1 Δεκεμβρίου 2014.
Τίτλος Δραστηριότητας
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Grundtvig Learning Partnership Parents-School-Children: Learning by doing together Γονείς – Σχολείο – Παιδιά: Μαθαίνουμε μέσα από κοινές δραστηριότητες.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Λιμναίου Ναυσικά Σύμβουλος Σταδιοδρομίας Γραφείου Διασύνδεσης O ρόλος του γραφείου διασύνδεσης : Πώς μπορεί να με βοηθήσει ;
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Επαγγελματικά Περιγράμματα
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ & ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
ΟΑΕΔ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Ερευνητική εργασία Α΄ τετραμήνου
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΣΥ.Π. Π.Ε.ΣΥ.Π. .
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.)
Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ
Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΑΝΑΠΤΥΣΣΩ ΤΙΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΛΕΓΩ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΖΩΗΣ.
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.)
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ-ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
Ενημερωτική συνάντηση Αλίαρτος 7 Νοεμβρίου 2018
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αχιλλέας Καμέας Επίκουρος Καθηγητής ΕΑΠ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Καθ’οδόν προς το Μέλλον. Δεξιότητες Δια Βίου Διαχείρισης Σταδιοδρομίας Π. Μπενέκου Υπεύθυνη ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ Λιβαδειάς Συντονισμός : ΚΕΣΥΠ Λιβαδειάς – ΚΕΣΥΠ Θήβας

Περιεχόμενα Σχετικά με το Δίκτυο Σχετικά με το θέμα του Δικτύου Τι είναι Ποιός συμμετέχει και πώς Για ποιό λόγο Σχετικά με το θέμα του Δικτύου Δια βίου Δεξιότητες Νέες Δεξιότητες για το μέλλον Δεξιότητες Σταδιοδρομίας Ενδεικτικές δραστηριότητες

Δίκτυο ΚΕΣΥΠ Στερεάς Ελλάδας . ΚΕΣΥΠ ‘Αμφισσας ΚΕΣΥΠ Θήβας ΚΕΣΥΠ Καρπενησίου ΚΕΣΥΠ Λαμίας ΚΕΣΥΠ Λιβαδειάς ΚΕΣΥΠ Χαλκίδας Δίκτυο ΚΕΣΥΠ Στερεάς Ελλάδας

(αρ. έγκρισης ΥΠΠΕΘ: 79059/Δ7/17-05-2016) Τι είναι Εγκεκριμένη Καινοτόμος Δράση των ΚΕΣΥΠ Στερεάς Ελλάδας (αρ. έγκρισης ΥΠΠΕΘ: 79059/Δ7/17-05-2016) Επιστημονικά και Παιδαγωγικά Υπεύθυνοι: Υπευθύνοι ΣΕΠ των ΚΕΣΥΠ Στερεάς Ελλάδας Λειτουργία για πρώτη φορά το σχ. έτος 2016-2017

Γιατί δημιουργήθηκε Βασίζεται στην ανάγκη για υποβοήθηση των μαθητών να συνειδητοποιήσουν τις κλίσεις τους και να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους ώστε να είναι σε θέση να διαχειρίζονται θέματα που αφορούν τη σταδιοδρομία τους για υποστήριξη και συνεργασία της εκπαιδευτικής κοινότητας σε θέματα που αφορούν τον ΣΕΠ για ενίσχυση των δράσεων που σχετίζονται με τον ΣΕΠ εντός της σχολικής κοινότητας

Ποιοί μπορούν να συμμετέχουν Παιδαγωγικές ομάδες (εκπαιδευτικοί και μαθητές) οι οποίες αναλαμβάνουν το σχεδιασμό και την υλοποίηση Προγράμματος Αγωγής Σταδιοδρομίας (2016– 2017) και ανήκουν σε σχολικές μονάδες της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας

Εάν είμαι εκπαιδευτικός Γιατί να συμμετέχω (1) Εάν είμαι εκπαιδευτικός Προαγωγή του θεσμού του ΣΕΠ και των βασικών του πυλώνων εντός της σχολικής κοινότητας (Αυτογνωσία, Πληροφόρηση, Λήψη Απόφασης, Μετάβαση) Υποστήριξη στο σχεδιασμό και την υλοποίηση του ΠΑΣ «Καθ’οδόν προς το μέλλον» από το ΚΕΣΥΠ σε κάθε στάδιο. Καθοδήγηση για την εξέλιξη του ΠΑΣ και την ολοκλήρωσή του. Πρόσβαση σε εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό υλικό στην ειδικά διαμορφωμένη πλατφόρμα του Δικτύου. Διαμοιρασμός, ανταλλαγή και προβολή πρακτικών / δραστηριοτήτων μεταξύ των μελών του Δικτύου, μέσω της πλατφόρμας Συμμετοχή μελών σε επιμορφωτικές δράσεις σε ειδικά θέματα σχετικά με τους βασικούς άξονες του Δικτύου

Γιατί να συμμετέχω (2) Εάν είμαι μαθητής Συμμετοχή σε διασχολική ομάδα και ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων (συνεργασία, ομαδικότητα, επικοινωνία κ.ά) Καλλιέργεια Δεξιοτήτων Ζωής και Δεξιοτήτων Δια Βίου Διαχείρισης Σταδιοδρομίας Συμμετοχή σε βιωματικά εργαστήρια με σχετική θεματολογία (πχ. λήψη απόφασης, βιογραφικό σημείωμα…). Συμμετοχή σε δράσεις ενεργοποίησης σχετικά με θέματα ΣΕΠ (πχ. Ημέρα Σταδιοδρομίας, Ημέρα Καριέρας, Επίσκεψη σε χώρους εργασίας).

Πλατφόρμα διάδρασης

Πώς μπορώ να συμμετέχω Υποβάλλω πρόταση σχεδιασμού και υλοποίησης ΠΑΣ σύμφωνα με την εγκύκλιο σχολικών δραστηριοτήτων 2016-2017 Δηλώνω επιθυμία για ένταξη στο Δίκτυο στο ΚΕΣΥΠ (γραπτό αίτημα, ειδική φόρμα)

Πώς σχεδιάζω / υλοποιώ το ΠΑΣ του Δικτύου Σκέφτομαι και επιλέγω το θέμα (βλ. ενδεικτική θεματολογία) Αναζητώ και εντοπίζω τους βασικούς άξονες – θεματικές υποενότητες Αναζητώ και εντοπίζω το υλικό που θέλω να χρησιμοποιήσω Σχεδιάζω δράσεις που εντάσσονται στο ΠΑΣ (πχ. επίσκεψη σε χώρο εργασίας, στον ΟΑΕΔ…) Κατανέμω χρονικά το υλικό / προγραμματίζω τις δραστηριότητές μου Υποβάλω το σχέδιο υλοποίησης (Εγκύκλιος Σχολικών Δραστηριοτήτων)

Για όλα τα προηγούμενα, το ΚΕΣΥΠ μπορεί να με βοηθήσει! υλικό διάθεση μέθοδος εργαλεία

Ορισμένες ενδεικτικές θεματικές ενότητες Επαγγέλματα – αγορά εργασίας Αυτογνωσία – ανάπτυξη εαυτού Επιχειρηματικότητα – ασφάλεια εργασίας Διερευνώ τα επαγγελματικά μου ενδιαφέροντα, τα επαγγέλματα και αποφασίζω. Επαγγέλματα που μου αρέσουν: Επαγγελματικές μονογραφίες (πλήρεις περιγραφές επαγγελμάτων) Επαγγέλματα που χάθηκαν ή χάθηκαν – Επαγγέλματα του τόπου μου Νέες μορφές απασχόλησης και νέες επαγγελματικές δραστηριότητες – Σύγχρονα επαγγέλματα Παράγοντες που μας επηρεάζουν στην επιλογή επαγγέλματος/ Πώς να επιλέξω σπουδές και επάγγελμα; Εκπαιδευτική και επαγγελματική πληροφόρηση: η πληροφόρηση για τις σπουδές και τα επαγγέλματα Γνωρίζοντας τα επαγγέλματα του τομέα…. (επιλογής)/ Μονογραφίες επαγγελμάτων του τομέα…(επιλογής) Μαθαίνω για τα επαγγέλματα που βρίσκονται στη σφαίρα των ενδιαφερόντων μου. Πράσινα επαγγέλματα – Ανανεώσιμες μορφές ενέργειας Ανεργία και οικονομική κρίση Αξίες – φύλο και επαγγέλματα (ο συνδυασμός οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής, η διαφοροποίηση στην επιλογή και άσκηση επαγγελμάτων ανά φύλο κ.ά. θέματα) Γυναίκα και Επάγγελμα - Ισότητα δύο φύλων. Γυναίκες στα Αντρικά και Άντρες στα Γυναικεία Επαγγέλματα./ Στερεότυπες Αντιλήψεις: Υπάρχουν Ανδρικά και Γυναικεία Επαγγέλματα; Εργασία και άτομα με ειδικές ανάγκες Γνωρίζω τις επιχειρήσεις και την αγορά εργασίας του τόπου μου / οικονομικές δραστηριότητες της περιοχής Τραγούδια και παροιμίες που έχουν σχέση με τη δουλειά - εργασία. Μαθαίνω και αναπτύσσω τον εαυτό μου (αυτογνωσία-αυτοαντίληψη) Η προσωπικότητα, τα επαγγελματικά ενδιαφέροντα και οι αξίες μου και η επιλογή σπουδών και επαγγελματικής κατεύθυνσης Επαγγελματικές αξίες, Επαγγέλματα και Επαγγελματικά Πρότυπα Τεχνικές αναζήτησης εργασίας (ανάλυση αγγελιών, βιογραφικό, συνέντευξη) Σύνταξη βιογραφικού σημειώματος και χρήση νέων τεχνολογιών στην αναζήτηση εργασίας. Ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής – Διαχείρισης σταδιοδρομίας Ατομικός Φάκελος (Portfolio) Μαθητών Διαδικασία λήψης απόφασης. Ανάπτυξη δεξιοτήτων λήψης εκπαιδευτικών και επαγγελματικών αποφάσεων Δημιουργία εικονικής επιχείρησης Έναρξη και λειτουργία μιας επιχείρησης: το επαγγελματικό πλάνο (business plan) για να δημιουργήσω τη δική μου επιχείρηση Το οργανόγραμμα μιας επιχείρησης (του τόπου μου) Ασφάλεια εργασίας και σπουδαιότητα εφαρμογής της στα τεχνικά επαγγέλματα. Εργατικά ατυχήματα - Επαγγελματικές ασθένειες. Παιδιά και εργασία / Τα ανθρώπινα δικαιώματα των παιδιών

«καθ’οδον προΣ το μελλον» Σχετικά με το θέμα του Δικτύου «καθ’οδον προΣ το μελλον» Δια βίου διαχείριση δεξιοτήτων σταδιοδρομιας

Δεξιότητες Δια βίου Διαχείρισης Σταδιοδρομίας Δεξιότητες Δια Βίου Μάθησης (Νέες) Επαγγελματικές Δεξιότητες Δεξιότητες Δια βίου Διαχείρισης Σταδιοδρομίας

Βασικές Δεξιότητες Δια Βίου Μάθησης Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα Επικοινωνία σε ξένες γλώσσες Μαθηματικές ικανότητες και γνώσεις επιστήμης και τεχνολογίας Ψηφιακή ικανότητα Μαθαίνω πώς να μαθαίνω (μεταγνωστικές ικανότητες) Κοινωνικές ικανότητες, ικανότητες του ενεργού πολίτη Αίσθημα πρωτοβουλίας και επιχειρηματικότητας Πολιτιστική γνώση και έκφραση (Πηγή: ΕΟΠΠΕΠ)

Νέες Επαγγελματικές Δεξιότητες; «4η Βιομηχανική Επανάσταση» : η εποχή της τεχνολογικής διασύνδεσης (ΙοΤ) Αυτοματοποίηση Συνεχείς αλλαγές στο περιβάλλον εργασίας (δια βίου) Ταίριασμα Δεξιοτήτων και Επαγελμάτων Νέες δεξιότητες σταδιοδρομίας

Νέες επαγγελματικές δεξιότητες; (2) 2020 2015 Επίλυση πολύπλοκων προβλημάτων Κριτική Σκέψη Δημιουργικότητα Διαχείριση Ανθρώπων Συντονισμός με άλλους Συναισθηματική νοημοσύνη Ορθολογική κρίση και Λήψη απόφασης Διαπραγμάτευση Γνωστική ευελιξία Επίλυση πολύπλοκων προβλημάτων Συντονισμός με άλλους Διαχείριση ανθρώπων Κριτική Σκέψη Διαπραγμάτευση Έλεγχος ποιότητας Προσανατολισμός στην εξυπηρέτηση Ορθολογική σκέψη και Λήψη απόφασης Ενεργός ακρόαση Δημιουργικότητα Πηγή :WEF

Δεξιότητες Δια Βίου Διαχείρισης Σταδιοδρομίας (1) Δεξιότητες : μπορώ να / είμαι σε θέση να … (μαθαίνω να…) Δια βίου : καθόλη τη διάρκεια της ζωής μου (εξέλιξη και ανάπτυξη) Διαχείριση : προβαίνω σε ενέργειες (δραστηριοποίηση) Σταδιοδρομία : εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές (αποφάσεις)

Δεξιότητες Δια Βίου Διαχείρισης Σταδιοδρομίας (2) ΕΟΠΠΕΠ (2013) : Δεξιότητες Δια Βίου Διαχείρισης Σταδιοδρομίας δεξιότητες που μας βοηθούν σε κάθε ηλικία να συλλέξουμε, να αναλύσουμε, να συνθέσουμε και να οργανώσουμε τις πληροφορίες για τον εαυτό, την εκπαίδευση και τα επαγγέλματα δεξιότητες για να πάρουμε αποφάσεις δεξιότητες να υλοποιήσουμε μεταβάσεις και να είμαστε ευέλικτοι και προσαρμοστικοί. Οι δεξιότητες αυτές θεωρούνται σημαντικά «εφόδια» για την αποτελεσματική διαχείριση της σταδιοδρομίας

Πηγή : Σιδηροπούλου- Δημακάκου Δ. (2012)

Δεξιότητες σταδιοδρομίας Ετοιμότητα στο τυχαίο Δημιουργία εναλλακτικών Επαγγελματική προσαρμοστικότητα Κοινωνική ευαισθητοποίηση Επαγγελματική ανθεκτικότητα Αυτό-αποτελεσματικότητα Θετικός προσανατολισμός στο μέλλον Δεξιότητες αναζήτησης εργασίας, κοινωνικής δικτύωσης, κινητικότητας, διαχείρισης ελεύθερου χρόνου Πηγή : Σιδηροπούλου-Δημακάκου, 2012

Ενδεικτικές Δραστηριότητες (βιωματικές δράσεις)

Πηγή : Σιδηροπούλου- Δημακάκου Δ. (2012)

Τι άλλα; (δραστηριότητα) Θεματική Ενότητα : Ετοιμότητα στο Τυχαίο Κοινό : μαθητές (όλοι) Στόχος: διερεύνηση μελλοντικών στόχων ενεργοποίηση για στοχοθέτηση Υλοποίηση : φύλλο εργασίας (αναρτημένο υλικό στην ιστοσελίδα του Δικτύου)

Τι άλλα; (οδηγίες) Οδηγίες : Υπάρχουν κάποιες δραστηριότητες που θα σου άρεσε να κάνεις, ανεξάρτητα από τις ικανότητές σου; (πχ. περπάτημα, μαγειρική, σκι, ταξίδια, ξυλουργική, χορός, επισκευές μηχανών, άλλο...) Κλείσε τα μάτια σου και φαντάσου ελεύθερα για ένα λεπτό. Σκέψου μια δραστηριότητα που αγαπάς αληθινά. Ποιά θα ήταν; (πχ. γνώση ξένης γλώσσας, παίξιμο μουσικού οργάνου, χτίσιμο του σπιτιού σου, πλέξιμο, κέντημα, άλλο...) Αν ήθελες πραγματικά να ξεκινήσεις μια δραστηριότητα, ποιό θα ήταν το πρώτο βήμα που θα έκανες; Θα ήσουν πρόθυμος/η να ξεκινήσεις από αυτό το βήμα; Ναι, δεν έχω τίποτα να χάσω Όχι , ίσως δεν πετύχω Πότε θα έκανες το πρώτο βήμα; Σήμερα Αύριο Προσδιόρισε άλλη ημερομηνία Με ποιόν θα μοιραζόσουν την πρόθεσή σου να κάνεις το πρώτο βήμα;

Παιδικά όνειρα (δραστηριότητα) Τίτλος: Τα παιδικά όνειρα Κοινό : μαθητές (κυρίως Λυκείου) Στόχος: διερεύνηση για τα επαγγελματικά ενδιαφέροντα διερεύνηση για τις επαγγελματικές προτιμήσεις Υλοποίηση : φύλλο εργασίας (αναρτημένο υλικό στην ιστοσελίδα του Δικτύου)

Παιδικά όνειρα (οδηγίες) Οδηγίες : Γράψε τρία από τα επαγγέλματα που είχες σκεφτεί να κάνεις όταν ήσουν στο Δημοτικό / Γυμνάσιο (ανάλογα με την ηλικία). Δε χρειάζεται τα επαγγέλματα αυτά να αποτελούν ρεαλιστικές επαγγελματικές επιλογές. Προσπάθησε να απαντήσεις στις ερωτήσεις : Πώς έμαθες για τα συγκεκριμένα επαγγέλματα; Τα ασκούσαν κάποιοι γνωστοί σου; Τα είδες στην τηλεόραση; Ποια ήταν η αντίδραση των ανθρώπων στο περιβάλλον σου όταν μίλαγες για αυτά; Τι συνέβη και άλλαξαν οι προτιμήσεις σου; (αν έχουν αλλάξει) Τι σε ωθεί να ασχοληθείς με τα επαγγέλματα αυτά; Πώς θα βρείς πληροφορίες για τα επαγγέλματα αυτά; Πώς μπορείς να καταφέρεις να ασχοληθείς με αυτά τα επαγγέλματα;

Πώς είπατε;

ερωτήσεις;

Ευχαριστώ για την προσοχή σας! pbenekou@sch.gr