#2_γεωμετρία επιμέλεια_Σύμος Χαραλάμπους #2_γεωμετρία επιμέλεια_Σύμος Χαραλάμπους
γεωμετρία είναι ο κλάδος των μαθηματικών που ασχολείται με χωρικές σχέσεις, δηλαδή με τη σύνθεση του χώρου που ζούμε. Εμπειρικά, αλλά και διαισθητικά, οι άνθρωποι χαρακτηρίζουν τον χώρο μέσω συγκεκριμένων θεμελιωδών ιδιοτήτων, που ονομάζονται αξιώματα.
γεωμετρία στην τέχνη Η άμεση αυτή σχέση των μαθηματικών με τις τέχνες καταγράφεται ήδη από τα πολύ παλιά χρόνια. Ακόμα και από την παλαιολιθική εποχή όπου ο άνθρωπος χρησιμοποιούσε μια ενστικτώδη γεωμετρική γνώσηγια την κατασκευή των εργαλείων. Οι Έλληνες είχαν συνειδητοποιήσει ότι χωρίς το θεωρητικό όργανο την γεωμετρία, δε θα μπορούσαν να προχωρήσουν βαθιά στην τέχνη. Πολλοί μελετητές της ιστορίας της τέχνης έχουν σημειώσει ότι οι δύο μεγάλες επαναστάσεις στην τέχνη,της Αναγέννησης και της Μοντέρνας τέχνης, έχουν γίνει από καλλιτέχνες που σκέφτονταν νέες γεωμετρίες.
Η μορφή και το σχήμα, υπάρχουν τόσο σε οργανικές όσο και σε γεωμετρικές μορφές. Οργανικές μορφές ,όπως για παράδειγμα οι ογκόλιθοι, συνήθως έχουν ακανόνιστο περίγραμμα , και συχνά είναι ασύμμετρες. Οι οργανικές μορφές είναι γνωστές και ως φυσικές. Γεωμετρικές μορφές είναι αυτές οι οποίες αντιστοιχούν σε κανονικά σχήματα, όπως τετράγωνα, ορθογώνια,κύκλους, κύβους, σφαίρες, κώνους άλλα και σε ακανόνιστα σχήματα με τεμνόμενες ή/και καμπύλες γραμμές. Ο φωτογράφος μπορεί να δημιουργήσει γεωμετρική ψευδαίσθηση μέσα από τη γωνία λήψης, τα μέσα που χρησιμοποιεί και το κάδρο που συνθέτει. Ζητούμενο είναι η δημιουργική απεικόνιση της μορφής και του σχή-ματος του υπαρκτού με τρόπο που να δημιουργεί ενδιαφέρον και να το μετατρέπει σε κάτι ιδιαίτερο και ξεχωριστό.
γεωμετρία και φωτογραφία_ χρυσή τομή_κανόνας των τρίτων_διαγώνιος Mayra Galvis
χρυσή τομή Στα μαθηματικά και την τέχνη, δύο ποσότητες έχουν αναλογία χρυσής τομής αν ο λόγος του αθροίσματος τους προς τη μεγαλύτερη ποσότητα είναι ίσος με το λόγο της μεγαλύτερης ποσότητας προς τη μικρότερη. Έχει διαπιστωθεί ότι ορισμένα σημεία ως προς τη σύνθεση μιας εικόνας προσελκύουν αυτόματα την προσοχή του θεατή και μας ευχαριστούν με την πρώτη ματιά. Ο Leonardo da Vinci ασχολήθηκε πολύ με το τι κρύβετε πίσω από τις έννοιες που έχουμε δώσει στην ομορφιά και στην αρμονία και το τέλειο το ονόμασε, όπως υποστηρίζουν κάποιοι, Χρυσή Τομή. Φυσικά η Χρυσή Τομή συναντάτε πολύ πριν τον Leonardo da Vinci στην αρχιτεκτονική και στην τέχνη των Βαβυλωνίων, των Αιγυπτίων και των Ελλήνων. Ο Πυθαγόρας την είχε ονομάσει παγκόσμια ομορφιά. Στα μαθηματικά και την τέχνη, δύο ποσότητες έχουν αναλογία χρυσής τομής αν ο λόγος του αθροίσματος τους προς τη μεγαλύτερη ποσότητα είναι ίσος με το λόγο της μεγαλύτερης ποσότητας προς τη μικρότερη. Έχει διαπιστωθεί ότι ορισμένα σημεία ως προς τη σύνθεση μιας εικόνας προσελκύουν αυτόματα την προσοχή του θεατή και μας ευχαριστούν με την πρώτη ματιά. Ο Leonardo da Vinci ασχολήθηκε πολύ με το τι κρύβετε πίσω από τις έννοιες που έχουμε δώσει στην ομορφιά και στην αρμονία και το τέλειο το ονόμασε, όπως υποστηρίζουν κάποιοι, Χρυσή Τομή. Φυσικά η Χρυσή Τομή συναντάτε πολύ πριν τον Leonardo da Vinci στην αρχιτεκτονική και στην τέχνη των Βαβυλωνίων, των Αιγυπτίων και των Ελλήνων. Ο Πυθαγόρας την είχε ονομάσει παγκόσμια ομορφιά.
Henri Cartier-Bresson χρυσή τομή Henri Cartier-Bresson
κανόνας των τρίτων Ο Κανόνας των Τρίτων βασίζεται στο γεγονός ότι το ανθρώπινο μάτι από φυσικού του προσελκύεται από τα σημεία που βρίσκονται περίπου στα δύο τρίτα της εικόνας. Για να τον εφαρμόσουμε, τραβάμε τέσσερις νοητές γραμμές (δύο οριζόντιες και δύο κάθετες) έτσι ώστε να χωρίζουμε την εικόνα σε εννέα ίσα μέρη, οριζοντίως και καθέτως. Καδράρουμε τη φωτογραφία, έτσι ώστε τα κύρια αντικείμενα να βρίσκονται γύρω από τα τέσσερα σημεία τομής των γραμμών των τρίτων, παρά στο κέντρο της εικόνας.
κανόνας των τρίτων
τι ρόλο παίζουν οι γραμμές, οι φόρμες και οι καμπύλες στο κάδρο: Οριζόντιες γραμμές_μας δίνουν ηρεμία, γαλήνη. Κάθετες γραμμές_μας δίνουν αυστηρότητα και δύναμη. Διαγώνιος_μας δίνει συνήθως το σημείο φυγής και δείχνει μια ένταση. Andrés Gallardo Albajar
Andrés Gallardo Albajar
γεωμετρία και αρχιτεκτονική φωτογραφία
Paul Politis
Lucien Hevre
Lucien Hevre
Lucien Hevre
Lucien Hevre
γεωμετρία και φωτογραφία δρόμου
Nicole Struppert
Umberto Verdoliva
Jianwei Yang
Maciej Dacowicz
Stefano Corso
γεωμετρία και φωτογραφία φύσης
Mark Bridger
Miki G.
National Geographic
National Geographic
National Geographic
γεωμετρία και still life (νεκρή φύση)
Martin Cauchon
Andre Kertez
Andre Kertez
Maria Efthimiou
γεωμετρία και σκιές
François Fénelon, 1651-1715, Γάλλος κληρικός, ποιητής & συγγραφέας Μην επιτρέψεις στον εαυτό σου να παραπλανηθεί από τη διαβολική έλξη της Γεωμετρίας. François Fénelon, 1651-1715, Γάλλος κληρικός, ποιητής & συγγραφέας Aεί ο θεός γεωμετρεί Πλάτων, 427-347 π.Χ., Φιλόσοφος
Επισκευτείτε την ιστοσελίδα μας: www.cpspafos.com
ευχαριστώ για την προσοχή_καλές λήψεις