Εισαγωγή στην Ψυχοπαθολογία Διάλεξη ιι

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Προσωπικές δεξιότητες
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Είναι σύνολο ατόμων, που έχουν ένα ή περισσότερα κοινά χαρακτηριστικά, βρίσκονται σε αλληλεξάρτηση για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, αλληλεπιδρούν μεταξύ.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Αθλητισμός και γυναίκες. Ομοιότητες ανάμεσα σε αθλητές των δύο φύλων Ισχυρά παρακινούμενοι και προσανατολισμένοι στην επίτευξη Ισχυρά παρακινούμενοι και.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Γνωστική προσέγγιση: Μελέτη στην αφετηρία της νόησης
ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ.
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ψυχική Υγεία – Ψυχική Διαταραχή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΟΥ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟΥ 1.Καταθλιπτική διάθεση. 2.Απώλεια ενδιαφέροντος και ευχαρίστησης. 3.Μειωμένη ενέργεια.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ Σειρά παραδόσεων Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Τηλ.:
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
O Ρόλος της Θεραπευτικής Σχέσης στη Γνωσιακή- Συμπεριφοριστική Προσέγγιση Ντιάνα Χαρίλα Ψυχολόγος- Δρ.Κλινικής Ψυχολογίας.
ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ. ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ; Μελέτη της ανθρώπινης συμπεριφοράς.
9-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
ΤΟΞΙΚΟΤΗΤΑ.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Ερμηνευτική προσέγγιση
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Εισαγωγή στην ψυχοπαθολογία- Διάλεξη v: ΔΕΠ-Υ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ορισμός υγείας: Στόχοι για την προώθηση της και την πρόληψη ασθένειας Mosby στοιχεία και των παραγώγων στοιχείων © 2010, 2006, 2002 από Mosby,
ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Ο Παράγοντας της Αυτοδιαχείρισης σε Σχέση με την Υγεία των Καρδιοπαθών
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Γονικά Χαρακτηριστικά Αναπληρωτής Καθηγητής
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Σχέση διγλωσσίας και γνωστικής / γλωσσικής ανάπτυξης
Αποσυνδετικές διαταραχές
Φροντίδα των ηλικιωμένων στην κοινότητα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισαγωγή στην Ψυχοπαθολογία Διάλεξη ιι Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015

Αναπτυξιακές προσεγγίσεις Η αποκλίνουσα συμπεριφορά( νοητική υστέρηση, αυτισμός, ψυχιατρικές παθήσεις, αναπηρίες κ.α.) έχει προσεγγιστεί από πολλές θεωρήσεις. Η αναπτυξιακή θεώρηση είναι μία από τις προσεγγίσεις αυτές. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Η θεώρηση αυτή είναι συνδυαστική κατάσταση πολλών θεωριών που απορρέουν από ορισμένες βασικές αρχές. Η προσέγγιση αυτή στηρίζεται στα ευρήματα ερευνών πάνω σε φυσιολογικά παιδιά, και εξετάζουν την αποκλίνουσα συμπεριφορά υπό το πρίσμα της φυσιολογικής ανάπτυξης. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Ορισμός αναπτυξιακής θεώρησης Η αναπτυξιακή θεώρηση στηρίζεται σε 2 διαφορετικά συστατικά τα οποία συνενώνονται σε μια ενιαία προσέγγιση. Από την μια υπάρχουν τα κλασικά μοντέλα ανάπτυξης που αναφέρονται αποκλειστικά στα παιδιά. Από την άλλη γίνεται αναφορά σε ένα πλαίσιο ανάπτυξης, δίνοντας έμφαση στο περιβάλλον. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Κλασικές αναπτυξιακές προσεγγίσεις. Σύμφωνα με αυτές τις προσεγγίσεις το παιδί αντιμετωπίζεται ως ενεργός οργανισμός, Αυτή η άποψη εμπίπτει στην οργανική- λειτουργική θεώρηση του κόσμου. Οι εκφραστές αυτής της άποψης θεμελιώνουν 6 βασικές αρχές. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Βασικές αρχές Η πρώτη αρχή είναι ότι το παιδί είναι ένας εγγενώς δρώντας οργανισμός. Το παιδί είναι ένας ενεργός οργανισμός, ο κυβερνήτης του πλοίου της ζωής του. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Η δεύτερη αρχή επικεντρώνεται στην ολότητα του οργανισμού. Η δεύτερη αρχή επικεντρώνεται στην ολότητα του οργανισμού. Όταν ένα παιδί βρίσκεται στο αισθητικοκινητικό στάδιο, τότε όλη του η αναπτυξιακή πορεία ακολουθείται σε όλα τα στάδια. Άρα υπάρχει μια συντονισμένη δράση σε όλα τα επίπεδα ανάπτυξης Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Η τρίτη αρχή λέει ότι η συμπεριφορά είναι ένα παράθυρο στο νου και ότι δείχνει τον τρόπο που το παιδί σκέπτεται. Η συμπεριφορά επίσης αποτελεί τον τρόπο να κατανοήσουμε τις ικανότητες του παιδιού. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Η τέταρτη αρχή αφορά τον κατευθυνόμενο χαρακτήρα της ανάπτυξης. Η τέταρτη αρχή αφορά τον κατευθυνόμενο χαρακτήρα της ανάπτυξης. Όλοι οι κλασικοί ψυχολόγοι αναφέρονται στην τάση να ολοκληρώνονται οι τελικοί στόχοι ανάπτυξης του παιδιού. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Η πέμπτη αρχή προϋποθέτει ότι η ανάπτυξη ακολουθεί ποιοτικές μεταβολές που ακολουθούν την ανάπτυξη του παιδιού διαφορετική από την προηγούμενη. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Η έκτη αρχή αφορά το περιβάλλον, που στην κλασική αναπτυξιακή θεώρηση αποτελεί την λιγότερο βασική αρχή. Στην πιαζετιανή θεωρία που λογίζεται ως μια από τις βασικές των κλασικών αναπτυξιακών θεωρήσεων, το περιβάλλον είναι πιο παθητικό από το ενεργό και δρών παιδί. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Συμπεριφοριστικές απόψεις Βλέπουν το παιδί σαν παθητικό οργανισμό που αντιδρά στα προβλήματα του περιβάλλοντος Τους ενδιαφέρει να εκπαιδεύσουν το παιδί σε συγκεκριμένες συμπεριφορές. Δίνουν σημασία μόνο στην συμπεριφορά αγνοώντας την σημασία των γνωστικών διαδικασιών. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Ενδιαφέρονται κυρίως για ποσοτικές και όχι τόσο ποιοτικές μεταβολές. Ενδιαφέρονται κυρίως για ποσοτικές και όχι τόσο ποιοτικές μεταβολές. Κυρίως όμως, διαφέρουν στην σημασία που δίνουν στο περιβάλλον, μέσα από την τιμωρία και την επιβράβευση. Οι συμπεριφοριστές δίνουν στο περιβάλλον ύψιστη βαρύτητα για την εκδήλωση κάποιας συμπεριφοράς, ενώ οι κλασικοί θεωρούν δεδομένη της σημασία του. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Περιβαλλοντικές προσεγγίσεις Όταν λέμε περιβάλλον εννοούμε τον κόσμο των αντικειμένων που περιβάλλει τα παιδιά, σε αντιδιαστολή με τον κόσμο των ανθρώπων. Ρόλος του πολιτισμού και των επιδράσεων που έχει στην ανάπτυξη του παιδιού. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Τα περιβάλλοντα είναι και μεταλλασσόμενα Ύπαρξη διαφορετικών και αλληλένδετων περιβαλλόντων μέσα στα οποία μεγαλώνει το παιδί Τα περιβάλλοντα είναι και μεταλλασσόμενα Μελέτη και των ατόμων τα οποία είναι παρόντα στην ανάπτυξη του παιδιού( μητέρες, αδέρφια κλπ.) Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Συνδυαστικά, βλέπουμε τις αναπτυξιακές προσεγγίσεις ως αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασης μεταξύ της οργανικής θεώρησης και της επίδρασης του περιβάλλοντος. Μας ενδιαφέρει ένα ενεργό παιδί, σε ένα ενεργό και αναπτυσσόμενο περιβάλλον. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Αίτια της προβληματικής συμπεριφοράς. Οι αιτίες της προβληματικής συμπεριφοράς μπορεί να είναι εγγενείς στο παιδί, εσωτερικοί, να είναι δηλαδή οργανικής προέλευσης ή να είναι εξωγενείς, περιβαλλοντικοί. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Εσωτερικές αιτίες το βιολογικό υπόστρωμα-κληρονομικότητα. εγκεφαλικές βλάβες-δυσλειτουργίες οι οποίες μπορεί να οφείλονται σε ατυχήματα ή άλλες αιτίες όπως περιγεννετικές επιπλοκές, βιοχημικές ανωμαλίες ή άλλα σύνδρομα ψυχολογικό υπόβαθρο Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Εξωγενείς παράγοντες το οικογενειακό περιβάλλον το σχολικό περιβάλλον το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Ανάμεσα στους εγγενείς και εξωγενείς υπάρχει αλληλεπίδραση και αλληλεξάρτηση. Οι ψυχολογικοί παράγοντες, ενώ σχετίζονται με την ιδιοσυγκρασία του παιδιού επηρεάζονται άμεσα από τη σχέση με τους γονείς και κυρίως με τη μητέρα κατά τη βρεφική ηλικία . Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Ο τρόπος που το περιβάλλον θα αντιμετωπίσει τα ιδιαίτερα, «προβληματικά» χαρακτηριστικά του παιδιού συμβάλλει σημαντικά στην εξέλιξη – θετική ή αρνητική- αυτών των ιδιαιτεροτήτων, στην ένταση και συχνότητα εμφάνισής τους. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Θεραπευτικές προσεγγίσεις στην παιδική ψυχοπαθολογία. Το ενδιαφέρον για το παιδί ξεκινά τον 17ο -18ο αιώνα. Η ανάγκη του παιδιού να μάθει αλλά και η ανάγκη προστασίας του ανεπιθύμητου παιδιού. Το παιδί θεωρείται ένας δεύτερης κατηγορίας ενήλικας. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Παιδική φαρμακοθεραπεία Πριν το 1930 οργανικά σκευάσματα και σκευάσματα διαχείρισης διατροφής 1954: Είσοδος του φαρμάκου Ritalin Επίσης, ηρεμιστικά όπως χλωροπρομαζίνη χρησιμοποιήθηκαν για διάφορες διαταραχές με πολλαπλούς βαθμούς αποτελεσματικότητας. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Παράγοντες προόδου στην χρήση φαρμάκων Ερευνητικά πρωτόκολλα διπλής/τυφλής και χάπια/placebo Εμφάνιση 2 τάξεων ηρεμιστικών Χρήση αντικαταθλιπτικών στα παιδιά Αυξημένη προσοχή για βελτίωση μεθοδολογίας στην αντίδραση που προκαλούν τα φάρμακα στα παιδιά. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Η περιοχή της έρευνας στον τομέα της παιδικής φαρμακολογίας δεν είναι τόσο προχωρημένη όσο στην έρευνα των ενηλίκων. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Δυναμική Ψυχοθεραπεία Οι δύο μορφές θεραπειών που ταιριάζουν και έχουν εφαρμοστεί στα παιδιά είναι η ψυχαναλυτική θεραπεία και η μη κατευθυνόμενη παιγνιοθεραπεία. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Στην ψυχαναλυτική θεραπεία η σύγκριση με την χρήση στους ενήλικες υποδηλώνει δυσκολία λόγω των χρονικών δεσμεύσεων και της διαφορετικής δομής του εγώ. Ο στόχος της αναλυτικής προσέγγισης των παιδιών συμπυκνώνεται σε χαλάρωση των καθηλώσεων και στην αύξηση των δυνατοτήτων ελέγχου της πραγματικότητας. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Μη παρεμβατική παιγνιοθεραπεία Η μη παρεμβατική θεραπεία χρησιμοποιεί υλικά παιχνιδιού και τέχνη, αλλά με διαφορετικό σκοπό. Βασίζεται στην πελατοκεντρική θεραπεία του Rogers που είναι επηρεασμένη από την εξελικτική θεραπεία του Allen. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Ο έλεγχος επέρχεται μέσα από την αυτό- αποδοχή. Αν ο θεραπευτής δείχνει εμπιστοσύνη στις ικανότητες του παιδιού να βοηθήσουν τους εαυτούς τους, τότε τα παιδιά διαμορφώνουν προσαρμοστικές ικανότητες και πίστη στη δική τους λύση των προβλημάτων. Μέσα από το παιχνίδι διαμορφώνεται μια συμμαχία που επιτρέπει στο παιδί την έκφραση του συναισθήματος. Ο έλεγχος επέρχεται μέσα από την αυτό- αποδοχή. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Θεραπείες οικογένειας Εμφανίστηκε ταχύτατα στα μέσα της δεκαετίας του 1960 Ξεκινά ανάμεσα στη δεκαετία 1940-1950 όπου θεραπευτές στην Μ. Βρετανία βλέπουν τον πελάτη στο οικογενειακό πλαίσιο και όχι ατομικά. Έχει δεχθεί κριτική όμως ενδυναμώνεται μέσα από έρευνες για σχιζοφρένεια. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

3 βασικές κατηγορίες θεραπευτών. Διαφέρουν ως προς τον βαθμό ενεργητικής συμμετοχής στην θεραπεία και στην κατευθυντική γραμμή που ακολουθούν Ακόμη, σε ποιο βαθμό η εσωτερική διαδικασία συγκρινόμενη με την εξωτερική δύναμη θα πρέπει να είναι η εστία παρέμβασης Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Θεραπευτές αγωγοί : Αυτοί που σαφώς κατευθύνουν Θεραπευτές αγωγοί : Αυτοί που σαφώς κατευθύνουν Reactor Analysists Reactor Purists Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Προγράμματα στην κοινότητα Έχει ως μονάδα παρέμβασης τα παιδιά με παραβατικές συμπεριφορές. Έχει προκαλέσει αντιθετικές αντιδράσεις Πολλά προγράμματα επιχειρούν να διαμορφώσουν υποστηρικτικά δίκτυα και να αλλάξουν βασικές πηγές μέσα στην κοινότητα. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Άλλα εστιάζουν στις ικανότητες και δεξιότητες του παιδιού όπως επικοινωνία και ικανότητα επίλυσης προβλημάτων. Πάντα όμως, η βάση για αυτά τα προγράμματα είναι η ατομική συμβουλευτική. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Συμπεριφοριστικές τεχνικές Στην αρχή της κατεύθυνσης αυτής σχετικά με την παιδική ψυχοπαθολογία έρευνες δείχνουν την αποτελεσματικότητα που έχουν έναντι παραδοσιακών τεχνικών σε σοβαρά ζητήματα. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Τέτοια είναι: παιδιά που κάνουν εμετό απειλητικό για την ζωή τους συμπεριφορές αυτοτραυματισμού σε ψυχωτικά παιδιά εκπαίδευση στο γλωσσικό επίπεδο παιδιών με νοητική υστέρηση Δέσιμο γονιού- παιδιού με αυτισμό. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Σε γενικό πληθυσμό η τροποποίηση συμπεριφοράς λύνει προβλήματα Σε γενικό πληθυσμό η τροποποίηση συμπεριφοράς λύνει προβλήματα ενούρησης Σκαλίσματος μύτης επίμονου κλάματος κατά την διάρκεια της νύχτας εκπαίδευση σε τεχνικές καλού γονέα Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Προβλήματα ορισμού και διαχωρισμού στην αρχή μεταξύ τροποποίησης της συμπεριφοράς και συμπεριφοριστικής θεραπείας είχαν επίπτωση στην ομάδα-στόχο. Όμως πολλοί θεραπευτές χρησιμοποίησαν γνωστικές τεχνικές όπως αυτό-καθοδήγηση και ασχολούνται με ζητήματα αυτό-ελέγχου και αυτορρύθμισης Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Συμπεριφορική θεραπεία Οι Vygotsky και Luria περιέγραψαν την διαδικασία κατά την οποία η σωματική παρέμβαση και η προφορική καθοδήγηση από άλλους οδηγεί το παιδί στην δική το αυτό- κατευθυντική συμπεριφορά. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Συμπεριφορικοί ψυχολόγοι δείχνουν ότι η διαδοχή των γεγονότων μπορεί να επιταχυνθεί και να εκπαιδευτεί μέσα από ενίσχυση και να εφαρμοστεί σε παιδιά που τους λείπει ο έλεγχος. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Τώρα πλέον, αυτές οι τεχνικές μπορούν να χρησιμοποιηθούν με μεγάλη επιτυχία σε μεγάλο εύρος διαταραχών ακόμη και σε προβλήματα που μπορεί να εμφανίσουν παιδιά σχετικά με την ταυτότητα φύλου. Ακόμη, σε παιδιά με φτωχές επικοινωνιακές ικανότητες διαφάνηκε βελτίωση μέσα από την συμμετοχή ομάδων συνομηλίκων που λειτουργούν ως ενίσχυση Θέματα διατροφής και άσκησης βελτιώνονται μέσα από αυτοπαρακολούθηση και επιβράβευση Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Στόχοι επιτυχημένης ανάπτυξης Το κλειδί είναι να υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στην συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη Ατομικά χαρακτηριστικά Ηρεμία Αυτοπεποίθηση Κινητοποίηση Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Κοινωνικά χαρακτηριστικά Εμπιστοσύνη στους άλλους Συνεργασιμότητα Δυνατότητα οικειότητας Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Έννοια ευαλωσιμότητας Διεργασία η οποία καταλήγει είτε στη δυνατότητα για αντίσταση σε αντίξοες συνθήκες είτε σε εμφάνιση προβλήματος. Ο όρος μεταβάλλεται ανάλογα με το στάδιο που βρίσκεται κάθε φορά το άτομο, κάθε πρόβλημα εξαρτάται από το άτομο. Ατομικές διαφορές γονιών-δασκάλων Ατομικές διαφορές των ίδιων των παιδιών Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Έννοια της επάρκειας Ορίζεται ως η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων που συναντάμε στην καθημερινή μας ζωή, οδηγεί σε μια αίσθηση ελέγχου και θετικής αυτοεκτίμησης. Δυνατότητα επίτευξης αναπτυξιακών στόχων σε κάθε ηλικία μέσα από συνθήκες χρησιμοποιώντας περιβαλλοντικούς πόρους για να αντιμετωπίσει μια άσχημη κατάσταση. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Συγκεκριμένοι δείκτες προβλημάτων και αναπτυξιακών δυσκολιών. Υγεία και σωματική ανάπτυξη Εκπαίδευση Ανάπτυξη συναισθημάτων και συμπεριφοράς Σχέσεις με οικογένεια και συνομηλίκους Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Φροντίδα του εαυτού και επάρκεια Ταυτότητα Κοινωνική παρουσία Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Συμβολή της εξελικτικής ψυχολογίας στην αξιολόγηση των παιδιών Το παιδί βασίζεται στο περιβάλλον για να ικανοποιήσει τις ανάγκες του Η οικογένεια είναι ο πιο ισχυρός διαμορφωτής του περιβάλλοντος Το παιδί συμμετέχει ενεργητικά στην διαμόρφωση του περιβάλλοντος Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Η λειτουργικότητα καθορίζεται από πολλούς διαδραστικούς παράγοντες Η λειτουργικότητα καθορίζεται από πολλούς διαδραστικούς παράγοντες Το παιδί προσπαθεί να προσαρμοστεί στο περιβάλλον ανεξάρτητα από το πόσο υγιές είναι Οι δεσμοί και οι απώλειες είναι σημαντικές στην ψυχολογική ανάπτυξη Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Πώς αντιδρά το παιδί και οι σημαντικοί άλλοι στις συγκρούσεις αυτές. Η παρούσα λειτουργικότητα αξιολογείται πάντα σε συνδυασμό με το προηγούμενο επίπεδο Η συμπεριφορά του παιδιού μπορεί να κατανοηθεί μόνο μέσα από παρελθοντικά πλαίσια στα οποία έχει βρεθεί Πώς αντιδρά το παιδί και οι σημαντικοί άλλοι στις συγκρούσεις αυτές. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας!! Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία