ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΜΑΡΓΑΡΩΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ Α4’ Π.Μ.Γ.Λ.Π.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Οδύσσεια» Το έργο του Ομήρου εμπνέει τους εικαστικούς καλλιτέχνες Μουσικό Σχολείο Λάρισας Για τα μαθήματα: Ιστορία της Τέχνης - Εικαστικά.
Advertisements

(Η Πηνελόπη μαρμάρινο άγαλμα) Λεωνίδας Δρόσης1873
Οι περιπέτειες του Οδυσσέα από την Τροία μέχρι το νησί των Φαιάκων
Το Θέρμο είναι κωμό- πολη της Αιτωλοακα- ρνανίας με επίσημο πληθυσμό κα- τοίκων.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ Α΄ & Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Με βάση τον Νόμο 4186 ( ΦΕΚ 193/ ), το ΠΔ 68/2014 ( ΦΕΚ 110/ ), τη Νομοθετική Ρύθμιση της και τη.
Tαυτότητα, αυτοεκτίμηση Όλα τα ανθρώπινα όντα, που είναι αρκετά ώριμα, για να αποκτήσουν έστω και μια υποτυπώδη εικόνα του εαυτού τους, έχουν ανάγκη να.
ΑΝΑΓΚΕΣ Νίκη Κάτσαρη Καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας & Οικολογίας.
Το Πάσχα στην Κάλυμνο Τ άξη:A’5 Τ άξη:A’5 Έτος: Έτος: Ονόματα μαθητών: Σιδερούλα Μύτικα,Πόπη Σαμάρκου,Μικέλα Σαμάρκου,Καλλιόπη Τρικοίλη.
Κουκούλης Παράσχος (parkouk) 1 ο Δημ. Σχολ. Αγ. Δημητρίου Η Μεγάλη Εβδομάδα αρχίζει από την Κυριακή των Βαΐων το βράδυ, όπου τελείται η Ακολουθία του Νυμφίου,
ΠΥΡΙΤΙΟ ΟΠΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ Τα είναι οπτικές ίνες; Οι οπτικές ίνες είναι πολύ λεπτά νήματα φτιαγμένα από πλαστικό ή γυαλί, με διάμετρο μικρότερη των 8μm μέσα.
«Κι εγώ στην ηλικία σου αποφάσισα ότι θέλω να γίνω Οικονομολόγος……!» Τσιτσιρίδη Ε. Ελπίδα Γενική Γραμματέας Οικονομικού Επιμελητηρίου Δυτικής Κρήτης.
Η 4 Η ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΑ ΚΟΡΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ Β1 ΤΑΞΗ 1.
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος ( ΠΕ 02) Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα.
ΜΠΑΣΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ 1ο Π.Δ.Σ.Θ.-ΑΠ.Θ ΣΤ΄2.  Το Έβερεστ είναι το ψηλότερο βουνό πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, αλλά αν λάβουμε υπόψη την επιφάνεια.
ΕΡΓΑΣΙΑ: Η υπέρμετρη ομορφιά είναι πηγή πόνου, πιστεύει η Ελένη. Εξετάστε πώς αντιμετωπίζεται το θέμα αυτό α) στη μυθολογία (π.χ. ο μύθος του Άδωνη και.
22 ο Σχολείο Καλαμάτας Στ΄1 Άννα Μπαλίκου Σταυρίνα Ξυπολίτου.
Εισήγηση για τον κόσμο των Συναισθημάτων Νικόλαος Κωνσταντόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής.
Αρριανού, Αλεξάνδρου Ανάβαση Ο Αρριανός - με πρότυπο τον Ξενοφώντα – σε 7 βιβλία εξιστόρησε την εκστρατεία του μεγάλου Αλεξάνδρου από την αρχή (336 π.Χ)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οικονομική Ανάλυση ΘΕΜΑ:
Ιλιάδα Μονομαχίες. Μονομαχία:Πάρη και Μενέλαου Ο Πάρης προβάλει απο το Τρωικό στράτευμα εναντίον του Μενέλαου.Πρίν την μονομαχία ο Πάρης κυριεύεται από.
ΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ ΓΕΛ ΖΑΓΟΡΑΣ ΤΑΞΗ Α’ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
Επιχειρηματική Στρατηγική και Καινοτομία ΙΙ
Η ΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Επιμέλεια : Ιωαννίδου Νικολέτα
Αλκοολιςμος.
ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑ
Αργόν Το χημικό στοιχείο Αργό (Argon) είναι ένα άχρωμο ευγενές αέριο με ατομικό αριθμό 18 και ατομικό βάρος 39,948 . Έχει θερμοκρασία τήξης -189,3 C° και θερμοκρασία.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
ΑΠΟΙΚΙΣΜΟΣ Α’ & Β΄.
(ΙΕΡΟΓΛΥΦΙΚΑ,ΓΡΑΜΜΙΚΗ ΓΡΑΦΗ Α’,ΓΡΑΜΜΙΚΗ ΓΡΑΦΗ Β’)
Ορισμένο Ολοκλήρωμα Τι εκφράζει το ορισμένο ολοκλήρωμα;
Κοινωνικά Δίκτυα Κεφάλαιο 15.
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ ΤΜΗΜΑ: Α3 ΜΑΘΗΤΗΣ:ΚΛΕΑΡΧΟΣ ΠΡΕΚΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ: Κα ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ ΘΕΜΑ: ΕΙΔΗ ΓΡΑΦΗΣ ΙΕΡΟΓΛΥΦΙΚΑ – ΓΡΑΜΜΙΚΗ Α – ΓΡΑΜΜΙΚΗ Β.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΡΟΣΙΑΣ, ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β’
ΛΙΜΝΗ ΜΑΡΑΘΩΝΑ.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νικης
Ινδιάνοι.
Βησσαρίων ο Τραπεζούντιος
Εργασία Βιολογίας β’ Γυμνασίου
Περιβαλλοντολόγοι : Εργασία 1
Στατικός Ηλεκτρισμός Τα ηλεκτρισμένα σώματα χωρίζονται σε δύο ομάδες:
Μέτρηση Βάρους-Μάζας-Πυκνότητας
Γυμνάσιο Νεάπολης Κοζάνης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΡΙΑ: ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΨΗ
Αρχιεπισκοπος πασησ Αλβανιας
Θέρμο Αιτωλοακαρνανίας
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ???
Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ
Άννα Φρανκ «Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ»
(ΠΔ71) ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ 2018
Εισαγωγή στην Οδύσσεια (3)
WILLIAM J. DALLY – R. CURTIS HARTING, ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΕΚ 2015
Μεταξοτυπια Σηρογραφια Βακιρτζης Αθανασιος
נושא 5: מגנטים ומגנטיות.
ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Το ηφαίστειο της Αίτνας
Ανιχνεύοντας τη ρητορική online πληροφοριών:
WILLIAM J. DALLY – R. CURTIS HARTING, ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΕΚ 2015
John McMurry, ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2016,
Παίζω και μαθαίνω τους Κινέζικους αριθμούς Νίκος Πανουσόπουλος 3ο Γυμνάσιο Κορίνθου
WILLIAM J. DALLY – R. CURTIS HARTING, ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΕΚ 2015
110 ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ Σχ. Έτος Τμήμα A4 ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
Οπτικές Ίνες Μαθητές που εργάστηκαν : Γαλακτίδης Παναγιώτης
ΠΑΘΟΛΟΓΟΑΝΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΕΠΙΝΕΦΡΙΔΙΩΝ
Εισαγωγή στην Οδύσσεια (3)
Διάλεξη στο μάθημα Φυσική Κλιματική Αλλαγή και Γεωργία
Εργασία για το μάθημα της Φυσικής Β’ Λυκείου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΜΑΡΓΑΡΩΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ Α4’ Π.Μ.Γ.Λ.Π. ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΜΑΡΓΑΡΩΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ Α4’ Π.Μ.Γ.Λ.Π.

1.να καταγραψετε σε έναν καταλογο τισ γυναικεσ που εμφανιζονται στην οδυσσεια και την ιδιοτητα τουσ. ΟΝΟΜΑΤΑ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ Ναυσικά Αρήτη Πηνελόπη Ελένη Ανδρομάχη Ευρήκλεια Αθηνά Ήρα Αφροδίτη Θέτις Χάρις Καλυψώ Μελανθώ Ευριμέδουσσα Κίρκη Αντίκλεια Κόρη του βασιλιά των Φαιάκων Βασίλισσα των Φαιάκων Σύζυγος του Οδυσσέα Σύζυγος του Μενελάου Σύζυγος του Έκτορα Παραμάνα του Οδυσσέα Θεά της σοφίας Θεά του γάμου Θεά της ομορφιάς Νηρίδα 2η γυναίκα του Ηφαίστου Νύμφη Δούλη της Πηνελόπης Τροφός της Ναυσικά Μάγισσα Μητέρα του Οδυσσέα

2.Να γραψετε γενικεσ πηροφοριεσ γι’ αυτέσ τισ γυναικεσ. ΝΑΥΣΙΚΑ Η Ναυσικά, ήταν κόρη του βασιλιά των Φαιάκων, Αλκινόου, και της Αρήτης. Σύμφωνα με τον Όμηρο, ήταν πολύ χαριτωμένη και είχε θεϊκή ομορφιά. ΑΡΗΤΗ Η Αρήτη ήταν βασίλισσα των Φαιάκων, κατά τον Όμηρο σύζυγος του βασιλιά Αλκινόου. Ο καλός της λόγος επιδρά ευεργετικά στις αποφάσεις του βασιλιά Αλκινόου και η παρουσία της στις συζητήσεις για θέματα του κράτους και του λαού διαλύει τις διαφορές και τις αντιμαχίες, οδηγώντας σε ευτυχείς λύσεις.

ΠΗΝΕΛΟΠΗ Η Πηνελόπη ήταν γυναίκα του Οδυσσέα και κόρη του βασιλιά των Αμυκλών Ικάριου, και της Περίβοιας. Έχει μείνει στην ιστορία ως σύμβολο της πιστής και αφοσιωμένης συζύγου. ΕΛΕΝΗ Η αποκαλούμενη και Ωραία Ελένη ήταν περίφημη για την ομορφιά της, κόρη του Τυνδάρεω ή του Δία και σύζυγος του Μενέλαου, του βασιλέα της Σπάρτης. Σύμφωνα με τον μύθο, η αρπαγή της από τον Πάρη και η μεταφορά της στην Τροία έγινε αφορμή, του Τρωικού Πολέμου.

ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ Η Ανδρομάχη ήταν η σύζυγος του Έκτορα ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ Η Ανδρομάχη ήταν η σύζυγος του Έκτορα. Έτσι, αναφέρεται όχι μόνο στην Ιλιάδα, αλλά και από τον Ευριπίδη σε δύο τραγωδίες του, καθώς και από άλλους ποιητές και λογοτέχνες. ΕΥΡΗΚΛΕΙΑ Ήταν γερόντισσα που υπήρξε η τροφός του Οδυσσέα. Η Ευρύκλεια αναγνώρισε τον Οδυσσέα μετά την επιστροφή του στην Ιθάκη όταν του έπλενε τα πόδια, από μία ουλή πάνω από το γόνατό του.

ΑΘΗΝΑ Η Αθηνά, κατά την Ελληνική μυθολογία, ήταν η θεά της σοφίας, της στρατηγικής του πολέμου και ήταν προστάτιδα των τεχνιτών και της χειροτεχνίας. Συμβολίζεται από μια κουκουβάγια και έφερε μια ασπίδα. Παριστάνεται οπλισμένη πάντα παρθένος. Ο Παρθενώνας στην Αθήνα είναι ο πιο διάσημος ναός αφιερωμένος σ' αυτήν. ΉΡΑ Η Ήρα ήταν σύζυγος του Δία, κόρη του Κρόνου και της Ρέας. Ήταν η θεά του γάμου. Ζήλευε τον άνδρα της για τις απιστίες του προς αυτήν. Συχνά απεικονιζόταν κρατώντας κάποιο σκήπτρο ή έχοντας στα χέρια της ρόδι. Άλλα γνωστά σύμβολα της Ήρας ήταν το παγώνι, ο κούκος, διάφορα λουλούδια και φυτά.

ΑΦΡΟΔΗΤΗ Η Αφροδίτη κατά την αρχαία ελληνική μυθολογία και θρησκεία είναι η θεά του έρωτα, της ομορφιάς, της ηδονής και της τεκνοποίησης. Ιερά όντα της θεάς ήταν η μυρτιά, τα περιστέρια, τα σπουργίτια, τα άλογα και οι κύκνοι. Η Αφροδίτη είναι επίσης γνωστή ως Κυθέρεια και Κύπριδα . Λατρευόταν ευρέως ως προστάτιδα των ναυτικών, με τα επίθετα Πελαγία, Ευπλοία και Θαλασσία. ΘΕΤΙΣ Η Θέτις ήταν μία από τις Νηρηίδες. Είχε ως σύζυγο τον Πηλέα αλλά και τον Ποσειδώνα. Στους γάμους του Πηλέα και της Θέτιδας παρευρέθηκαν όλοι οι θεοί, εκτός από την Έριδα, που έριξε το μήλο της προτίμησης ανάμεσα στις θεές και στάθηκε η ουσιαστική αιτία του Τρωικού πολέμου. Η Θέτις γέννησε τον Αχιλλέα, τον οποίο προσπάθησε ανεπιτυχώς να καταστήσει αθάνατο.

ΧΑΡΙΣ Στις θείες ηρωίδες ο Όμηρος δεν φαίνεται να επιφυλάσσει έστω και μέρος της εύνοιας, που παραχωρεί αρκετά πρόθυμα στις θνητές και σ' αυτές που παίζουν δεύτερους ρόλους, συγκαταλέγεται η αξιαγάπητη Χάρι, η δεύτερη γυναίκα του Ήφαιστου, η οποία προσέφερε στον ανάπηρο σύζυγό της, που βρισκόταν στο περιθώριο του ωραίου κόσμου του Ολύμπου, μία ευτυχισμένη και ήρεμη ζωή. ΚΑΛΥΨΩ Στην ελληνική μυθολογία η Καλυψώ ήταν γνωστή μία Νύμφη που ζούσε στη νήσο Ωγυγία, σε ένα μεγάλο σπήλαιο. Η Καλυψώ υποδέχθηκε τον Οδυσσέα στο νησί της ως ναυαγό. τον ερωτεύθηκε και γι' αυτό τον κράτησε κοντά της επί επτά χρόνια. Σύμφωνα με άλλους συγγραφείς, ο Οδυσσέας έμεινε με την Καλυψώ δέκα χρόνια ή και ένα μόνο έτος.

ΜΕΛΑΝΘΩ Κόρη του Δολίου και αδελφή του γιδοβοσκού Μελανθίου, δούλη της Πηνελόπης. Η Μελανθώ, όπως και ο αδελφός της, πήρε το μέρος των μνηστήρων. Μετά την εξόντωση των μνηστήρων, η Μελάνθη απαγχονίσθηκε μαζί με άλλες 11 άπιστες δούλες κατά διαταγή του Οδυσσέα. ΕΥΡΙΜΕΔΟΥΣΣΑ Στην ελληνική μυθολογία με το όνομα Ευρυμέδουσα είναι γνωστή μία δούλη του βασιλιά των Φαιάκων, η οποία υπήρξε και τροφός της Ναυσικάς. Στην Οδύσσεια περιγράφεται ως μία γριά από την `Ηπειρο που είχε ανάψει φωτιά για το φαγητό όταν η Ναυσικά με τις ακολούθους της επέστρεψε στον πύργο της την ημέρα που συνάντησε τον ναυαγό Οδυσσέα.

ΚΙΡΚΗ Η Κίρκη ήταν δευτερεύουσα θεότητα, μάγισσα ή νύμφη ΚΙΡΚΗ Η Κίρκη ήταν δευτερεύουσα θεότητα, μάγισσα ή νύμφη. Πατέρας της ήταν ο θεός Ήλιος και μητέρα της η Πέρση. Η Κίρκη ήταν αδελφή του Αιήτη και της Πασιφάης. Η Κίρκη βασίλευε στην Αιαία και μεταμόρφωσε τους εχθρούς της ή όσους την προσέβαλαν σε ζώα με τη χρήση μαγικών ποτών, καθώς γνώριζε πολλά για τα βότανα και τη φαρμακευτική τους επίδραση. ΑΝΤΙΚΛΕΙΑ Η Αντίκλεια η κόρη του Αυτόλυκου, και παντρεύτηκε τον Λαέρτη με τον οποίο απέκτησε ένα γιο, τον «πολυμήχανο» Οδυσσέα βασιλέα της Ιθάκης. Πέθανε από τη θλίψη της λόγω της μακρόχρονης απουσίας του γιου της, στον Τρωικό Πόλεμο.

3.Να επιλεξετε μια γυναικεια μορφη από αυτέσ, την οποια να αναλυσετε με λεπτομερια. ΠΗΝΕΛΟΠΗ Η Πηνελόπη, γνωστή ηρωίδα από την Οδύσσεια του Ομήρου, ήταν κόρη του βασιλιά των Αμυκλών Ικάριου και της Περίβοιας. Το όνομά της είναι ακόμη και σήμερα σύμβολο της πιστής και αφοσιωμένης συζύγου. Ο γάμος με τον Οδυσσέα Παντρεύτηκε το μυθικό βασιλιά της Ιθάκης Οδυσσέα και για το γάμο της υπάρχουν δυο εκδοχές. Σύμφωνα με την πρώτη, ο Ικάριος είχε προκηρύξει αγώνα δρόμου, ο Οδυσσέας νίκησε τους αντίζηλούς του και πήρε την Πηνελόπη. Κατ' άλλους, ο Οδυσσέας παντρεύτηκε την Πηνελόπη χάρη στον Τυνδάρεω, που έπεισε τον αδερφό του να του τη δώσει. Προτύτερα ο Οδυσσέας είχε αποτύχει στη διεκδίκηση της Ελένης, κόρη του Τυνδάρεου, αλλά για τη βοήθεια που είχε προσφέρει στον Τυνδάρεω πήρε ως αντάλλαγμα την Πηνελόπη. Στον ένα χρόνο που έζησε με τον Οδυσσέα, πριν αυτός φύγει για την Τροία, απέκτησε τον Τηλέμαχο, ενώ λέγεται πως μετά την επιστροφή του Οδυσσέα έκανε και τον Πτολίπορθο.

Τα χρόνια της υπομονής Η Πηνελόπη, εκτός από ομορφιά και πλούτη, είχε και όλες τις αρετές μιας ιδανικής συζύγου. Ήταν έξυπνη, συνετή, πιστή στον άντρα της και αφοσιωμένη στο γιο της, Τηλέμαχο, που ήταν βρέφος ακόμη, όταν έφυγε ο Οδυσσέας. Όταν ο Οδυσσέας έφυγε, της είπε να ξαναπαντρευτεί αν δε γύριζε. Παρόλα αυτά η Πηνελόπη τον περίμενε για 20 χρόνια, ακόμη και όταν όλοι τον θεωρούσαν νεκρό.

Η επιστροφή του Οδυσσέα Τα 20 χρόνια της απουσίας του Οδυσσέα, η Πηνελόπη, μόνη, όμορφη και βασίλισσα καθώς ήταν, προσέλκυσε πολλούς ευγενείς μνηστήρες που επιθυμούσαν να την παντρευτούν και να ανακηρυχθούν άρχοντες της Ιθάκης. Στην αρχή, η Πηνελόπη τους αγνοούσε, όταν όμως οι μνηστήρες άρχισαν να την πιέζουν, αναγκάστηκε να δηλώσει ότι θα διαλέξει έναν από αυτούς, όταν θα τελειώσει το σάβανο που έπλεκε για τον πεθερό της Λαέρτη. Η Πηνελόπη, που δεν επιθυμούσε βέβαια να ξαναπαντρευτεί, έπλεκε το σάβανο την ημέρα και το ξήλωνε την νύχτα. Αυτό συνεχίστηκε για πολλά χρόνια, κατά τα οποία οι μνηστήρες έτρωγαν και λεηλατούσαν την περιουσία του Οδυσσέα, μέχρι που κάποια υπηρέτρια την πρόδωσε. Τότε πάλι αναγκάστηκε να ανακηρύξει αγώνα τοξοβολίας, για να παντρευτεί τον νικητή. Εκείνη όμως ήταν και η στιγμή που επέστρεψε ο Οδυσσέας, φόνευσε τους μνηστήρες και ξανακέρδισε τη συζυγική του ακεραιότητα. Η Πηνελόπη και οι μνηστήρες από τον John William Waterhouse (19120)

4.Να παρουσιασετε τη ζωη τησ «κορησ» στην ομηρικη εποχη (εξωτερικα και κοινωνικα) ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ Το εξωτερικό ένδυμα των γυναικών ήταν παρόμοιο με τον χιτώνα των ανδρών. Λεγόταν πέπλος ή εανός. Επίσης, φορούσαν απλό χιτώνα ή χιτώνα με ψευδομάνικα. Ήταν χρωματιστός, χωρίς μανίκια και δενόταν με ζώνη, στη μέση. Συγκρατούνταν από πόρπες, αλλά και άνευ πορπών ή πόρπης από την ανοιχτή πλευρά, ενώ στο στήθος το ύφασμα προσέπεφτε διπλό. Τους διακοσμημένους χιτώνες τους , τα ιμάτια, τα φορούσαν σαν πανωφόρια πάνω στο κεφάλι ή στους ώμους ή πάλι σα σάλι, κομψά διπλωμένους στο σώμα.

ΚΟΜΩΣΗ ΚΑΙ ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ Δίνουν ακόμη σημασία τόσο στην περιποίηση των μαλλιών όσο και στα κοσμήματα που θα φορέσουν. 1.Συγκρατούν τα μακριά μαλλιά με μια απλή ταινία ή τα ανεβάζουν ψηλά σε κόρυμβο με περισσότερες, ενώ με τον κεκρύφαλο τα μαζεύουν χαμηλά στον αυχένα, για να μην πέφτουν προς τα πίσω. Η πλεχτή αναδέσμη τις βοηθά, ώστε να συγκρατούν τα μαλλιά τους ψηλά. 2.Την κόμμωση συμπληρώνει η προσεγμένη κόσμηση: η χρυσή στεφάνη στολίζει τα μαλλιά, και το περίτεχνο δίχτυ τα κοσμεί και τα συγκρατεί ταυτόχρονα. Πολλές γυναίκες φορούν ενώτια στα αυτιά και στολίζουν το λαιμό τους με κομψά περιδέραια και τα χέρια τους με περιβραχιόνια. 3.Αυτή την περίοδο το λευκό δέρμα και τα ξανθά μαλλιά θεωρούνται πρότυπο ιδανικής ομορφιάς.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Σε κάποιες περιοχές, τα κορίτσια μέχρι τα δώδεκα χρόνια, διδάσκονταν γραφή, ανάγνωση, λυρική και χορό. Σε άλλες πόλεις, δεν είχαν καθόλου δικαίωμα στη μάθηση. Μέχρι όμως, τα είκοσι περίπου χρόνια, όλα τα κορίτσια εκπαιδεύονταν από τη μητέρα τους: Α) στην οικονομία και διαχείριση του νοικοκυριού Β) στην υφαντική Γ) στη χειροτεχνία Δ) στη διακοσμητική

ΡΟΛΟΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΑΣΧΟΛΕΙΕΣ -ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ Οι γυναίκες ασχολούνταν κυρίως με το σπίτι, το νοικοκυριό και τη φροντίδα των παιδιών. Οι γυναίκες των αριστοκρατικών οικογενειών, ανέθεταν αυτές τις εργασίες, σε κάποιον αρμόδιο, δίνοντάς του κατάλληλες εντολές, π.χ. μια υπηρέτρια, έναν παιδαγωγό ή μια βυζάστρα, ανάλογα. Επίσης, οι γυναίκες ήταν υπεύθυνες για τον ρουχισμό της οικογένειας. Έτσι, ασχολούνταν με την επεξεργασία του μαλλιού και την ύφανση στον αργαλειό. Οι οικοδέσποινες δεν περνούσαν πολύ χρόνο στην κουζίνα, διότι το μαγείρεμα ήταν καθαρά δουλειά των υπηρετριών.

Εργατική και να ασχολείται με τις οικιακές εργασίες ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΒΙΟΣ ΙΔΑΝΙΚΗ ΓΥΝΑΙΚΑ Όμορφη και έξυπνη Φρόνιμη και ταπεινή Εργατική και να ασχολείται με τις οικιακές εργασίες Σεμνή και αξιοπρεπείς πιστές Ευπρεπώς ενδεδυμένη

ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΜΦΑΝΗΣΕΙΣ-ΧΩΡΟΙ ΔΙΑΜΟΝΗΣ Οι γυναίκες είχαν πρόσβαση σε όποιο χώρο του σπιτιού αυτές επιθυμούσαν, ακόμη και στον ιδιωτικό χώρο όπου ο οικοδεσπότης δεχόταν και φιλοξενούσε τους φίλους του. Μπορούσαν να κυκλοφορούν ελεύθερα μέσα και έξω από το σπίτι, όπως και να διαθέτουν ελευθερία λόγου. Στην Ομηρική εποχή, την πρωταρχική έως μόνιμη θέση στη διασκέδαση την είχε ο άντρας. Όταν παρουσίαζονταν στους μπροστά σε άνδρες, εμφανίζονταν πάντα συνοδευμένες από τις βάγιες, καλύπτοντας το κεφάλι τους με τη μαντίλα, δείγμα συστολής μπροστά σε ξένους άντρες, με τους οποίους, όμως συνδιαλέγονται άνετα. Το ίδιο προσεκτικές στη συμπεριφορά τους είναι και έξω από τον οίκο τους, για να μη δώσουν λαβή για σχόλια. Τον περισσότερο, όμως, χρόνο τους τον περνούσαν στον γυναικωνίτη, χώρο στον πάνω όροφο του σπιτιού. Εκεί λούζονταν, περιποιούνταν το σώμα τους και φρόντιζαν γενικότερα τη σωματική τους εμφάνιση. Στον γυναικωνίτη, υπήρχε και χώρος ειδικά διαμορφωμένος, για την επεξεργασία του μαλλιού και την ύφανση στον αργαλειό.

Δεν είχαν πολιτικά δικαιώματα Δεν είχαν δικαίωμα ψήφου ΣΤΕΡΗΣΕΙΣ Δεν είχαν πολιτικά δικαιώματα Δεν είχαν δικαίωμα ψήφου Δεν μπορούσαν να βγουν από τον γυναικωνίτη χωρίς συνοδεία Δεν είχαν δικαίωμα εργασίας Δεν είχαν δικαίωμα στην εκπαίδευση

ΓΑΜΟΣ Ο γάμος της θεωρούταν εμπορική συμφωνία Η γυναίκα ήταν απαραίτητη σε αυτό το θέμα, μόνο για την εξασφάλιση της κληρονομιάς Ο γάμος της δεν απαιτούσε τη συγκατάθεσή της

ΔΟΥΛΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Πολλές φορές, σε περίοδο πολέμου, οι αντίπαλοι έπαιρναν τις γυναίκες μαζί τους ως λάφυρα και τις έκαναν δούλες- παλλακίδες τους. Ο ανταγωνισμός μεταξύ της νόμιμης συζύγου και της δούλης-παλλακίδας ήταν έντονος, ιδιαίτερα αν η σύζυγος ήταν στείρα ή είχε γεννήσει μόνο κόρες.Έτσι, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι τα νόθα παιδιά που ήταν οι καρποί των ενώσεων του κυρίου και κάποιας δούλης είχαν μια στοιχειώδη κοινωνική αναγνώριση και ίσως κάποια δικαιώματα στην πατρική περιουσία.

Πηγεσ: Wikipedia Mypena:οδύσσεια, η θέση της γυναίκας στον Όμηρο Scribd In Slideshare Βιβλίο Οδύσσειας Αργολική Αρχειακή Βιβλιοθήκη Ιστορίας και Πολιτισμού