Ανάλυση και σχεδιασμόσ πληροφοριακών συστημάτων Μη-λειτουργικές απαιτήσεις (Διάλεξη 9)
Λειτουργικεσ απαιτησεισ Αναφέρονται στην συμπεριφορά που θα πρέπει να έχει το σύστημα Με άλλα λόγια εμπλέκονται με ζητήματα που σχετίζονται με: Την απόδοση Την ασφάλεια Την ευχρηστία Το επιχειρησιακό περιβάλλον Την αξιοπιστία
Ομαδοποίηση μη- λειτουργικών απαιτήσεων Οι μη λειτουργικές απαιτήσεις χωρίζονται σε 4 κατηγορίες: Επιχειρησιακές Απόδοσης Ασφάλειας Πολιτιστικές και πολιτικές
1. Επιχειρησιακές απαιτήσεις Περιλαμβάνουν ζητήματα που χρησιμοποιούνται για την υποστήριξη τη διατήρησης αντικειμένων Οι επιλογές υλικού και λειτουργικού συστήματος μπορεί να περιορίσει τις διαθέσιμες επιλογές τεχνολογίας και μορφής διατήρησης αντικειμένων Παράδειγμα: μία επιχειρησιακή απαίτηση θα μπορούσε να είναι η δυνατότητα εισαγωγής και εξαγωγής δεδομένων με τη χρήση XML. συνεπώς, κάτι τέτοιο θα μπορούσε να περιορίσει τους διαθέσιμους τρόπους αποθήκευσης αντικειμένων
2. Βασικές απαιτήσεις απόδοσης Επηρεάζουν το επίπεδο προσπέλασης και διαχείρισης δεδομένων Ταχύτητα και χωρητικότητα Διαθεσιμότητα των αντικειμένων Διάφορα ΣΔΒΔ(Συστήματα Διαχείρισης Βάσεων Δεδομένων)
3. Απαιτήσεις ασφάλειας Αφορούν κυρίως: τον έλεγχο πρόσβασης την κρυπτογράφηση (παρόλο που τα κρυπτογραφημένα αντικείμενα είναι ασφαλέστερα από τα μη- κρυπτογραφημένα, η διαδικασία κρυπτογράφησης και αποκρυπτογράφησης των αντικειμένων επιβραδύνει το σύστημα) τη λήψη εφεδρικών αντιγράφων Παράδειγμα: μέσω ενός σύγχρονου ΣΔΒΔ, μπορεί να οριστούν διάφοροι τύποι πρόσβασης (π.χ. ανάγνωση, ενημέρωση, διαγραφή), ώστε η πρόσβαση να επιτρέπεται μόνο στους χρήστες που έχουν τη κατάλληλη εξουσιοδότηση
4. Πολιτικές και πολιτιστικές απαιτήσεις Αφορούν τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να αποθηκεύεται η λεπτομερής μορφή των δεδομένων Παράδειγμα: με ποια μορφή πρέπει να αποθηκευθεί μία ημερομηνία; Ποια στοιχεία μπορούν να είναι διαθέσιμα λόγω νόμων privacy;