Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες ΗΜΕΡΙΔΑ Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ.
Advertisements

ΤΠΕ για Άτομα με Οπτική Αναπηρία (ΟΑ)
Νέες τεχνολογίες επεξεργασίας της πληροφορίας στη δημόσια διοίκηση1 Τεχνολογίες για ΑΜΕΑ Καθολική πρόσβαση Αθανάσιος Πρωτόπαπας Ινστιτούτο Επεξεργασίας.
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Η αξιοποίηση της ιδέας του σεναρίου στη διδασκαλία της ΑΕΓΓ στο Λύκειο
Γεώργιος Κουρουπέτρογλου
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
«Πρόγραμμα μέτρων εξατομικευμένης υποστήριξης μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τη μεγιστοποίηση της ακαδημαϊκής και κοινωνικής.
Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ Σύρος.
Προσβάσιμα Βιβλία Βιβή Ρήγα Τμήμα Ηλεκτρονικής Προσβασιμότητας
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
Πρόσβαση Τυφλών και Ατόμων με Μερική Όραση στις Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Αποστολοπούλου Γεωργία ΚΕΡΚΥΡΑ 2004.
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Διαδραστικό video και ψηφιακό αποθετήριο στην υπηρεσία της εκπαίδευσης κωφών μαθητών Μπούκουρας Κ., Γελαστοπούλου Μαρία, Κουρμπέτης Βασίλης Ινστιτούτο.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Κατάρτιση Στελεχών ΟΤΑ σε θέματα ΤΠΕ: Ηλεκτρονική Μάθηση Λάζαρος Μεράκος Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Ασύρματες Ευρυζωνικές Τεχνολογίες – προσβασιμότητα και εφαρμογές για άτομα με αισθητηριακές αναπηρίες Γιώργος Ζήσης Systema Technologies A.E.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
Διαθεματική πρόταση για τη διδασκαλία των ομηρικών επών και της περιγραφής έργου τέχνης Βασιλική Αφεντουλίδου Εκπαιδευτικός ΠΕ 02 Γυμνάσιο Σίφνου Δ/νση.
Χρήση διαδραστικών πινάκων στη μαθησιακή διαδικασία Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής ΜΕΡΟΣ Α: ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Γενικό μέρος - Ενότητα
1 + 1 = 12 Νέα Εκπαιδευτικά Λογισμικά για Κωφούς μαθητές
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
ΑΜΕρίΑς: Πληροφοριακό Σύστημα Δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Γεώργιος Κουρουπέτρογλου
Σμαράγδα Χρυσοστόμου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μουσικής Παιδαγωγίας και Διδακτικής, ΤΜΣ, ΕΚΠΑ Συνεργάτης ΙΤΥΕ «Διόφαντος» Συντονίστρια της Ομάδας Αισθητικής.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για τα Αγγλικά σε Μαθητές με.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΑΝΟΙΧΤΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ Χαράλαμπος Δούκας Μηχανικός Πληροφοριακών &
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για αμβλύωπες Μαθητές» Βουγιουκλίδης.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Εκπαιδευτικό υλικό και εφαρμογές για μαθητές με αναπηρία » Κ. Μπούκουρας.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Μαθητές με Αναπηρίες »
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για κωφούς και βαρήκοους μαθητές.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Προδιαγραφές εκπαιδευτικού Λογισμικού. Γενικές προδιαγραφές Να αξιοποιεί όλα τα επικοινωνιακά μέσα (κείμενο, εικόνα, ήχο, μουσική, video, σχέδια και κινούμενα.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Εκπαιδευτικό Λογισμικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής – Π4β Ομάδα Επιμόρφωσης ΤΠΕ Παιδαγωγικό.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Διδακτική της Πληροφορικής
Γλωσσικά Ζητήματα: Δεξιότητες και Προγράμματα Μελέτης
Στην καρδιά της Ευρώπης
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Προδιαγραφές εκπαιδευτικού Λογισμικού
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
«Τάξη» έξω από την «τάξη»…
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
Δρ. Νικόλαος Τσιγγίλης Σχολικός Σύμβουλος Δ/θμιας Εκπ/σης Πέλλας
ΣΜΕΑΕ Ορεστιάδα 27/1/2016.
1η Διημερίδα Επιμόρφωσης Πολλαπλασιαστών
Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών από Εκπαιδευτικούς στο Σχολείο
Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Παρουσίαση εκπαιδευτικής πλατφόρμας Eco-Destinations
Παράδειγμα χρήσης διαδραστικών βιβλίων
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Μουσειοσκευές.
“Το μέλλον φτιάχτηκε για να αλλάξει”
Διεύθυνση Επιμόρφωσης & Πιστοποίησης 3 η Συνεδρία Μέρος 1 ο Τα λογισμικά παρουσίασης.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής Ανάπτυξη Προσβάσιμου Εκπαιδευτικού και Εποπτικού Υλικού για Μαθητές με Αναπηρίες Βασίλης Κουρμπέτης Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής kourbetis1@gmail.com vk@iep.edu.gr  

Aνάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες Κωδικός Πράξης: (ΟΠΣ-ΕΡΓΟΡΑΜΑ) 299743 Δικαιούχος: Χρονική διάρκεια υλοποίησης: 36 μήνες (11/2010 - 10/2013) Δημόσια Δαπάνη: 2.863.370,00 €

http://www.prosvasimo.gr/

Φυσικό αντικείμενο της πράξης Προσαρμογή των σχολικών εγχειριδίων για μαθητές με: Προβλήματα όρασης Προβλήματα ακοής Κινητικά προβλήματα των άνω άκρων Μέτρια και ελαφριά νοητική καθυστέρηση Αυτισμό Προβλήματα προσοχής και συγκέντρωσης Προμήθεια ειδικού λογισμικού (πλατφόρμα) Αρχείο εκπαιδευτικού υλικού που έχει ήδη αναπτυχθεί Προδιαγραφές ανάπτυξης υλικού για κάθε κατηγορία ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και Συμβούλων Ειδικής Αγωγής

ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΠΑΚΕΤΑ Α΄ και Β΄ ΤΑΞΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΠΑΚΕΤΑ Α΄ και Β΄ ΤΑΞΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Πλατφόρμα για την προσβασιμότητα ψηφιακού περιεχομένου από μαθητές με αναπηρίες

Αρχείο εκπαιδευτικού υλικού που έχει αναπτυχθεί

Εκπαιδευτικό Υλικό Online Λεξικό Εννοιών στην ΕΝΓ Παιδικά Παραμύθια & Ιστορίες στην Ελληνική Νοηματική

Συλλογή από Εκπαιδευτικό Λογισμικό

Ειδικό και Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό Λογισμικό • Κατάσταση λογισμικών • Παρουσίαση λογισμικών • Κατάσταση σχολείων που παρέλαβαν Ειδικό και Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό Λογισμικό

Τυφλών και Αμβλυώπων • Βιβλία διασκευασμένα και προσαρμοσμένα για αμβλύωπες μαθητές • Βιβλία διασκευασμένα και προσαρμοσμένα για τυφλούς μαθητές

Προδιαγραφές ανάπτυξης υλικού για κάθε κατηγορία ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών Ομάδα επιστημονικής και παιδαγωγικής τεκμηρίωσης Αρχές αξιολόγησης βιβλίων και λογισμικών του Π.Ι. Νέες προδιαγραφές και κριτήρια αξιολόγησης

Μαθητές με προβλήματα όρασης Βιβλία γραμμένα στο σύστημα Braille ή ηχογραφημένα ή σε μεγέθυνση Υπολογιστές και λογισμικό

Η Ελληνική γραφή στον Κώδικα Braille Α΄ & Β' Δημοτικού Δεξιότητες Κινητικότητας Προσανατολισμού και Καθημερινής διαβίωσης

Σχεδιασμός, ανάπτυξη και προμήθεια κατάλληλου εποπτικού υλικού

Αγγλικά για τυφλούς μαθητές στις τάξεις Α’ και Β’ Δημοτικού Αγγλικά για τυφλούς μαθητές στις τάξεις Α’ και Β’ Δημοτικού Διαφοροποιήσεις στα μέσα, τα υλικά και τις διαδικασίες Κατάλληλη εικονογράφηση και μεταγραφή στο σύστηµα Braille Πρόσθεση ακουστικού υλικού-δραστηριοτήτων και αξιοποίηση μεθοδολογίας (Μέθοδος Ολικής Σωματικής Απόκρισης)

Μερικές λύσεις … Αληθινά αντικείμενα Αντικείμενα σε τρισδιάστατη μορφή Απτικές εικόνες Λεκτική περιγραφή εννοιών Παραγωγή εναλλακτικού εκπαιδευτικού υλικού Πρόσβαση σε ειδικά προσαρμοσμένο ψηφιακό περιεχόμενο

Αμβλύωπες μαθητές Τρέχουσες εφαρμογές επεξεργασίας κειμένου Αρίθμηση σελίδων και τόμων Γραμματοσειρές Σταυρόλεξα, ακροστιχίδες, πίνακες, στην ίδια σελίδα Εικόνες υψηλής ευκρίνειας κ.ά

Κωφοί μαθητές Υλικό με τη χρήση της ΕΝΓ ως πρώτη γλώσσα Πολυμεσική ηλεκτρονική μορφή με δυνατότητες εκτύπωσης Οπτική αναγνώριση και κατανόηση εννοιών

Κωφοί μαθητές: Ειδικό Εκπαιδευτικό Υλικό Ελληνική Νοηματική Γλώσσα Α‘ και Β’ Δημοτικού Εκπαιδευτικό υλικό γλωσσικής ετοιμότητας

Μαθητές με νοητική αναπηρία «Κείμενο για Όλους» Ανάγνωση του κειμένου από φυσικό ομιλητή Η αρχή της απλότητας Λογική σειρά στην αφήγηση Συγκεκριμένα παραδείγματα Αποφυγή της χρήσης του μεταφορικού λόγου

Το Βιβλίο και οι εικόνες Σαφήνεια εικόνων Ευνοεί την κατανόηση Απλό, εύχρηστο εικονικό βιβλίο Χρήση των χρωμάτων με μέτρο Λογικά οργανωμένη διεπαφή Πληρέστερη κατανόηση του κειμένου

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και Συμβούλων Ειδικής Αγωγής Εκπαιδευτικό προσωπικό των ΚΕΔΔΥ Σχολικοί σύμβουλοι ειδικής αγωγής Ενδοσχολική επιμόρφωση Πάνω από 1500 εκπαιδευτικοί Εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε ΣΜΕΑ Εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής σε ΣΜΓΑ

Έργα Πρόσβασης http://www.prosvasimo.gr/ Έργα Πρόσβασης http://www.prosvasimo.gr/ kourbetis1@gmail.com vk@iep.edu.gr