TRANSIT CLAUSE ΜΠΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟ ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
Advertisements

ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ Νικόλαος Καρανάσιος Επίκουρος Καθηγητής.
1. 2 Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Π. ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ “ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ“ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ  Είναι πλέον κατανοητό από όλους.
ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ 1.ΠΟΙΟΣ?  Ένα σκάφος  Επιτροπή αγώνα με κάποιες εξαιρέσεις • Όχι από πληροφορία που προέρχεται από αίτηση αποκατάστασης ή μη έγκυρης ένστασης.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΤΜΗΜΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ & ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
ΜΕΡΟΣ 2 SECTION A:  RRS 10, RRS 11, RRS 12, RRS 13 Οι κανόνες αυτοί καθορίζουν ποιό σκάφος έχει δικαίωμα πορείας και ποιό σκάφος πρέπει να κρατηθεί μακριά.
ΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΣΚΑΦΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
Slide 1 Δίκτυα Τηλεπικοινωνιών ENOTHTA 7 η ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΩΝ ΚΛΗΣΕΩΝ (ΜΕΡΟΣ Α’) 1. ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ  Εκτός από τις τερματικές.
Μεταφορές και Logistics
1 Η νέα Οδηγία για την παροχή πιστώσεων σε καταναλωτές Χριστίνα Κ. Λιβαδά Ειδική Νομική Σύμβουλος ΕΕΤ.
Επιλογές Marketing & Logistics
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT)
ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗ αριθ. 768/2008/ΕΚ
Νέο Νομοθετικό Πλαίσιο για την Υποχρεωτική Ασφάλιση Οχημάτων.
Επαγγελματική Αστική Ευθύνη Διαμεσολαβητών 29/5/2014 Μάνος Δημήτριος.
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΣΗΜΑΝΣΗ # 2.
Λογιστική παρακολούθηση και αποτίμηση αποθεμάτων
Με όραμα για το μέλλον. Μπορώ να διατηρήσω το Ε.Γ.Λ.Σ. ? Οι διατάξεις του ν. 4308/2014 για τα «Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα» περιλαμβάνουν στο παράρτημα.
ΑΡΧΗΓΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗΣ.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Νομικής Ιδιωτικό Διεθνές Δίκαιο Καθηγητής Χαράλαμπος Π. Παμπούκης.
« Βασικές Αρχές Ασφάλισης Ζημιών » Κυριακή, 25 Σεπτεμβρίου
1 Το Σύστημα της Διαρκούς Απογραφής Η Διαρκής Απογραφή είναι: –ένα λογιστικό σύστημα το οποίo επιτρέπει τη συνεχή παρακολούθηση της κίνησης των αποθεμάτων.
Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟΥ.
ΣΥΝΘΗΚΗ ΛΙΣΑΒΟΝΑΣ ΣΥΝΘΗΚΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Άρθρο 218 (πρώην άρθρο 300 της ΣΕΚ) Ιωάννα Παπαδοπούλου.
Μετάθεση του κινδύνου Ενδοτικό δίκαιο
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΝΟΜΟΣ 4308/
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΠΑΤΗ- Fraudulent Claims
Δίκαιο εμπράγματης ασφάλειας: Εισαγωγή και γενικές αρχές
Ασφαλιστική υποκατάσταση
“ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΖΩΗΣ - ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ.”
ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Οδηγία 99/44/EK {N. 7(I)/2000}
Λειτουργικά Συστήματα και Ασφάλεια Πληροφοριακών Συστημάτων ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ
ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ (ΔΙΠΛΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ) - ΣΥΝΑΣΦΑΛΙΣΗ
Διαδικασία και έννομες συνέπειες της άσκησης της εγκατάλειψης
ΚAΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΚ)1467/1997 ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ
Εισηγήτρια: Αικατερίνη Αργυρακοπούλου
Κανόνας «Pay to be paid» μετά την ΙΑ 2015
Διαδικασία και έννομες συνέπειες της άσκησης της εγκατάλειψης
Η Ασφυξια ως αποτελεσμα Συστημικης Αδυναμιας
Η επιταση του ασφαλιστικου κινδινου
Ex Works (συμβατικά ορισμένος τόπος παράδοσης)
Υποχρεωτική ασφάλιση κατά το ελληνικό δίκαιο
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΕΝΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΝΟΜΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:
ΕΠΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΠΙΣΤΗ
Ε.Κ.Π.Α. ΝΟΜΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΜΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ
EXPRESS WARRANTIES Κουτσουβά Αλεξάνδρα ΜΠΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ
ΥΠΕΡΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΑΞΗ
ΕΡΕΥΝΑ ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ Σε ασφαλισμένους και συνταξιούχους του ΟΑΕΕ
Το Δημόσιο αποκτά την κυριότητα και διαχείριση των χώρων αυτών μετά την ολοκλήρωση της απαλλοτριωτικής διαδικασίας. (π.χ. άρθρο 7 του ν. 2971/2001, υλοποίηση.
Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα
Η πολλαπλή ασφάλιση και η συνασφάλιση
ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΙΟΣ? Όμως ναι.... Ένα σκάφος
ΟΙ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΚΤΕΛΟΥΝΤΩΝ ΚΙΝΗΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΟΔΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΝΟΜΟΙ ΤΟΥ 2005 ΚΑΙ 2009 Χρίστος Χρίστου Λειτουργός Εργασιακών.
Φορολογικη Ι τιμολόγιο πώλησης
Π.Μ.Σ. ΑΫΛΑ ΑΓΑΘΑ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
Οριζόντιες αντι-ανταγωνιστικές συμπράξεις (εναρμονισμένη πρακτική)
Ν. 1796/1988 Σύσταση Οργαν. Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων κλπ
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ – Π.Μ.Σ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ
Ιωάννης Ε. Μπιμπλής, Δικηγόρος
Διαδικασία & έννομες συνέπειες της εγκατάλειψης στον ασφαλιστή
“ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΖΩΗΣ - ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ.”
Φορολογικη λογιστικη Αγρότες.
Transit Clause Π.Μ.Σ. Ναυτικού Δικαίου 2018 – 2019
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ
ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
“ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΖΩΗΣ - ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ.”
Μεταγράφημα παρουσίασης:

TRANSIT CLAUSE ΜΠΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟ ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΕΠΙΒΛΕΠΟΝΤΕΣ: ΔΗΜ. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ, Ε. ΚΙΝΙΝΗ 6/6/2017 ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Για μεταφορές που συνδυάζουν χερσαίο & θαλάσσιο ταξίδι οι έμποροι ακολουθούν μία μεικτή χερσαία & θαλάσσια ασφάλιση για να καλύψουν και το σκέλος της χερσαίας μεταφοράς. Το παραπάνω είναι δυνατό σύμφωνα με το άρθ. 2 § 1 της Marine Insurance Act: «2. Mixed sea and land risks. (1) A contract of marine insurance may, by its express terms, or by usage of trade, be extended so as to protect the assured against losses on inland waters or on any land risk which may be incidental to any sea voyage». Οι ρήτρες του Ινστιτούτου του Λονδίνου για την ασφάλιση των φορτίων προβλέπουν την transit clause – ρήτρα διαμετακόμισης που εξυπηρετεί τον ανωτέρω σκοπό κάλυψης των κινδύνων του φορτίου σε μεικτά ταξίδια. Ινστιτούτο Ασφαλιστών Λονδίνου = Διεθνής οργανισμός ασφάλισης που θεσμοθέτησε τις Institute Cargo Clauses (Ρήτρες του Ινστιτούτου για τα φορτία) → σύνολο όρων για ασφαλιστήρια συμβόλαια φορτίου (τελευταία τροποποίηση το 2009, προηγούμενη version ρητρών το 1982) Transit clause (clause 8) → παρέχει ασφαλιστική κάλυψη κατά τη μεταφορά του φορτίου από αποθήκη σε αποθήκη, υπό τον όρο ότι αυτοί οι τόποι κατονομάζονται στο ασφαλιστήριο ως έναρξη & προορισμός της διαμετακόμισης - καθορίζει τα χρονικά σημεία στα οποία ξεκινά και τερματίζεται ο κίνδυνος.

ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΔΙΑΜΕΤΑΚΟΜΙΣΗΣ (TRANSIT CLAUSE 8. 1 ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΔΙΑΜΕΤΑΚΟΜΙΣΗΣ (TRANSIT CLAUSE 8.1.) 1982: «από τη στιγμή που τα εμπορεύματα εγκαταλείπουν την αποθήκη». 2009: «from the time the subject – matter insured is first moved in the warehouse or at the place of storage (at the place named in the contract of insurance) … for the purpose of immediate loading». → διεύρυνση διάρκειας ασφαλιστικής κάλυψης διαμετακόμισης: ξεκινά πλέον μόλις τα εμπορεύματα μετακινηθούν από τα ράφια της αποθήκης προκειμένου να φορτωθούν άμεσα στο όχημα το οποίο είναι έτοιμο να αναχωρήσει για το λιμάνι της φόρτωσης των εμπορευμάτων. 2009: Η έναρξη της ασφαλιστικής κάλυψης «υπόκειται στη ρήτρα 11» (ρήτρα 11: προϋπόθεση για την ασφαλιστική κάλυψη του ασφαλισμένου η ύπαρξη ασφαλιστικού συμφέροντος πάνω στο ασφαλισμένο αντικείμενο τη χρονική στιγμή της επέλευσης της ζημίας). Π.χ. σε διεθνή πώληση τα μέρη συμφωνούν να διέπεται η σύμβαση από τον διεθνή εμπορικό όρο του ΔΕΕ FOB (free on board)→ ο αγοραστής αναλαμβάνει τους κινδύνους ζημίας των εμπορευμάτων όταν τα εμπορεύματα περάσουν πάνω από το κιγκλίδωμα του πλοίου, στο κατονομαζόμενο λιμάνι φόρτωσης → ο ασφαλισμένος αγοραστής που αγόρασε με όρο FOB δεν θα έχει ασφαλιστικό συμφέρον έως ότου αυτά φορτωθούν στο πλοίο → παρά τη φύση της ρήτρας διαμετακόμισης που καλύπτει ζημίες «από αποθήκη σε αποθήκη», ο αγοραστής που ασφαλίστηκε υπό τη ρήτρα αυτή, αλλά σύναψε αγοραπωλησία με ρήτρα FOB, δεν δύναται να ασκήσει αξιώσεις για ζημία των εμπορευμάτων που έλαβε χώρα ανάμεσα στην αποθήκη των φορτωτών και στο λιμάνι της φόρτωσης, καθώς δεν έχει ασφαλιστικό συμφέρον πάνω στα εμπορεύματα για τη χρονική αυτή περίοδο.

Σχόλια Dunt (συντάκτης ρήτρας): «…αν τα εμπορεύματα μετακινηθούν από το ράφι για να τοποθετηθούν σε μία περιοχή αναμονής, … αυτή η μετακίνηση δεν έχει γίνει για τον σκοπό της άμεσης φόρτωσης για την έναρξη της διαμετακόμισης. Συνεπώς, τα εμπορεύματα δεν καλύπτονται κατά τη διάρκεια αυτής της μετακίνησης πριν τη διαμετακόμιση («pre-transit movement»), ούτε κατά το χρόνο που βρίσκονται στην περιοχή αναμονής πριν από τη διαμετακόμιση». εμπορεύματα φορτώνονται στο όχημα απόγευμα Παρασκευής για να ξεκινήσουν την αποστολή Δευτέρα πρωί: η «άμεση φόρτωση» προορίζεται να συνδέσει την μεταφορά των εμπορευμάτων από το ράφι με την άμεση κίνηση του οχήματος στο οποίο μεταφέρονται τα εμπορεύματα. Άρα, η φόρτωση των εμπορευμάτων σε όχημα το οποίο πρόκειται να φύγει σε μεταγενέστερο χρόνο δεν χαρακτηρίζει τα εμπορεύματα ως μετακομισθέντα για τον σκοπό της άμεσης φόρτωσης. Αντίθετη γνώμη: φόρτωση οχήματος Παρασκευή για να ξεκινήσει διαμετακόμιση με το άνοιγμα της αποθήκης τη Δευτέρα αποτελεί άμεση φόρτωση για τους σκοπούς της μεταφοράς.

ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΜΕΤΑΚΟΜΙΣΗΣ «continues during the ordinary course of transit». Η κάλυψη διακόπτεται εάν διακοπεί η κανονική διαδρομή της διαμετακόμισης. Case SCA Freight Ltd v Gibson: φορτηγό που μετέφερε τα εμπορεύματα του ασφαλισμένου ανατράπηκε κατά τη διάρκεια μίας διαδρομής άσχετης με τη μεταφορά των ασφαλισμένων προϊόντων στον προορισμό τους, κρίθηκε ότι το συμβάν δεν έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια της συνήθους πορείας της διαμετακόμισης και ότι οι ασφαλιστές δεν ήταν υποχρεωμένοι να αποκαταστήσουν τη ζημία. ΝΟΜΟΛΟΓΙΑΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ: - Roma Furniture Company v Fireman’s Fund (1987), έπιπλα από Ιταλία, αποθηκεύτηκαν στο Port Newark για 22 ημέρες, παραλήφθηκαν από πρακτορείο μεταφορών & αποθηκεύτηκαν για άλλες 13 ημέρες προτού κλαπούν. Το δικαστήριο έκρινε ότι δεν υπήρχε κάλυψη, καθώς τα παραπάνω δεν αποτελούσαν προσωρινές στάσεις. (οι προσωρινές στάσεις καλύπτονται ασφαλιστικά). - Dealers Daily Products v Royal Insurance (1960), μηχάνημα των εναγόντων καθοδόν πάνω σε φορτηγό. Εντολή σε οδηγό φορτηγού να εκφορτώσει το μηχάνημα, να το αφήσει εκεί που ήταν & να φορτώσει φορτίο παγωτού για να το παραδώσει στον πελάτη. Το μηχάνημα κλάπηκε. Καμία κάλυψη - η στάση δεν είχε σχέση με τη μεταφορά και αποτέλεσε εγκατάλειψη της μεταφοράς.

- SCA v Gibson (1974) Ασφαλισμένοι μεταφορείς παραλαμβάνουν με φορτηγά βιβλία στη Ρώμη. Μετά τη φόρτωση, κάνουν άσχετο τούρ στο κέντρο της Ρώμης, κατά τη διάρκεια του οποίου ανέτρεψαν το φορτηγό και έβλαψαν τα βιβλία. Κρίση Δικαστηρίου: «η διαμετακόμιση είχε αρχίσει, αλλά τα εμπορεύματα δεν βρισκόντουσαν στη συνήθη πορεία διαμετακόμισης. Βρίσκονταν σε ταξίδι που δεν αποτελούσε προώθηση της μεταφοράς τους προς τον τελικό τους προορισμό. Όμως, η λογικά αναγκαία παράκαμψη για να ξεκουραστεί ο οδηγός θα αποτελεί προώθηση της ασφαλούς και ταχείας μεταφοράς των εμπορευμάτων στον τελικό προορισμό τους. Μία απόκλιση που δεν σχετίζεται καθόλου με τη συνήθη μέθοδο συνέχισης του ταξιδιού θέτει κατά την έννοια της ασφαλιστικής σύμβασης τα εμπορεύματα εκτός διαμετακόμισης». Άρα: κανονικές στάσεις & καθυστερήσεις εκτός του ελέγχου του ασφαλισμένου καλύπτονται. - Valle de Cordoba (2014) κρίση: κλοπή εμπορεύματος από πειρατές δεν καλύπτεται, αυτό που καλύπτεται δυνάμει της transit clause είναι η τυχαία ζημία κατά τη μεταφορά του φορτίου & δεν επεκτείνεται η κάλυψη σε ζημίες όπως αυτές που συνέβησαν εξαιτίας της δράσης των πειρατών.

- Safadi v Western Assurance (1933) βαμβάκι από Μάντσεστερ προς Δαμασκό. Καταστροφή εμπορευμάτων από φωτιά σε τελωνείο στη Βυρηττό όπου παρέμεναν πάνω από 30 ημέρες μετά την εκφόρτωση από το πλοίο. Ισχυρισμός ασφαλισμένων: η κάλυψη ήταν σε ισχύ ως αποτέλεσμα καθυστέρησης εκτός της σφαίρας του δικού τους ελέγχου εξαιτίας επανάστασης στη Συρία. Κρίση Δικαστηρίου: οι αναταραχές είχαν ατονήσει. Τα εμπορεύματα έμειναν στην αποθήκη στη Βυρηττό διότι οι παραλήπτες δεν ήθελαν να πληρώσουν και επιθυμούσαν να επωφεληθούν από την πίστωση που επεκτάθηκε χρονικά με την παραμονή τους στην αποθήκη. - Verna Trading Pty Ltd v New India Assurance Co Ltd (1991) το φορτίο παρέμεινε σε αποθήκευση σε περιοχή οχημάτων στη Μελβούρνη πάνω από ένα μήνα μετά την εκφόρτωση, λόγω εσκεμμένης απόφασης για την εμπορική διευκόλυνση του ασφαλισμένου. Η απαίτηση δεν καλύφθηκε με το σκεπτικό ότι αυτή η αποθήκευση δεν αποτελούσε μέρος της συνήθους πορείας της διαμετακόμισης. Ήταν αποκλειστικά η σκόπιμη απόφαση να αποθηκευτεί το φορτίο εκεί για λόγους διευκόλυνσης που έθεσε τα εμπορεύματα εκτός της συνήθους πορείας της διαμετακόμισης.

Ο καλύτερος διασταυρούμενος έλεγχος είναι η έννοια του «collateral purpose». - Αυτή η αρχή εισήχθη στην Fedsure General Insurance Ltd v Carefree Investments Pty Ltd (2001), κοντέινερ εισήχθη στο Ντουρμπάν & παρέμεινε σε λιμενική αποθήκη πριν εκτελωνιστεί και προωθηθεί στην αποθήκη του ασφαλισμένου στην πόλη. Ο λόγος; Εμπορική διευκόλυνση καθότι ο ασφαλισμένος δεν είχε να πληρώσει φόρους και δασμούς. Κρίση Δικαστηρίου: «…Μια καθυστέρηση ή μια διακοπή η οποία, αντικειμενικά, δεν αποτελεί μέρος του συνηθισμένου τρόπου διενέργειας της διαμετακόμισης και η οποία προκαλείται για κάποιο σκοπό εξασφάλισης, θα διαταράξει τη συνήθη πορεία της διαμετακόμισης. Κατά συνέπεια, η ζημία που θα προκύψει εντός της περιόδου αυτής της καθυστέρησης ή διακοπής δεν θα καλύπτεται από την ασφαλιστική σύμβαση. Ο λόγος δεν είναι ότι η ασφάλιση έχει τερματιστεί (αφού το ταξίδι δεν έχει ακόμη περατωθεί), αλλά απλώς ότι η ασφάλιση αφορά τη συνήθη πορεία της διαμετακόμισης και ό,τι βρίσκεται εκτός του πεδίου αυτής της συνήθους πορείας δεν μπορεί, λογικά, να εντάσσεται στην ασφαλιστική κάλυψη». Άρα: Όταν η απόφαση λαμβάνεται για να αποκτηθεί κάποιο εμπορικό πλεονέκτημα συνήθως δεν εμπίπτει στη συνήθη πορεία της διαμετακόμισης.

- Eurodale Manufacturing Ltd v Ecclesiastical Insurance Office plc (2003), κινητά τηλ. που κλάπηκαν είχαν παραδοθεί σε αποθήκη αργά την Παρασκευή για μεταγενέστερη μεταφορά τους μετά από αργία Δευτέρας. Κρίση: η αποθήκευση τους δεν χαρακτηρίζεται ότι έγινε για κάποιον collateral purpose αλλά ήταν μέρος της συνέχισης της διαμετακόμισης μεταξύ του προμηθευτή και των πελατών. Η καθυστέρηση είναι ένας δείκτης του collateral purpose: Αυτό διαπιστώνεται από τις παραπάνω υποθέσεις και ενισχύεται από τη ρήτρα 18 – αποφυγή καθυστέρησης: αποτελεί όρο της ασφάλισης ότι ο ασφαλισμένος θα ενεργεί με εύλογη ταχύτητα σε όλες τις περιστάσεις που βρίσκονται κάτω από τον έλεγχο του. - Helicopter Resources Pty Ltd v Sun Alliance Australia Ltd (1991). Κρίση: ο ασφαλιστής εκτιμώντας την τιμή στην οποία είναι διατεθειμένος να αποζημιώσει τον έμπορο, πρέπει να έχει υπόψη του τη φύση του ταξιδιού, τη συνήθη πορεία και τον τρόπο που θα γίνει… Ο ασφαλιστής αναλαμβάνει τον κίνδυνο με την υπόθεση ότι θα γίνει αυτό που είναι συνηθισμένο ή αναγκαίο…Όταν εφαρμόζονται μέθοδοι φόρτωσης – εκφόρτωσης ασυνήθιστοι για τον λιμένα ή το εμπόριο, ο κίνδυνος δεν καλύπτεται.

-Case Simon Israel & Co v Sedgwick: δηλωμένα εμπορεύματα στο ασφαλιστήριο για μεταφορά από Λίβερπουλ σε Μαδρίτη μέσω Σεβίλλης. Το πλοίο στο οποίο φορτώθηκαν εξαρχής δεν προοριζόταν για Σεβίλλη, οι φορτωτικές εκδόθηκαν για λιμάνι Καρθαγένης. Το πλοίο με προορισμό Καρθαγένη χάθηκε. Κοινές κρίσεις Δικαστηρίων 1ου & 2ου βαθμού: το ασφαλιστήριο είναι θαλάσσιο, η ουσία των κινδύνων που αναλήφθηκαν ήταν το θαλάσσιο ταξίδι και οι κίνδυνοι & οι περίοδοι της χερσαίας διαμετακόμισης ήταν συμπληρωματικοί και παρεπόμενοι του ασφαλισμένου ταξιδιού Συμπεράσματα: - η ασφαλισμένη διαμετακόμιση της transit clause δεν οριοθετείται αποκλειστικά από τα χερσαία της όρια Όταν το πλοίο ταξιδεύει για προορισμό άλλον από εκείνον που αναφέρεται στη σύμβαση, ο κίνδυνος δεν καλύπτεται, το ταξίδι τίθεται εκτός ασφαλιστηρίου. Το πλοίο πρέπει να πλεύσει από τον τόπο αναχώρησης στον προορισμό που καθορίζονται στο ασφαλιστήριο. - Στην κάλυψη «από αποθήκη σε αποθήκη» εφαρμόζεται το άρθρο 44 της ΜΙΑ: «Where the destination is specified in the policy, and the ship, instead of sailing for that destination, sails for any other destination, the risk does not attach». - George Kallis case (1985): the policy stipulated a voyage to be performed by a named ship, without any provision for substitution of another vessel to carry the insured cargo. Κρίση: η αρχή του άρθ. 44 και η συλλογιστική στην υπόθεση Simon Israel θεωρήθηκε ότι ισχύει και όταν το φορτίο μεταφέρθηκε σε διαφορετικό πλοίο.

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΜΕΤΑΚΟΜΙΣΗΣ (ρήτρες 8. 1. 1 – 8. 1 ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΜΕΤΑΚΟΜΙΣΗΣ (ρήτρες 8.1.1 – 8.1.4) 4 περιπτώσεις: η ασφαλισμένη διαμετακόμιση θα τερματιστεί αμέσως μόλις λάβει χώρα μία από αυτές, παρότι ο ασφαλισμένος μπορεί να σκόπευε να συνεχίσει τη διαμετακόμιση πέρα από αυτό το σημείο. Τα γεγονότα από τα οποία μπορεί να επέλθει η λήξη του κινδύνου είναι τα εξής: 1. Τροποποίηση της φράσης του 1982 «κατά την παράδοση στην τελική αποθήκη» το 2009 σε «On completion of unloading from the carrying vehicle or other conveyance … at the final warehouse or place of storage at the destination named in the contract». → διεύρυνση χρονικής διάρκειας διαμετακόμισης 2. On completion of unloading from the carrying vehicle or other conveyance at any other warehouse or place of storage . . . which the assured or their employees elect to use either for storage other than in the ordinary course of transit or for allocation or distribution. Παράδειγμα: η παράδοση σε μία τελωνειακή αποθήκη, όπου τα εμπορεύματα παραμένουν για κάποιο χρονικό διάστημα επειδή ο ασφαλισμένος δεν χρειάζεται επειγόντως τα εμπορεύματα και επιλέγει να αναβάλει την καταβολή των τελωνειακών δασμών.

3. When the assured or their employees elect to use any carrying vehicle or other conveyance or any container for storage other than in the ordinary course of transit. (νέα πρόβλεψη του 2009). Παρότι η ασφαλισμένη διαμετακόμιση στη ρήτρα 8.1.1 περατώνεται κανονικά μετά την ολοκλήρωση της εκφόρτωσης, εάν ο ασφαλισμένος αποφασίσει για δική του ευκολία να αφήσει τα εμπορεύματα σε φορτηγό ή σε container για αδικαιολόγητη χρονική περίοδο μετά την άφιξη του στην τελική αποθήκη, θα θεωρηθεί ότι έχει περατωθεί η ασφαλισμένη διαμετακόμιση και δεν θα υπάρχει καμία απαίτηση εάν τα εμπορεύματα, για παράδειγμα, καταστράφηκαν από πυρκαγιά μετά την άφιξη, αλλά ενώ βρίσκονται ακόμη στο όχημα εν αναμονή μεταγενέστερης εκφόρτωσης. Σκοπός της ρήτρας 8.1.3 να εξασφαλιστεί ότι η επέκταση της κάλυψης μέχρι την εκφόρτωση δεν θα χρησιμοποιηθεί από τους ασφαλισμένους ως μέθοδος παράτασης της κάλυψης αφήνοντας τα εμπορεύματα που φορτώθηκαν στα οχήματα σε συνθήκες που τα εκθέτουν σε αυξημένο κίνδυνο. 4. on the expiry of 60 days after completion of discharge overside of the subject-matter insured from the oversea vessel at the final port of discharge. 60 ημέρες: όριο & αυτόματη διακοπή της ισχύος της ασφάλισης → ακόμη κι αν η διά ξηράς διαμετακόμιση προς τον τελικό προορισμό δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί εντός 60 ημερών από την ολοκλήρωση της εκφόρτωσης από το πλοίο, η ασφάλιση θα λήξει, εκτός εάν ο ασφαλισμένος έχει τη δυνατότητα να διαπραγματευτεί ειδικούς όρους για τη συνέχιση της.

Σημείωση: το σημείο που τερματίζεται ο κίνδυνος διαμετακόμισης μπορεί να είναι διαφορετικό από το συμβατικό σημείο παράδοσης των εμπορευμάτων βάσει των συμβάσεων πώλησης ή μεταφοράς. Ρήτρα 8.2: If, after discharge overside from the oversea vessel at the final port of discharge, but prior to termination of this insurance, the subject-matter insured is to be forwarded to a destination other than that to which it is insured, this insurance, whilst remaining subject to termination as provided in Clauses 8.1.1 to 8.1.4, shall not extend beyond the time the subject- matter insured is first moved for the purpose of the commencement of transit to such other destination. Δηλαδή: περίπτωση λήξης της ασφάλισης, που μπορεί να προηγείται χρονικά σε σχέση με τα 4 χρονικά όρια που προβλέπονται στην ανωτέρω ρήτρα 8.1: όταν, μετά την εκφόρτωση από το πλοίο που τα μετέφερε στο τελικό λιμάνι εκφόρτωσης, τα ασφαλισμένα αντικείμενα πρόκειται να προωθηθούν σε τόπο προορισμού διαφορετικό από αυτόν για τον οποίο είναι ασφαλισμένα. Σκοπός ρήτρας: να αντιμετωπίσει την περίπτωση της μεταπώλησης των εμπορευμάτων από τον ασφαλισμένο προς ένα πελάτη του μετά την έναρξη της ασφαλισμένης διαμετακόμισης, όταν ο πελάτης, αφότου τα εμπορεύματα έχουν εκφορτωθεί από το πλοίο, απαιτεί να παραδοθούν σε ένα προορισμό διαφορετικό από αυτόν που έχει οριστεί στην ασφαλιστική σύμβαση.

Σε αυτήν την περίπτωση η ασφάλιση δεν επεκτείνεται πέρα από την έναρξη της μεταφοράς προς τον διαφορετικό αυτόν τόπο προορισμού. Από το σημείο αυτό ο πελάτης του ασφαλισμένου χρειάζεται να καταρτίσει δική του ασφάλιση. Ρήτρα 8.3 This insurance shall remain in force (subject to termination as provided for in Clauses 8.1.1 to 8.1.4 above and to the provisions of Clause 9 below) during delay beyond the control of the Assured, any deviation, forced discharge, reshipment or transhipment and during any variation of the adventure arising from the exercise of a liberty granted to carriers under the contract of carriage. Δηλαδή: Η ασφάλιση παραμένει σε ισχύ (εκτός αν λήξει σύμφωνα με όσα ορίζονται με τα άρθρα 8.1.1 – 8.1.4, 9) στη διάρκεια καθυστέρησης που βρίσκεται πέρα από τον έλεγχο του ασφαλισμένου, παρέκκλισης δρομολογίου, αναγκαστικής εκφόρτωσης, επαναφόρτωσης ή μεταφόρτωσης και στη διάρκεια κάθε τροποποίησης του ταξιδιού που προέρχεται από την ενάσκηση ελεύθερου δικαιώματος που έχει παραχωρηθεί στους μεταφορείς με βάση τη σύμβαση μεταφοράς. (η ασφάλιση παραμένει σε ισχύ χωρίς υποχρέωση του ασφαλισμένου να ειδοποιήσει τους ασφαλιστές) → προβλέπει περιπτώσεις όπου οι ασφαλιστές διατηρούν την ασφαλιστική κάλυψη, μολονότι αυτές οι περιπτώσεις αυξάνουν τους κινδύνους που αρχικά είχαν προβλεφθεί κατά τη σύναψη της ασφάλισης.

Παράδειγμα: η καταφυγή του πλοίου σε λιμάνι καταφυγής για την επισκευή τυχαίας ζημίας στο πλοίο, όταν αυτές οι επισκευές είναι απαραίτητες για την ασφαλή συνέχιση του ταξιδιού. Οπότε και θα μπορούσε να απαιτηθεί εκφόρτωση του φορτίου και αποθήκευση στη ξηρά προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι επισκευές στο πλοίο. Υπό αυτές τις συνθήκες και χάρη στη ρήτρα 8.3, η ασφάλιση θα παραμείνει σε ισχύ και θα συνεχίσει να καλύπτει όλους τους κινδύνους, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που βρίσκονται στην ξηρά. 2ο παράδειγμα: εμπορεύματα φορτώνονται στο όχημα με σκοπό αυτό να φύγει άμεσα, ωστόσο ένα τροχαίο ατύχημα στον αυτοκινητόδρομο, εμποδίζει την αποστολή του οχήματος. Το εν λόγω περιστατικό θα μπορούσε να θεωρηθεί πέραν της σφαίρας του ελέγχου του ασφαλισμένου, οπότε η κάλυψη του κινδύνου θα θεωρείται ότι έχει ξεκινήσει.

Ρήτρα 9. Λήξη της σύμβασης μεταφοράς σε τόπο διαφορετικό από τον αναγραφόμενο στο ασφαλιστήριο ή πριν την εκφόρτωση Ορίζει τις περιπτώσεις όπου οι ασφαλιστές θα απαιτήσουν έγκαιρη ειδοποίηση από τον ασφαλισμένο με αίτημα συνέχισης της κάλυψης, προκειμένου να διατηρηθεί η ασφάλιση και με την επιφύλαξη τυχόν πρόσθετου ασφαλίστρου που μπορεί να απαιτηθεί. Αυτές οι περιπτώσεις είναι να τερματιστεί η σύμβαση μεταφοράς σε λιμάνι ή τόπο διαφορετικό από τον προορισμό που αναγράφεται στο ασφαλιστήριο ή η μεταφορά να τερματιστεί με οποιοδήποτε τρόπο πριν από την παράδοση των ασφαλισμένων αντικειμένων εξαιτίας περιστάσεων που βρίσκονται πέρα από τον έλεγχο του ασφαλισμένου. Αυτή η ρήτρα αναφέρεται στην περίπτωση όπου το ταξίδι ματαιώνεται από τον μεταφορέα, τερματίζεται ή υφίσταται αδυναμία εκτέλεσης της ναύλωσης, όπως για παράδειγμα συνέβη όταν τα πλοία αποκλείστηκαν από τη Διώρυγα του Σουέζ εξαιτίας του κλεισίματος της. Η συνέχιση της ασφαλιστικής κάλυψης που παρέχεται από αυτή τη ρήτρα είναι αρκετά περιορισμένη. Προβλέπεται ότι θα λήγει είτε όταν τα εμπορεύματα πωλούνται και παραδίδονται στον λιμένα ή στον τόπο όπου έχει περατωθεί η διαμετακόμιση, είτε μετά την παρέλευση 60 ημερών από την άφιξη των ασφαλισμένων αντικειμένων σε αυτό το λιμάνι ή τον τόπο, εάν τα εμπορεύματα δεν πουληθούν νωρίτερα μέσα σε αυτήν την προθεσμία. Τέλος, προβλέπεται ότι η ασφάλιση θα παραμένει σε ισχύ αν τα ασφαλισμένα αντικείμενα προωθηθούν μέσα σε αυτήν την περίοδο των 60 ημερών στον τόπο προορισμού που αναγράφεται στο ασφαλιστήριο είτε σε άλλο τόπο προορισμού που συμφωνήθηκε στη συνέχεια σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 8 παραπάνω.

Ρήτρα 10. Μεταβολή του ταξιδιού μετά την έναρξη της ισχύος της ασφάλισης Η ρήτρα 10.1 εφαρμόζεται όταν το ταξίδι μεταβάλλεται από τον ασφαλισμένο, ενώ η ρήτρα 10.2 όταν το ταξίδι μεταβάλλεται, χωρίς τη γνώση του ασφαλισμένου, μετά την έναρξη της ασφαλισμένης διαμετακόμισης. Τι είναι η μεταβολή του ταξιδιού;;; Άρθρο 45 του Marine Insurance Act: - υφίσταται αλλαγή ταξιδιού όταν, μετά την έναρξη του κινδύνου, ο προορισμός του πλοίου αλλάζει οικειοθελώς σε σχέση με τον προορισμό που προβλέπεται στο ασφαλιστήριο - εάν το ασφαλιστήριο δεν προβλέπει διαφορετικά, σε περίπτωση μεταβολής του ταξιδιού, ο ασφαλιστής απαλλάσσεται από την ευθύνη από τη στιγμή της μεταβολής, δηλαδή από τη στιγμή που η μεταβολή εκδηλώνεται άσχετα από το αν το πλοίο μπορεί να μην έχει εγκαταλείψει την πορεία του ταξιδιού που προβλέφθηκε από το ασφαλιστήριο όταν έλαβε χώρα η επέλευση του κινδύνου. Αλλαγή ταξιδιού → αλλαγή κινδύνου σε σχέση με τον αρχικώς αναληφθέντα. Εάν η μεταβολή αποτελεί επιλογή του ασφαλισμένου, η ρήτρα 10.1 απαιτεί από αυτόν να ειδοποιήσει αμέσως τους ασφαλιστές του. Οι ασφαλιστές έχουν τότε δικαίωμα να επαναδιαπραγματευθούν το οικονομικό τίμημα και τους όρους ώστε να καλύψουν τον μεταβαλλόμενο κίνδυνο. Η συνεχιζόμενη κάλυψη μετά την αλλαγή του ταξιδιού δεν είναι αυτόματη και εάν προκύψει ζημία μετά την αλλαγή αλλά πριν συμφωνηθούν οι νέοι όροι, οι ασφαλιστές μπορούν να θεωρήσουν ότι η ζημία καλύφθηκε αλλά μόνο εάν η κάλυψη would have been available at reasonable market rates and terms. Είναι επομένως απαραίτητο ο ασφαλισμένος να ειδοποιήσει τους ασφαλιστές του για την αλλαγή του ταξιδιού το συντομότερο δυνατό, κατά προτίμηση πριν πραγματοποιηθεί η σκοπούμενη αλλαγή. 10.2 Where the subject-matter insured commences the transit contemplated by this insurance (in accordance with Clause 8.1), but, without the knowledge of the Assured or their employees the ship sails for another destination, this insurance will nevertheless be deemed to have attached at commencement of such transit.