Δρ. Χριστακόπουλος Γιάννης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ Μάθημα 10ον.
Advertisements

Νικολέτα Γιαννούτσου Πανεπιστήμιο Πατρών και ΕΚΠΑ Μάθηση « εν κινήσει » με ψηφιακές συσκευές σε χώρους πολιτισμού.
1ο Μαθητικό Θεολογικό Συνέδριο / Θεσσαλονίκη 28 Φεβρουαρίου 2015 «Η ζωή και το έργο του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου»
1 Ανακυκλώσιμοι Φυσικοί Πόροι Ανακυκλώσιμοι φυσικοί πόροι λέγονται οι εξαντλήσιμοι φυσικοί πόροι που διατηρούν τις βασικές φυσικές και χημικές τους ιδιότητες.
EΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Σειρά παραδόσεων Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Ιουλία Σπινθουράκη Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Ώρες.
Αξιολόγηση απόδοσης εργαζομένων Σπύρος Αβδημιώτης MBA PhD Μόνιμο μέλος ΕΠ Αλεξάνδρειου ΤΕΙ- Θ Ερευνητικός Συνεργάτης Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου.
ΓΕΝΙΚΉ ΨΥΧΟΛΟΓΊΑ – ΕΞΆΜΗΝΟ Α ’ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΊΑ - ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΊΑ Δήμητρα Παπαστεργίου MSc Λάρισα.
1 ΩΡΙΜΑΝΣΗ, ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΙ ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΚΡΕΑΤΟΣ ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΑΞΗΣ 3 ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ - ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ.
1 Διδακτικοί Στόχοι & Διδακτικός Σχεδιασμός Παλαιγεωργίου Γιώργος Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
H “μη κατευθυντική” ή ‘‘πελατοκεντρική” ψυχοθεραπεία Carl Ransom Rogers ( )
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Εισηγητής: Στυλιάδη Στέλλα ΜΒΑ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΚΕΡΔΟΣ Δρ. Α. Καταραχιά Επίκουρος Καθηγήτρια Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής ΤΕΙ Δ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΜΣ " ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ.
1 Κ ΕΦΑΛΑΙΟ 12 ο: Ποιος καρπώνεται το πλεόνασμα;.
Καρανάνας Γιώργος Θεωρία Χορδών. ● Το Καθιερωμένο Πρότυπο της Σωματιδιακής Φυσικής ● Υπερσυμμετρία ● Θεωρία Χορδών ● Επιπλέον Διαστάσεις Ενότητες.
Πανεπιστήμιο Κρήτης Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Σεμινάριο: (Β06Σ10) Νοημοσύνη και νοητική υστέρηση: Θεωρίες & μέσα αξιολόγησης Διδάσκουσα:
ADDICTION SEVERITY INDEX EUROASI (Δείκτης σοβαρότητας εθισμού)
ΤΟ ΠΕΔΙΟ & ΤΟ ΣΩΜΑΤΙΔΙΟ ΤΟΥ HIGGS. Τι είναι το σωματίδιο του «Θεού»; Ονομάζεται σωματίδιο του Θεού, επειδή είναι ένα μυστήριο υποατομικό σωματίδιο που.
1 ΔΙΑΛΕΞΗ 10η ΘΕΩΡΙΑ ΚΟΣΤΟΥΣ. 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ ΟΡΙΑΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΜΠΥΛΕΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΚΑΜΠΥΛΩΝ ΚΟΣΤΟΥΣ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΑ & ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ ΚΟΣΤΗ.
1 Κλαδικά Λογιστικά Σχέδια Ξενοδοχειακή Λογιστική Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΘΕΩΡΗΜΑ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Πολλαπλές μορφές νοημοσύνης H. Gardner, Intelligence Reframed: Multiple Intelligences for the 21st Century. New York: Basic, 2000.
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι Ενότητα 6: Σχολική Νοσηλευτική Αθηνά Καλοκαιρινού – Αναγνωστοπούλου Καθηγήτρια Τμήμα Νοσηλευτικής Τομέας Δημόσιας Υγείας Εργαστήριο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
Διαμεσολάβηση των συγκρούσεων - Διαιτησία
Ασπασία Θεοδωρακάκη ΠΕΣΥΠ Β εξάμηνο
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Εισαγωγή στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Δρ. Χριστακόπουλος Γιάννης
Διοικητικη πρακτικη 6ο μαθημα
Σωκράτης Τουμπεκτσής users.sch.gr/stoumpektsis
Μ. Γρηγοριάδου, Η. Βεργίνης, Α. Γόγουλου
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΑΝΔΡΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ
Ευάλωτες Κοινωνικά Ομάδες Κρατούμενοι
ΠΑΘΟΛΟΓΟΑΝΑΤΟΜΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΙΟΓΚΩΜΕΝΩΝ ΛΕΜΦΑΔΕΝΩΝ
ΠΑΘΟΛΟΓΟΑΝΑΤΟΜΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΙΟΓΚΩΜΕΝΩΝ ΛΕΜΦΑΔΕΝΩΝ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΛΥΚΕΙΟ ΜΑΛΕΣΙΝΑΣ ΤΜΗΜΑ: Β1
Albert Einstein Ζωή και έργο Μπαλάσκας Ευάγγελος.
Almere – Oλλανδία – αρχ. Christian de Portzamparc Πυκνότητα κατοικιών
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ η Συνάντηση Έγινε αναλυτική ενημέρωση των μαθητριών και μαθητών που συμμετέχουν στον Όμιλο για.
Με τι θα ασχοληθούμε στο Στατικό Ηλεκτρισμό;
Ενότητα 11: Ελαχιστοποίηση του κόστους
Oι Σλάβοι και οι σχέσεις τους με το Βυζάντιο
ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ, ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ ΣΗΜΕΙΑΚΩΝ ΜΕΤΑΛΛΑΞΕΩΝ β-ΘΑΛΑΣΣΑΙΜΙΑΣ ΣΤΟΝ ΠΛΗΘΥΣΜΟ ΤΗΣ ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ. Παπαχατζοπούλου.
مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولتها منبع: دکتر جمشید پژویان
Η επίδραση της Δημιουργικής Γραφής στην ενίσχυση της Συναισθηματικής και Κοινωνικής Αγωγής. Μελέτη περίπτωσης ατόμου σε απεξάρτηση από ναρκωτικές ουσίες.
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Θεωρητικό Μέρος
Ο ΣΤΟΧΟΣ ΓΙΑ ΣΗΜΕΡΑ Να κατανοήσετε βασικούς όρους που σχετίζονται με την έννοια της δημιουργικότητας.
Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
της Συναισθηματικής Νοημοσύνης σε έναν Αεροπορικό Οργανισμό
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
العنوان الحركة على خط مستقيم
الطاقة الحراريـة الفصل الخامس فيزيـــــــــاء 2 الصف الثاني ثانوي
الفصل الخامس: توازن المُنتج Producer Equilibrium
Φάσματα περιστροφής πολυατομικών μορίων
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ
Ατομική Συμβουλευτική για μαθητές Β/θμιας εκπαίδευσης
Γαριπίδης Ιορδάνης Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Ελεύθερος χρόνος, προσωπική ανάπτυξη και ευεξία
A simple production function # Inputs # Outputs
ΕΤΣΙ ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ!
Ο δάσκαλος ως εμψυχωτής και διευκολυντής
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ – ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
Микроэкономика: Өндірістік шығындар
Προσωπο-κεντρική θεωρία (person-centred)
ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΟΠΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΥΣΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ Βασικές αρχές και προεκτάσεις
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δρ. Χριστακόπουλος Γιάννης Μοναδικότητα του ατόμου- Η έννοια του εαυτού-Ο εαυτός μας ως εργαλείο δουλειάς- Το πλαίσιο αναφοράς μου- Προσωπική ανάπτυξη : έννοια και αναγκαιότητα Δρ. Χριστακόπουλος Γιάννης

Στόχοι ενότητας Να αναγνωριστεί η έννοια της αυτεπίγνωσης Να δοθούν παραδείγματα κατάκτησης αυτογνωσίας Να προσδιοριστεί η έννοια αποδοχή του εαυτού Να δικαιολογηθεί η συσχέτιση αυτογνωσίας και λήψης επαγγελματικής απόφασης Να συσχετιστεί η προσωπική ανάπτυξη του συμβούλου με τη ικανότητα ενεργητικής ακρόασης και ανάπτυξη δεξιοτήτων κλειδιά Λέξεις κλειδιά: aυτεπίγνωση, αυτογνωσία, αποδοχή του εαυτού, προσωπική ανάπτυξη

O τυφλός και ο μουγγός 1ο στάδιο Προτείνω να διαλέξετε κάποιον για ζευγάρι σας. Ο ένας θα κλείσει τα μάτια του με το μαντήλι και θα έχει το ρόλο του τυφλού Ο άλλος θα έχει το ρόλο του μουγγού, επομένως δεν θα μιλάει. Ο μουγγός θα οδηγήσει τον τυφλό σε ένα περίπατο. Μετά από 10’ θα ειδοποιήσω να αλλάξετε ρόλους.

O τυφλός και ο μουγγός 2ο στάδιο Αλλάξτε ρόλους και συνεχίστε

O τυφλός και ο μουγγός 3ο στάδιο Ας συζητήσουμε αυτό που ζήσαμε. Ποιο ζευγάρι θα ήθελε να ξεκινήσει;

Συζήτηση Πως ζήσατε τον κάθε ρόλο; Στο ρόλο του τυφλού είχατε εμπιστοσύνη στον οδηγό σας; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να έχετε εμπιστοσύνη ή αντίθετα τι σας δυσκόλεψε; Xρησιμοποιήσατε το λόγο; Zητήσατε κάτι από τον οδηγό σας; Στο ρόλο του μουγγού μπορέσατε να βρείτε κάποιο μη λεκτικό τρόπο επικοινωνίας με το ζευγάρι σας; Ακολουθήσατε το ρυθμό του τυφλού;

1ο Στάδιο Προτείνω να βρει ο καθένας μια θέση στο χώρο και να μείνει μόνος του. Στη συνέχεια να περιεργαστεί τον εαυτό του, δείτε τα διάφορα μέρη του σώματος σας, αγγίξτε τα

2ο Στάδιο Συνεχίζοντας να αγγίζετε τον εαυτό σας, κινηθείτε μέσα στο χώρο Πλησιάστε σιγά, σιγά ο ένας τον άλλο. Βρεθείτε πολύ κοντά, πλάι πλάι. Αγγίξτε τους άλλους γίνετε ένα σώμα και μείνετε για λίγο εκεί.

3ο στάδιο Χωριστείτε σιγά σιγά και καθίστε Θα ήθελε κάποιος να μιλήσει;

Αυτεπίγνωση Σύμφωνα με τον Μέγιερ (1993 στο Goleman, 1996) αυτοεπίγνωση σημαίνει «αντίληψη της διάθεσής μας και των σκέψεών μας σχετικά με αυτή τη διάθεση». Για παράδειγμα, τυπικές σκέψεις που υποδηλώνουν συναισθηματική αυτοεπίγνωση περιέχουν τα «Δε θα έπρεπε να νιώθω έτσι», «Σκέφτομαι ευχάριστα πράγματα για να μου φτιάξει η διάθεση», ενώ μία πιο περιορισμένη αυτοεπίγνωση εκφράζεται από τη φευγαλέα σκέψη «Μην το σκέφτεσαι», ως αντίδραση σε ένα πολύ δυσάρεστο γεγονός.

Κατάκτηση της αυτογνωσίας Οι άνθρωποι που κατακτούν αυτογνωσία σε ικανοποιητικό βαθμό, αντιμετωπίζουν τα συναισθήματά τους με τρόπο που μπορεί να ενισχύσει άλλα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους: είναι αυτόνομοι και σίγουροι για τα όριά τους, έχουν καλή ψυχική υγεία και τείνουν να υιοθετούν μία θετική στάση απέναντι στη ζωή. Όταν βρίσκονται σε κακή διάθεση, δεν την αναμασούν ούτε κατακυριεύονται από αυτήν και ως εκ τούτου, είναι σε θέση να απαλλαγούν από αυτή γρηγορότερα (Goleman, 1996). Αναπτύσσεται έτσι στο άτομο η ικανότητα να αποδέχεται κατ’ αρχάς την ύπαρξη μιας ευρείας γκάμας συναισθημάτων, όπως χαρά, ευτυχία, θυμός, φόβος, έκπληξη, αηδία, απογοήτευση, ενθουσιασμός, μίσος και πολλά άλλα. Επιπλέον, μαθαίνει να βιώνει και να εκφράζει τα συναισθήματα αυτά, χωρίς να αποκλείει όσα έχουν μια πιο αρνητική χροιά ή είναι πιο δυσάρεστα. Τέλος, καταφέρνει να τα επεξεργάζεται και να τα διαχειρίζεται, να αναπτύσσεται μέσα από αυτά.

Αποδοχή του εαυτού Αναπτύσσεται έτσι στο άτομο η ικανότητα να αποδέχεται κατ’ αρχάς την ύπαρξη μιας ευρείας γκάμας συναισθημάτων, όπως χαρά, ευτυχία, θυμός, φόβος, έκπληξη, αηδία, απογοήτευση, ενθουσιασμός, μίσος και πολλά άλλα. Επιπλέον, μαθαίνει να βιώνει και να εκφράζει τα συναισθήματα αυτά, χωρίς να αποκλείει όσα έχουν μια πιο αρνητική χροιά ή είναι πιο δυσάρεστα. Τέλος, καταφέρνει να τα επεξεργάζεται και να τα διαχειρίζεται, να αναπτύσσεται μέσα από αυτά.

Nεα αντίληψη για τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό (Φλουρής, 2003) Η έλλειψη σαφήνειας στην αυτοαντίληψη συνεπάγεται και έλλειψη ακρίβειας στην αντίληψη του περιβάλλοντος Όσο σαφέστερη είναι η αυτογνωσία και όσο μεγαλύτερη είναι η αυτοπεποίθηση του ατόμου, τόσο ευκολότερη είναι η λήψη των αποφάσεων και πιο επιτυχημένη η επαγγελματική επιλογή

Ικανότητα για καλή (ενεργητική) ακρόαση Ίσως η πιο βασική δεξιότητα είναι η ικανότητα του συμβούλου να είναι καλός ακροατής. Αυτό προϋποθέτει ένα καλό επίπεδο αυτογνωσίας από το σύμβουλο και επαγρύπνηση για τα λεκτικά και μη λεκτικά μηνύματα του πελάτη, στα οποία πρέπει και να ανταποκρίνεται σ΄αυτά. Διαφορετικά , η ακρόαση, στη συμβoυλευτική διαδικασία δε θα διαφέρει από αυτήν που συμβαίνει σε μια καθημερινή κοινωνική συζήτηση, κατά την οποία και οι δύο συνομιλητές προσπαθούν, συνήθως, να ικανοποιήσουν κάποιες ψυχολογικές ανάγκες του εγώ τους.

Το πλαίσιο αναφοράς Το πλαίσιο αναφοράς (οικογένεια, θρησκεία, ιδεολογία, κοσμοθεωρία, πολιτισμικό περιβάλλον) κατευθύνει και καθοδηγεί σκέψεις και πράξεις.

Η πελατοκεντρική θεραπεία Ο ανθρωπιστής ψυχολόγος Rogers επινόησε και άρχισε να εφαρμόζει στην κλινική πράξη την πελατοκεντρική θεραπεία Η πελατοκεντρική θεραπεία δεν έχει συγκεκριμένες τεχνικές, αλλά υιοθετεί ορισμένους κανόνες και στάσεις του σύμβουλου προς το συμβουλευόμενο που πρέπει να τηρούνται Οι κυριότεροι από αυτούς είναι: α) Η απεριόριστη και ακλόνητη αποδοχή του ασθενούς, β) η συμπαθητική και ειλικρινής κατανόηση των συναισθημάτων του, γ)η ενσυναίσθηση και συναντίληψη του ενδότερου πλαισίου αναφοράς του και δ) η μη διευθυντική στοργή και ο γνήσιος σεβασμός προς τις αυτοπραγματιστικές ανάγκες και προσπάθειες του.

Δεξιότητες και προσόντα του αποτελεσματικού συμβούλου (Mc Leod, 2003) Διαπροσωπικές δεξιότητες (οι ικανοί σύμβουλοι είναι καλοί ακροατές) Προσωπικές πεποιθήσεις ( αποδέχονται τους άλλους) Αντιληπτική ικανότητα ( ικανότητα να κατανοούν και να αξιολογούν τα προβλήματα του πελάτη τους) Προσωπική σταθερότητα ( απουσία παράλογων πεποιθήσεων που είναι καταστροφικές σε συμβουλευτικές σχέσεις) Κατάκτηση τεχνικής ( γνώση του πότε και πως θα εφαρμόσουν συγκεκριμένες παρεμβάσεις) Ικανότητα κατανόησης και εργασίας μέσα σε κοινωνικά συστήματα (ευαισθησία στο κοινωνικό περιβάλλον του πελάτη) Ανοικτοί στη μάθηση και στην έρευνα ( δείχνουν ενδιαφέρον για το παρελθόν και τα προβλήματα του πελάτη)