Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
ΔΙΑΛΕΞΗ 12η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

2 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΑΓΟΡΩΝ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΑΓΟΡΩΝ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΣΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΑΓΟΡΕΣ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

3 ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
Κατηγορία αγοράς που βρίσκεται ανάμεσα στις ακραίες περιπτώσεις του τέλειου ανταγωνισμού και του μονοπωλίου Πολλοί Πωλητές:Υπάρχουν πολλοί πωλητές οι οποίοι ανταγωνίζονται για την ίδια ομάδα πελατών Διαφοροποίηση προϊόντος: Κάθε επιχείρηση παράγει ένα προϊόν που είναι λιγότερο ή περισσότερο διαφορετικό από τα προϊόντα των άλλων επιχειρήσεων, έτσι αντί κάθε επιχείρηση να δέχεται ως δεδομένη την τιμή, αντιμετωπίζει μια κατερχόμενη καμπύλη ζήτησης Ελευθερία εισόδου στην αγορά: Ο αριθμός των επιχειρήσεων μεταβάλλεται μέχρις ότου να μηδενιστεί το οικονομικό κέρδος

4 ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΤΗ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟ
Επειδή το προϊόν της είναι διαφοροποιημένο από εκείνο που προσφέρουν οι άλλες επιχειρήσεις στην αγορά αντιμετωπίζει μία κατερχόμενη καμπύλη ζήτησης Η μονοπωλιακά ανταγωνιστική επιχείρηση στη βραχυχρόνια περίοδο ακολουθεί τον κανόνα του μονοπωλητή για τη μεγιστοποίηση του κέρδους της Συγκεκριμένα επιλέγει την ποσότητα στην οποία το οριακό έσοδο ισούται με το οριακό κόστος και κατόπιν χρησιμοποιεί την καμπύλη ζήτησης του προϊόντος της για να βρει την τιμή εκείνη που αντιστοιχεί στην ποσότητα αυτή

5 ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΣΤΗ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟ
Αν οι επιχειρήσεις πραγματοποιούν κέρδη υπάρχει κίνητρο να εισέλθουν νέες επιχειρήσεις στην αγορά με αποτέλεσμα να αυξηθεί ο αριθμός των προϊόντων από τα οποία μπορούν να διαλέξουν οι καταναλωτές και άρα οι καμπύλες ζήτησης των επιχειρήσεων του κλάδου θα μετατοπισθούν προς τα αριστερά. Εξαιτίας των μετατοπίσεων αυτών της καμπύλης ζήτησης των επιχειρήσεων του κλάδου, μια μονοπωλιακά ανταγωνιστική επιχείρηση θα βρεθεί, τελικά, στη θέση μακροχρόνιας ισορροπίας, όπου η τιμή θα είναι ίση με το μέσο συνολικό κόστος και η επιχείρηση θα πραγματοποιεί μηδενικά κέρδη

6 ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΣΤΗ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟ
Τιμή Τιμή MC ATC P=ATC P=ATC Οριακό Κόστος Οριακό Κόστος D MR Ποσότητα που μεγιστοποιεί τα κέρδη Ποσότητα

7 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
Στη μονοπωλιακά ανταγωνιστική αγορά, όπως και στη μονοπωλιακή αγορά, η τιμή είναι μεγαλύτερη από το οριακό κόστος Στη μονοπωλιακά ανταγωνιστική αγορά, όπως και στην ανταγωνιστική αγορά, η τιμή είναι ίση με το μέσο συνολικό κόστος (Η ελεύθερη είσοδος και έξοδος επιχειρήσεων έχει ως αποτέλεσμα το οικονομικό κέρδος να μηδενίζεται)

8 ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΕΝΑΝΤΙ ΤΕΛΕΙΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
Μονοπωλιακός Ανταγωνισμός Τέλειος Ανταγωνισμός Τιμή Τιμή MC MC ATC ATC P=ATC P=ATC P=MR=D Οριακό Κόστος Οριακό Κόστος D MR Παραγόμενη Ποσότητα Αποτελεσματική Κλίμακα Παραγόμενη Ποσότητα=Αποτελεσματική Κλίμακα Ποσότητα Ποσότητα

9 ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΕΝΑΝΤΙ ΤΕΛΕΙΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
Μια μονοπωλιακά ανταγωνιστική επιχείρηση, αντίθετα απ’ ό,τι συμβαίνει με μια τέλεια ανταγωνιστική επιχείρηση, μπορεί να αυξήσει την ποσότητα που παράγει και να μειώσει το μέσο συνολικό κόστος παραγωγής (Υπερβάλλουσα παραγωγική ικανότητα) Μια μονοπωλιακά ανταγωνιστική επιχείρηση ορίζει τιμή για το προϊόν της υψηλότερη από το οριακό κόστος επειδή η επιχείρηση έχει πάντοτε κάποια δύναμη αγοράς

10 ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η μονοπωλιακά ανταγωνιστική αγορά χαρακτηρίζεται από τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: πολλές επιχειρήσεις, διαφοροποιημένα προϊόντα και ελευθερία εισόδου και εξόδου. Η ισορροπία σε μια μονοπωλιακά ανταγωνιστική αγορά διαφέρει από αυτή του τέλειου ανταγωνισμού σε δύο σημεία που συνδέονται μεταξύ τους. Πρώτον, κάθε επιχείρηση έχει υπερβάλλουσα παραγωγική ικανότητα, δηλ. λειτουργεί στο κατερχόμενο τμήμα της καμπύλης μέσου κόστους. Δεύτερον, κάθε επιχείρηση ορίζει τιμή για το προϊόν της πάνω από το οριακό κόστος.


Κατέβασμα ppt "ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google