Διαχείριση Έργων Πληροφορικής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Advertisements

Διαχείριση Έργων Πληροφορικής Εισαγωγή Μαρία Καρύδα, Λέκτορας B13, Κτήριο Λυμπέρη Ώρες Γραφείου: Δευτέρα 12-2, Τετάρτη 12-2
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Προγραμματισμός Επιχειρησιακών Πόρων - Enterprise Resource Planning Ενότητα 4: Οικονομική Διαχείριση Καθηγητής.
Τα συστήματα ERP ως εργαλεία στην άσκηση του εσωτερικού έλεγχου Τα συστήματα ERP ως εργαλεία στην άσκηση του εσωτερικού έλεγχου Ομιλητής Νίκος Πασχαλακης.
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής Έργα Πληροφορικής και Διαχείριση Έργων.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ Α΄ & Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Με βάση τον Νόμο 4186 ( ΦΕΚ 193/ ), το ΠΔ 68/2014 ( ΦΕΚ 110/ ), τη Νομοθετική Ρύθμιση της και τη.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Βασικές έννοιες της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ ΙΙΙ
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
Δρ. Πέτρος Τομάρας Καθηγητής Μάρκετινγκ ΤΕΙ Αθήνας
ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
Η αστική ευθύνη κατά την ενάσκηση του νοσηλευτικού επαγγέλματος
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
ΓΕΝΙΚΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ ΣΤΡΑΤΟΥ
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
Το νερό στην λογοτεχνία
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) & Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Τρύφων Μαυροπαλιάς.
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
Μαθηση για ολα τα παιδια
06/06/11.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
06/06/11.
Εσθονία Project
Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ Θ.Μ. Διδακτική όρος που καθιερώνεται από τον Κομένιο στα 1657 (Μεγάλη Διδακτική). Είναι ο επιστημονικός τομέας της Παιδαγωγικής που έχει.
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ERP
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαχείριση Έργων Πληροφορικής ‘Εργο και οργανωμένη διαχείριση έργου

Περιεχόμενο μαθήματος Τι είναι ένα έργο και γιατί χρειάζεται οργανωμένη διαχείριση Το Τμήμα Πληροφορικής και η διαχείριση έργων Διαχείριση χρόνου και μέθοδοι χρονοπρογραμματισμού Αντιμετώπιση της αβεβαιότητας Διαχείριση κόστους των έργων Διαχείριση Ανθρωπίνων Πόρων (χαρακτηριστικά ομάδας, ρόλοι μελών, τύποι ηγεσίας) Παράγοντες επιτυχίας-αποτυχίας των έργων Διαχείριση κινδύνου Διαχείριση ποιότητας Διαδικασίες ανάπτυξης και επιλογής αναδόχου

Τι είναι έργο;

Τι είναι έργο; «Κάθε μη επαναλαμβανόμενη δραστηριότητα» «Η συνολική διαδικασία που απαιτείται για την παραγωγή ενός νέου προϊόντος, συστήματος ή άλλων συγκεκριμένων αποτελεσμάτων» «Μια στενά καθορισμένη δραστηριότητα που έχει σχεδιασθεί για πεπερασμένη διάρκεια για την επίτευξη ενός συγκεκριμένου στόχου»

Τι είναι έργο; Έμφαση στη διεξαγωγή μη επαναλαμβανόμενων δραστηριοτήτων για την επίτευξη ενός συνόλου ενιαίων στόχων. Η διαχείριση έργου αφορά την εφάπαξ προσπάθεια για την επίτευξη ενός στόχου.

Χαρακτηριστικά έργων Υπάρχει σημείο έναρξης και σημείο λήξης (συνήθως) Ένα έργο συχνά περιλαμβάνει διαδικασίες με μικρό όγκο και μεγάλη ποικιλία όπου επικρατεί η έννοια της μοναδικότητας

Γιατί χρειαζόμαστε την οργανωμένη διαχείριση έργου; Παράδειγμα: Η κούνια Τι υποσχέθηκε το τμήμα Μάρκετινγκ 7

Γιατί χρειαζόμαστε την οργανωμένη διαχείριση έργου; Τι ενέκρινε η Διοίκηση 8

Γιατί χρειαζόμαστε την οργανωμένη διαχείριση έργου; Τι σχεδίασαν οι μηχανικοί 9

Γιατί χρειαζόμαστε την οργανωμένη διαχείριση έργου; Τι κατασκευάστηκε 10

Γιατί χρειαζόμαστε την οργανωμένη διαχείριση έργου; Τι εγκαταστάθηκε στον πελάτη 11

Γιατί χρειαζόμαστε την οργανωμένη διαχείριση έργου; Αυτό που ήθελε ο πελάτης 12

Κύκλος ζωής ενός έργου Ξεκίνημα και ορισμός του έργου Σχεδιασμός Υλοποίηση – παράδοση – εγκατάσταση Τερματισμός - αποτίμηση – απόσυρση 13

1. Ξεκίνημα του έργου Σύλληψη της ιδέας Τεκμηρίωση (περιγραφή) του έργου, σχετικών έργων και αναγνώριση του πελάτη Αξιολόγηση κόστους-οφέλους Τελική απόφαση 14

2. Σχεδιασμός του έργου Εξασφάλιση της απαιτούμενης υποδομής Σχεδιασμός του πλάνου του έργου (project plan) Αναγνωρίζονται οι δραστηριότητες, τα γεγονότα και οι σχέσεις μεταξύ τους Εκτίμηση της διάρκειας των δραστηριοτήτων και των απαιτούμενων πόρων Σχεδιάζουμε το δίκτυο του έργου και γίνεται εκτίμηση της διάρκειάς του 15

3. Υλοποίηση έργου Εκτέλεση των δραστηριοτήτων Έλεγχος της διάρκειας, του κόστους και της ποιότητας του έργου Επικοινωνία με εξωτερικούς παράγοντες (πελάτες, δημόσιους φορείς κλπ.) Αλλαγές και τεκμηρίωση των αλλαγών στον αρχικό σχεδιασμό 16

4.Τερματισμός του έργου Εγκατάσταση – παράδοση του έργου Αξιολόγηση έργου Ανατροφοδότηση πληροφοριών 17

Κύκλος ζωής έργου και προβλήματα Καθώς οι δραστηριότητες είναι σε αλληλουχία, όταν εμπλέκονται διαφορετικές ομάδες υπάρχει ο κίνδυνος να ερμηνεύονται διαφορετικά οι απαιτήσεις των πελατών σε κάθε φάση. Επίσης, όταν οι αναθεωρήσεις γίνονται αραιά, οι αλλαγές μπορεί να επιφέρουν καθυστερήσεις. 18

Μεταβολές φόρτου και κόστους Μεταβολή του επιπέδου δραστηριότητας με το χρόνο Μεταβολή συνολικού κόστους (δαπάνης) με το χρόνο 19

Η καινοτομία στο προϊόν και τη διαδικασία παραγωγής 20

Πολυπλοκότητα έργου Η συνολική πολυπλοκότητα ενός έργου καθορίζεται από: Την οργανωτική πολυπλοκότητα, δηλ. το πλήθος των ατόμων, τμημάτων, εταιρειών, χωρών, γλωσσών, πολιτισμών, χρονικών ζωνών κλπ. Την πολυπλοκότητα των πόρων, που καθορίζεται από τον προϋπολογισμό του έργου, και Την τεχνολογική πολυπλοκότητα. 21

Κριτήρια Επιτυχίας Έργου Εντός χρονοδιαγράμματος Εντός προϋπολογισμού Εντός προδιαγραφών Υλοποίηση αναμενόμενων οφελών 22

Παράγοντες που επηρεάζουν την επιτυχία/αποτυχία των έργων Πολυπλοκότητα Μέγεθος οργανωσιακής αλλαγής ως αποτέλεσμα της υλοποίησης του έργου Διάρκεια του έργου Μέγεθος του έργου 23

Πηγές αβεβαιότητας Χρονοπρογραμματισμός Κόστος Τεχνολογία Οργανωσιακοί λόγοι Πολιτικοί λόγοι 24

Επομένως, η διαχείριση έργου είναι αναγκαία γιατί: Έχουν αυξηθεί οι ανάγκες για καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες. Οι επιχειρήσεις, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες γίνονται περισσότερο πολύπλοκα. Υπάρχει η τάση το προϊόν να παραδίδεται «με το κλειδί στο χέρι», δηλαδή ο τελικός χρήστης (πελάτης) να παραλαμβάνει το πλήρες σύστημα. Ο ρυθμός που συμβαίνουν οι τεχνολογικές αλλαγές αυξάνει. Ο χρόνος αποτελεί πηγή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. 25

Συμψηφισμοί στη διαχείριση έργων Η διαχείριση έργων προσπαθεί να ιεραρχήσει (συμψηφίσει) τους στόχους ενός έργου σε σχέση με την ποιότητα του τελικού αποτελέσματος, τη διάρκεια του έργου και το συνολικό κόστος του. 26

Έργα Πληροφορικής Πληροφοριακό σύστημα (πχ TAXIS) Εφαρμογή [πχ Enterprise Resource Planning ERP σύστημα] Υποδομές (πχ ασύρματο δίκτυο) ... 27

Έργα Πληροφορικής Αποτυγχάνουν σε πολύ υψηλά ποσοστά (έως και πάνω από 60%) Τα περισσότερα (>80%) των έργων δεν ολοκληρώνονται εγκαίρως και εντός προϋπολογισμού Πολλά εγκαταλείπονται μετά την ολοκλήρωση, ή δε χρησιμοποιούνται πλήρως, ή χρησιμοποιούνται με διαφορετικό τρόπο ή δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα οφέλη. 28

Ποσοστά επιτυχίας έργων Πληροφορικής Έρευνα του Oxford University σχετικά με την επιτυχία των έργων πληροφορικής (Saur & Cuthbertson, 2003) Successful: 16% Challenged: 74% Abandoned: 10% British Computer Society: Επενδύσεις σε έργα πληροφορικής άνω των 22.6 δις λίρες, εκ των οποίων 12,4 δις σε έργα ανάπτυξης λογισμικού (Jaques, 2004) Επιτυχημένα: 16% Αποτυχημένα έργα αξίας δεκάδων δις στην Ε.Ε. National Institute of Standards and Technology (NIST) Απώλειες 60 δις $ ετησίως λόγω προβλημάτων στην ανάπτυξη λογισμικού 80% του κόστους ανάπτυξης αφορά τον εντοπισμό και τη διόρθωση λαθών 29

Ποσοστά επιτυχίας έργων Πληροφορικής* 62% δεν ολοκληρώθηκαν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα 49% υπερέβησαν τον προϋπολογισμό τους 47% είχαν υψηλότερο κόστος συντήρησης από ότι είχε προβλεφθεί 41% δεν οδήγησαν στα αναμενόμενα οφέλη (οικονομικά - επιχειρηματικά) 33% δεν απέδωσαν όπως αναμενόταν 30

Γιατί; Πολυπλοκότητα και εξάρτηση από την τεχνολογία Ασαφείς στόχοι ή στόχοι που μεταβάλλονται στην πορεία Μέγεθος απαιτούμενης αλλαγής Κριτήρια αξιολόγησης Αναποτελεσματική διαχείριση έργου Έλλειψη υποστήριξης από τη διοίκηση Κίνδυνοι εξωτερικής ανάθεσης (outsourcing) 31

Τι σημαίνει επιτυχία/αποτυχία ενός έργου πληροφορικής; Τι πιστεύει ο τελικός χρήστης Ένα έργο μπορεί να είναι επιτυχημένο από μια άποψη (πχ τεχνικά, τήρηση προδιαγραφών) και αποτυχημένο από μια άλλη (πχ ικανοποίηση χρηστών) Ένα έργο μπορεί να κριθεί ως επιτυχημένο ακόμα και εάν είναι εκτός προϋπολογισμού και χρονοδιαγράμματος 32

Πώς αντιμετωπίζουμε τους κινδύνους αποτυχίας των έργων πληροφορικής; Με κατάλληλη οργανωμένη διαχείριση έργων πληροφορικής! 33