Κοινωνικά Δίκτυα ΚΕΦΑΛΑΙΟ 15.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά «Ο Άγιος Παύλος» Τμήμα Γ1 Γυμνασίου Με τι θα ασχοληθούμε σήμερα…
Advertisements

«Ο ρόλος των κοινωνικών δικτύων και του Web 2
Ομάδα Ζ Σπυρόπουλος Χρήστος Νούτσος Βάιος Κολτσίδας Θάνος Ιωαννίδης Νίκος Σκούρτης Τάσος Λαζαρίδης Λάζαρος Πεχλιβανίδου Κατερίνα Μαρμαροκόπος Γιώργος Σταγκοπούλου.
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και Μάρκετινγκ Όνομα : Χατζηπαυλίδης Ανέστης
ΤΖΕΝΗ ΠΑΓΓΕ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΠΤΝ 100 εργαλεία διαδικτυακά ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ.
Δρ. Μιχάλης Παρασκευάς Δ/ντης Διεύθυνσης Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Δικτυακών Τεχνολογιών, ΙΤΥΕ-ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ «Υπηρεσίες ηλεκτρονικής μάθησης και κοινωνικής.
Η πλατφόρμα Moodle στο Βαρβάκειο: δημιουργία, συντήρηση και διδακτική αξιοποίηση Διονύσης Λαμπρινίδης Μαθηματικός.
Β’ Δημοτικό Ιδαλίου Γρούτα Ελένα Χαριδήμου Μελίνα.
Επιδράσεις Ομάδων & Ομάδες Αναφοράς (Adapted from: Hawkins & Mothersbaugh, 2013, Μπαλτας & Παπασταθοπούλου, 2003, Σιωμκος, 2011)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Πληροφορική και Εκπαίδευση - Νέες Τεχνολογίες Δια βίου εκπαίδευση Διδάσκουσα: Καθηγήτρια.
Ηλεκτρονική Αδελφοποίηση και Κοινωνική Δικτύωση Επιμέλεια Υλικού: ΕΥΥ e twinning Πρεσβευτής Κεντρικής Ελλάδας: Ιουλία Γκίκα.
Εισαγωγή E ργαλεία Web 2.0. Web 1.0 ( ) Web 2.0 ( ) “ διάβασμα ” δραστηριότητα “ γράψιμο και συνεισφορά ” “ σελίδα ” Βασική μονάδα περιεχομένου.
Δημιουργία παρουσίασης: Αθανασία Παπαχρήστου. Πλεονεκτήματα χρήσης του διαδικτύου Πληθώρα πληροφοριών Πληθώρα πληροφοριών Εύκολη πρόσβαση Εύκολη πρόσβαση.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΜΕΡΟΥΣ Οι νέες διαστάσεις του διαδικτύου web 2.0 Μαρία Β. Χατζή Δασκάλα, Δρ. Διδακτικής των Φ.Ε. Επιμορφούμενη ΠΑΚΕ.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ (BLOG) ΣΤΟ BLOGGER Τα διαδοχικά βήματα.
Πώς μπορεί ένας νέος Δερματολόγος να είναι Αποτελεσματικός και Ανταγωνιστικός, με το λιγότερο δυνατό κόστος? Νικόλαος Γ. Αποστολάκης.
O ρισμός Εφαρμογές E ργαλεία Web 2.0. Web 1.0 ( ) Web 2.0 ( ) “ διάβασμα ” δραστηριότητα “ γράψιμο και συνεισφορά ” “ σελίδα ” Βασική μονάδα.
«Σχολικός εκφοβισμός και κυβερνο-εκφοβισμός»
Κεφάλαιο 15 Κοινωνικά Δίκτυα.
ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΖΟΥΝ ΣΤΟ FACEBOOK
Ερευνητική εργασία Διαδίκτυο και Επικοινωνία
ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Κεφαλαιο 15 Κοινωνικά Δίκτυα.
Πληροφοριακά συστήματα διοίκησης
WEB 2.
Προτάσεις για τη δημιουργία προϊόντων προώθησης εκπαιδευτικών ιστολογίων στα πλαίσια της μαθησιακής κοινότητας ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής Κατεύθυνση Παιδαγωγική.
Blogs, E-PORTFOLIO, WIKIS
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
Ο ανοιχτός κόσμος της Εκπαίδευσης
Η σκοτεινή πλευρά του Διαδικτύου Εθισμός
Web 2.0 Χαρακτηριστικά-Εργαλεία
Οι μαθητές μου κι εγώ γυρίζουμε ταινία
«Ο εθισμός των νέων στο διαδίκτυο»
Ορισμός, μέσα και χαρακτηριστικά φαινομένου
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Κοινωνικά Δίκτυα Κεφάλαιο 15.
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Διαδικτυακός εκφοβισμός (Cyber-bullying)
Μεςα κοινωνικης δικτυωςης
7Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Π.Ε. ΑΧΑΙΑΣ 10o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΟΥ
Κοινωνικά Δίκτυα στο Internet
Ερευνητική εργασία ταξίδι στο Διαδίκτυο 20/7/
Από τον Web 1.0 στον Web X
Ιστοσελίδες νέας γενιάς και εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης στην εκπαίδευση Ρέθυμνο, 1η Νοεμβρίου
Προφίλ Facebook.
ΜΙΝΩΙΚΗ ΤΕΧΝΗ.
Το Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β1
Ασφαλής Χρήση του Διαδικτύου: Πως και Γιατί!
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ???
ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Επικοινωνούμε; Από τα σήματα καπνού… στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Διδακτικη της ιστοριας με ΤΠΕ 4ο μαθημα
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «Ταξιδεύοντας με ασφάλεια στο Διαδίκτυο»
(ΠΔ71) ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ 2018
Ο ρόλος της κοινωνικής δικτύωσης (social media) στην ευαισθητοποίηση των εφήβων και στη διάχυση πληροφοριών για την πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού.
Σωστή Χρήση & Κατάχρηση του Internet
ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ Οι μαθητές του ΣΤ2.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ BLOG Στις διαφάνειες περιγράφονται τα διαδοχικά βήματα για τη δημιουργία blog στον blogger, τη μια από τις δωρεάν υπηρεσίες σχετικού λογισμικού,
ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
Ομήρου Ιλιάδα Ζ
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
ΟΝΟΜΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗ | ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Ομήρου Ιλιάδα Ζ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεσα Κοινωνικησ Δικτυωσησ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κοινωνικά Δίκτυα ΚΕΦΑΛΑΙΟ 15

Ορισμοί Στην καθημερινότητα: Μία ομάδα ατόμων που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και το σύνολο των σχέσεων που αναπτύσσονται μέσα στην ομάδα Στο Διαδίκτυο: Ηλεκτρονική πλατφόρμα που παρέχει στα μέλη της δυνατότητες διασύνδεσης και αλληλεπίδρασης

Λειτουργία Οι χρήστες με την εγγραφή δημιουργούν εικονικά προφίλ Αναπτύσσουν ένα δίκτυο επαφών με άλλους χρήστες, με τους οποίους επικοινωνούν μέσω της πλατφόρμας Οι χρήστες της πλατφόρμας είναι συνήθως άτομα με κοινά ενδιαφέροντα ή δραστηριότητες

Προφίλ - περιεχόμενα Προσωπικά στοιχεία Κλίσεις και ενδιαφέροντα Επαγγελματικά στοιχεία Κάθε χρήστης συμπληρώνει τα στοιχεία του προφίλ (όσα θέλει), και επιλέγει αν θα τα κοινοποιεί σε τρίτους.

Δικτύωση Σύνδεση των προφίλ των χρηστών Αναζήτηση χρηστών με συγκεκριμένα κριτήρια και αίτημα σύνδεσης Ο χρήστης μπορεί να εγκρίνει ή να απορρίψει αιτήματα σύνδεσης από άλλους Μετά τη σύνδεση δύο χρηστών, ο ένας έχει πρόσβαση στα συνδεδεμένα προφίλ χρηστών του άλλου

Δυνατότητες χρήστη Συντήρηση και επικαιροποίηση του προφίλ Ανέβασμα ανακοινώσεων, μηνυμάττων, φωτογραφιών, βίντεο Σχολιασμός αναρτήσεων άλλων χρηστών Δημιουργία και συμμετοχή σε ομάδες χρηστών

Κριτήρια κατηγοριοποίησης Αντικείμενο Είδος και περιεχόμενο Τρόπος εγγραφής και συμμετοχής των μελών Τρόπος επικοινωνίας μεταξύ των μελών

Κατηγορίες με βάση το είδος και το περιεχόμενό Μέσα ή ιστοσελίδες Κοινωνικής Δικτύωσης Μικρο-ιστολόγια Ιστολόγια Wiki Κοινωνικά «Αγαπημένα» Κοινωνικές Προτροπές Θεματικά Κοινωνικά Δίκτυα (πχ φωτογραφίες, βίντεο)

Κατηγορίες χρηστών Απλοί χρήστες Εταιρείες για εύκολη επικοινωνία με τους πελάτες – διαφήμιση Διάσημοι που ενημερώνουν το κοινό τους - προβολή

Μέσα ή Ιστοσελίδες Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Networks) Το δημοφιλέστερο μέσο Κοινωνικών Δικτύων Οι χρήστες εγγράφονται και αλληλεπιδρούν ως μια εικονική κοινότητα

Ψυχαγωγικά Κυρίως για ψυχαγωγία, αναζήτηση και ενημέρωση φίλων και γνωστών Facebook Google+ VK (Ρωσία) Renren (Κίνα)

Facebook Ξεκίνησε το 2004 ως μέσο δικτύωσης των φοιτητών του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ Μπορεί να γίνει μέλος οποιοσδήποτε είναι άνω των 13 ετών

Στοχευμένα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης Έχουν δημιουργηθεί για συγκεκριμένο σκοπό Χρήστες με κοινές κυρίως επαγγελματικές δραστηριότητες

LinkedIn Επαγγελματική δικτύωση Επαγγελματίες που ανεβάζουν τα προσόντα τους και την επαγγελματική τους εμπειρία, και επιχειρήσεις ή οργανισμοί που αναζητούν προσωπικό

ResearchGate Επιστημονική/ερευνητική δικτύωση Επιστήμονες και ερευνητές σε Πανεπιστήμια που διαμοιράζονται εργασίες, πειραματικά αποτελέσματα και συνεργασίες

Edmodo και Schoology Σχολική χρήση Κοινωνική δικτύωση με ασφάλεια από εξωτερικές επιρροές, για συνεργασία μεταξύ μαθητών στα πλαίσια εργασιών και μαθημάτων

Μικρο-ιστολόγια (microblogs) Twitter: Κυρίως για γρήγορη και άμεση ενημέρωση Οι χρήστες μπορούν να αναρτήσουν μικρά κείμενα tweet (μέχρι 140 χαρακτήρες) Διαθέσιμα σε όσους έχουν εγγραφεί ως «ακόλουθοι» Οι χρήστες μπορούν να αναρτήσουν το δικό τους μήνυμα (tweet) ή να αναμεταδώσουν ένα μήνυμα άλλου χρήστη (retweet)

Ιστολόγια (Blogs) Ένα διαδικτυακό ημερολόγιο Οι καταχωρίσεις γίνονται αυστηρά χρονολογικά και συνήθως εμφανίζονται με αντίστροφη χρονολογική σειρά web log  blog, video log  vlog

Δομή blog Τίτλος Περιγραφή που εξηγεί σε τι αναφέρεται Κύριο μέρος: αναρτημένες καταχωρίσεις Συνήθως και πλαϊνές στήλες με συνδέσμους, ετικέτες, ημερολόγιο, κ.ά. Κάθε καταχώριση διαθέτει τίτλο και ημερομηνία ανάρτησης, και μπορεί να περιέχει κείμενο, εικόνες, ήχο, βίντεο και συνδέσμους σε άλλες σελίδες

Λειτουργία blog Ο χρήστης είναι ο συντάκτης Μπορεί να μεταβάλει ή και να διαγράψει μία ήδη αναρτημένη καταχώριση Μπορεί να αποθηκεύσει μία καταχώριση στο πρόχειρο, χωρίς να την αναρτήσει μέχρι να ολοκληρωθεί Οι άλλοι χρήστες μπορούν να δουν τις αναρτήσεις και να προσθέσουν τα σχόλιά τους

Ρόλος blog Oι χρήστες δεν συνδέονται μεταξύ τους με την κλασική έννοια H ευκολία δημιουργίας των ιστολογίων έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη των Κοινωνικών Δικτύων O χρήστης δεν χρειαζόταν να είναι προγραμματιστής για να αναρτήσει περιεχόμενο στο διαδίκτυο

Πάροχοι blog blogger wordpress blogs.sch.gr (Πανελλήνιο Σχολικό Δικτύου)

Wikis Διαδικτυακή εφαρμογή που επιτρέπει τη συνεργασία πολλών χρηστών Μπορεί να δει, να διαμορφώσει ή και να διαγράψει τις σελίδες που έχουν δημιουργήσει οι υπόλοιποι χρήστες

Wikis (2) Το wiki προσφέρεται για συνεργατική συγγραφή εργασιών καθώς όλα τα μέλη έχουν ισότιμους ρόλους Παρέχει πλήρες ιστορικό αλλαγών ανά σελίδα με δυνατότητα επιστροφής σε προηγούμενες εκδόσεις της σελίδας Wikipedia: αξιοπιστία λόγω της συλλογικότητας wikispaces, pbworks, wetpaint και ΠΣΔ

Κοινωνικά Αγαπημένα (Social Bookmarking) Αποθήκευση αγαπημένων ιστοσελίδων διαδικτυακά Οι διευθύνσεις αποθηκεύονται στο προφίλ του χρήστη και είναι διαθέσιμες σε όλες τις συσκευές που χρησιμοποιεί Διαμοιρασμός αγαπημένων διευθύνσεων με τους συνδεδεμένους χρήστες

Κοινωνικά Αγαπημένα (Social Bookmarking) (2) Δυνατότητες οργάνωσης των ιστοσελίδων σε κατηγορίες με ετικέτες Δυνατότητα σχολιασμού ή σημειώσεων σε μία ιστοσελίδα Οι σημειώσεις μπορούν να είναι ιδιωτικές, δημόσιες, ή να γνωστοποιούνται μόνο σε μία ομάδα χρηστών Delicious, diigo

Κοινωνικές Προτροπές (Social recommendations) Ο χρήστης δημιουργεί προφίλ με τα ενδιαφέροντά, την απασχόλησή και τα χόμπι του Με βάση τις προτιμήσεις του χρήστη, το Δίκτυο Κοινωνικών Προτροπών του προτείνει ιστότοπους που πιθανώς να τον ενδιαφέρουν

Κοινωνικές Προτροπές (2) Μετά την επιλογή ενδιαφερόντων, ο χρήστης επιλέγει αν τον ενδιαφέρουν μια σειρά προτεινόμενων συνδέσμων για καλύτερη προσαρμογή στα ενδιαφέροντά του Ο χρήστης μπορεί να αποθηκεύει τους αγαπημένους του ιστότοπους, που μπορούν στη συνέχεια να προταθούν σε άλλους Ο χρήστης μπορεί να γίνει μέλος μιας ομάδας να δει και να αξιολογήσει προτιμήσεις άλλων StumbleUpon

Θεματικά Κοινωνικά Δίκτυα Κοινωνικά Δίκτυα με περιεχόμενό κυρίως μιας συγκεκριμένης κατηγορίας Παρέχονται υπηρεσίες προσθήκης περιεχομένου, αναζήτησης και ομαδοποίησης εστιασμένες σε αυτή την κατηγορία περιεχομένου Youtube για βίντεο, Pinterest και Flickr για φωτογραφίες, Myspace για μουσική.

Πλεονεκτήματα χρήσης Social Networks – Χρήστες Δυνατότητα επικοινωνίας με ανθρώπους από όλο τον κόσμο, με διαφορετική κουλτούρα και πολιτισμό, με διαφορετικά κοινωνικά και φυλετικά χαρακτηριστικά Δυνατότητα αναζήτησης και ανεύρεσης πληροφοριών από όλο τον κόσμο σε άμεσο και πραγματικό χρόνο Δυνατότητα συνεργασίας, ανταλλαγής υλικού και διαμοιρασμού απόψεων Δυνατότητα ψυχαγωγίας (πρόσβαση σε βίντεο, φωτογραφίες ή εφαρμογές)

Πλεονεκτήματα χρήσης Social Networks – Εταιρείες Άμεση επαφή με τους πελάτες Διαμοιράζονται άμεσα τα νέα της επιχείρησής Απευθύνονται σε ευρύτερο κοινό από ό,τι με τα παραδοσιακά μέσα.

Μειονεκτήματα χρήσης - Υπερβολική Ενασχόληση Εμπειρίες για ποστάρισμα Συνεχής έλεγχος προφίλ Άνθρωποι που ζουν περισσότερο στον ψηφιακό κόσμο παρά στον πραγματικό

Μειονεκτήματα χρήσης - Διαμοιρασμός Προσωπικών Δεδομένων Φωτογραφίες ή προσωπικά δεδομένα Ό,τι αναρτηθεί μένει για πάντα Διαγραφή - δεν είναι σίγουρο ότι δεν το έχει πάρει και αναμεταδώσει κάποιος άλλος Οι εταιρείες ελέγχουν το προφίλ πριν προσλάβουν κάποιον

Μειονεκτήματα - Παραχώρηση Προσωπικών Δεδομένων Με βάση τους όρους χρήσης της υπηρεσίας Η εταιρεία πάροχος έχει πρόσβαση σε όλα τα προσωπικά δεδομένα και διατηρεί υπό τον έλεγχό της οποιοδήποτε περιεχόμενο «ανεβάσει» ο χρήστης Εμπορία προσωπικών δεδομένων από τις εταιρείες σε τρίτους Στοχευμένες διαφημίσεις που εμφανίζονται στο προφίλ

Μειονεκτήματα - Εξαπάτηση και κλοπή ταυτότητας Δεν υπάρχει ταυτοποίηση, εύκολη η δημιουργία ψεύτικου προφίλ Εξαγωγή πληροφοριών από τα προσωπικά δεδομένα στο προφίλ και αποστολή εξατομικευμένων μηνυμάτων εξαπάτησης που μοιάζουν πραγματικά

Μειονεκτήματα - Cyber-Bullying Κακόβουλοι χρήστες στοχοποιούν άλλους, φαινόμενα παρενόχλησης και εκφοβισμού στον ψηφιακό κόσμο Παραποίηση φωτογραφιών Αποστολή υβριστικών ή κοροϊδευτικών μηνυμάτων Αίσθηση κοινωνικής απομόνωσης με διαγραφή από τις επαφές Άμεση αναφορά και αντιμετώπιση προβλήματος Να συμπεριφερόμαστε όπως όταν βρισκόμαστε σε έναν δημόσιο χώρο