Δ. Ζμπάινος Λέκτορας Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης & Σχολικών προγραμμάτων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δια Βίου Μάθηση και το ρόλος της στην επαγγελματική αποκατάσταση Καλησπέρα σας, Ευχαριστώ τον ΔΗΜΟ ΝΙΚΑΙΑΣ - ΑΓ. Ι. ΡΕΝΤΗ και τους οργανωτές αυτής της.
Advertisements

Στόχοι ενότητας: Να ορίζεις την έννοια της ομοιόστασης και να περιγράφεις το γενικό μηχανισμό της Να εξηγείς το μηχανισμό διατήρησης της θερμοκρασίας.
1 Βιοχημεία - Αρχές Βιοτεχνολογίας - Ένζυμα: υπεροξειδάση, Τμήμα Τεχνολόγων γεωπόνων, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Βιοχημεία.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΥΡΩΚΩΔΙΚΩΝ 30/03/2004 ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Γ. ΚΑΤΣΑΡΑΚΗΣ 1 ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ, ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΕΥΡΩΚΩΔΙΚΩΝ ΜΕΡΟΣ Β’
ΚΟΙΝΩΝΙΚΉ ΨΥΧΟΛΟΓΊΑ ΣΤΆΣΕΙΣ Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc Λάρισα.
Πανεπιστήμιο Κρήτης Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Σεμινάριο: (Β06Σ10) Νοημοσύνη και νοητική υστέρηση: Θεωρίες & μέσα αξιολόγησης Διδάσκουσα:
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ-ΕΚΤΕΛΕΣΗ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ της ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Ο εκπαιδευτικός ως ‘αρχιτέκτονας της διδασκαλίας’ «Επιστήμονας» και «Δάσκαλος» Ιωάννης Ε. Βρεττός.
1 Βιοχημεία - Αρχές Βιοτεχνολογίας - Ένζυμα: υπεροξειδάση, Τμήμα Τεχνολόγων γεωπόνων, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Βιοχημεία.
1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Μουντάκης Κώστας Ομ. Καθηγητής Πανεπιστήμιου Πελοποννήσου Πρώην σύμβουλος του Παιδ. Ινστιτούτου ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ.
 Λογικό συλλογισμό  Οργάνωση της διαδικασίας της διδασκαλίας  Έννοιες  Γνωστικό προϊόν  Συμβάλλει στην οργάνωση του περιεχομένου της διδασκαλίας 1.
Διαφοροποίηση της διδασκαλίας για μαθητές με αυτισμό
Δ.Ε.Υ.Α. και Οικονομική Κρίση
Καλές πρακτικές Ελίνα Ρέπα
Ισοζύγιο Ενέργειας Και Έλεγχος Βάρους
Web Services στη C# Εργαστήριο 5
Φακωτάκη Ασημίνα επόπτης: Κορδούτης Παναγιώτης
Μάνεση Ζωή Επίβλεψη: Κορδούτης Παναγιώτης Πάντειο Πανεπιστήμιο
Νεοελληνική μεταπολεμική ποίηση: α΄ και β΄ μεταπολεμική γενιά ΕΥ, VIII
Τι είναι πνευματική ιδιοκτησία;
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Της Μαθήτριας Α’ Λυκείου Μποσμαλή Αγγελική Υπ. Καθηγητής: Κ. Δούκας
Τι είναι πνευματική ιδιοκτησία;
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ 1975 ΚΑΙ ΜΕΤΑ
Εισαγωγή στη Λήψη των Αποφάσεων
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Χριστίνα Γεωργιάδη Δανάη Χατζηαποστόλου
Δραστηριότητες αφήγησης
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ρύθμιση της γονιδιακής έκφρασης
«Η ανάπτυξη της τριαρχικής νοημοσύνης»
Ζωγραφίζοντας την αυλή του σχολείου
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΜΑΧΑΤΜΑ ΓΚΑΝΤΙ ΟΝΟΜΑ: ΜΑΡΚΕΛΛΑ ΣΟΥΤΗ ΤΑΞΗ:Γ’3
ONOMA: ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2
Διδάσκων: Αστέρης Πλιάκος
Παγκόσμια ημέρα φυσικοθεραπείας 2015
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ.
Το ηφαίστειο της Σαντορίνης
ΓΕΝΙΚΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ ΣΤΡΑΤΟΥ
Χέρια που «μιλούν» Χέρια που «ακούνε»
Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ ΑΣΠΑΙΤΕ – ΕΠΠΑΙΚ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΤΟΣ
Β1 Κωνσταντίνα Θεοδωροπούλου
Η επίδραση της Δημιουργικής Γραφής στην ενίσχυση της Συναισθηματικής και Κοινωνικής Αγωγής. Μελέτη περίπτωσης ατόμου σε απεξάρτηση από ναρκωτικές ουσίες.
Ερμηνεύοντας μια μεγάλη ήττα:
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Γίνε ο Κατάλληλος Ηγέτης!!!
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΕΥΤΕΡΑ, 15 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2018
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Σχολείο Ανοιχτού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου
Οικιακή Οικονομία Α’ Γυμνασίου Μάθημα 6ο. Διδάσκων καθηγητής
ONOMA: ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΒΙΟΥΛΙΚΩΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΕ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
H εξέλιξη της ειδικής αγωγής στην Ελλάδα στον 20ο αιώνα
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ودقتلا بلط ةٔنلعلا تاسمؤنلل
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Πολυπλοκοτητα - netlogo
Ασφαλής χρήση του κινητού τηλεφώνου
Σχετικά με τις βασικές δεξιότητες 18/10/2017
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δ. Ζμπάινος Λέκτορας Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης & Σχολικών προγραμμάτων «Η ανάπτυξη της τριαρχικής νοημοσύνης μέσα από το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας» Δ. Ζμπάινος Λέκτορας Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης & Σχολικών προγραμμάτων

Teaching for Successful Intelligence Robert J. Sternberg Yale University

Το πρόβλημα με την παραδοσιακή διδασκαλία Κατά την παραδοσιακή διδασκαλία ορισμένοι μαθητές τείνουν να λαμβάνουν σχεδόν συνεχώς την προσοχή των εκπαιδευτικών, ενώ άλλοι σχεδόν καθόλου Αποτέλεσμα: ορισμένα παιδιά με αυτόν τον τρόπο τίθενται σε πλεονεκτικότερη θέση για υψηλότερες επιδόσεις από άλλα.

Το πρόβλημα με την παραδοσιακή διδασκαλία Ο φαύλος κύκλος των αυτο-εκπληρούμενων προφητειών Χαμηλές προσδοκίες Χαμηλές επιδόσεις Χαμηλές ανταμοιβές

Ο στόχος αυτής της παρουσίασης Να δείξουμε πώς η χρήση της θεωρίας της τριαρχικής νοημοσύνης στη διδασκαλία και στη αξιολόγηση του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να τροποποιήσουν τη γνωστική τους λειτουργία ώστε να επιτύχουν τις βέλτιστες επιδόσεις.

Η έννοια της Τριαρχικής Νοημοσύνης (Νοημοσύνη της επιτυχίας) Η έννοια της Τριαρχικής Νοημοσύνης (Νοημοσύνη της επιτυχίας) Νοημοσύνη της επιτυχίας είναι Η ικανότητα για επιτυχία στη ζωή, σύμφωνα με τις δυνατότητες του κάθε ατόμου, εντός του κοινωνικο-οικονομικού του περιβάλλοντος -έτσι ώστε να διαμορφώνει και να επιλέγει τα περιβάλλοντά του

Η τριαρχική θεώρηση της νοημοσύνης Υπάρχουν τρεις διαστάσεις της νοημοσύνης: Αναλυτική Δημιουργική Πρακτική

Η έννοια της τριαρχικής νοημοσύνης Παραδοσιακή (Αναλυτική) Νοημοσύνη Δημιουργική Πρακτική Νοημοσύνη Νοημοσύνη

Διδακτικές και αξιολογικές τεχνικές Ισορροπημένη χρήση διδασκαλίας και αξιολόγησης που στηρίζεται στην Μνήμη Ανάλυση Δημιουργικότητα Πρακτικότητα

Διδασκαλία/αξιολόγηση για Μνημονική μάθηση Διδασκαλία/αξιολόγηση για Μνημονική μάθηση Θυμόμαστε ποιος; τι; που πότε; γιατί; πως;

Η αναλυτική νοημοσύνη καλλιεργείται όταν αναλύουμε συγκρίνουμε και αντιπαραθέτουμε αξιολογούμε ερμηνεύουμε κρίνουμε ασκούμε κριτική

Διδασκαλία και αξιολόγηση για δημιουργική νοημοσύνη: Η δημιουργική διδασκαλία και αξιολόγηση θα πρέπει να συμβάλλουν ώστε οι μαθητές να είναι σε θέση να: Επαναδιατυπώνουν τα προβλήματα Αντιμετωπίζουν έγκυρα προβλήματα και βρίσκουν καλές λύσεις Προωθούν (πουλούν) τις ιδέες τους Κατανοήσουν ότι η γνώση είναι πολυδιάστατη και όχι μονοδιάστατη

Αποκτούν αυτεπάρκεια Επιμένουν για να υπερνικούν εμπόδια Ανέχονται την αμφισημία Συνεχίζουν να αναπτύσσονται Αναπτύσσουν την έννοια της προοπτικής για τους εαυτούς τους και την εργασία τους Να αγνοούν το πλήθος.

Η δημιουργική νοημοσύνη καλλιεργείται όταν: δημιουργούμε σχεδιάζουμε ανακαλύπτουμε-εφευρίσκουμε φανταζόμαστε υποθέτουμε

Αξιολόγηση της αναλυτικής διάστασης της μάθησης Σε ποιο βαθμό το γνωστικό προϊόν Περιέχει τις απαιτούμενες πληροφορίες; Είναι λογικό; Είναι οργανωμένο; Είναι ισορροπημένο;

Αξιολόγηση του δημιουργικού προϊόντος (εργασίας): Σε ποιο βαθμό η εργασία: Περιέχει τις απαιτούμενες πληροφορίες; Είναι πρωτότυπη; Είναι ενδιαφέρουσα-συναρπαστική; Είναι εντός θέματος;

Πρακτική νοημοσύνη ενυπάρχει όταν: Χρησιμοποιούμε τη γνώση (use) Την εφαρμόζουμε θεωρητικά (apply) Την εφαρμόζουμε πρακτικά (implement) Πραγματοποιούμε με αυτή (employ) Θέτουμε τη γνώση εντός πλαισίων (contextualise)

Η πρακτική διδασκαλία και αξιολόγηση αποσκοπούν στο να επιτρέπει στους μαθητές να: Χρησιμοποιούν αυτά που έμαθαν Να θέτουν τα ζητήματα εντός του πλαισίου του πραγματικού κόσμου

Αξιολόγηση της πρακτικής διάστασης του γνωστικού αποτελέσματος: Σε ποιο βαθμό το γνωστικό αποτέλεσμα : Εμπεριέχει τις απαιτούμενες πληροφορίες; Είναι εφικτό όσον αφορά τον τόπο και τον χρόνο; Είναι εφικτό όσον αφορά τους ανθρώπινους πόρους; Είναι εφικτό όσον αφορά τους υλικούς πόρους;

Άσκηση Σκεφθείτε διδακτικές-αξιολογικές δραστηριότητες που να καλλιεργούν την δημιουργική και την πρακτική νοημοσύνη στο μάθημά σας.

Θεωρούμε ότι το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη τόσο της μνημονικής μάθησης όσο και της Τριαρχικής Νοημοσύνης ως το κατεξοχήν μάθημα εφαρμοσμένων επιστημών

ΔΕΠΠΣ Γενικό μέρος σ. 7

ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ Οικιακής Οικονομίας σ. 411

Παραδείγματα αξιολογικών δραστηριοτήτων με στόχο την Τριαρχική Νοημοσύνη (από Βιβλίο εργασιών Β΄ Γυμνασίου)

Μνημονική Μάθηση

Αναλυτική Νοημοσύνη

Αναλυτική Νοημοσύνη

Πρακτική νοημοσύνη

Δημιουργική νοημοσύνη

Συμπεράσματα Πρόταση για επανασχεδιασμό, διδασκαλία και αξιολόγηση του μαθήματος πέρα από μνημονική-αναλυτική διάσταση (εμείς σας καλούμε σε συνεργασία) Η οικιακή οικονομία είναι μάθημα που η διδασκαλία και αξιολόγηση για τριαρχική νοημοσύνη λειτουργεί ήδη σε κάποιο βαθμό, άρα είναι σχετικά εύκολος ο εμπλουτισμός της Οι εκπαιδευτικοί εφαρμόζουν