«Τι έτρωγαν οι Αρχαίοι Έλληνες;»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ADAM Projects and Products Portal for Leonardo da Vinciwww.adam-europe.eu ADAM Διαδικτυακή πύλη για σχέδια και προϊόντα του Leonardo da Vinci 16/10/2009.
Advertisements

Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ Ιδέες, φύση και τεχνολογία. Δρ. Κώστας Κυρίτσης Τμ. Χρημ/κής Ελεγκτικής ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ, Πρόγραμμα καινοτομία και επιχειρηματικότητα.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΟΜΒΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΙΩΑΝΝΗΣ ΥΦΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ Πρόεδρος ΕΚΚΕ.
Ανακεφαλαιώνοντας την Ιστορία τραγουδώντας: Η διδακτική αξιοποίηση μουσικών videos στο μάθημα της Ιστορίας Δρ. Παπακώστα –Συκιώτη Χρυσή.
Science & medicine in fourth century BCE greece ch11 civilization, grk101.
Στρατηγική διοίκησης προϊόντος, γραμμής προϊόντος και μάρκας
Ηλεκτρονική Δημοσίευση Ε – Magazines για τη λογοτεχνία του Φανταστικού Αγγελής Σταύρος Κυριαζής Βασίλειος.
Greek Cypriot Secondary Education in a period of Financial Crisis Yiannos Socratous, MEd Creek Cypriot Secondary Education Teacher.
Demand: key factors world economy sea borne commodity trade
Εισαγωγή στη Χρηματοοικονομική Διοίκηση Δημήτρης Δρογκούλας (Μ.Β.Α.)
ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ ΤΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Αγγελική Γενά.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ ΙΙ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ Κ.ΑΛΑΦΟΔΗΜΟΣ καθηγητής Δ.Παπαχρήστος μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΙΓΑIΟΥ & ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ.
1 Τα πρότυπα της σειράς ISO 9000 και ISO  Τη χρησιμότητα και την εξέλιξη των προτύπων.  Τους στόχους του Διεθνούς Οργανισμού Τυποποίησης (ISO).
Όμιλος Εταιριών ISIS BROKERS Μεσίτες Ασφαλίσεων REALTOR Διαχείριση Ακινήτων MARKTEL Τηλεπικοινωνίες Ασφάλειες Zωής Γενικές Aσφάλειες Τηλεφωνία Αυτοματισμός.
ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (Δ.Ο.Π) ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ.
Εκπαιδευτικό παιχνίδι Επιχειρηματικότητας. Το Play4Guidance (P4G) είναι ένα έργο χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση Ένα πρωτοποριακό Παιχνίδι Επιχειρηματικότητας.
Τ.Ε.Ι. ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Λογιστική και Ελεγκτική" ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ Εισαγωγική.
ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ Αναπληρωτής Καθηγητής Αθλητικής Κοινωνιολογίας Τηλ
Νέος Νόμος για Φάρμακα Καθηγητής Νίκος Μανιαδάκης BSc, ΜSc, PhD, FESC Διευθυντής Τομέας Οργάνωσης & Διοίκησης Υπηρεσιών Υγείας Αναπληρωτής Κοσμήτορας Εθνική.
Cluster δημιουργικών υπηρεσιών και οι λύσεις που προσφέρουν στο αγρο-διατροφικό τομέα. Η περίπτωση του Agro Design. 12 Δεκεμβρίου 2015 Πάνος Ρεμούνδος.
Δρ. Δημήτριος Μακρής, Διευθύνων Σύμβουλος Ο.Λ.Θ. Α.Ε.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ - ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒXL III
Ευρετήρια.
Ιστορία των γυναικών και του φύλου
Demand: key factors world economy sea borne commodity trade
ERASMUS PLUS HIGH SCHOOL DROP OUTS ONE IS TOO MANY
ΥΛΙΚΑ 1 L ΛΕΠΤΟΚΟΚΚΟΙ ΣΥΓΚΟΛΛΗΣΙΜΟΙ ΧΑΛΥΒΕΣ
Η ενότητα βασίζεται στο βιβλίο:
Πόσο ψηλός είσαι; Εισάγοντας τις Συναρτήσεις
Βάσεις Δεδομένων και Ευφυή Πληροφοριακά Συστήματα Επιχειρηματικότητας
Αικ. Σταματελάτου, επ. καθηγήτρια
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΪΟΝ
ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΑΣ, ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ
Πολιτικές διαστάσεις της κρίσης του 1929
Στην άσκηση αυτή θα περιγραφεί
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Marketing ethics & Corporate Social Responsibility
11ο Συνέδριο ΚΕ.Δ.ΕΚ.-Πάτρα Ιουλίου - Συνεδριακό κέντρο Πανεπιστημίου ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ … η διαπολιτισμική διάσταση του μαθήματος «Τεχνολογία.
Βασίλης Γαργανουράκης ΠΕ0401
AUTOGRAPH: XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΕΣ & ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
OpenCart customization
(ALPHA BANK – EUROBANK – PIRAEUS BANK)
Example Rotary Motion Problems
G ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟΣ 2018 l<A PRODUCTS TALOYIIHL E GAS GAS
Ισοζύγιο Πληρωμών και Εθνικοί Λογαριασμοί
Οι γεύσεις της πόλης μας!!
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΡΕΥΝΩΝ ΣΤΗΝ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΑ
ERASMUS+ KA2 R.E.S.P.E.C.T Respectful European Schools Pursue Equality & Cultural Tolerance 2η συνάντηση εκπαιδευτικών στη Φινλανδία 12 -
Διαταραχές της Αιμόστασης (Πήξης)
Διάλεξη 3: Θεωρίες για την ηθική ανάπτυξη των παιδιών
MANUAL Χρήσης Υπηρεσίας
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ, ο ΓΕ. Λ. Ν. Ιωνίας. Διευθυντής: κ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΑΓΓΕΙΟΧ/ΚΗΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ
ΕΝΝΟΙΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ.
11/11/2018.
ΔΙΕΘΝΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕ ΧΩΡΕΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ (Αν. Εκπαίδευση)
Εισαγωγή στη Συγκριτική Πολιτική
” قالوا سبحانك لا علم لنا إلا ما علمتنا أنك أنت العليم الحكيم “
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΒΙΟΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ

Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T2: Κ. Κορδάς & Δ. Σαμψωνίδης Μάθημα 1α Ύλη, τρόπος διαβάσματος.
Η Χρυση τομη ΣτΙΣ τΕχνΕΣ και στη Φυση
Ισλαμιστική Τρομοκρατία
제3회 전자재료 워크숍 - 그린 에너지 신소재 분야 - 오시는 길 학회장 주최 주관 2009년 8월 7일 포항공과대학교 후원
Ύλη, τρόπος διαβάσματος και εξέτασης
Μαρξιστική μέθοδος Πλαισιοκρατική μέθοδος που στηρίζεται στο μαρξιστικό μοντέλο και προβάλλει την τέχνη ως παθητικό αποτέλεσμα κοινωνικών-οικονομικών.
Προβλήματα Εκχώρησης (Assignment Problems)
TV’s Price List JUNE 2019.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Τι έτρωγαν οι Αρχαίοι Έλληνες;» Στ΄ Τάξη Δημοτικό Σχολείο Παπαδιανίκων Σχολικό Έτος 2015-2016

Η λιτή διατροφή των αρχαίων Ελλήνων Οι Έλληνες υπερηφανεύονταν για την αυστηρότητα της διατροφής τους. Η διατροφή τους ήταν λιτή, θεμέλιο της ήταν η «μεσογειακή τριάδα», δηλαδή το σιτάρι, το κρασί και το λάδι. Στην βάση της διατροφής τους υπήρχαν τα δημητριακά τα οποία συνόδευαν συνήθως με φακές, λάχανο, κρεμμύδια ή ρεβίθια.

Το αν η οικογένεια θα κατανάλωνε κρέας ή ψάρια σχετιζόταν από την οικονομική της κατάσταση και από το αν κατοικούσε στην ύπαιθρο, στην πόλη ή κοντά στην θάλασσα. Το βούτυρο ήταν ιδιαίτερα γνωστό, αλλά αντί γι'αυτό χρησιμοποιούσαν πολλές φορές ελαιόλαδο. Ως επιδόρπιο, είχαν φρούτα, είτε ξερά είτε φρέσκα. Τα φρούτα αυτά ήταν κυρίως σύκα, σταφίδες, καρύδια ή φουντούκια.

Τα γεύματα Για τους αρχαίους Έλληνες τα γεύματα της ημέρας ήταν τρία: Το πρώτο από αυτά (ἀκρατισμός), περιλάμβανε κριθαρένιο ψωμί βουτηγμένο σε κρασί (ἄκρατος), συνοδευόμενο από σύκα ή ελιές. Το δεύτερο (ἄριστον) το έτρωγαν το μεσημέρι ή νωρίς το απόγευμα. Το τρίτο (δεῖπνον), το οποίο ήταν και το σημαντικότερο της ημέρας, σε γενικές γραμμές καταναλωνόταν αφού η νύχτα είχε πλέον πέσει.

Πρώτες ύλες της Διατροφής 11.000 π.Χ - 7.300 π.Χ χρησιμοποιούσαν κριθάρι, βρώμη, φακή και μπιζέλια, ενώ ταυτόχρονα αξιοποιούσαν και είδη άγριων ζώων όπως κατσίκια, βοοειδή, λαγούς κ.α. 6.200π.Χ.-5.300 π.Χ. όπου πλέον καλλιεργούν συστηματικά κριθάρι, κεχρί, βρώμη, σιτάρι, φακές, μπιζέλια και βελανίδια. Παράλληλα, όμως, ασχολούνταν και με την καλλιέργεια πολλών άγριων φυτών και δέντρων όπως ελιές, αμυγδαλιές, φιστικιές, αμπέλια, κερασιές, δαμασκηνιές και αχλαδιές. Από το 6.000 π.Χ. της Νεολιθικής περιόδου τα εξημερωμένα ζώα παίζουν σημαντικό ρόλο. Εκτρέφανε ζώα για το κρέας τους αλλά όχι για τα γαλακτοκομικά υποπροϊόντα του.

Προς το τέλος την Νεολιθικής περιόδου γίνεται μία στροφή προς τα υποπροϊόντα αυτά (γάλα και έριο), γνωστή στη διεθνή βιβλιογραφία ως "επανάσταση των δευτερογενών προϊόντων" (Secondary Products Revolution). Το γάλα και το τυρί μπαίνουν στη διατροφή των Ελλήνων. Την κλασική εποχή το ψάρι μετατρέπεται σε προϊόν πολυτελείας. Καθημερινό φαγητό για τους αρχαίους Έλληνες, όμως, ήταν οι σαρδέλες , οι αντζούγιες και οι μαρίδες. Ως ορεκτικά επίσης, σέρβιραν και τις σουπιές, τα χταπόδια και τα καλαμάρια.

Τα μακαρόνια είναι ιταλικά ή ελληνικά; Ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην Ελληνική Μυθολογία έχει η ιστορία που λέει ότι ο Ήφαιστος είχε φτιάξει ένα εργαλείο που έφτιαχνε κορδόνια από ζύμη (ζυμαρικά). Η λέξη μακαρόνια μπορεί να προέρχεται από τη λέξη "μακαρία". Είναι γνωστό, πως οι Έλληνες ετοίμαζαν αποξηραμένα σκευάσματα από αλεύρι που άφηναν μαζί με λάδι και κρασί στο τάφο των νεκρών (των μακάρων). Η πρώτη αναφορά στην ύπαρξη των ζυμαρικών χρονολογείται γύρω στο 1000 π.Χ., στην αρχαία Ελλάδα, όπου η λέξη "λάγανον" περιέγραφε μία φαρδιά πλακωτή ζύμη από νερό και αλεύρι, την οποία έκοβαν σε λωρίδες. Η ζύμη αυτή μεταφέρθηκε και στην Ιταλία από τους πρώτους Έλληνες αποίκους γύρω στον 8ο αιώνα π.Χ., και μετονομάστηκε σε "laganum" στα λατινικά, τα σημερινά λαζάνια. Το γεγονός πιστοποιείται από Λατίνους συγγραφείς όπως ο Κικέρων, ο Οράτιος και από τον περίφημο καλοφαγά Απίκιο, ο οποίος στην πρώτη ίσως συμπληρωμένη μαγειρική στην ιστορία περιγράφει αυτοκρατορικά γεύματα με laganum.

Αρχαιοελληνική Σαλάτα με Πλιγούρι Φέτα και Ρόδι. Συστατικά (για 4 άτομα) 1 φλιτζ. πλιγούρι 1 ρόδι ώριμο 1 κ. σούπας καρύδια 3-4 κρεμμυδάκια φρέσκα 1/8 ματσάκι άνηθο 70γρ. τυρί φέτα για τη σάλτσα: 2 κ. σούπας ελαιόλαδο 1 κ. σούπας πετιμέζι 2 κ. σούπας χυμό ροδιού αλάτι χοντρό πιπέρι φρέσκο

Βάζουμε το πλιγούρι σε ένα μπολ, με 2 φλιτζάνια νερό, να μουλιάσει για 3 ώρες τουλάχιστον. Στραγγίζουμε καλά. Κόβουμε το ρόδι στη μέση και με ένα κουτάλι αφαιρούμε τους σπόρους από το μισό, ενώ παίρνουμε το χυμό από το άλλο μισό. Καθαρίζουμε, πλένουμε και ψιλοκόβουμε το κρεμμύδι και τον άνηθο . Σε ένα γουδί σπάμε τα καρύδια. Προσθέτουμε στο πλιγούρι τους σπόρους από το ρόδι, τα καρύδια, το κρεμμύδι, τον άνηθο, τη θρυμματισμένη φέτα και ανακατεύουμε. Προσθέτουμε όσο αλάτι και πιπέρι θέλουμε. Ταυτόχρονα φτιάχνουμε τη σάλτσα βάζοντας όλα τα υλικά του σε ένα μπολ και ανακατεύοντας με ένα σύρμα χειρός. Προσθέτουμε στο πλιγούρι τη σάλτσα και ανακατεύουμε. Ξαναδοκιμάζουμε τα καρυκεύματα. Σερβίρουμε σε ρηχό πιάτο και πασπαλίζουμε με καρύδια και ρόδι για ωραία παρουσίαση.

Βακαλάος με Σάλτσα από Πετιμέζι Συστατικά (για 4 άτομα) 8 φιλέτα βακαλάου 1 πράσο (το λευκό μέρος) ελαιόλαδο για το τηγάνισμα αλάτι, πιπέρι αλεύρι 3 κ. σούπας πετιμέζι 2 κ. σούπας ξίδι 2 κ. σούπας κρασί κόκκινο 2-3 κλων. άνηθο 2-3 κλων. μαϊντανό

Καθαρίζουμε, πλένουμε και κόβουμε σε λεπτά μπαστουνάκια, μήκους 3 εκατοστών το πράσο. Ψιλοκόβουμε το μαϊντανό και το πράσο. Αλατοπιπερώνουμε το βακαλάο και τον αλευρώνουμε καλά. Σε ένα τηγάνι βάζουμε ½ φλιτζανιού ελαιόλαδο να ζεσταθεί καλά και τηγανίζουμε τα φιλέτα του βακαλάου (δύο κάθε φορά), απ’ όλες τις πλευρές. Τοποθετούμε σε απορροφητικό χαρτί. Χύνουμε το μισό λάδι από το τηγάνι και σοτάρουμε τα πράσα. Μόλις πάρουν χρώμα σβήνουμε με το ξίδι και κατόπιν με το κρασί. Αφήνουμε να εξατμιστεί το αλκοόλ. Προσθέτουμε τον άνηθο και τον μαϊντανό και ανακατεύουμε. Προσθέτουμε το πετιμέζι, ανακατεύουμε και μαγειρεύουμε για 1-2 λεπτά ακόμα μέχρι να μελώσει η σάλτσα μας. Ξαναβάζουμε στο τηγάνι τα φιλέτα για να πάρουν γεύση και σερβίρουμε με ρύζι, λαχανικά ή πατάτες τηγανιτές.

Παρασκευή Μέλανος Ζωμού Έσφαζαν το χοίρο και φρόντιζαν με μεγάλη επιμέλεια να μαζέψουν το αίμα του. Το αίμα το ανακάτευαν με ξίδι για να μην πήξει. Κατόπιν τηγάνιζαν κρέας και λίπος και μέσα σ’ αυτό έριχναν νερό. Μόλις το νερό άρχιζε να βράζει έβαζαν αλεύρι κρίθινο και προσέθεταν λίγο-λίγο το αίμα με το ξίδι. Ενώ συνεχιζόταν ο βρασμός, έριχναν νερό ώστε να διατηρείται πάντα αραιά πηχτό, υδαρές. Όταν το παρασκεύασμα δεν απορροφούσε άλλο νερό σήμαινε πως είχε βράσει και ήταν κατάλληλο για σερβίρισμα.

Εργασία των μαθητών της Στ΄ Τάξης Κόλεβ Νίκος Λύρα Ευαγγελία Μαυρομάτη Μαρία Μπονάνος Σταύρος Πανάκου Χρυσαΐδα Παπαγιαννοπούλου Πωλίνα Περράκης Παντελής Σουρλά Μαρία Σπυριδάκου Δανάη Τσαγκλή Χρύσα Η δασκάλα της τάξης Παπανικολάου Κυβέλη