ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 2013-2014 ΥΓΙΕΙΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ 18ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ Δ/ΝΣΗ Π.Ε. ΑΧΑΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός:ΧΑΙΔΑΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ Συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί:ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ (Π.Ε.11) ΤΣΑΚΩΝΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ (Π.Ε.70) ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΖΕΖΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (Π.Ε.16) Τάξη: Α΄ (22 ΜΑΘΗΤΕΣ)
Επιλέξαμε το θέμα αυτό… Α)Ο όλο και αυξανόμενος αριθμός υπέρβαρων μαθητών στις μικρές τάξεις του δημοτικού σχολείου. Β)Η συνεχής παρότρυνση των γονέων για υγιεινό πρωινό και σνακ στο σχολείο εμπλουτισμένο με φρούτα και τρόφιμα της Μεσογειακής Διατροφής. Γ)Η επιλογή όλο και περισσότερων παιδιών να ασχολούνται στον ελεύθερό τους χρόνο με αθλοπαιδίες και Δ)Η παρότρυνση των γονέων για χρήση ποδηλάτου και άλλων εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης (όπως με τα πόδια κ.ά.) ήταν η αφορμή για να επιλεγεί αυτό το θέμα διερεύνησης και βιωματικής απασχόλησης από τους μαθητές, με τη βοήθεια του δασκάλου και των συνεργαζόμενων εκπ/κών.
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ ΟΡΓΑΝΩΝΟΝΤΑΙ, ΠΙΑΝΟΥΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΧΑΙΡΟΝΤΑΙ… ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΜΑΣ ΟΡΓΑΝΩΝΟΝΤΑΙ, ΠΙΑΝΟΥΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΧΑΙΡΟΝΤΑΙ…
Α.Οι μαθητές μας προετοιμάζουν πρωινό για όλο το σχολείο.
B.Οργάνωσαν με τη βοήθεια του γυμναστή παιχνίδια με ΄΄διατροφική αξία΄΄.
Γ.Επισκέφτηκαν το εργοστάσιο γάλακτος ΄΄ΠΡΩΤΟ΄΄και τη βιομηχανία ζαχαρωτών ΄΄ΣΚΙΑΔΑΡΕΣΗΣ΄΄
Δ.Χρησιμοποίησαν το ποδήλατο για να μετακινηθούν σε κοντινή απόσταση
Ε. Οργανώνουν παιχνίδια διατροφής στην τάξη
ΣΤ. Σχεδιάζουν τη διατροφική πυραμίδα
Μας επισκέφτηκαν… Επισκέφτηκε το σχολείο μας εταιρία παραγωγής μπανάνας
Η παρουσίασή μας… Παρουσιάσαμε θεατρικό δρώμενο στα πλαίσια της γιορτής λήξης του σχολείου μας
Η αφίσα της υγιεινής μας διατροφής…
Αξιολόγηση… Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με την αξία της Μεσογειακής Διατροφής και συνειδητοποίησαν αρκετά την αξία ενός θρεπτικού πρωινού. Έμαθαν τα είδη των τροφών και την θρεπτικότητά τους στον οργανισμό και έγινε μια προσπάθεια να αναπτύξουν συμπεριφορά καταναλωτή που θρέφεται σωστά, επιλέγοντας προιόντα του Μεσογειακού Διαιτολογίου. Γνώρισαν, μυήθηκαν και υιοθέτησαν εναλλακτικούς και οικολογικούς τρόπους μετακίνησης της καθημερινότητας (οικο-μετακίνηση). Συνειδητοποίησαν την αξία της άθλησης ως υγιεινού τρόπου ζωής. Μυήθηκαν σε ποικιλία αθλητικών δραστηριοτήτων υιοθετώντας οι μικροί μας μαθητές θετική στάση στην επιλογή αθλητικών δραστηριοτήτων. Κυριοτέρα, δημιουργήθηκε στην όλη παιδαγωγική διαδικασία κλίμα συνεργασίας και επικοινωνίας με τους συμμαθητές και τους δασκάλους τους, ενεργή συμμετοχή όλων των μαθητών και προαγωγή συνεργασίας ανάμεσα σε οικογένεια, σχολείο και μαθητών.. Την όλη διαδικασία ροής του προγράμματος και την υλοποίησή της την κρίνω ικανοποιητική, με θετική παρατήρηση τον βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο που πετύχαμε τους μήνες αυτούς. Οι εξωτερικοί συνεργάτες και η διάχυση στην τοπική κοινωνία βοήθησε πολύ στην βιωματική ανάπτυξη στάσεων και συμπεριφορών από τους μαθητές.
Οι μαθητές κατανόησαν αυτό που όλοι πρέπει να γνωρίζουμε… Κλείνοντας… Οι μαθητές κατανόησαν αυτό που όλοι πρέπει να γνωρίζουμε… Ο,ΤΙ ΤΡΩΣ, ΕΙΣΑΙ………