8. ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΤΗ ΩΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΗΓΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΕΙΡΗΝΗ Η ΑΘΗΝΑΙΑ.
Advertisements

Βυζαντινή Δράμα Τρία βυζαντινά μνημεία της πόλης
Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Ρώσους
Αλέξανδρος ο Μέγας Ο Αλέξανδρος ο Μέγας ή Αλέξανδρος Γ' ο Μακεδών, υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους στρατηγούς της ιστορίας, που σε ηλικία μόλις 33.
H στάση του νίκα και οι αιτίες της
Ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος προσπαθεί να σώσει την Πρωτεύουσα
Η ανάκτηση της Πόλης από το Μιχαήλ Η', τον Παλαιολόγο
Τραπεζούς, Ήπειρος, Νίκαια
ΤΟ ΔΕΣΠΟΤΑΤΟ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ
Ιστορία Μετά την ήττα των Φράγκων στη μάχη της Πελαγονίας το 1259, το κάστρο του Μυστρά παραχωρήθηκε στο Βυζαντινό αυτοκράτορα Μιχαήλ Η' Παλαιολόγο. Από.
Ένταση στα Βαλκάνια..
Πότε υπογράφτηκε το διάταγμα της ανεξιθρησκίας από τον Μ. Κωνσταντίνο και το Λικίνιο;
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΑΙ TOY BYZANTIOY
Γεώργιος Γεμιστός ή Πλήθων. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΜΙΣΤΟΣ ΠΛΗΘΩΝ. ΕΝΘΕΡΜΟΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΕΠΟΧΗ,
ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΥΣΤΡΑ
To Βυζάντιο φτάνει στο απόγειο της ακμής του
2. Η εσωτερική πολιτική των Κομνηνών ( )
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο – ΜΑΘΗΜΑ 7ο . ΣΛΑΒΟΙ ΚΑΙ ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ..
Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
4.6 Η ραγδαία προέλαση των Οθωμανών η ραγδαία προέλασή τους
4.1. Τα λατινικά κράτη Τα λατινικά κράτη.
Η άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Οθωμανούς Τούρκους
Η βασιλεια του ΜιχαΗλ Γ’
4.7. Η άλωση της Κωνσταντινούπολης
Άλκη Ζέη.
ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 8η ΕΝΟΤΗΤΑ ΦΡΑΓΚΟΙ ΠΑΠΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΡΛΟΜΑΓΝΟΣ
Η εποχή του Αυγούστου 27 π. Χ - 14 μ. Χ. Μετά τη ναυμαχία στο Άκτιο Οκταβιανός Αύγουστος Ενίσχυση κεντρικής εξουσίας Ενίσχυση ειρήνη ασφάλεια ΟΧΙ δικτάτορας.
Λευκός Πύργος Το μνημείο σύμβολο της Θεσσαλονίκης
Η μάχη του Ματζικέρτ [1071].
Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία. Κεφ. 8
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
Οι βαλκανικοί πόλεμοι ( )
ΤΑ ΚΑΣΤΡΑ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΚΑΣΤΡΟΥ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ ΤΟ 1249 ΕΙΝΑ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΩΝ ΦΡΑΓΚΩΝ ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ.
Σταυροφοριεσ και βυζαντιο
20. Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Βούλγαρους
13ο. Επανάληψη: H αρχιτεκτονική την εποχή των Παλαιολόγων
ΠΑΙΛΑΙΟΛΟΓΟΙ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ Ο Κωνσταντίνος ΙΑ’ ο Παλαιολόγος (9 Φεβρουαρίου Μαΐου 1453 (49 ετών) ) ήταν ο τελευταίος Αυτοκράτορας του οποίου η ηρωϊκή.
Η περίοδος της Λατινοκρατίας
Βυζαντινή Αγιογραφία Κώστας Μπάρτζης 1 Ο Πρότυπο Πειραματικό Δμητικό Σχολείο Θεσ/νικης Ε2.
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
Οι Οθωμανοί και η ραγδαία προέλασή τους
Σχέσεις Βυζαντίου Δύσης Αγώνες για τη διατήρηση των ιταλικών κτήσεων portobuffalo.blogspot.com.
και η μερική αναδιοργάνωση
Η πάλη της ορθοδοξίας με τις αιρέσεις και την αρχαία θρησκεία
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ.
Χάρτης της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας (329 μ.Χ.)‏  Ρωμαίος αυτοκράτορας : Κωνσταντίνος Α΄  Μέτρα για την ανόρθωση του κράτους:  Νέο διοικητικό κράτος.
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
η Αυτοκρατορία της Νίκαιας η Αυτοκρατορία της Τραπεζούντας
5η Συνάντηση 1/11/2016 Παρακμή και πτώση του Βυζαντίου 1204 –1453
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
5. ΑΝΝΑ ΚΟΜΝΗΝΗ ΑΛΕΞΙΑΣ: Η ΕΚΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΣΚΕΥΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΛΕΞΙΟ Α' ΚΟΜΝΗΝΟ - Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΜΙΑΣ ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑΣ.
Θρησκευτικά Θ.Ε. 4, Κ.9 Ομάδα: Ο Παχύς.
Ασκήσεις.
Η κρίση και οι απώλειες της αυτοκρατορίας κατά τον 11ο αιώνα ( )
7.2. ΝΙΚΗΤΑΣ ΧΩΝΙΑΤΗΣ ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΗΓΗΣΙΣ: Η ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ
Χρονολογικός πίνακας των Βυζαντινών χρόνων
Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Γιατί και πως μελετούμε την Ιστορία;
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική
Η κρίση και οι απώλειες της αυτοκρατορίας κατά τον 11ο αιώνα
ΚΑΣΤΡΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣ: ΞΕΧΑΣΜΕΝΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ Ή ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΑΡΟΝ; Το κάστρο του Μυστρά Ο Μυστράς, γνωστός και ως Μυζηθράς στο Χρονικόν του Μορέως, ήταν μία.
ΓΕΝΕΑΛΟΓΙΚΟ ΔΕΝΤΡΟ ΣΚΙΑΘΙΤΑΙΩΝ
και η μερική αναδιοργάνωση
31. Η ανάκτηση της Πόλης από το Μιχαήλ Η’, τον Παλαιολόγο
30β. Τα ελληνικά κράτη μετά την άλωση της Πόλης
Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία. Κεφ. 8 ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

8. ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΤΗ ΩΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΗΓΗ

Στο προοίμιο του έργου του ο Γεώργιος Ακροπολίτης επαναλαμβάνει τα συνήθη στα προοίμια των βυζαντινών ιστορικών κειμένων για την αξία της ιστορίας στον ανθρώπινο βίο και την αντικειμενικότητα που οφείλει να έχει ο ιστορικός.

Ωστόσο την αρχή αυτή δε φαίνεται να την τηρεί ο ίδιος στην παρουσίασ της διαδοχής του Θεοδώρου Β’ και την άνοδο στο θρόνο του Μιχαήλ Η’. Φαίνεται ότι φθάνει στο σημείο να δικαιολογεί τη σφαγή του Γεωργίου Μουζάλωνος, επιτρόπου του ανηλίκου Ιωάννη Δ’ Λάσκαρη και παρουσιάζει τον Θεόδωρο Β’ Λάσκαρη ως προσωπικότητα ψυχικά διαταραγμένη.

Αποσιωπά όμως την τύφλωση του νομίμου διαδόχου του θρόνου τον Ιωάννη Δ’ Λάσκαρη. Θεωρεί τον Μιχαήλ Η’ θεοπρόβλητο και αποσιωπά τη συμμετοχή του στη συνομωσία που θα οδηγήσει στη σφαγή του Γεωργίου Μουζάλωνα στη Μονή των Σωσάνδρων τρείς μέρες μετά το θάνατο του Θεοδώρου Β’ Λάσκαρη.

Η προσπάθεια εξηρωισμού του Μιχαήλ κορυφώνεται με την περιγραφή της εισόδου στην ανακτημένη Κωνσταντινούπολη. Κατά τα άλλα ο Γεώργιος Ακροπολίτης θεωρείται αξιόπιστος και αντικειμενικός. Η ταύτισή του με τον νέο δυναστικό οίκο των Παλαιολόγων απορρέει μάλλον από προσωπικά κίνητρα και σχετίζεται με την εύνοια που του έδειξε ο Μιχαήλ Η’ Παλαιολόγος όταν το απελευθέρωσε από την αιχμαλωσία και τον τίμησε με υψηλά αξιώματα και την εμπιστοσύνη του.

Με το έργο του ο Γεώργιος Ακροπολίτης παρουσιάζεται ως ένθερμος υποστηρικτής του βασιλείου της Νίκαιας ως νόμιμου συνεχιστή της Βυζαντινής αυτοκρατορίας, που καταλύθηκε το 1204. Πρόκειται για ένα ζήτημα για το οποίο το βασίλειο της Νίκαιας ήρθε σε σύγκρουση με τον κράτος της Ηπείρου, το οποίο επίσης προσπάθησε να εμφανιστεί ανεπιτυχώς ως νόμιμος κληρονόμος της Βυζαντινής αυτοκρατορίας.

Οι Θεόδωρος Α’ Λάσκαρης (1204-1222) και Ιωάννης Β’ Βατάτζης (1222-1254) παρουσιάζονται ως ήρωες, ενώ οι ηγεμόνες του κράτους της Ηπείρου ως ανούσιοι σφετεριστές της εξουσίας. Η στάση του αυτή υπαγορεύτηκε από τη θέση του ως εκπροσώπου των συμφερόντων της υψηλής αυλικής γραφειοκρατίας που ευνοήθηκε από την πολιτική των αυτοκρατόρων της Νίκαιας αλλά και του Μιχαήλ Η’ Παλαιολόγου. Ακολουθεί το τελευταίο μέρος του έργου στο οποίο περιγράφεται η ανάκτηση της Κωνσταντινούπολης και η πανηγυρική είσοδος του αυτοκράτορα: