Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ, ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΚΑΙ… ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΘΑΡΟΣ Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ, ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΚΑΙ… Ο ΧΡΥΣΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ Φ
Η γεωμετρια, η αναπτυξη και η πατριδα τησ Μετά από διάφορες κοσμολογικές μεταβολές, πριν από χιλιάδες χρόνια, προκλήθηκαν μετακινήσεις φυλετικών ομάδων, οι οποίες μετά από την σταθεροποίηση της εγκατάστασής τους, συνέχισαν να εξελίσσουν τον πολιτισμό που μέχρι τότε είχαν αναπτύξει.
Κάποιοι απομονωμένοι πληθυσμοί αναγκάστηκαν να αναπτύξουν την επικοινωνία τους με πλωτά μέσα. Η γεωμετρία των σκαφών διαμόρφωσε σιγά σιγά τον χώρο στον οποίο ζούσαν με γεωμετρικά κριτήρια και η γεωμετρικότητα έγινε στοιχείο ζωής.
Οι Έλληνες, σαν πρώιμοι ναυσιπλόοι με αυξημένες γνώσεις, βρέθηκαν πολύ μπροστά σε σχέση με τα μαθηματικά των άλλων πολιτισμών.
Κατάφεραν, με σπουδαίες επινοήσεις και κυρίως με την ανακάλυψη της διαδικασίας απόδειξης γεωμετρικών προτάσεων, να ανεβάσουν την γεωμετρία, από το επίπεδο των εμπειρικών γνώσεων για πρακτική χρήση, στο επίπεδο της επιστήμης και θεμελίωσαν την θεωρητική έρευνα σε όλους τους τομείς.
Υπήρξαν πολλοί, οι οποίοι αμφισβήτησαν ότι τα μαθηματικά, σαν επιστήμη, είχαν πατρίδα την Ελλάδα. Η υποστήριξη, όμως, τέτοιων απόψεων, αποδείχθηκε τελικά ένα μεγάλο σφάλμα.
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΩΝ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΑΡΑΒΩΝ Τα έργα των αρχαίων Ελλήνων μαθηματικών, για να φτάσουν σε εμάς, χρειάστηκε να υπερπηδήσουν σειρά εμποδίων, πολλές φορές απροσπέραστων.
Το μεγαλύτερο μέρος των έργων, φυλασσόταν σε δύο περίφημες βιβλιοθήκες της Αλεξάνδρειας, οι οποίες καταστράφηκαν. Νέα καταστροφή έγινε όταν ο αυτοκράτορας του Βυζαντίου, Ιουστινιανός, έκλεισε, από θρησκευτικό φανατισμό, την Ακαδημία του Πλάτωνα.
Οι καθηγητές της Ακαδημίας αναγκάστηκαν τότε να καταφύγουν σε χώρες με αραβική επιρροή, χωρίς όμως τα απαραίτητα βιβλία για τις επιστημονικές τους ασχολίες, δεδομένου και ότι οι βιβλιοθήκες της Αλεξάνδρειας είχαν ήδη καταστραφεί. Έτσι, αυτοί και οι άραβες μαθητές τους, υπέδειξαν στον τότε Χαλίφη να ζητήσει από τον αυτοκράτορα του Βυζαντίου, Μιχαήλ Β΄, τα αρχαία ελληνικά χειρόγραφα, σαν έναν από τους όρους για την υπογραφή ειρήνης, μετά από την ήττα του τελευταίου σε μάχη.
Έτσι κατάφεραν να διασωθούν και να αντέξουν στο χρόνο πολλά έργα μεγάλης σημασίας.
Η μελέτη της Γεωμετρίας και γενικότερα των μαθηματικών έγινε σε όλους τους αιώνες της ελληνικής αρχαιότητας είτε από μεμονωμένους ερευνητές είτε από οργανωμένες σχολές. Τέτοια ήταν και η Σχολή των Πυθαγορείων. Ο ιδρυτής της, ο Πυθαγόρας, ήταν φιλόσοφος, μαθηματικός, γεωμέτρης, θεωρητικός της μουσικής και πατέρας του «ΧΡΥΣΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ»
Ο ΧΡΥΣΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ Φ
O χρυσός αριθμός είχε σαν πατέρα τον Πυθαγόρα, όπως προαναφέρθηκε Πυθαγόρας Φειδίας
Ο Φ ΚΑΙ Οι χρησεισ του Παρατηρήθηκε ότι όλα πάνω στην γη, από τα φυτά μέχρι το ίδιο το ανθρώπινο σώμα, αναπτύσσονται βάσει μίας αναλογίας. Ο χρυσός αριθμός Φ είναι ένας μαγικός αριθμός, ένας άρρητος αριθμός, που προσεγγίζει την χρυσή αυτή αναλογία. Έχει πλήθος εφαρμογών, στη φύση, στα μαθηματικά, στις τέχνες, στην αισθητική.
O Φ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Η χρυσή τομή δίνει το σημείο που πρέπει να διαιρεθεί ένα ευθύγραμμο τμήμα, ώστε ο λόγος του ως προς το μεγαλύτερο τμήμα να ισούται με τον λόγο του μεγαλύτερου τμήματος ως προς το μικρότερο.
Ο Φ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ Η ανακάλυψη του χρυσού αριθμού επηρέασε ολόκληρο τον κόσμο της τέχνης, δίνοντας στους καλλιτέχνες όλων των ειδών την ευκαιρία να τελειοποιήσουν τις αναλογίες των έργων τους. Μέσω του αριθμού αυτού, συνδέονται με εξαιρετική ακρίβεια η αρμονία των μαθηματικών με αυτή της τέχνης.
Οι εφαρμογές στη τέχνη είναι εξαιρετικά πολλές και μπορούν να βρεθούν σε κάποια από τα γνωστότερα κτίρια, τους πιο φημισμένους πίνακες ή τα πιο εντυπωσιακά αγάλματα.
Παρθενώνας
Velázquez: La Meninas
Το αστέρι των Πυθαγορείων Στην Ελλάδα οι πρώτοι που ασχολήθηκαν με αυτό το σύμβολο ήταν ο Πυθαγόρας και οι Πυθαγόρειοι φιλόσοφοι, που το ονόμαζαν πεντάγραμμο. Ακολουθώντας δε τον συμβολισμό του, το ονόμαζαν Υγίεια. Κατείχε μία μαθηματική τελειότητα, λόγω των γεωμετρικών του ιδιοτήτων, όπως την εκδήλωση της χρυσής τομής. Οι Νεοπυθαγόρειοι συμβόλιζαν τις άκρες του ως: Ύδωρ Γαία Ιδέα ή Ιερόν ΕΙλή (θερμότητα του ήλιου) Αήρ Τα αρχικά των λέξεων αυτών σχηματίζουν τη λέξη «Υ-Γ-Ι-ΕΙ-Α». Χιράλδα Καθεδρικός Ναός της Σεββίλης
Salvador Dali: Ο Μυστικός Δείπνος
ΠΗΓΕΣ: https://el.wikipedia.org/wiki http://thesecretrealtruth.blogspot.com http://revealedtheninthwave.blogspot.gr http://www.livepedia.gr Εικόνες Google