ΔΙΚΤΥΟ PERT Τα σύνθετα έργα απαιτούν μια σειρά ενεργειών για την υλοποίησή τους, μερικές από τις οποίες μπορεί να γίνουν σειριακά και άλλες είναι δυνατόν.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Advertisements

Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΑΠΤΥΓΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ Ισόρροπης ανάπτυξης Κορεσμένες ή συμφορημένες - Υψηλό βαθμό ανάπτυξης- Υπερσυγκέντρωση.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
© Ανδρέας Νεάρχου Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων 1 Διοίκηση Λειτουργιών Ενότητα 4: Διοίκηση έργων 1 (project management) Ανδρέας Νεάρχου.
1 Έλεγχος και τα μέσα ελέγχου. 2 Θέματα που αναλύονται Η αναγκαιότητα του ελέγχου Τα χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού ελέγχου. Η διαδικασία του ελέγχου.
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων Ενότητα 2: Βασικές έννοιες στο σχεδιασμό και τη διαχείριση έργου Κλεάνθης Συρακούλης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Δρ. Σπυρούλα Σπύρου C.D.A. Κολλέγιο  Μάθημα
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Παραδόσεις εφαρμοσμένης Δασοκομικής Μάθημα 3: Αντικείμενο, αρχές, σκοπός της Δασοκομίας Συσταδογνωσία Στέργιος Βέργος, καθηγητής Καρδίτσα, 18 Οκτωβρίου.
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
Προγραμματισμός έργων
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΈΡΓΩΝ
Χρονικός Προγραμματισμός Έργου Μάθημα : Οργάνωση και Διοίκηση Εργοταξίου Τσιτσιφλής θάνος 2011.
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΧΡΟΝΙΚΟυ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟυ ΕΡΓΩΝ
Δικτυωτός Προγραμματισμός έργων
Χρονικός Προγραμματισμός των έργων
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Δ ι α χ ε ί ρ ι σ η Έ ρ γ ο υ P r o j e c t M a n a g e m e n t
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
Το νερό στην λογοτεχνία
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
Χρονοπρογραμματισμός έργων
Διαχειριση εργων: εισαγωγη
Μαθηση για ολα τα παιδια
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
Εσθονία Project
Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ 10/12/2015
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΩΝ
Κεφάλαιο 17: Διαδικασίες και Συστήματα Ελέγχου
ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΚΤΥΟ PERT Τα σύνθετα έργα απαιτούν μια σειρά ενεργειών για την υλοποίησή τους, μερικές από τις οποίες μπορεί να γίνουν σειριακά και άλλες είναι δυνατόν να γίνουν παράλληλα με άλλες επιμέρους εργασίες. Αυτό το σύνολο των επιμέρους σειριακών και παράλληλα εκτελούμενων εργασιών, μπορεί να μοντελοποιηθεί σε δίκτυο. Το 1957 αναπτύχθηκε η μέθοδος της κρίσιμης διαδρομής (CPM) σαν μοντέλο δικτύου για τη διαχείριση ενός έργου. Πρόκειται για μια ντετερμινιστική μέθοδο που χρησιμοποιεί συγκεκριμένες τιμές για τις εκτιμήσεις των χρόνων υλοποίησης της κάθε επιμέρους εργασίας. Ενώ λοιπόν, η μέθοδος CPM είναι μια απλή και εύχρηστη μέθοδος, το μειονέκτημα που έχει είναι ότι δεν μπορεί να λάβει υπόψη τις τυχόν διακυμάνσεις που είναι δυνατόν να παρατηρηθούν στους χρόνους υλοποίησης των επιμέρους εργασιών και οι οποίοι πολλές φορές έχουν ουσιαστική επίδραση στο χρόνο ολοκλήρωσης ενός έργου, ιδιαίτερα αν αυτό έχει μια πολύπλοκη δομή. Η μέθοδος PERT (Program Evaluation and Review Technique), είναι μια μέθοδος ανάλυσης δικτύου όπως και η CPM (Critical Path Method). ΔΔΕ 11η Νίκος Μπλάνας

Η CPM (Critical Path Method) χρησιμοποιήθηκε για 1η φορά στα τέλη της δεκαετίας του '50 στα πλαίσια υλοποίησης ενός εξαιρετικά μεγάλου και πολύπλοκου έργου που ονομαζόταν Polaris για λογαριασμό του Αμερικάνικου Ναυτικού. Χαρακτηριστικό της και ουσιαστική διαφορά της μεθόδου PERT από τη μέθοδο CPM είναι ότι επιτρέπει την ύπαρξη αβεβαιότητας στους χρόνους ολοκλήρωσης των επιμέρους εργασιών ενός έργου. Επίσης, βασικό χαρακτηριστικό της μεθόδου PERT είναι ότι δίνει σε κάποιον τη δυνατότητα μέσα από την εφαρμογή της, στα πλαίσια υλοποίησης ενός έργου, να ελαττώνει τόσο τον απαιτούμενο χρόνο όσο και το απαιτούμενο κόστος για την ολοκλήρωση του έργου. ΔΔΕ 11η Νίκος Μπλάνας

Η μέθοδος PERT αποτελεί ένα μοντέλο δικτύου Θεωρεί ότι οι διάρκειες των επιμέρους εργασιών εμπεριέχουν ένα ποσοστό αβεβαιότητας, οπότε δεν έχουν μια συγκεκριμένη τιμή. Η αβεβαιότητα αυτή μπορεί να οφείλεται σε εμφάνιση απρόβλεπτων γεγονότων κατά την υλοποίηση ενός έργου ή στο γεγονός ότι το υπό υλοποίηση έργο περιέχει επιμέρους εργασίες ερευνητικού περιεχομένου, οπότε δεν είναι σίγουρο πότε αυτές θα ολοκληρωθούν. ΔΔΕ 11η Νίκος Μπλάνας

Για την εφαρμογή της μεθόδου PERT απαιτείται για την κάθε δραστηριότητα τρεις εκτιμήσεις για τη συνολική της διάρκεια. Στη μέθοδο PERT θεωρείται ότι οι χρονικές εκτιμήσεις ακολουθούν την κατανομή B. Με βάση το γεγονός αυτό, η αναμενόμενη χρονική διάρκεια για την κάθε επιμέρους εργασία είναι δυνατό να υπολογιστεί προσεγγιστικά από τη σχέση: Αναμενόμενος χρόνος = (Αισιόδοξη πρόβλεψη + 4 x Αναμενόμενη πρόβλεψη + Απαισιόδοξη πρόβλεψη ) / 6. Όσον αφορά τη μορφή του δικτύου των εργασιών ισχύουν τα ίδια που ισχύουν και στη μέθοδο CPM. Η απόφαση για τη χρήση της μεθόδου PERT αντί της μεθόδου CPM εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τρία στοιχεία. ΔΔΕ 11η Νίκος Μπλάνας

μια αναμενόμενη εκτίμηση, τρεις εκτιμήσεις μια αισιόδοξη εκτίμηση, που είναι ο χρόνος υλοποίησης σε περίπτωση που η συγκεκριμένη δραστηριότητα υλοποιείται χωρίς προβλήματα ή καθυστερήσεις, μια αναμενόμενη εκτίμηση, μια απαισιόδοξη εκτίμηση, που είναι ο μέγιστος εκτιμώμενος χρόνος για την υλοποίηση της συγκεκριμένης δραστηριότητας όταν υπάρχουν προβλήματα και τίποτα δεν γίνεται όπως είχε προβλεφθεί αρχικά. ΔΔΕ 11η Νίκος Μπλάνας

τρία στοιχεία το μέγεθος του έργου, τη διαθεσιμότητα μηχανογράφησης και γενικά την ύπαρξη ή όχι υπολογιστικών συστημάτων, την προηγούμενη εμπειρία της ομάδας έργου στην κατασκευή και διαχείριση δικτύων εργασιών έργου. ΔΔΕ 11η Νίκος Μπλάνας

Παραστάσεις κόμβων σε δίκτυο PERT Όπου: ελεύθερος χρόνος ανάμεσα σε μια εργασία και την επόμενή της = ΕΧΕ(Χ+1)-ΕΧΤ(Χ) ελεύθερος χρόνος που δεν καθυστερεί την τελική ολοκλήρωση ενός έργου = ΑΧΕ(Χ)-ΕΧΕ(Χ) ΔΔΕ 11η Νίκος Μπλάνας

ΔΔΕ 11η Νίκος Μπλάνας

ΔΔΕ 11η Νίκος Μπλάνας

PERT και CPM Οι μέθοδοι PERT και CPM συνεισφέρουν στη σχεδίαση και την επιτυχημένη υλοποίηση ενός έργου, πλην όμως η επιτυχημένη σχεδίαση ενός έργου εξαρτάται και από άλλους παράγοντες, όπως για παράδειγμα την επιτυχημένη κατάτμηση του έργου σε επιμέρους εργασίες. Και οι δύο αυτές μέθοδοι σχεδίασης δικτύου είναι σημαντικές και χρήσιμες κατά τη σχεδίαση ενός έργου, καθώς βοηθούν τον κάθε υπεύθυνο στην υλοποίηση του έργου που έχει αναλάβει, ενώ διασφαλίζεται ότι όλες οι επιμέρους εργασίες έχουν ληφθεί υπόψη στον προγραμματισμό του έργου και έχουν τοποθετηθεί με τη σωστή και λογική σειρά για να εκτελεστούν. Ως μέσο ελέγχου ενός έργου και οι δύο αυτές μέθοδοι έχουν βασικές αδυναμίες. Τα προβλήματα εφαρμογής των μεθόδων PERT και CPM στην πράξη καλύπτονται από την ύπαρξη και τη χρησιμοποίηση, εφόσον κριθεί απαραίτητο, άλλων μεθόδων που είναι δυνατό να χρησιμοποιούν πιθανότητες για τα διάφορα πιθανά γεγονότα που είναι δυνατόν να συμβούν, ή στοχαστικές μεταβλητές ή ότι κριθεί απαραίτητο για να μπορέσει κάποιος να χειριστεί το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου που έχει αναλάβει να υλοποιήσει. ΔΔΕ 11η Νίκος Μπλάνας

αδυναμίες Όλο το σχέδιο χρειάζεται ανασκόπηση σε τακτά χρονικά διαστήματα, ενώ δυσκολίες παρουσιάζονται, όταν χρειάζεται να μελετηθεί ξανά ένα δίκτυο στο οποίο έχουν γίνει κάποιες εκ των υστέρων αλλαγές. Το μειονέκτημα αυτό ξεπερνιέται με τη χρήση ενός Η/Υ, όπου κάθε αλλαγή που γίνεται αποτυπώνεται και λαμβάνεται υπόψη για τη συνέχεια, αν και υπάρχει μια τάση στην πράξη να πέφτει το συνολικό σχέδιο σε αχρηστία στα τελευταία στάδιά του σε περίπτωση που χρειάζεται να γίνουν αλλαγές στη μορφή του. Υπάρχουν έργα κυρίως ερευνητικού περιεχομένου όπου δεν είναι απαραίτητο ότι υπάρχει διαθέσιμο από την αρχή ένα συγκεκριμένο και προβλέψιμο αναμενόμενο αποτέλεσμα για την κάθε επιμέρους εργασία. Επίσης, είναι δυνατό μια επιμέρους εργασία να χρειάζεται να επαναληφθεί πολλές φορές, πριν το τελικό αποτέλεσμα γίνει αποδεκτό. Και στις δύο παραπάνω μεθόδους δεν επιτρέπεται η εκτέλεση κύκλων (επαναλαμβανόμενων εργασιών). ΔΔΕ 11η Νίκος Μπλάνας

Παράδειγμα Δομής δικτύου με τη μέθοδο CPM (Τοξωτό δίκτυο) Παράδειγμα Δομής δικτύου με τη μέθοδο PERT (Κομβικό δίκτυο) ΔΔΕ 11η Νίκος Μπλάνας

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Ελληνόγλωσση Burke R. (2002), Διαχείριση Έργου - Τεχνικές Σχεδιασμού και Ελέγχου, εκδ. Κριτική. Δημητριάδης Α. (1996), Διοίκηση - Διαχείριση Έργου, εκδ. Νέες Τεχνολογίες. Κιουντουζής Ε. (1991), Διοικητικός Προγραμματισμός Έργων Πληροφορικής, εκδ. Σταμούλης. Ξενόγλωσση Bergen S.A. (1986), Project Management, Basil Blackwell. Harris J. (1997), Sharpen Your Team's Skills in Project Management, McGraw Hill. Levine H.A. (2002), Practical Project Management. Tips, Tactics and Tools, Wiley. Lewis J.P. (1998), Mastering Project Management, McGraw Hill. Martin P. Tate K. (2001), Getting Started in Project Management, Wiley. Shafer S.M. Meredith J.R. (1998), Operations Management, Wiley. ΔΔΕ 11η Νίκος Μπλάνας

Ασύγχρονη Εκπαίδευση //elektra.teilar.gr Αρχειοθήκη mpl123 ΔΔΕ 11η Νίκος Μπλάνας