ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΧΕΣΕΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ-ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Advertisements

Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας. Τα κομμάτια του πάζλ.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ντία Γερμανού, Δασκάλα ΙΒ΄Δημοτικό Σχολείο Πάφου.
Σχολική Ετοιμότητα Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Στο γυμνάσιο γίνονται πιλοτικά ευρωπαϊκά προγράμματα
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Πανεπιστήμιο Κρήτης Υπουργείο Υγείας Υπουργείο Παιδείας&Πολ/μού.
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Πέτρος Χαραβιτσίδης Διευθυντής στο 132ο Δημοτικό σχολείο Αθήνας
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Σχολικός Εκφοβισμός/Bullying
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Οι κίνδυνοι, οι τρόποι προφύλαξης και γενικές πληροφορίες
Η ειδική αγωγή στο σχολείο της γενικής εκπαίδευσης
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Φροντίζω τον εαυτό μου Κίνδυνοι τροχαίων ατυχημάτων από
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
Οι εκτιμήσεις των ενηλίκων αποτελούν τη βάση για την αυτοεκτίμηση των παιδιών της νηπιακής ηλικίας Το καλό και το κακό ορίζονται από τις συναισθηματικές.
School factors related to bullying: a qualitative study of early adolescent students Σχολικοί παράγοντες που σχετίζονται με τον σχολικό εκφοβισμό: μια.
Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες και Γνωστικές Δυσχέρειες Διάκριση δυσκολιών Γενικές (όλη τη μαθησιακή διαδικασία) Ειδικές (ανάγνωση, γραφή,μαθηματικά) Είδος.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Στόχοι Συμβουλευτικής Ψυχολογίας Διαφορές μεταξύ θεωρητικών προσεγγίσεων (Ψυχανάλυση, Υπαρξισμός, Συμπεριφορισμός,
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Συμβουλευτική κοινωνικά ευάλωτων ομάδων
εκπαιδευτικη μεταβαση
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Θέμα 3ο Γονείς Εξάμηνο Ε΄.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΣΥ.Π. Π.Ε.ΣΥ.Π. .
ΥΓΙΕΙΝΗ Δημήτρης Τσιργής.
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ BULLING.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΡΙΨΟΚΙΝΔΥΝΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Αγκαζαριάν Μαρία Παπαδημητρίου Χριστίνα Πολυχρόνη Χαρά Μακρή Εύη Ρέτζιου Αθηνά.
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Εφηβική ηλικία Ποιος είμαι Με ποιους είμαι
Πρόγραμμα «Μικροί εκπαιδευτές για το διαδίκτυο 2.0»
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 6 : ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το αναπτυξιακό φάσμα της μετάβασης και οι προκλήσεις για τον εκπαιδευτικό ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος Κέντρο Εφαρμοσμένης Ψυχολογικής Έρευνας και Ψυχοπαιδαγωγικής Συμβουλευτικής, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Οι όροι της μετάβασης Αλλαγές στο περιβάλλον Αλλαγές στο παιδί Ερώτημα: Με ποιο τρόπο το παιδί στο δημοτικό προετοιμάζεται για τις αλλαγές αυτές - Υπάρχει διαδοχή σταδίων ή συγχωνευτική αλληλουχία;

Αλλαγές στο παιδί Σωματική ανάπτυξη Γνωστική ανάπτυξη Συναισθηματική ανάπτυξη Κοινωνική ανάπτυξη Σεξουαλική ανάπτυξη

Σωματική ανάπτυξη Η ήβη στα αγόρια Η ήβη στα κορίτσια Θέματα διατροφής Θέματα άσκησης

Προβλήματα σε σχέση με το σώμα Παχυσαρκία Εικόνα σώματος Διαταραχές διατροφής Αποστέρηση ύπνου

Γνωστική Ανάπτυξη και Σχολική Επίδοση Γνωστική ανάπτυξη (περίοδος τυπικών λογικών πράξεων) Εγωκεντρική σκέψη Εξέλιξη ηθικής σκέψης

Προβλήματα που συνδέονται με τη Γνωστική ανάπτυξη Μαθησιακές δυσκολίες Αμφισβήτηση Κοινωνικο-οικονομικό επίπεδο και σχολική επίδοση

Κοινωνική ανάπτυξη Διαμόρφωση ταυτότητας Δημοτικότητα και απόρριψη Αναδυόμενη ενηλικίωση Σχέσεις με συνομηλίκους

Κοινωνική ανάπτυξη Απόρριψη Παραμελημένοι έφηβοι Σύγκρουση με γονείς / εκπαιδευτικούς Εκδήλωση ψυχιατρικών προβλημάτων (και λόγω κοινωνικών πιέσεων / απουσίας μηχανισμών ασφαλείας)

Κίνδυνοι για τους εφήβους Κατάχρηση διαδικτύου Σχολική διαρροή Ουσίες Αλκοόλ Κάπνισμα Σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα Εγκυμοσύνη

Ερωτήματα για τους εκπαιδευτικούς Σε ποιες θεωρίες τοποθετώ τα προβλήματα που αντιμετωπίζω; Ποια η σχέση μου με τον έλεγχο / αμφισβήτηση; Πώς η δυναμική των σχέσεων μεταξύ των ενηλίκων (γονέων και εκπαιδευτικών) εμπλέκεται στη λήψη αποφάσεων που αφορούν τη ζωή των παιδιών π.χ. αποβολή; Νιώθω άνετα με την αναδυόμενη σεξουαλικότητα των παιδιών; Πόση ανοχή έχω στις εκδηλώσεις βίαιης συμπεριφοράς; Ποια στερεότυπά μου ενδέχεται να εμπλέκονται στη λήψη αποφάσεων που δε συνάδουν με τις παιδαγωγικές θεωρίες (πότε δηλ. δεν λειτουργώ ως επιστήμονας;) Με ποιο τρόπο τείνω να ερμηνεύω τα προβλήματα; (μοίρα, πλαίσιο, κοινωνία, γονείς, άτομο…)

ΠΡΟΤΑΣΗ Πρόβλημα = Πρόκληση = Δυνατότητα να κατανοήσουμε περισσότερο τους εαυτούς μας και τους άλλους = Πολιτισμός Σύνδεση της ερμηνείας των προβλημάτων με συγκεκριμένες ψυχολογικές θεωρίες και παραγωγή λύσεων με βάση τη θεωρία και εμπειρικώς τεκμηριωμένες παρεμβάσεις Σύνδεση των πραγματικών δεδομένων της τάξης με τη θεωρία Ανάπτυξη υποστηρικτικού περιβάλλοντος ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ στα σχολεία (λόγω του γραφειοκρατικού μηχανισμού ελλοχεύει ΣΟΒΑΡΟΣ κίνδυνος να δοθεί έμφαση στην εξουσία / ιεραρχία και όχι στον ΑΝΘΡΩΠΟ) Αντιμετώπιση Επαγγελματική Εξουθένωσης Συστηματική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στον ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΞΑΙΡΕΘΕΙ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΩΣ ΠΡΟΣΩΠΟ

Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας! Χριστίνα Ρούση – Βέργου, Ψυχολόγος