Δημοσιογραφική Γραφή & Στιλ γραφής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ικανότητες Επικοινωνίας
Advertisements

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Δ ΗΜΙΟΥΡΓΙΑ Π ΑΡΟΥΣΙΑΣΕΩΝ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ P OWER P OINT.
Δρ. Τζάμου Αικατερίνη Φιλόλογος Πειραματικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής
Παρουσίαση Διαθεματικής Εργασίας σε PowerPoint
 Τι είναι blog; Τι είναι blog; Παρουσίαση της έννοιας του blogs  Απο που προήλθαν; Απο που προήλθαν;  Πως μπορώ να δημιουργήσω ένα Blog; Πως μπορώ να.
Στο εργαστήριο Τεχνικές Επικοινωνίας. Παίρνοντας ότι καλύτερο από το εργαστήριο •Τολμήστε •Κάντε ερωτήσεις •Μάθετε από τους άλλους •Φυσικός Εαυτός.
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
Μετρήσεις στη γλώσσα και ανάλυση του λόγου Γ. Μικρός, Γ. Ταμπουρατζής, Σ. Μαρκαντωνάτου ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ INSTITUTE FOR LANGUAGE & SPEECH.
Η πιο έξυπνη χελώνα στον κόσμο
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 Π. Σοφράς.
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
Τεχνικές Παρουσίασης Hans-Peter Osterhold – Hessenkolleg Wetzlar.
Αντανάκλαση Συναισθήματος
Οδηγίες για τη συγγραφή εργασιών
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Οθόνες: Δεξιότητες παρουσίασης Επίπεδο.
Συγγραφή και παρουσίαση άρθρων Περιεχόμενο Δομή Διαδικασία Πως γίνομαι καλύτερος Μέρος Α: Περιεχόμενο + Δομή + Διαδικασία Μέρος Β: Πως γίνομαι καλύτερος.
Ενότητα 6 Γράφω το δικό μου άρθρο Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
EDG220 C: Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και εκπαιδευτική τεχνολογία Ακαδημαϊκό έτος: Υποχρεωτική εργασία: Τίτλος θεματικής ενότητας: Κυκλοφορώ με ασφάλεια.
Δημιουργία Διαφανειών
Έντυπη ειδησεογραφία.
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
Η συγγραφή μιας διδακτορικής διατριβής Αριστείδης Ν. Χατζής Ε.Λ.Κ.Ε.16/12/2004.
Συμβουλές για επιτυχημένη Πτυχιακή/Διατριβή Γεώργιος Χατζημηλιούδης Κε.Δι.Μα. Ταχύρρυθμα μαθήματα Εαρινό Εξάμηνο
Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο
Η ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ (COVER LETTER)
Μάρκετινγκ και Προώθηση Θεματικό εργαστήριο Πρεσβευτές Μάθησης της Κοινότητας Grant agreement no /
Τα χαρακτηριστικά των καλών παρουσιάσεων
Η περιληψη.
Επιχειρηματικός Λόγος
1.5 Γλώσσες Προγραμματισμού
Teaching, Managing and Enhancing Diversity
ΠΡΟΤΥΠΟ –ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΝΑΒΡΥΤΩΝ Ταξη: Α 2
Επικοινωνία (communicating) Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
ΣΥΝΟΛΑ.
© 2011 Hilton Worldwide Confidential and Proprietary Δήμητρα Λαμπροπούλου Διευθύντρια Εκπαίδευσης Hilton Athens 0 Καλωσορίσατε στα μονοπάτια απασχολησιμότητας.
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Έναρξη συγγραφής της επιστημονικής εργασίας ( ΙΙ ) 1.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
ΦΩΤΟΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΑ.
ΠερIληψη Α. Προετοιμασία
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Οδηγίες για τη συγγραφή εργασιών
Ενότητα 4: Treatment Νίκος Μύρτου Σχολή ΟΠΕ Τμήμα ΕΜΜΕ
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ
Ηλεκτρονικό Περιοδικό
Γενική παρουσίαση Το όνομά σας.
Σχέσεις Υπευθύνων Δημοσίων Σχέσεων
Παρουσιάσεις με την χρήση PowerPoint
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
Μια από τις σοβαρότερες κριτικές που γίνονται είναι πως: Ο ΤΥΠΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΡΟΛΗΠΤΟΣ.
Θέματα Γλωσσολογίας (α)
στοWord 5 νέοι τρόποι εργασίας Συνεργασία με οποιονδήποτε, οπουδήποτε
Ακαδημαϊκές και Επαγγελματικές Δεξιότητες
45 μαθήματα ζωής Norvegija – Šiaurės pašvaistė Music: snowdream
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δημοσιογραφική Γραφή & Στιλ γραφής

4 χαρακτηριστικά καλής δημοσιογραφικής γραφής Ακριβής Ξεκάθαρη Πειστική Κατάλληλη

Χαρακτηριστικά καλής δημοσιογραφικής γραφής Ακρίβεια: ακριβές λεξιλόγιο, πρώτα τα γεγονότα – μετά οι λέξεις, λανθασμένη ορθογραφία είναι σοβαρή ανακρίβεια. Καθαρότητα: Γραμματική και στίξη,μήκος προτάσεων, μετάβαση από την μια πρόταση στην επόμενη και από το ένα γεγονός στο άλλο. Πειστικότητα: Σχετικό υλικό,αξιόπιστες πηγές, παραδείγματα, αναφορές σε δηλώσεις κοκ Κατάλληλο στιλ: Ο τρόπος με τον όποιο είναι γραμμένο ένα κείμενο ονομάζεται στιλ. Προσπαθήστε να συνδυάσετε το περιεχόμενο με την έκφραση. Το στιλ είναι φυσικό στον δημοσιογραφικό λόγο.

Πως πετυχαίνει την ακρίβεια ο δημοσιογράφος; Δίνει μεγάλη προσοχή στις λεπτομέρειες και επιβάλλει στον εαυτό του μια αυτοπειθαρχία που πολλοί άνθρωποι δεν διαθέτουν. Χρησιμοποιεί σημειώσεις Ελέγχει πολλές φορές κάτι και υποβάλλει συνεχώς ερωτήσεις.

Γράφοντας ένα ρεπορτάζ/μια είδηση Η εισαγωγή ( το lead) Το κύριο μέρος του ρεπορτάζ Ο επίλογος

Τρόπος γραφής ειδήσεων Ανεστραμμένη πυραμίδα – A.P. Hourglass style

Ανεστραμμένη πυραμίδα Τι – ποιος – πότε – που – γιατί – πως 35 λέξεις εισαγωγή Μικρή ξεκάθαρη αναφορά στην ουσία της είδησης και παρουσίαση των λεπτομερειών της είδησης με άξονα την σημασία τους. Οι σημαντικότερες λεπτομέρειες προηγούνται και έπονται οι πιο ασήμαντες.

Πως γράφεται η εισαγωγή Αρχίστε με μια εκρηκτική παρουσίαση του πιο δυνατού στοιχείου της είδησης Αφήστε να φανεί στην εισαγωγή σας η ουσία του θέματος ή γράψτε την εισαγωγή έτσι ώστε ό,τι ακολουθήσει να συνδέεται καθαρά και λογικά με το περιεχόμενό της.

Δημοσιογραφική Γραφή Είναι γραφή για ένα μαζικό μέσο επικοινωνίας. Αυτό σημαίνει διπλή έμφαση στα βασικά στοιχεία: απλότητα,ευθύτητα, καθαρότητα. Όσο μεγαλύτερο είναι το κοινό τόσο περισσότερο πρέπει να ακολουθούμε αυτούς τους κανόνες.

Hourglass style Οι σημαντικότερες ειδήσεις στην πρώτη παράγραφο και στην συνέχεια κατά χρονολογική σειρά παραθέτονται οι λεπτομέρειες.

SHOW DON’T TELL TOLSTOY

Ποια η λειτουργία ενός τίτλου; Να διαφημίσει το ρεπορτάζ Να προσελκύσει τον αναγνώστη Να βοηθήσει τον αναγνώστη να αξιολογήσει τις ειδήσεις Να δώσει μια περίληψη του ρεπορτάζ Να κάνει την εφημερίδα ενδιαφέρουσα και ελκυστική.

Ένας καλός τίτλος… Δεν χρειάζεται μετάφραση, ο αναγνώστης τον καταλαβαίνει αμέσως Θα πρέπει να είναι η εισαγωγή μεταφρασμένη σε δυνατές,στρωτές και έντονες λέξεις. Λέει κάτι Χρειάζεται φαντασία και καλή χρήση της γλώσσας για να γραφτεί

Κανόνες γραφής τίτλων Θα πρέπει να λένε τα σημαντικά στοιχεία του ρεπορτάζ με ακρίβεια Συνήθως γράφονται στην ενεργητική φωνή για να δημιουργήσουν εντυπώσεις Χρησιμοποιούν ζωντανή και φρέσκια γλώσσα Είναι συγκεκριμένοι Συντομογραφίες, εκτός και αν είναι πολύ γνωστές όπως USA, δεν θα πρέπει να υπάρχουν στους τίτλους Αν ένας τίτλος έχει δήλωση θα πρέπει να αναφέρεται ποιος την έκανε.

Ποιοι επιλέγουν τους τίτλους; Ποια ρεπορτάζ αντιστοιχούν σε μεγάλους τίτλους;