Τμημα θεατρικων σπουδων σχολη καλων τεχνων Πανεπιστημιο Πελοποννησου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην COMPUSMART Διαχείριση εργασιακού άγχους στην COMPUSMART Ινστιτούτο Εργασίας, Υγείας και Οργάνωσης (I-WHO) Πανεπιστήμιο.
Advertisements

Προσωπικές δεξιότητες
Animation Η παρουσίαση βασίζεται στην προσπάθεια να αναδειχθεί η αξία της βιωματικής μάθησης στη σύγχρονη εκπαιδευτική διαδικασία και ο ρόλος που διαδραματίζουν.
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Τίτλος Εισήγησης Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στο ΣΔΕ Δικαστικής φυλακής Λάρισας.
Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια»
Τα στάδια δημιουργίας μιας ταινίας
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ. Το εργαστήρι στηρίζεται στην ενεργητική παρουσία των συμμετεχόντων. Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα μέσα από την ανταλλαγή.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων πολλαπλών μορφών, δηλ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Συγγραφή και παρουσίαση άρθρων Περιεχόμενο Δομή Διαδικασία Πως γίνομαι καλύτερος Μέρος Α: Περιεχόμενο + Δομή + Διαδικασία Μέρος Β: Πως γίνομαι καλύτερος.
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Βασικές τεχνικές γνωριμίας
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΜΑΡΙΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ΜΠΛΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Επιμέλεια: Σπύρος Αντωνέλλος ΕΜΕ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΟΧΟΙ
Η σκηνή στον κινηματογράφο
ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ Διευθύνει τα γυρίσματα κινηματογραφικών ταινιών Διευθύνει τα γυρίσματα κινηματογραφικών ταινιών Συντονίζει αυτούς.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Πολυμέσα Οι “multi-διαστάσεις’’ των multimedia. Περιγραφή Ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων πολλαπλών.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας - Διαδικασία της Αυτοαξιολόγησης (ΑΕΕ) 2 ο Βήμα: Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης Σχολικοί Σύμβουλοι.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( ) Ενότητα 3 Το κίνημα του Εξπρεσιονισμού Αγγελική Ρόζη Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών 1.
DYNAMIC IDENTITY Αυτό το έργο έχει χρηματοδοτηθεί με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το έγγραφο αυτό αντικατοπτρίζει τις απόψεις μόνο του συγγραφέα,
Διαχείριση κόστους έργων πληροφορικής. 2 Ανάλυση κόστους/οφέλους Η ανάλυση κόστους/οφέλους βασίζεται γενικά στις ακόλουθες οικονομικές αρχές:  Κριτήριο.
Το Θέατρο της Επινόησης Devised Theatre Άννα Τσίχλη Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών -Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Σχολή Καλών Τεχνών Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Κατή Αργυρώ Πρωτοψάλτου Θεόφιλος Τσαρτσαράκης Αντώνιος
Αναφορά προόδου ή κατάστασης
Παρουσίαση στο Slideshare «Η ελληνική εκπαιδευτική blogoσφαιρα»
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ.
Ένα δάσκαλος δημιουργεί ιστολόγια
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Ναύπλιο
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Θέματα Σχεδίασης ΕΛ Πληροφορική και Εκπαίδευση 2005
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Slideshare.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Δραματική Σχολή Εθνικού Θεάτρου
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης – Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Διαδικασία/Βήματα υλοποίησης
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Επιστημονική ανάλυση κινηματογραφικών ταινιών
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τμημα θεατρικων σπουδων σχολη καλων τεχνων Πανεπιστημιο Πελοποννησου Τμημα θεατρικων σπουδων σχολη καλων τεχνων Πανεπιστημιο Πελοποννησου Σκηνοθεσία ΙΙ 2η Συνάντηση 20 Φεβρουαρίου 2017 Οι αρμοδιότητες του Σκηνοθέτη στα διαφορετικά στάδια της παραγωγής

1. Πριν από τις πρόβες Πρώτη και καθοριστική είναι η επιλογή του έργου. Ο σκηνοθέτης θα πρέπει να απαντήσει σε ερωτήματα σχετικά με την επιλογή του (πώς αφορά το έργο τον σύγχρονο θεατή, ποια η προσωπική (συναισθηματική) εμπλοκή του σκηνοθέτη με το κείμενο π.χ. εκφράζει το υπαρξιακό κενό, ποια είναι τα κρίσιμα ερωτήματα που θέτει το έργο για την σύγχρονη εποχή κτλ.).

Σε συνεργασία με τον δραματολόγο θα πρέπει να γίνει δραματουργική ανάλυση του έργου. Βασικά ερωτήματα: ποιό το ιστορικό-κοινωνικό πλαίσιο του έργου, ποιά τα κύρια θέματα που θα πρέπει να αναδειχθούν και στην παράσταση, ποιές οι δευτερεύουσες πλοκές, πώς αξιολογείται το γενικότερο έργο του συγγραφέα αλλά και το συγκεκριμένο έργο την εποχή που γράφτηκε, σε ποια χρονική περίοδο διαδραματίζεται το έργο, τί γνωρίζουμε για την παραστασιολογία του, ποιές οι επιρροές και η επίδραση του έργου στην εποχή του και μετά, ποιοί είναι οι επιδιωκόμενοι στόχοι του έργου (του συγγραφέα), ποιά τα κομβικά σημεία ως προς την εξέλιξη της πλοκής, πώς λειτουργούν οι χαρακτήρες.

Βασικά στοιχεία δραματουργικής ανάλυσης:   Βασικά στοιχεία δραματουργικής ανάλυσης: θέμα (theme), ιστορία, μύθος (subject), πλοκή (plot) και επιμέρους πλοκή (subplot), μήνυμα (message), κατανομή σκηνών (scene breakdown), δοσμένες συνθήκες (given circumstances), σκιαγράφηση χαρακτήρων (characterization), πρωταγωνιστής – ανταγωνιστής (protagonist-antagonist), ατμόσφαιρα (atmosphere/mood), σύγκρουση (conflict), στόχοι, κίνητρα και εμπόδια (objectives/motivations/obstacles), δραματική ένταση (dramatic tension/suspense), διάλογος (dialogue), εσωτερικός μονόλογος (interior monologue) εικόνες (imagery), έμφαση και κόντραστ (emphasis and contrast)

  Τέλος, αφού γίνει η δραματουργική ανάλυση θα πρέπει ο σκηνοθέτης να πάρει τις αποφάσεις του σχετικά με τις πιθανές αλλαγές, αφαιρέσεις, προσθήκες στο κείμενο.

Ο σκηνοθέτης θα πρέπει να οργανώσει το «στήσιμο» της παράστασης.   Ο σκηνοθέτης θα πρέπει να οργανώσει το «στήσιμο» της παράστασης. Καίριας σημασίας ερωτήματα: ποιοί είναι οι στόχοι του σκηνοθέτη και της παράστασης, σε ποιό χρονικό πλαίσιο/εποχή θα τοποθετηθεί η δράση, με ποιά κριτήρια θα επιλεγούν οι ηθοποιοί, ποιά θα είναι η αισθητική της παράστασης και αντίστοιχα η εικονογραφία της, τί απαιτούν οι επιλογές αυτές, ποιά η συμβολή της τεχνολογίας στην παράσταση (σκηνικό, φωτισμοί, βίντεο, ήχος), ποιός ο ρυθμός της παράστασης, ποιός ο φωτισμός και τα υπόλοιπα μέσα έκφρασης, συμπεριλαμβανομένων των τρόπων έναρξης και κλεισίματος της παράστασης, πώς θα υποστηριχθεί επικοινωνιακά η παράσταση και πώς θα επηρεαστεί η προώθηση της παράστασης από την αισθητική της;

Ιππόλυτος, Εθνικό Θέατρο, σκην. Λυδία Κονιόρδου, 2014   Ο σκηνοθέτης θα πρέπει να πάρει αποφάσεις σχετικές με τον ανθρώπινο ιστό της παράστασης και αντίστοιχα να προβεί στην επιλογή: α. των συντελεστών (ομάδα δημιουργίας: σκηνογράφος, ενδυματολόγος, μουσικός, χορογράφος, σχεδιαστής φωτισμών, βοηθός σκηνοθέτη) και β. ηθοποιών (χορευτών, τραγουδιστών), ανάλογα με τις απαιτήσεις της σκηνοθεσίας. Θα πρέπει να αποφασίσει επίσης για τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η επιλογή, κυρίως των ηθοποιών π.χ. ακροάσεις. Ιππόλυτος, Εθνικό Θέατρο, σκην. Λυδία Κονιόρδου, 2014

  Πριν την έναρξη των προβών θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ο καθορισμός του χρονοδιαγράμματος της παραγωγής. Στο χρονοδιάγραμμα θα πρέπει να δίνονται πληροφορίες: για την ημερομηνία της πρεμιέρας, τον αριθμό των παραστάσεων, το πρόγραμμα των προβών, τις συναντήσεις παραγωγής, την εβδομάδα παραγωγής και τις ημερομηνίες της πιθανής περιοδείας.

Άλλες πιο συγκεκριμένες πληροφορίες που θα περιλαμβάνονται στο χρονοδιάγραμμα της παραγωγής είναι: Οι ημερομηνίες παράδοσης σκηνικών, σκηνικών αντικειμένων, κοστουμιών, βίντεο, μουσικών κτλ. Οι ημερομηνίες και οι λίστες τεχνικών εργασιών (βάψιμο σκηνής, στήσιμο σκηνικών, κρέμασμα φώτα, βίντεο κτλ.) με λεπτομερή αναφορά στην εβδομάδα παραγωγής.  

  Πριν ξεκινήσουν οι πρόβες, ο σκηνοθέτης πρέπει να έρθει σε επαφή με τα μέλη της ομάδας δημιουργίας (σκηνογράφος, ενδυματολόγος, μουσικός, χορογράφος, σχεδιαστής φωτισμών, βοηθός σκηνοθέτη) και με τα μέλη της ομάδας παραγωγής (διευθυντής παραγωγής, διευθυντής σκηνής, τεχνικοί, ηλεκτρολόγος, φωτιστής, ηχητικός, υπεύθυνος βεστιαρίου, κατασκευαστής κοστουμιών (μοδίστρα) και να τους εξηγήσει τις σκέψεις του για την παράσταση και να συζητήσει τους τρόπους που όλοι θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην συγκεκριμένη παραγωγή.

  Σε συνεργασία με τον διευθυντή παραγωγής θα πρέπει ο σκηνοθέτης να επιλέξει (ενοικίαση, φιλοξενία) και να διαμορφώσει τον χώρο των προβών έτσι ώστε να προσομοιάζει με τον χώρο της παράστασης και να έχει τις απαιτούμενες προδιαγραφές. Πριν από τις πρόβες θα πρέπει όλοι οι συντελεστές να έχουν τις βασικές πληροφορίες για τον χώρο των προβών και της παράστασης, για τις πρόβες (κείμενο, χώρος προβών, διάρκεια, άνετο ντύσιμο κ. ά.).

2.Κατά τη διάρκεια των προβών Συντονισμός προβών και ηθοποιών: στάδιο του τραπεζιού, γκρουπάρισμα των προβών, σταδιακή δουλειά με την κάθε σκηνή και περάσματα στο τέλος της εβδομάδας/ενότητας, γενικές πρόβες, τεχνικές πρόβες, ανοικτές πρόβες/προπαραστάσεις  

2.Κατά τη διάρκεια των προβών Οργάνωση της πρόβας: ζέσταμα, παιχνίδια, αυτοσχεδιασμοί, κινησιολογικά/μουσικά (φωνή) ζεστάματα, πρόβα, χαλάρωση, αναστοχασμός, (αυτο)αξιολόγηση, παρατηρήσεις, homework για την επόμενη πρόβα  

  Διαρκής επικοινωνία με ομάδα παραγωγής και ομάδα δημιουργίας (συναντήσεις παραγωγής) Θα πρέπει να αρχίσει η προώθηση της παράστασης, επομένως ο σκηνοθέτης θα πρέπει να συνεργαστεί με τον φωτογράφο για να παρουσιάσει την αίσθηση της παράστασης, με τον γραφίστα για την αφίσα και το πρόγραμμα καθώς και με την ομάδα επικοινωνίας και προώθησης του θεάτρου για να γίνει το (τηλεοπτικό/ραδιοφωνικό) σποτ και η γενικότερη προώθηση (συνεντεύξεις, δελτία τύπου) της παράστασης στον τύπο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

  3.Εβδομάδα παραγωγής Ετοιμασία σκηνικού: βάψιμο σκηνής, στήσιμο σκηνικού Διορθώσεις κοστουμιών, σκηνικών αντικειμένων Φώτα: κρέμασμα, στήσιμο, σταμπιλάρισμα Ηχητική πρόβα και πρόβα άλλης τεχνολογίας π.χ. βίντεο, haze machine κ.τ.λ. Τεχνική πρόβα Γενική πρόβα +φωτογράφιση/βιντεοσκόπηση Προπαράσταση (για φίλους, συνδρομητές του θεάτρου, αναγνώστες περιοδικού κ.τ.λ.)

  4.Πρεμιέρα και παραστάσεις Ο σκηνοθέτης θα είναι παρών στην πρεμιέρα και πιθανώς σε κάποιες παραστάσεις. Μπορεί να δώσει κάποιες τελευταίες διορθώσεις – παρατηρήσεις σε σχέση με την παράσταση ή μπορεί να επιλέξει να βρίσκεται σε όλες τις παραστάσεις για να ελέγχει ο ίδιος την σωστή ροή της παράστασης.