Προσωπικότητα και αξίες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αφού εξετάσετε αυτό το κεφάλαιο, θα μπορείτε να:
Advertisements

1 π. Χ.  Αθήνα, Σάμοςπ. Χ.341 –270  Συνεχιστής ιωνικής φυσικής σχολής.  Νεότερος των μεγάλων φιλοσόφων.  Η ζωή από τη σκοπιά.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Βασίλης Γαλάνης Φυσικός, MSc στις Επιστήμες της Αγωγής.
 Μια μεγάλη ομάδα ασθενών με εγκεφαλικό είναι και οι ασθενείς με βλάβη του δεξιού ημισφαιρίου.  Ήπια προβλήματα:  Προβλήματα κατονομασίας  Κατανόηση.
Συγγραφείς: Lian McGuire ABC –DCU & Ιφιγένεια Σωτηροπούλου, ΕΑΠ Εισαγωγή στη Μεθοδολογία της Μάθησης Ομηλίκων.
1 Διοικητική των επιχειρήσεων Ενότητα 12 :Διαδικασίες και Συστήµατα Ελέγχου Καραμάνης Κωνσταντίνος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα.
Οι διάφορες «όψεις» της πόλης 5 ο ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ PROJECT ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ Ομάδα: Οι Βασίλισσες των Ωκεανών Μέλη: Αργυροπούλου.
ΚΕΦΑΛΑΙΑΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ (CAPITAL STRUCTURE) Επιμέλεια: Ειρήνη Μανωλοπούλου, Διδάκτωρ Οικονομικών Επιστημών, Διδάσκουσα Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων Πατρών.
5-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
8-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
Χρηματοοικονομικές Δημόσιες Σχέσεις Ενότητα 4: Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative.
2-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία Ι Παρουσίαση Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης ΤΕΙ Λάρισας.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 2: Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 4: Ο Ρόλος του Μάνατζερ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ: Η ΘΕΩΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ CARL GUSTAV JUNG ( ) "Everything that irritates us about others can lead us to an understanding.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία & Διδακτική της Πληροφορικής Ενότητα 4: Εποπτικά Μέσα & Νέες Τεχνολογίες Διδακτικές προσεγγίσεις στην Πληροφορική Κλειώ Σγουροπούλου.
Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία Ενότητα 11: Οργανωσιακή αλλαγή Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται.
Θεωρίες Προσωπικότητας: εννοιολογικές διασαφήσεις
Ηγεσία στη Φυσική Αγωγή & την Εκπαίδευση
Σχεδιασμός μαθήματος σε Δημοτικό – Γυμνάσιο
Καλές πρακτικές Ελίνα Ρέπα
2. Αξίες, στάσεις & εργασιακή ικανοποίηση
Οργανωσιακή Συμπεριφορά & Ηγεσία
Διοικητική των επιχειρήσεων
Προσόντα διοικητικών στελεχών του αθλητισμού
Διδακτική αξιοποίηση Ψηφιακού Υλικού στη Θρησκευτική Εκπαίδευση
Ορίσετε την ηγεσία και να αντιπαραβάλετε την ηγεσία και τη διοίκηση.
Θεματικές Ενότητες (1) Ορισμός της προσωπικότητας, περιγραφή, μέτρηση και εξήγηση των παραγόντων που καθορίζουν την προσωπικότητα ενός ατόμου. Περιγραφή.
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
Διοικητική των επιχειρήσεων
Στάσεις & Εργασιακή Ικανοποίηση
Σχολική Χρονιά: Γυμνάσιο Αραδίππου ΟΜΑΔΑ GLOBE
Διάλεξη 5: Εξίσωση διάχυσης (συνέχεια)
Νεότερη Ηθική Φιλοσοφία
Στρατηγική Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού
Η ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣΥΝΗ
Ηγεσία.
Οργανωσιακή κουλτούρα
Σύγκρουση και διαπραγμάτευση
Έννοιες Παρακίνησης.
Ενότητα Δ: Επιχειρηματικοί Σκοποί και Σχέδια
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΟΠΤΣΗΣ.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΩΝ
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
João BENTO Μετάφραση / διασκευή : Φράττη Παναγιώτα Αλεξάνδρα
Γεώργιος Στριλιγκάς, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ01
Διοίκηση επιχειρήσεων
Social Media | Job Search
Διοίκηση επιχειρήσεων
Διοίκηση επιχειρήσεων
Διοίκηση επιχειρήσεων
Διοίκηση επιχειρήσεων
Διοίκηση επιχειρήσεων
Διοίκηση επιχειρήσεων
Διοίκηση επιχειρήσεων
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΕ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Κυριάκος Λίγκας Μίλητος Συμβουλευτική Α.Ε.
Κοινωνικές & Πολιτισμικές Δυνάμεις
Παρουσίαση Περιβάλλοντος του Scratch
Ποιοί είμαστε: Ο Σύλλογος Κ.Ε.Φ.Ι ιδρύθηκε την άνοιξη του 2004 στην Αθήνα, με στόχο να προσφέρει συναισθηματική, ψυχολογική και κοινωνική υποστήριξη.
Διδακτική μεθοδολογία Θρησκευτικής Εκπαίδευσης
Καταστήματα οπτικών στην Αθήνα & online shop
სიყვარულის ფენომენის დაბადება. უილიამ შექსპირის რომეო და ჯულიეტა
Ιαπωνικές εκδήλωσεις με κέντρο τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό
Διδακτική μεθοδολογία Θρησκευτικής Εκπαίδευσης
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
Μέρος 2ο Διδάσκουσα: Δόμνα Μιχαήλ Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΛΟΓΑΡΙΘΜΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Προσωπικότητα και αξίες

Θεματικές Ενότητες (1) Ορισμός της προσωπικότητας, περιγραφή, μέτρηση και εξήγηση των παραγόντων που καθορίζουν την προσωπικότητα ενός ατόμου. Περιγραφή του πλαισίου προσωπικότητας του Δείκτη Τύπου Meyers-Briggs και εκτίμηση των ισχυρών του σημείων και των αδυναμιών του. Προσδιορισμός των βασικών χαρακτηριστικών στο μοντέλο προσωπικότητας των Πέντε Μεγάλων παραγόντων και παρουσίαση του πώς τα χαρακτηριστικά αυτού του μοντέλου προβλέπουν τη συμπεριφορά στην εργασία.

Θεματικές Ενότητες (2) Εντοπισμός άλλων χαρακτηριστικών της προσωπικότητας που σχετίζονται με την ΟΣ. Ορισμός των αξιών, παρουσίαση της σπουδαιότητας των αξιών και αντιπαραβολή των τερματικών και των συντελεστικών αξιών. Προσδιορισμός των πέντε διαστάσεων αξιών της εθνικής κουλτούρας του Hofstede.

Προσωπικότητα 4-4 Το σύνολο των τρόπων με τους οποίους ένα άτομο αντιδρά στους άλλους και αλληλεπιδρά με αυτούς Τις περισσότερες φορές την περιγράφουμε με βάση τα μετρήσιμα χαρακτηριστικά που επιδεικνύει κάποιος, όπως ντροπαλότητα, επιθετικότητα, ενδοτικότητα, οκνηρία, φιλοδοξία, πίστη και συστολή

Καθοριστικοί παράγοντες της προσωπικότητας Η κληρονομικότητα είναι ο κυρίαρχος παράγοντας Μελέτες σε δίδυμα: η γενετική ασκεί μεγαλύτερη επιρροή από τους γονείς Οι περιβαλλοντικοί παράγοντες έχουν κάποια επιρροή Η ηλικία επηρεάζει την προσωπικότητα Η βασική προσωπικότητα παραμένει σταθερή

Η μέτρηση της προσωπικότητας 4-6 Έρευνες αυτο-αναφοράς Οι πλέον συνήθεις Επιρρεπείς στο σφάλμα Έρευνες αξιολόγησης παρατηρητή Ανεξάρτητη αξιολόγηση Μπορεί να είναι πιο ακριβείς

Μέτρηση των χαρακτηριστικών της προσωπικότητας: Ο Δείκτης Τύπου Myers-Briggs Το πλέον ευρέως χρησιμοποιούμενο εργαλείο αξιολόγησης προσωπικότητας παγκοσμίως Τα άτομα ταξινομούνται ως: εξωστρεφή ή εσωστρεφή (extraverted [E] ή introverted [I]) αισθητηριακά ή διαισθητικά (sensing [S] ή intuitive [N]) λογικά ή αισθηματικά (thinking [T] ή feeling [F]) κριτικά ή αντιληπτικά (judging [J] ή perceiving [P]) Οι ταξινομήσεις συνδυάζονται σε 16 τύπους προσωπικότητας (π.χ., INTJ ή ESTJ ) Δεν σχετίζεται με την εργασιακή απόδοση

Το μοντέλο προσωπικότητας των Πέντε Μεγάλων παραγόντων Πέντε χαρακτηριστικά: Εξωστρέφεια Προσήνεια Ευσυνειδησία Συναισθηματική σταθερότητα Δεκτικότητα σε εμπειρίες Ισχυρά στοιχεία για σχέση με την εργασιακή απόδοση (ιδιαίτερα η ευσυνειδησία)

Άλλα χαρακτηριστικά προσωπικότητας (1) Αυτοαξιολόγηση: Στους ανθρώπους με θετική αυτοαξιολόγηση αρέσει ο εαυτός τους και τον θεωρούν ικανό και αποτελεσματικό στον εργασιακό χώρο Μακιαβελισμός: Οι έντονα μακιαβελικές προσωπικότητες είναι συνήθως πραγματιστές, συναισθηματικά αποστασιοποιημένοι και πιστεύουν ότι ο σκοπός αγιάζει τα μέσα.

Άλλα χαρακτηριστικά προσωπικότητας (2) Ναρκισσισμός: Ένα άτομο με διογκωμένη αίσθηση αυταξίας, που απαιτεί υπέρμετρο θαυμασμό, έχει την αίσθηση ότι δικαιούται τα πάντα και είναι αλαζόνας

Κύρια χαρακτηριστικά προσωπικότητας που επηρεάζουν την ΟΣ Αυτοπαρακολούθηση Προσαρμόζει τη συμπεριφορά σε εξωτερικούς, καταστασιακούς παράγοντες Ανάληψη κινδύνων Προθυμία αποδοχής κινδύνων Προσωπικότητα τύπου Α Ανταγωνιστικοί, υπό πίεση και παθιασμένοι Προδραστική προσωπικότητα Εντοπίζουν τις ευκαιρίες, παίρνουν πρωτοβουλίες και επιμένουν

Αξίες Αντιπροσωπεύουν βασικές πεποιθήσεις ότι «ένας συγκεκριμένος τρόπος συμπεριφοράς ή τελική κατάσταση ύπαρξης είναι προτιμητέα σε σχέση με έναν αντίθετο ή αντίστροφο τρόπο συμπεριφοράς ή τελική κατάσταση ύπαρξης»

Αξιακά συστήματα Αντιπροσωπεύουν μια ιεράρχηση των ατομικών αξιών με βάση: το περιεχόμενο – βαρύτητα για το άτομο την ένταση – σχετική βαρύτητα με άλλες αξίες Η ιεραρχία είναι συνήθως σχετικά σταθερή Οι αξίες αποτελούν τη βάση για τις στάσεις, την παρακίνηση και τη συμπεριφορά Επηρεάζουν την αντίληψη και σκιάζουν την αντικειμενικότητα.

Έρευνα αξιών του Rokeach Τερματικές αξίες Ο όρος αναφέρεται στην επιθυμητή τελική κατάσταση Στόχοι που θα ήθελε να επιτύχει ένα άτομο κατά τη διάρκεια της ζωής του Συντελεστικές αξίες Ο όρος αναφέρεται στους προτιμώμενους τρόπους συμπεριφοράς ή στα μέσα για την επίτευξη των τερματικών αξιών

Παραδείγματα τερματικών αξιών (1) Μια άνετη ζωή (ευημερία) Μια συναρπαστική ζωή (ενδιαφέρουσα, δραστήρια ζωή) Μια αίσθηση επίτευξης (διαρκής συνεισφορά) Ένας ειρηνικός κόσμος (χωρίς πολέμους και συγκρούσεις) Ένας όμορφος κόσμος (ομορφιά της φύσης και της τέχνης)

Παραδείγματα τερματικών αξιών (2) Ισότητα (αδελφοσύνη, ίσες ευκαιρίες για όλους) Οικογενειακή ασφάλεια (φροντίδα των αγαπημένων προσώπων) Ελευθερία (ανεξαρτησία, ελεύθερη επιλογή) Ευτυχία (αίσθημα πληρότητας)

Παραδείγματα συντελεστικών αξιών (1) Φιλόδοξος (εργατικός, με επιδιώξεις) Ευρύνους (ανοιχτόμυαλος) Ικανός (άξιος, αποδοτικός) Πρόσχαρος (ανέμελος, περιχαρής) Καθαρός (τακτικός, νοικοκυρεμένος)

Παραδείγματα συντελεστικών αξιών (2) Θαρραλέος (υπερασπίζεται τις πεποιθήσεις του) Επιεικής (πρόθυμος να συγχωρήσει τους άλλους) Εξυπηρετικός (εργάζεται για το καλό των άλλων) Έντιμος (ειλικρινής, φιλαλήθης)

Συνταίριασμα προσωπικότητας-εργασίας 4-19 Η εργασιακή ικανοποίηση και η κινητικότητα εξαρτώνται από το ταίριασμα ανάμεσα στην προσωπικότητα και την εργασία Οι παρακείμενες κατηγορίες είναι παρεμφερείς Οι διαγώνια αντίθετες κατηγορίες είναι ανόμοιες

Συνταίριασμα ατόμου-οργανισμού Είναι πιο σημαντικό οι προσωπικότητες των υπαλλήλων να ταιριάζουν με την κουλτούρα του οργανισμού παρά με τα χαρακτηριστικά οποιασδήποτε συγκεκριμένη θέσης Το συνταίριασμα προβλέπει την εργασιακή ικανοποίηση, την αφοσίωση στον οργανισμό και την κινητικότητα

Παγκόσμιες προεκτάσεις Το μοντέλο των Πέντε Μεγάλων παραγόντων εμφανίζεται σε μια ευρεία ποικιλία πολιτισμών Θεμελιώδεις διαφορές στη βάση της έμφασης σε παράγοντα και του τύπου της χώρας Οι αξίες ποικίλλουν στις διάφορες κουλτούρες Δύο πλαίσια αξιολόγησης του πολιτισμού: Hofstede GLOBE

Το πλαίσιο του Hofstede για την αξιολόγηση των πολιτισμών Πέντε παράγοντες: Απόσταση εξουσίας Ατομικισμός-Συλλογικότητα Αρρενωπότητα-Θηλυκότητα Αποφυγή αβεβαιότητας Μακρυπρόθεσμος-Βραχυπρόθεσμος προσανατολισμός

Το πλαίσιο GLOBE* για την αξιολόγηση πολιτισμών Συνεχιζόμενη έρευνα με εννέα παράγοντες: Δυναμισμός Μελλοντικός προσανατολισμός Έμφυλη διαφοροποίηση Αποφυγή αβεβαιότητας Απόσταση εξουσίας Ατομικισμός/κολεκτιβισμός Ενδοομαδικός κολεκτιβισμός Προσανατολισμός στην απόδοση Ανθρωπιστικός προσανατολισμός * Παγκόσμια αποτελεσματικότητα της ηγεσίας και της οργανωσιακής συμπεριφοράς

Προεκτάσεις για τους μάνατζερ Προσωπικότητα: Αξιολογήστε την εργασία, την ομάδα και τον οργανισμό, για να αποφασίσετε για το καλύτερο συνταίριασμα Οι Πέντε Μεγάλοι παράγοντες είναι καλύτερο να χρησιμοποιούνται για την επιλογή Ο δείκτης τύπου Myers-Briggs για την ανάπτυξη και την εκπαίδευση Αξίες: Επηρεάζουν έντονα τις στάσεις, τις συμπεριφορές και τις αντιλήψεις Συνταιριάξτε τις ατομικές αξίες με την οργανωσιακή κουλτούρα

Να θυμάστε... Προσωπικότητα Το σύνολο των τρόπων με τους οποίους ένα άτομο αντιδρά στους άλλους και αλληλεπιδρά με αυτούς Εύκολα μετρήσιμη Τα Πέντε Μεγάλα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας Σχετίζονται με πολλά κριτήρια της ΟΣ Μπορεί να είναι πολύ χρήσιμα για την πρόβλεψη της συμπεριφοράς Αξίες Ποικίλλουν στους διάφορους πολιτισμούς και εντός αυτών

Βιβλιογραφία Robbins, P. S. and Judge, A. T. (2011), Οργανωσιακή Συμπεριφορά: Βασικές Έννοιες και Σύγχρονες Προσεγγίσεις, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.