Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Κοινωνικές & Πολιτισμικές Δυνάμεις

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Κοινωνικές & Πολιτισμικές Δυνάμεις"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Κοινωνικές & Πολιτισμικές Δυνάμεις
Κεφάλαιο 04 Κοινωνικές & Πολιτισμικές Δυνάμεις McGraw-Hill/Irwin Copyright © 2013 by The McGraw-Hill Companies, Inc. All rights reserved.

2 Μαθησιακοί Στόχοι ΜΣ1 Να περιγράψετε τι είναι πολιτισμός.
ΜΣ2 Να εξηγήσετε τη σημασία των πολιτισμικών διαφορών στη διεθνή επιχειρηματική δραστηριότητα ΜΣ3 Να περιγράψετε τη φιλοσοφία του Hall περί υψηλού και χαμηλού πλαισίου ΜΣ4 Να περιγράψετε το πλαίσιο Hofstede ΜΣ5 Να σκιαγραφήσετε τις διαστάσεις Trompenaar ΜΣ6 Να εξετάσετε τις κοινωνικο-πολιτισμικές πτυχές του πολιτισμού ως φαινόμενο. 4-2

3 Τι Είναι Πολιτισμός; Ο πολιτισμός μαθαίνεται. Δεν είναι εγγενής.
Οι πτυχές του πολιτισμού είναι αλληλένδετες. Ο πολιτισμός μοιράζεται, διαμορφώνεται, και δομείται αμοιβαία μέσω κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Ο πολιτισμός καθορίζει τα όρια διαφορετικών ομάδων.. 4-3

4 Οι Άνθρωποι Ζουνε μέσα σε Πολιτισμικά Πλαίσια
Κοινωνικο-πολιτισμικό Περιγραφικό του κοινωνικού κόσμου μέσω του οποίου παρατηρούμε τις επιπτώσεις του πολιτισμού Εθνοκεντρισμός Η υπόθεση, ότι ο πολιτισμός κάποιου είναι ανώτερος από άλλους πολιτισμούς 4-4

5 Πώς Μαθαίνουν οι Επιχειρηματίες άλλους Πολιτισμούς;
Πώς Μαθαίνουν οι Επιχειρηματίες άλλους Πολιτισμούς; Περνώντας όλη τους τη ζωή σε ένα πολιτισμό, ή Υποβάλλονται σε εκτεταμένη πολιτιστική εκπαίδευση ΚΑΙ μαθαίνουν τη γλώσσα σύμφωνα με τον ανθρωπολόγο E. T. Hall 4-5

6 Ο Πολιτισμός Επηρεάζει Όλες τις Επιχειρηματικές Λειτουργίες
Μάρκετινγκ Τι παρακινεί τους ανθρώπους να αγοράσουν και τι προτιμούν να αγοράζουν; Ανθρώπινοι Πόροι Ποια είναι τα τοπικά κοινωνικο-πολιτισμικά κίνητρα των εργαζομένων; Παραγωγή Πώς εργάζονται οι άνθρωποι ομαδικά; Πώς οι ομάδες αποκτούν πόρους; Λογιστική & Χρηματοοικονομική Οι έλεγχοι βασίζονται στην αντίληψη περί επίδειξης εμπιστοσύνης στους ανθρώπους Οι τυπικοί έλεγχοι παραπέμπουν σε συμμόρφωση μέσω κανόνων και κυρώσεων Οι άτυποι έλεγχοι παραπέμπουν σε συμμόρφωση μέσω κοινωνικών προτύπων Προτιμούμενες Μορφές Ηγεσίας Σχέση μεταξύ ηγέτη και ακολούθων Ιεραρχική; Οριζόντια/Εναλλακτική; Πατερναλιστική; Ηρωική; 4-6

7 Πλαίσια Σύγκρισης Πολιτισμών
Τα πλαίσια βοηθούν τους μάνατζερ να κατανοήσουν συμπεριφορικά πρότυπα έξω από τα δικά τους πολιτισμικά σύνορα 3 Πλαίσια Hall: απλό αλλά ισχυρό Hofstede: εμπειρικό Trompenaars: βασισμένο σε κοινωνικές επιστήμες 4-7

8 Υψηλό και Χαμηλό Πλαίσιο του Hall
σχετικό περιβάλλον πέραν της εμφανούς επικοινωνίας Πολιτισμοί Υψηλού Πλαισίου (HC) Σιωπηρή και έμμεση επικοινωνία. Το πλαίσιο είναι αποφασιστικής σημασίας Πολυχρονικό (ταυτόχρονες δραστηριότητες, πολλαπλά καθήκοντα) Ασία, Λατινική Αμερική, Μέση Ανατολή Πολιτισμοί Χαμηλού Πλαισίου (LC) Εμφανής επικοινωνία, άμεση και απερίφραστη Μονοχρονικό- γραμμικό, απτό σχετιζόμενο με το «ο χρόνος είναι χρήμα», προγραμματισμένο Βόρεια Αμερική, βόρεια Ευρώπη 4-8

9 4-9

10 4-10

11 Πέντε Διαστάσεις του Hofstede
Ατομικισμός-Κοινοτισμός βαθμός, στον οποίο οι άνθρωποι είναι ενσωματωμένοι σε ομάδες Απόσταση από την Εξουσία προσδοκία και αποδοχή άνισης κατανομής της εξουσίας Αποφυγή Αβεβαιότητας άνεση με την αβεβαιότητα Ανδροπρέπεια-Θηλυπρέπεια κατανομή ρόλων μεταξύ των φύλων Μακροπρόθεσμος Προσανατολισμός/Κομφουκιανός Δυναμισμός Επίπεδο επιμονής στην υπερνίκηση εμποδίων που δεν ξεπερνιώνται με τη θέληση ή τη δύναμη 4-11

12 4-12

13 4-13

14 4-14

15 4-15

16 Επτά Διαστάσεις του Trompenaars
Οικουμενισμός έναντι Εξατομίκευσης (κανόνες έναντι σχέσεων) Οικουμενικό [πλαίσιο]– κανόνες που εφαρμόζονται σε όλους Εξατομικευμένο [πλαίσιο] – καθορίζει ποιοι κανόνες εφαρμόζονται σε ποιους Ατομικισμός έναντι Κοινοτισμού Κοινοτισμός– η ομάδα ωφελείται από τις δραστηριότητες Ουδετερότητα έναντι Συναισθηματικότητας / απάθεια έναντι συναισθήματος Επίδειξη συναισθήματος Συγκεκριμένο έναντι Διάχυτου Ιδιωτική ζωή: στενή όταν είναι συγκεκριμένη έναντι ευρείας όταν είναι διάχυτη (μη διαφοροποιημένη από τη δημόσια ζωή) 4-16

17 Επτά Διαστάσεις του Trompenaars
Επίτευξη έναντι Ένδειξης Κατάσταση που βασίζεται στο τι κάνει ένα άτομο έναντι του ποιος είναι Στάσεις ως προς το Χρόνο – 2 εκδοχές Επικέντρωση στο παρελθόν, παρόν ή μέλλον Ενέργειες διαδοχικές (γραμμικές) ή σύγχρονες (πολυχρονικές) Στάσεις ως προς το Περιβάλλον Σε αρμονία με τη φύση ή έλεγχος της φύσης; 4-17

18 4-18

19 Κοινωνικο-πολιτισμικές Πλευρές του Πολιτισμού
Ο πολιτισμός επηρεάζει τα πάντα, όπως: Αισθητική Θρησκεία Υλικό πολιτισμό Γλώσσα Προσφορά δώρων Κοινωνική οργάνωση 4-19

20 Αισθητική Η αίσθηση της ομορφιάς και του καλού γούστου ενός πολιτισμού, που εκφράζεται στα πάντα, όπως: Τέχνη, δράμα, μουσική Λαογραφία, χορός Υλικός πολιτισμός Υλικός πολιτισμός (τεχνουργήματα) Όλα τα αντικείμενα που έχει δημιουργήσει ο άνθρωπος Πώς οι άνθρωποι δημιουργούν πράγματα (τεχνολογία) Ποιος δημιουργεί τι και γιατί (οικονομικά) 4-20

21 Θρησκεία Η θρησκεία είναι υπεύθυνη για τις στάσεις και πεποιθήσεις κάθε πολιτισμού του κόσμου. Η γνώση της τοπικής θρησκείας δείχνει σεβασμό του τοπικού πολιτισμού Απρεπής χρήση θρησκευτικών αναφορών και αξιών δείχνει ασέβεια ως προς τις βασικές αξίες του πολιτισμού. 4-21

22 4-22

23 Γλώσσα Προφορική και Σιωπηρή
Γλώσσα Προφορική και Σιωπηρή Η προφορική γλώσσα οριοθετεί πολιτισμούς Η αγγλική είναι «η Γλώσσα των Επιχειρήσεων» Η μη κατανόηση της τοπικής γλώσσας αποτελεί φραγμό Η ομιλία της τοπικής γλώσσας δίδει συγκριτικό πλεονέκτημα 4-23

24 Σιωπηρή Γλώσσα Πιο έντονη υψηλά πλαίσια
Χειρονομίες, μια προσβάσισμη μορφή της σιωπηρής γλώσσας Ο φυσικός χώρος αποτελεί μέρος της σιωπηρής γλώσσας Εργασιακός χώρος Ανοικτός έναντι κλειστού μέγεθος Θέση/τόπος Θέση στην ιεραρχία Χώρος συνομιλίας Κανονική απόσταση μεταξύ ανθρώπων Μικρότερη σε τοπικούς πολιτισμούς 4-24

25 Προσφορά Δώρων Issues to Consider:
Τι θεωρείται αποδεκτό δώρο στον πολιτισμό; Ποιος είναι ο ρόλος του δώρου; Πότε προσφέρεται; Πώς παρουσιάζεται; Ποιο θεωρείται αποδεκτό περιτύλιγμα; Πότε θα πρέπει να ανοίγεται; Θα θεωρηθεί το δώρο ως δωροδοκία; 4-25


Κατέβασμα ppt "Κοινωνικές & Πολιτισμικές Δυνάμεις"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google