ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΙΒΩΤΙΩΝ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΟΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ Σκοπός ενός κιβωτίου μετάδοσης είναι η μεταφορά της ιπποδύναμης από τον κινητήρα μέσω του διαφορικού στους τροχούς, καθώς και στις υπόλοιπες λειτουργίες (ΡΤΟ, τροχαλίες) Η μεταφορά της ιπποδύναμης γίνεται με αυξομείωση των στροφών και της ροπής που δίνει ο κινητήρας ώστε το μηχάνημα να αποκτήσει την κατάλληλη ταχύτητα και ροπή που χρειάζεται για την εργασία που κάνει. Μεταξύ κινητήρα και κιβωτίου μετάδοσης, παρεμβάλλεται συμπλέκτης, για να διακόπτει και να επαναφέρει την κίνηση από τον κινητήρα στο κιβώτιο. 2. ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΠΌ ΈΝΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΙΒΩΤΙΟ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ Δυνατότητα γρήγορης και εύκολης επιλογής της κατάλληλης ταχύτητας για την αντίστοιχη εργασία. Δυνατότητα επιλογής πολλών ταχυτήτων, για την επιλογή της καταλληλότερης ταχύτητας για κάθε εργασία Άνεση και ασφάλεια χειρισμού Οικονομική λειτουργία και μεγάλη απόδοση Αξιοπιστία, μεγάλη διάρκεια ζωής και ευκολία στην συντήρηση και στις επισκευές Χαμηλή κατανάλωση ιπποδύναμης κατά την μετάδοσή της στους τροχούς Κατάλληλη στιβαρότητα και αντοχή γιατί αποτελεί μέρος του κορμού του μηχανήματος και στηρίζει τόσο τον κινητήρα όσο και το πίσω διαφορικό και τους τροχούς
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΙΒΩΤΙΩΝ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ 3. ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Η εξέλιξη της μηχανικής καλλιέργειας και η ανάπτυξη της αγροτικής τεχνολογίας έγιναν παράλληλα και μαζί εξελίχθηκαν και τα συστήματα μετάδοσης κίνησης. Η εξελίξεις αυτές έγιναν σταδιακά και βήμα-βήμα με σκοπό να καλύψουν τις αυξανόμενες ανάγκες παραγωγής αγροτικών προϊόντων και τροφίμων, την ανάγκη καλλιέργειας νέων εδαφών και την ανάπτυξη νέων μεθόδων καλλιέργειας. 4. ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΑΔΙΑ ΤΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΩΝ ΚΙΒΩΤΙΩΝ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ 1ο Στάδιο: Μηχανικό κιβώτιο βασικό (χωρίς συγχρονιζέ),με μηχανικό συμπλέκτη ξηρού δίσκου. 2ο Στάδιο: Μηχανικό κιβώτιο συγχρονιζέ με μηχανικό συμπλέκτη ξηρού δίσκου 3ο Στάδιο: Semi-Powershift. Χωρίς κύριο συμπλέκτη- Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με υδροδυναμική σύμπλεξη (Powershift) σε συνδυασμό με συγχρονιζέ κιβώτιο βαθμίδων (γκρουπ) 4ο Στάδιο: Full-Powershift. Χωρίς κύριο συμπλέκτη - Πλήρως αυτόματο κιβώτιο υδροδυναμικής σύμπλεξης (Powershift) 5ο Στάδιο: CVT ή IVT. Χωρίς κύριο συμπλέκτη-Ολοκληρωμένο αυτόματο κιβώτιο μηχανοϋδραυλικής ανάμιξης με συνεχή μεταβολή ταχύτητας. 5. ΕΙΔΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ Υδροστατικά συστήματα μετάδοσης Υδραυλικοί μετατροπείς ροπής (Torque Converter)
ΚΙΒΩΤΙΟ ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΣΥΓΧΡΟΝΙΖΕ Ρεβέρσα Συγχρονιζέ 3 γκρουπ 5 ταχύτητες Κύριος Συμπλέκτης Έρπουσες
ΚΙΒΩΤΙΟ ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΣΥΓΧΡΟΝΙΖΕ Ρεβέρσα Συγχρονιζέ 3 γκρουπ 5 ταχύτητες Κύριος Συμπλέκτης Έρπουσες Πρώτη ταχύτητα 1ο γκρουπ
ΚΙΒΩΤΙΟ ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΣΥΓΧΡΟΝΙΖΕ Ρεβέρσα Συγχρονιζέ 3 γκρουπ 5 ταχύτητες Κύριος Συμπλέκτης Έρπουσες Όπισθεν 2η ταχύτητα Μεσαίο γκρουπ 22
ΚΙΒΩΤΙΟ ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΣΥΓΧΡΟΝΙΖΕ Ρεβέρσα Συγχρονιζέ 3 γκρουπ 5 ταχύτητες Κύριος Συμπλέκτης Έρπουσες Κίνηση ΡΤΟ
ΚΙΒΩΤΙΟ ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΣΥΓΧΡΟΝΙΖΕ Ρεβέρσα Συγχρονιζέ 3 γκρουπ 5 ταχύτητες Κύριος Συμπλέκτης Έρπουσες Κίνηση εμπρός διαφορικού
ΚΙΒΩΤΙΟ ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΣΥΓΧΡΟΝΙΖΕ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΙΖΕ ΚΙΒΩΤΙΟΥ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ Κατασκευή μόνο από μηχανικά εξαρτήματα και είναι απλής τεχνολογίας Σχετικά χαμηλού κόστους κατασκευής Δυνατότητα μετάδοσης υψηλών ροπών σε χαμηλές στροφές Δυνατότητα διάγνωσης βλαβών και εκτέλεσης επισκευών με περιορισμένες τεχνικές γνώσεις Μικρές απώλειες ισχύος κατά την μετάδοση της ισχύος στους τροχούς Δυνατότητα χρήσης χαμηλής ποιότητας λιπαντικών Απλό σύστημα ελέγχου της λειτουργίας τους ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΙΖΕ ΚΙΒΩΤΙΟΥ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ Μπορούν να μεταδώσουν περιορισμένη ισχύ Χρειάζεται να έχουν μηχανικό συμπλέκτη που μεταφέρει χαμηλές ροπές και έχει αυξημένες τριβές και φθορά Έχουν περιορισμένες επιλογές ταχυτήτων με συνέπεια αντιοικονομική λειτουργία Λόγω της διακοπής της κίνησης (με τον συμπλέκτη) για κάθε αλλαγή ταχυτήτων, καταναλώνουν μεγάλη ενέργεια για να επανακτήσουν την τελική ισχύ Για την αλλαγή ταχυτήτων χρησιμοποιούμε λεβιέδες, φουρκέτες γρανάζια και άλλα κινούμενα μέρη, με συνέπεια θόρυβο, πρόωρες φθορές και συχνές ζημιές Η ανάστροφη κίνηση (ρεβέρσα) είναι επίσης μηχανική, αργή και με αυξημένες φθορές Είναι κουραστικές και αργές οι αλλαγές ταχυτήτων με τη χρήση λεβιέδων ιδίως για πολλές ώρες εργασίας
ΚΙΒΩΤΙΟ SEMI-POWERSHIFT Start Next Slide Τομέας Διαφορικού Τομέας ταχυτήτων Τομέας βαθμίδων Ενδιάμεσος Τομέας Ε Άξονας PTO Άξονας εμπρός διαφορικού Created by Paul Harper
Άξονας με δυο πολλαπλούς συμπλέκτες (powershift)
Αποσβεστήρας κραδασμών Απ ευθείας μετάδοση μέσω περιστροφικού αποσβεστήρα κραδασμών
ΚΙΒΩΤΙΟ SEMI-POWERSHIFT Νεκρά σύνδεση: Πρώτο Powershift Start Next Slide Νεκρά σύνδεση: Πρώτο Powershift Created by Paul Harper
ΚΙΒΩΤΙΟ SEMI-POWERSHIFT Εμπρός κίνηση: Πρώτο Powershift Next Slide Εμπρός κίνηση: Πρώτο Powershift Created by Paul Harper
ΚΙΒΩΤΙΟ SEMI-POWERSHIFT Εμπρός κίνηση: Πρώτο Powershift Next Slide Εμπρός κίνηση: Πρώτο Powershift Created by Paul Harper
ΚΙΒΩΤΙΟ SEMI-POWERSHIFT Εμπρός κίνηση: Δεύτερο Powershift Next Slide Εμπρός κίνηση: Δεύτερο Powershift Created by Paul Harper
ΚΙΒΩΤΙΟ SEMI-POWERSHIFT Εμπρός κίνηση: Δεύτερο Powershift Next Slide Εμπρός κίνηση: Δεύτερο Powershift Created by Paul Harper
ΚΙΒΩΤΙΟ SEMI-POWERSHIFT Εμπρός κίνηση: Τρίτο Powershift Next Slide Εμπρός κίνηση: Τρίτο Powershift Created by Paul Harper
ΚΙΒΩΤΙΟ SEMI-POWERSHIFT Εμπρός κίνηση: Τρίτο Powershift Next Slide Εμπρός κίνηση: Τρίτο Powershift Created by Paul Harper
ΚΙΒΩΤΙΟ SEMI-POWERSHIFT Εμπρός κίνηση : Τέταρτο Powershift Next Slide Εμπρός κίνηση : Τέταρτο Powershift Created by Paul Harper
ΚΙΒΩΤΙΟ SEMI-POWERSHIFT Εμπρός κίνηση : Τέταρτο Powershift Next Slide Εμπρός κίνηση : Τέταρτο Powershift Created by Paul Harper
ΚΙΒΩΤΙΟ SEMI-POWERSHIFT Όπισθεν: Τέταρτο Powershift Created by Paul Harper
ΚΙΒΩΤΙΟ SEMI-POWERSHIFT Όπισθεν: Τέταρτο Powershift Created by Paul Harper
ΚΙΒΩΤΙΟ SEMI-POWERSHIFT Νεκρά σύνδεση: Πρώτο Powershift Start Next Slide Νεκρά σύνδεση: Πρώτο Powershift Κίνηση PTO Created by Paul Harper
ΚΙΒΩΤΙΟ SEMI-POWERSHIFT Εμπρός κίνηση : Τέταρτο Powershift Next Slide Εμπρός κίνηση : Τέταρτο Powershift Κίνηση Εμπρός διαφορικού Created by Paul Harper
ΚΙΒΩΤΙΟ SEMI-POWERSHIFT
ΚΙΒΩΤΙΟ SEMI-POWERSHIFT 8th 7th 6th 5th 2nd ΚΙΒΩΤΙΟ SEMI-POWERSHIFT 3rd 4th Κιβώτιο ΧΤΧ με 8 Powershift σε κάθε γκρουπ 1st
Προοδευτική Σύμπλεξη XtraSpeed Με την αλλαγή γκρουπ επιλέγεται πάντοτε η πλησιέστερη ταχύτητα του επόμενου γκρουπ
ΚΙΒΩΤΙΟ SEMI-POWERSHIFT Με λιγότερους άξονες και λιγότερα κινούμενα μέρη γιατί δεν έχει φουρκέτες, συγχρονιστές, λεβιέδες κ.λ.π. και γιαυτό έχει μικρότερες φθορές και ζημιές Δεν έχει μηχανικό συμπλέκτη αλλά πολύδισκους υδραυλικούς συμπλέκτες, που μπορούν να μεταφέρουν τεράστιες ιπποδυνάμεις χωρίς πατιναρίσματα, υπερθερμάνσεις και φθορές Η σύμπλεξη των ταχυτήτων γίνεται υδραυλικά με πολύ μεγάλη ταχύτητα και η αλλαγή ταχύτητας γίνεται χωρίς πάτημα συμπλέκτη και χωρίς να διακοπεί η κίνηση και χωρίς να χάνεται ενέργεια Η αλλαγή πορείας (όπισθεν) γίνεται επίσης με πολύδισκους συμπλέκτες και γίνεται γρήγορα χωρίς κόπο Ο χειρισμός γίνεται με κουμπιά και διακόπτες, είναι άνετος και άκοπος για πολλές ώρες δουλειάς ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΚΙΒΩΤΙΟΥ SEMI-POWERSHIFT Έχουν αυξημένο κόστος κατασκευής και απαιτούν υψηλότερης ποιότητας υλικά Η διάγνωση και η επισκευή τους απαιτεί εξειδικευμένα διαγνωστικά εργαλεία και εξειδικευμένους τεχνικούς Χρησιμοποιούνται κυρίως σε τρακτέρ μεγάλης ιπποδύναμης Το σύστημα χειρισμού και ελέγχου είναι ηλεκτρικό-υδραυλικό και ηλεκτρονικό και έχει μεγαλύτερες απαιτήσεις συντήρησης και διαχείρισης Έχουν μηχανικό τομέα βαθμίδων (γκρουπ) και η αλλαγή γκρουπ απαιτεί το πάτημα συμπλέκτη και διακόπτεται η κίνηση του τρακτέρ κατά την αλλαγή γκρουπ
ΚΙΒΩΤΙΟ FULL-POWERSHIFT ZTX Συμπλέκτης PTO Τομέας Powershift Συμπλέκτης 4WD
ΚΙΒΩΤΙΟ FULL-POWERSHIFT ZTX Full Powershift 18 x 8 Έρπουσες επιλογή 36 x 16 Έρπουσες μέχρι 600 μετ/ωρα
ΚΙΒΩΤΙΟ FULL-POWERSHIFT ZTX
ΚΙΒΩΤΙΟ FULL-POWERSHIFT ZTX 9 πακέτα συμπλεκτών ‘Βασικοί’ συμπλέκτες 1,2,R Ενδιάμεσοι A,B,C Συμπλέκτες γκρουπ L,M,H
ΚΙΒΩΤΙΟ FULL-POWERSHIFT ZTX Εμπρός Ταχύτητα 1 (1,A,L)
ΚΙΒΩΤΙΟ FULL-POWERSHIFT ZTX Εμπρός Ταχύτητα 1 (1,A,L) Ταχύτητα 2 (2,A,L)
ΚΙΒΩΤΙΟ FULL-POWERSHIFT ZTX Εμπρός Ταχύτητα 1 (1,A,L) Ταχύτητα 2 (2,A,L) Ταχύτητα 3 (1,B,L)
ΚΙΒΩΤΙΟ FULL-POWERSHIFT ZTX
ΚΙΒΩΤΙΟ FULL-POWERSHIFT ZTX Ομαδοποίηση ταχυτήτων με την αποσύμπλεξη Μόλις πατηθεί ο συμπλέκτης η ταχύτητα θα πέσει στο 13 Εάν το τρακτέρ σταματήσει η ταχύτητα θα παραμείνει 13 εκτός αν η ρεβέρσα κινηθεί στο ουδέτερο (νεκρό).
ΚΙΒΩΤΙΟ FULL-POWERSHIFT ZTX
ΚΙΒΩΤΙΟ FULL-POWERSHIFT Με λιγότερους άξονες και λιγότερα κινούμενα μέρη γιατί δεν έχει φουρκέτες, συγχρονιστές, λεβιέδες κ.λ.π. και γιαυτό έχει μικρότερες φθορές και ζημιές Δεν έχει μηχανικό συμπλέκτη αλλά πολύδισκους υδραυλικούς συμπλέκτες, που μπορούν να μεταφέρουν τεράστιες ιπποδυνάμεις χωρίς πατιναρίσματα, υπερθερμάνσεις και φθορές Η σύμπλεξη των ταχυτήτων γίνεται υδραυλικά με πολύ μεγάλη ταχύτητα και η αλλαγή ταχύτητας γίνεται χωρίς πάτημα συμπλέκτη και χωρίς να διακοπεί η κίνηση και χωρίς να χάνεται ενέργεια Η αλλαγή πορείας (όπισθεν) γίνεται επίσης με πολύδισκους συμπλέκτες και γίνεται γρήγορα χωρίς κόπο και χωρίς χρήση πεντάλ συμπλέκτη Ο χειρισμός γίνεται με κουμπιά και διακόπτες, είναι άνετος και άκοπος για πολλές ώρες δουλειάς Δεν έχει μηχανικό γκρουπ βαθμίδων και η αλλαγή γκρουπ γίνεται με powershift χωρίς διακοπή της κίνησης ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΚΙΒΩΤΙΟΥ FULL-POWERSHIFT Έχουν αυξημένο κόστος κατασκευής και απαιτούν υψηλότερης ποιότητας υλικά Η διάγνωση και η επισκευή τους απαιτεί εξειδικευμένα διαγνωστικά εργαλεία και εξειδικευμένους τεχνικούς Χρησιμοποιούνται κυρίως σε τρακτέρ μεγάλης ιπποδύναμης Το σύστημα χειρισμού και ελέγχου είναι ηλεκτρικό-υδραυλικό και ηλεκτρονικό και έχει μεγαλύτερες απαιτήσεις συντήρησης και διαχείρισης