Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_3

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Advertisements

ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Προσωπικές δεξιότητες
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Δραστηριότητα 12‘Σκέψου και Παρουσίασε τον Εαυτό σου’ Οδηγίες Συμπλήρωσε τα πεδία Ονειρεμένη Καριέρα Καριέρα ‘Όλα Καλά’ Μέτρια Καριέρα Υποχρεωτική Καριέρα.
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Jigsaw: Τί είναι;.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
John Dewey
~ «Μαθηματικά για όλους: Από τις άτυπες στρατηγικές στους αλγόριθμους»
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δημιουργία κινήτρων στην εκπαίδευση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Βιολογία Γυμνασίου.
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Βασικός στόχος της παρέμβασης:
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδάσκοντας ομάδες ενηλίκων Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ.
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Οικιακή Οικονομία Α’ Γυμνασίου Διδάσκων καθηγητής Γιαννούδης Γιώργος
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διαμορφωτική Αξιολόγηση Πολιτιστικών Προγραμμάτων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_3 Βασιλης Κολλιας vkollias@uth.gr

Στο προηγουμενο μαθημα Sarason & M Chi Εμφαση στο γνωστικο κομμάτι Σημερα έμφαση σε ζητήματα που συνοδευουν το γνωστικο κομμάτι

Μαθηση H μάθηση περιλαμβάνει ένα συνδυασμό παραγόντων : Κινητοποιηση (motivation), Θεληση (volition) Νοητικη Επεξεργασία (Cognition) Συναισθηματα (Emotion or Affect) Στάσεις (Attitude) Ζητήματα ταυτοτητας (identity/ academic identity)

Προσδοκιες και «διδαγματα» /Μαθηση Πριν εμπλακώ στη μάθηση Αξιζει να μάθω (ποσα νοηματα μπορει να εχει αυτό;) Θα τα καταφέρω; Τι θα πουν ή τι κάνουν αυτοι/ες που με νοιαζει η γνώμη τους; Θα ταυτιστω με cool τυπους ή με nerds? Θα περναω καλα όσο διαρκει; Τι μου στερει; Ενώ εμπλέκομαι Τα καταφερνω; Περναω καλα; Εχει κάποιο ιδιαιτερο νοημα (ή αποστροφη;) Αφου έχω εμπλακει (υπαρχει;

ΤΠΕ και μάθηση/ Κινητοποίση Θα ξεκινήσουμε από το «ενδιαφέρον» Θα συνεχίσουμε με κάτι πιο δομημένο

Μαθηση και ενδιαφέρον! Μια ιδανική περιπτωση «ενδιαφέροντος» Ενας φιλος ξέρει γαλλικα. Θελω και εγω να μάθω. Πιθανοτητα να πάω στη Γαλλία που με ενθουσιάζει κλπ 

Όταν κάποιος «εχει ενδιαφέρον» Εχει στοχους Ψάχνει να βρει εφαρμογές σε ό,τι έμαθε Βιάζεται να το εφαρμόσει και να δει «πώς παει» Προσέχει περισσοτερο (διευκολυνση μνήμης) Σε δυσκολα σημεία θυμάται τι κέρδη θα έχει αν ξεπεράσει τις δυσκολίες Μαθαινει περισσοτερα γρηγορότερα (αφου και η δασκάλα κινητοποιειται ποικιλοτροπα να δωσει νεες ευκαιρίες) και άρα περνάει γρηγοροτερα τη δυσκολη αρχική περιοδο Μαθαινει σε ένα ενθουσιώδες περιβάλλον αφου η δασκάλα ενθουσιάζεται και δραστηριοποιείται αντιστοιχα αναγνωρίζοντας ότι βρίσκεται στο «σωστο μηκος κυματος» Δέχεται μηνύματα εκτιμησης από τη δασκαλα που ενθουσιάζεται για την επιδειξη ενδιαφέροντος και προόδου Ελέγχει το ποσο σχετικά είναι όσα νέα μαθαίνει με τους στοχους που επιδιώκει (άρα επεξεργάζεται επιπλέον τα όσα μαθαίνει) Καθως μαθαινει περισσοτερα καταλαβαίνει και περισσοτερα που εντυπωσιάζουν ή που ανοιγουν ενθουσιώδεις δυνατότητες που δεν μπορουσε να βιώσει/αντιληφθεί πριν Η επιτυχια και η θετική ανατροφοδότιση ενισχυουν την αυτοπεποιθηση και οδηγουν σε «θετική» προσέγγιση νέων σχετικών προκλησεων. Μια τέτοια σταση είναι συνδεδεμένη με έντονη δημιουργικοτητα Ενας έμπειρος στο να μαθαίνει θα ειχε και άλλα οφέλη;

Και κατι πιο δομημένο http://www.bbc.co.uk/history/ancient/romans/launch_gms_deathrome.shtml

To μοντελο ARCS Attention (προσοχή, εστιαση) «αιχμαλωτιζω» την προσοχή, εξιτάρω την περιέργεια για μάθηση Πώς μπορω να κάνω αυτή την εμπειρια μάθησης ενδιαφέρουσα; Διεγερτική; Relevance (σχεση με τον κοσμο του μαθητή) Ειμαι σε συμφωνία με τις ανάγκες/στοχους των μαθητών για να πετυχω θετική στάση Πώς θα πετυχω να αξιολογησουν οι μαθητές αυτή την μαθησιακη εμπειρια ως αξιολογη; Confidence (ασφάλεια επιτυχίας) Οι μαθητες μου πιστευουν/νοιωθουν ότι θα πετυχουν και μάλιστα «με την αξια τους» Πως θα πετυχω μέσω της διδασκαλιας να βιώσουν επιτυχίες που μάλιστα θα αποδιδουν στον εαυτό τους; Satisfaction (ικανοποιηση) Ενισχυση της επιτυχίας με ανταμοιβές (εσωτερικες και εξωτερικές) Πως θα πετυχω να αισθάνονται καλα οι μαθητές με αυτό που βιωσαν στην τάξη και να θελουν να συνεχισουν να μαθαίνουν;

Προσοχη Πως διεγειρω το ενδιαφέρον; Πως ενεργοποιω μια σταση διερεύνησης; Πώς διατηρώ την προσοχή τους;

Προσοχη Πως διεγειρω το ενδιαφέρον; Καινουργιες προσεγγισεις, υλικο με προσωπικο ή συναισθηματικο περιεχόμενο (πχ συγκεκριμένα παραδειγματα), αφηρημενες εννοιες μέσα από συγκεκριμένα παραδειγματα, χρηση οπτικών βοηθημάτων, ενδιαφέρον διδάσκοντα Πως ενεργοποιω μια σταση διερεύνησης; Ερωτησεις, παραδοξα, συγκρουση με προηγουμενη εμπειρία, καλεσμα σε διερευνήσεις, σταθερη υποστήριξη γνωστικών προκλήσεων, πολυμεσικο υλικο για να δημιουργήσουμε αισθηση μυστηρίου Πώς διατηρώ την προσοχή τους; Ποικιλια στην παρουσίαση και το υλικο, κατανοητες αναλογιες, παραδειγματα που είναι γενικα ενδιαφέροντα, απροσδοκητα συμβάντα, οι φασεις του μαθήματος να ενισχυουν το ενδιαφέρον,να δημιουργουν αισθηση ποικιλίας

Σχεση με τον κοσμο του μαθητή Πως μπορω να «καλυψω» καλυτερα τις ανάγκες των μαθητών; (γνωριζω αυτές τις «ανάγκες»;) Με ποιο τροπο και ποια είναι η κατάλληλη στιγμή να συνδέσω τη διδασκαλία μου με τα μαθησιακά στυλ και τα ενδιαφέροντα των μαθητών; Πώς μπορώ να «δέσω» τη διδασκαλία με τις εμπειρίες των μαθητών

Σχεση με τον κοσμο του μαθητή Πως μπορω να «καλυψω» καλυτερα τις ανάγκες των μαθητών; (γνωριζω αυτές τις «ανάγκες»;) Εκθέστε τη χρησιμοτητα της διδασκαλιας ή δώστε παραδείγματα που πειθουν και ή παρουσιάστε τους στοχους ή υποστηρίξτε τους να τους διατυπώσουν Συνδεστε αυτό που κάνουν τώρα με αυτό που θα χρειαστει να κάνουν στο μέλλον ή με κάτι που εκτιμουν αυτοβουλα να κάνουν Με ποιο τροπο και ποια είναι η κατάλληλη στιγμή να συνδέσω τη διδασκαλία μου με τα μαθησιακά στυλ και τα ενδιαφέροντα των μαθητών; Θελετε να πετύχετε συντονισμο ανάμεσα στη διδασκαλία σας και τα κινητρα και τις αξιες τους. Δωστε ευκαιρίες για: Να νοιωσουν ότι το μαθημα αφορα σε αυτους προσωπικά παραδειγματα άλλων που πετυχαν και πως ένοιωσαν, οπτικοποιηση επιτυχίας Προσωπική ανάδειξη μέσω επιτυχίας, Συνεργασία Αναληψη αρμοδιοτήτων ηγεσίας βιωση θετικών role models Πώς μπορώ να «δέσω» τη διδασκαλία με τις εμπειρίες των μαθητών Μεσω συγκεκριμένων παραδειγμάτων και αναλογιών συνδέστε τη διδασκαλία με τις εμπειρίες ζωης των μαθητών

Ασφαλεια για την επιτυχία Πως θα συμβάλω στο να νοιώθουν ασφαλεις ότι θα πετύχουν; Πως μεσα από τη μαθησιακή εμπειρία θα σταθεροποιηθεί ή και θα ενισχυθεί η πιστη τους στην αποτελεσματικοτητά τους; Πως θα είναι ξεκάθαρο στους μαθητές ότι η επιτυχία τους στηριζεται αποκλειστικά στις δικές τους ικανοτητες και προσπάθειες;

Ασφαλεια για την επιτυχία Πως θα συμβάλω στο να νοιώθουν ασφαλεις ότι θα πετύχουν; Εξηγοντας το τι θα τους χρειαστει για να πετυχουν και το πώς θα αξιολογηθουν χτιζετε εμπιστοσύνη και θετικές προσδοκίες ( η συμφωνια του τι κάνετε με το τι έχετε διατυπώσει ως στοχο βοηθαει επισης) Πως μεσα από τη μαθησιακή εμπειρία θα σταθεροποιηθεί ή και θα ενισχυθεί η πιστη τους στην αποτελεσματικοτητά τους; Αποφυγετε το extraneous mental load Τα έργα που δινετε θα πρέπει να συνιστουν προκλήσεις και να είναι ποικίλα και πολλά Χρειαζονται ανάδραση για το αν πάνε καλά Πως θα είναι ξεκάθαρο στους μαθητές ότι η επιτυχία τους στηριζεται αποκλειστικά στις δικές τους ικανοτητες και προσπάθειες; Δωστε ελευθερίες για επιλογές στο πώς μαθαίνουν Δωστε επιλογές «ισοδυναμης αξιολογησης» Δωστε δυνατοτητα να προτεινουν αλλαγές στη διδασκαλία

Ικανοποίηση Πώς μπορώ να ενισχυσω την αυτοβουλη ικανοποίησή τους από τη μαθησιακή εμπειρία; Τι ειδους συνέπειες θα είναι πραγματικά ικανοποιητικές για τους μαθητές; Πως θα πιστουν ότι ολοι αντιμετωπίζονται με δικαιο τροπο;

Ικανοποίηση Πώς μπορώ να ενισχυσω την αυτοβουλη ικανοποίησή τους από τη μαθησιακή εμπειρία; Ευκαιρίες για άμεση εφαρμογή μιας νέας δεξιότητας σε ρεαλιστικο πλαίσιο Αναγνωριστε λεκτικά τη σημασία μιας δυσκολης επιτυχίας (τοσο ως επιτευξη δυσκολου στοχου οσο και για το στοχο τον ιδιο και για τις λεπτομέρειες των δυσκολιών) Ευκαιριες οσοι πετυχαν να δρασουν ως δασκαλοι στους αλλους Υποδειξτε ευκαιριες που ανοιγονται τωρα και συζητειστε μαζι τους για το πώς θα μπορουσαν να τις εκμεταλευτουν Τι ειδους συνέπειες θα είναι πραγματικά ικανοποιητικές για τους μαθητές; Παιγνιδια με ποντους για βαρετες διαδικασίες; Προσωπική προσοχή; Επαινος; (δασκαλου; Συμμαθητών;) Βραβεια; Συχνη ενισχυση σε νέες δεξιότητες που μετα ελατώνεται; Αποφυγη απειλών; Πως θα πιστουν ότι ολοι αντιμετωπίζονται με δικαιο τροπο; Συμφωνια της διαδικασίας αξιολογησης με γνώσεις και δεξιοτητες που είναι λογικο να έχουν αποκτήσει Συμφωνια του βαθμου δυσκολίας της τελικής αξιολόγησης με γνώσεις και δεξιοτητες που είναι λογικο να έχουν αποκτήσει

Ερωτηματα Μπορουν οι ΤΠΕ να υποστηριξουν ΤΕΤΟΙΟΥ ειδους μαθηση; Μονο τέτοια μάθηση είναι «πραγματική» μάθηση; Θα μπορουσαμε να έχουμε στο σχολειο μονο ΤΕΤΟΙΟΥ ειδους μάθηση; Υπάρχει θέση στο σχολειο για άλλες μαθήσεις; (πόσες τέτοιες υπάρχουν;) Υπάρχει θέση στις ΤΠΕ για τις άλλες μαθησεις; Μπορουν να συμβάλλουν με μοναδικο τρόπο σε αυτές;

Η μάθηση των ονείρων μας: Μαθηση με νοημα Ενεργητική (παρατηρουμε τι γινεται και προσπαθουμε να βγάλουμε νοημα, επεμβαινουμε επιρεάζοντας την πορεια των πραγμάτων) Σε αρμονία με επιθυμίες μας (οι στοχοι «είναι δικοι μας και δεν μας επιβλήθηκαν», εχουμε λογο στην πορεια της μάθησης: τι και πώς μαθαινουμε) Αυθεντική (μας επιτρέπει να φέρουμε αρκετή γνώση και δεξιότητες που ήδη έχουμε, γιατι είναι αρκετά συνθετη ώστε να επιτρέπει πολλές «εισόδους» και με αρκετές επικαλύψεις με καταστάσεις στις οποιες έχουμε προηγουμενη εμπειρία και έχουν νοημα στη ζωη μας) Δημιουργική και αναστοχαστική (δινει ευκαιριες να αναπαραστήσουμε, να εκφρασουμε αυτό που καταλάβαμε ή δεν καταλαβαμε, να φτιάξουμε αναλογίες και ακομα να το δουμε ως κομμάτι της δικής μας προσωπικής ιστορίας) Συνεργατική (με συνδιασμο της δικής μας δουλειάς με τη δουλειά άλλων και με έντονη εμπλοκη σε συζητήσεις. Ακομα και αν μας αρέσει πολύ να δουλευουμε μονοι μας η ανατροφοδότηση των άλλων, η επιβίωση της δουλειάς μας σε κριτική, ο συνδιασμος της με τη δουλειά άλλων είναι που της δινει αντικειμενική υπόσταση)

Meaningful learning http://fcit.usf.edu/matrix/matrix.php http://www.azk12.org/tim/