Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εσωτερικό και Εξωτερικό Επιχειρηματικό περιβάλλον
Advertisements

Total Quality Management. The four levels in the evolution of TQM.
Μικροοικονομική Θεωρία και Πολιτική Ενότητα 1: Εισαγωγή στη Μικροοικονομική Θεωρία και Πολιτική, Οδηγίες για το Μάθημα. Διαλέξεις 1 έως 2. Γεώργιος Θεοδοσίου,
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ Α.Τ.Ε.Ι ΚΡΗΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΖΩΗΣ & ΥΓΕΙΑΣ.
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων Ενότητα 2: Βασικές έννοιες στο σχεδιασμό και τη διαχείριση έργου Κλεάνθης Συρακούλης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης.
ΔΗΜΟΣΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Μαρία Πεμπετζόγλου Eπίκουρη Καθηγήτρια Κομοτηνή ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ.
1. 2 Προτεραιότητες Εθνικής Υπηρεσίας για το 2016 Η Εθνική Υπηρεσία, για το 2016, λαμβάνοντας υπόψη τα πιο κάτω, έχει ορίσει τις δικές τις προτεραιότητες,
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 Η Επικοινωνία & ο Ρόλος της στις Επιχειρήσεις Παροχής Υπηρεσιών.
ΜΑΘΗΜΑ 5 Ο ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ. Ο Κύκλος Ζωής Του Προϊόντος.
Ανάπτυξη Στρατηγικής Πληροφοριακών Συστημάτων και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ 2 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ «Σχεδιασμός Προγραμμάτων Μάρκετινγκ » Ακαδ. Έτος Δέσποινα Καραγιάννη Αν. Καθηγήτρια Μάρκετινγκ.
Foodservice Business Γεώργιος Απλαδάς 2 ο Μάθημα.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΕΦΑΑ ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ « Άσκηση & Ποιότητα ζωής» ΜΑΘΗΜΑ ΚΟΡΜΟΥ: ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ (804) ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ:
ΔΕΙΚΤΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΝΝα διατυπώνετε την έννοια του οικονομικού προβλήματος. ΝΝα επισημαίνετε τις αιτίες ύπαρξης.
Σεπτέμβριος 2013 «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ » ΚΥΠΡΟΥ Εργαστήριο Πολιτικής Οικονομίας & Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης. Επιβλέπων Καθηγητή: Ευστάθιος.
Αποφάσεις Προώθησης. Εισαγωγή  Προώθηση είναι η προσπάθεια να πειστούν οι άνθρωποι να αποδεχτούν προϊόντα, αντιλήψεις και ιδέες.  Στρατηγική προώθησης.
Κεφάλαιο 1 ο Ο ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ 1. Η ταξινόμηση των δημόσιων φορέων 1. Κεντρική Διοίκηση ( Βουλή, Κυβέρνηση, υπουργεία ). 2. Οργανισμοί τοπικοί.
Ρόλος του Δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στη σύγχρονη οικονομία.
« Τοπική πλατφόρμα για την απασχόληση και την επιχειρηματικότητα νέων επιστημόνων ΤΕΙ/ΑΕΙ στην καινοτομία, και την καινοτομική επιχειρηματικότητα » Royal.
Σχεδιασμός για την κατάρτιση του Περιφερειακού Σχεδίου Ανάπτυξης της περιόδου ΕΥΔ ΠΕΠ Ν. ΑΙΓΑΙΟΥ/ ΑΙΓΑΙΟ ΕΠΕ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΤI EINAI ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ; Το άτομο που αναλαμβάνει ή ελέγχει μία επιχείρηση το οποίο φέρει το ρίσκο του κέρδους ή της ζημίας (Μικρό.
Το Εννοιολογικό πλαίσιο της Βιώσιμης Ανάπτυξης
Επανασχεδιασμός Επιχειρηματικών Διαδικασιών
Ιστορία Οικονομικών Θεωριών
Αναδοχή & σχεδιασμός ελέγχου
Αστική Ανανέωση & Εξευγενισμός Οι ελληνικές Ιδιαιτερότητες
Όραμα-Αποστολή Αναγκαιότητα ή Πολυτέλεια
Επιχειρησιακή Στρατηγική και Πολίτικη
Καθηγητής: Γεώργιος Κουρτέσας
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Έννοιας Νέου Προϊόντος/Υπηρεσίας
Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία Ι
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Εργασια Επιχειρηματικου σχεδιασμου
ΔΙΑΛΕΞΗ 3 Επιχειρησιακοί Στόχοι Επιχειρησιακός Σχεδιασμός
Σύστημα εσωτερικών δικλίδων
Η διαδικασία του σχεδιασμού Τουριστικού Μάρκετινγκ
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚA ΣΤΟΙΧΕΙΑ Α΄ΕΞΑΜΗΝΩΝ – 2017
Στρατηγικός προγραμματισμός
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Τόπος Εγκατάστασης και Κόστος Παραγωγής
Γενικό Πλάνο Ανάπτυξης της Νήσου Θηρασιάς
Κοινωφελης δημοτικη επιχειρηςη πειραια (κοδεπ)
Καθορισμός στόχων-Εναλλακτικές Στρατηγικές.
Θεωρητικό Υπόβαθρο της Περιβαλλοντικής Σκέψης
Διαχείριση Έργου Συστήματα Παραγωγής Σύγχρονες Τεχνολογίες Παραγωγής
“Επιχειρηματικότητα σε περίοδο οικονομικής κρίσης”
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
Κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών
Εφαρμογές Συστημάτων Πληροφόρησης σε Επιχειρήσεις Φιλοξενίας
1.2 ΛΟΓΟΙ ΕΜΦΆΝΙΣΗΣ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΏΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Αξιολόγηση Επιχειρηματικής Ιδέας
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (II) Παράδειγμα (ΟΠΑΑΧ).
A.E Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. Master in Business Administration
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
Θεωρία του Διεθνούς Εμπορίου
Στρατηγικό Σχέδιο για το Συνήγορο του Πολίτη 20 χρόνια μετά - Στόχοι 2020.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΗΠΤΕΣ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ (EXECUTIVE SUMMARY)
Εισαγωγή στις Κοινωνικές Επιστήμες
Διδάσκων Καθηγητής: Γεώργιος Κουρτέσας
Food and Beverage Operations and Management
N148 Εργαστήριο Αξιολόγησης Αθλητικής Απόδοσης
Εσωτερικό και Εξωτερικό Επιχειρηματικό περιβάλλον
Η επικοινωνία στη Νοσηλευτική
Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ
Ημερίδα Πρακτικής Άσκησης Εαρινό Εξάμηνο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα Σπύρος Αβδημιώτης Επίκουρος καθηγητής Email: rdoffice@gmail.com

Πώς να ξεκινήσεις μια επιχείρηση το 2017

Έχετε μισή ώρα να γράψετε μια επιχειρηματική σας ιδέα Είναι υλοποιήσιμη; Μπορεί να χρηματοδοτηθεί Σχετίζεται με την καινοτομία

Επιχειρηματικότητα–5 Σημεία Κλειδιά Το επιχειρηματικό περιβάλλον Εξωτερικοί και εσωτερικοί παράγοντες Η επιχειρηματική Ευκαιρία Είναι μια καλή ιδέα μια επιχειρηματική ευκαιρία? Ο σχεδιασμός της νέας επιχείρησης Επιχειρηματικό σχέδιο Η εξασφάλιση των απαραιτήτων πόρων Η λειτουργία της επιχείρησης

«Άμεσο» εξωτερικό Περιβάλλον Ανταγωνιστές: άλλες επιχειρήσεις που παράγουν παρόμοια προϊόντα. Τα εμπόδια εισόδου(Barriers to entry) δυσχεραίνουν την είσοδο των ανταγωνιστών και προκύπτουν από : Όικονομίες Κλίμακας (Economies of scale): πλεονεκτήματα κόστους λόγω υψηλού επιπέδου παραγωγής. Brand loyalty: οι πελάτες είναι «πιστοί» σε μια συγκεκριμένη μάρκα. Υψηλά κόστη αρχικής επένδυσης Κ.α. Ο Ανταγωνισμός είναι συνήθως είναι η πιο σημαντική πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις. Υψηλά επίπεδα ανταγωνισμού οδηγούν συνήθως σε χαμηλότερες τιμές. Τα κέρδη μειώνονται (προς όφελος του καταναλωτή....)

Ο Κύκλος Ζωής του κλάδου (The Industry Life Cycle)

Το «Ευρύτερο» Περιβάλλον

Το «Ευρύτερο» Περιβάλλον

Το «Ευρύτερο» Περιβάλλον

Το «Ευρύτερο» Περιβάλλον Δημογραφικές Δυνάμεις(Demographic forces) Χαρακτηριστικά όπως φύλο, ηλικία, εθνικότητα κτλ. Γήρανση του πληθυσμού στις περισσότερες βιομηχανικές χώρες Οικονομικοί μετανάστες – επιπτώσεις στην προσφορά και ζήτηση προϊόντων/υπηρεσιών

Το «Ευρύτερο» Περιβάλλον Παγκοσμιες δυνάμεις: προκύπτουν από αλλαγές στις διεθνείς σχέσεις μεταξύ των κρατών. Ίσως η πιο σημαντική είναι η αυξανόμενη οικονομική ενοποίηση μεταξύ χωρών. Οι συμφωνίες ελευθέρου εμπορίου (π.χ. EU) εξασθενεί τα εμπόδια εμπορικών συναλλαγών Προσφέρουν νέες ευκαιρίες αλλά και απειλές για τις επιχειρήσεις Πολιτικές-Νομικές Δυνάμεις (Political-legal forces): Αντανακλώνται συνήθως στο νομικό – ρυθμιστικό πλαίσιο Έντονη τάση απελευθέρωσης των αγορών Π.χ. φορολογικό νομοσχέδια, περιβαλλοντολογικοί νόμοι

Το «Ευρύτερο» Περιβάλλον Αντανακλώνται συνήθως στο νομικό – ρυθμιστικό πλαίσιο Έντονη τάση απελευθέρωσης των αγορών Π.χ. φορολογικό νομοσχέδια, περιβαλλοντολογικοί νόμοι Πολιτικές-Νομικές Δυνάμεις (Political-legal forces):

Εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης Τα στοιχεία που χρησιμοποιεί η επιχείρηση για την εκπλήρωση των στόχων της και είναι διαθέσιμα στο εσωτερικό της επιχείρησης για την εκπλήρωση των στόχων της (επιχειρησιακοί πόροι) είναι: Χρηματοδοτικοί Φυσικοί Ανθρώπινοι Τεχνολογικοί

Εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης

Χρηματοδοτικοί πόροι Οι οργανώσεις έχουν ανάγκη από χρηματικούς πόρους για να συντελέσουν τις λειτουργίες τους. Αν η επιχείρηση είναι αποδοτική, τα χρήματα επαναχρησιμοποιούνται για την επιθυμητή ανάπτυξη της.

Χρηματοδοτικοί πόροι Βασικές πηγές χρηματοδότησης είναι: Το μετοχικό κεφάλαιο (κυρίως ιδίοι πόροι) Το δανειακό κεφάλαιο (κυρίως εξωτερικοί πόροι) Βασικά προβλήματα διοίκησης: Εξασφάλιση πηγών χρηματοδότησης Σωστή κατανομή των κεφαλαίων στις επιμέρους λειτουργίες της επιχείρησης

Φυσικοί πόροι Οι φυσικοί πόροι περιλαμβάνουν: εγκαταστάσεις, εξοπλισμό, μηχανήματα, οχήματα, υπάρχουσες πρώτες ύλες κ.α.

Ανθρώπινοι πόροι Το ανθρώπινο δυναμικό μιας επιχείρησης. Η διοίκηση πρέπει να οργανώσει τα παρακάτω: Εξασφάλιση απαραίτητων εργαζομένων για τη λειτουργία της επιχείρησης Τοποθέτηση σωστών εργαζομένων σε σωστές θέσεις Παροχή κινήτρων για αποτελεσματική απόδοση Υπολογισμός της απόδοσης των εργαζομένων

The business strategic planning process External environment Business mission Goal formulation Strategy formulation Program formulation implementation SWOT analysis Internal environment Feedback & control

Επιχειρηματική ευκαιρία

Η εξασφάλιση των απαραιτήτων πόρων

Η λειτουργία της επιχείρησης

Ο σχεδιασμός της νέας επιχείρησης Επιχειρηματικό σχέδιο

Τι είναι η επιχειρηματικότητα; «Ένα άτομο που ξεκινάει μια επιχείρηση ή επιχειρήσεις, αναλαμβάνοντας μεγάλους χρηματοοικονομικούς κινδύνους.» New Oxford Dictionary of English

Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ και το εγχειρίδιο Frascati ως καινοτομία αναφέρεται η μετατροπή μιας ιδέας σε εμπορεύσιμο προϊόν ή υπηρεσία, λειτουργική μέθοδο παραγωγής ή διανομής - νέα ή βελτιωμένη - ή ακόμα σε νέα μέθοδο παροχής κοινωνικής υπηρεσίας.

Σύμφωνα με το εγχειρίδιο ΟΣΛΟ γίνεται διαχωρισμός ανάμεσα στην «τεχνολογική καινοτομία» και τη «μη τεχνολογική καινοτομία». Ως τεχνολογική καινοτομία προϊόντος ορίζεται η υλοποίηση/εµπορευµατοποίηση ενός προϊόντος µε βελτιωμένα χαρακτηριστικά απόδοσης, π.χ. η παροχή αντικειμενικά νέων ή βελτιωμένων υπηρεσιών στον καταναλωτή.

H σημασία της καινοτομίας στην επιχειρηματικότητα Η συζήτηση για την καινοτομία ξεκίνησε από τον Adam Smith- που δημιούργησε το εννοιολογικό πλαίσιο- και συνεχίστηκε από τους Ricardo, Marx, Marshall, Schumpeter και Keynes, οι οποίοι πρόσθεσαν χρήσιμα στοιχεία σε αυτό, συμφωνώντας με το γεγονός ότι η μακροχρόνια αύξηση της παραγωγικότητας συνδέεται στενά με την εισαγωγή και τη διάχυση τεχνικών και οργανωτικών καινοτομιών Δημιουργική καταστροφή

Στη σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη οικονομία τεχνολογία λειτουργεί ως κινητήριος δύναμη

Καινοτομία στο προϊόν και στη διαδικασία Ως (μη τεχνολογική) καινοτομία διαδικασίας ορίζεται η υλοποίηση/υιοθέτηση νέων ή σημαντικά βελτιωμένων μεθόδων παραγωγής ή παράδοσης, που μπορεί να περιλαμβάνει αλλαγές στον εξοπλισμό, στους ανθρώπινους πόρους, στις μεθόδους εργασίας ή σε κάποιον συνδυασμό των παραπάνω.

Καινοτομία και Τουρισμός

Καινοτομία και Τουρισμός Η μετάβαση σε ένα νέο διαφοροποιημένο, καινοτόμο και μακροχρόνια βιώσιμο προϊόν είναι η αναγκαία συνθήκη για την τόνωση της ανταγωνιστικότητας και την μεγέθυνση της Ελληνικής Οικονομίας (εν γένει)

Το ερώτημα όμως παραμένει: Η αξία του ανθρώπου και της εμπειρίας που λαμβάνει ο περιηγητής

Η τουριστική δραστηριότητα εξαρτάται (σχεδόν απόλυτα) από το υφιστάμενο πολιτισμικό και φυσικό περιβάλλον το οποίο είναι a priori μοναδικό, περιορίζοντας δραστικά τις δυνατότητες μίμησης. Έχει ιδιαίτερα σημαντικό δείκτη πολλαπλασιαστικών επιδράσεων σε ένα ευρύ δίκτυο επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται και επωφελούνται-είτε άμεσα είτε έμμεσα- από τον τουρισμό. (πχ φιλοξενία, μεταφορές, πολιτισμό, ναυσιπλοΐα, λιανικό και χονδρικό εμπόριο, πρωτογενή τομέα και μεταποίηση, κατασκευές κλπ) Έχουν αναπτυχθεί (ή δύνανται να αναπτυχθούν) αξιοσημείωτες εξωτερικότητες γύρω από την τουριστική «βιομηχανία» Έχει αναπτυχθεί ένα σημαντικό κεφάλαιο γνώσης αναφορικά με την επιχειρηματικότητα

Συζήτηση… Storytelling Συμμετοχή επιχειρήσεων Κοινωνική Επιχειρηματικότητα Προώθηση Κοινωνικά δίκτυα Σύγχρονα κανάλια διανομής